Škoda Rapid 1.2 TSI Elegance (04/2013)
redaktor: k.zechmeister, 02.05.2013;

Po dlhšej dobe tu máme opäť okrídlený šíp. Dostali sme možnosť otestovať model Škoda Rapid s benzínovým preplňovaným motorom 1.2 TSI v najvyššej výbave Elegance. testoval Karol Zechmeister





Novinka so starým menom

Označenie Rapid použila Škoda prvýkrát pri modely vyrábanom v rokoch 1934 až 1947. Mladšej generácii "škodovkárov" sa však určite vynorí z pamäti model vyrábaný v rokoch 1984 až 1990. Vtedy sa jednalo o nástupcu modelu Škoda Garde a svojou kupé karosériou s motorom vzadu dokázal ukojiť chúťky motoristov po športovejšej Škode. Odvtedy značka žiadny podobný model nevyrobila.

Pri správe, že nový model má niesť meno Rapid, ma ako prvé napadlo práve 2+2 miestne československé Porsche. Ale prvé informácie a následne fotografie moje nadšenie schladili. Do ponuky pribudol ďalší liftback predurčený uspokojiť rodinné potreby. Nie nástupca kupé modelu Rapid, ale modelu Octavia Tour. Po začiatku výroby druhej generácie modelu Octavia, značka predávala naďalej aj predchádzajúcu generáciu s označením Tour. Rovnako aj po facelifte novej generácie, dostal predfaceliftový model prívlastok Tour a predával sa ďalej. Tour modely boli určené pre menej náročných zákazníkov, ktorí chceli osvedčený model a nehľadali najnovšie technológie. No a po uvedení tretej generácie modelu Octavia neprišla do ponuky ďalšia Tour-ka, ale úplne nový model Rapid.

Na Slovensku sa začal Rapid predávať v novembri 2012. Prvýkrát som s ním prišiel do kontaktu na akcii Škoda Rapid Product Training 2012. Teraz som sa naňho pozrel dôkladnejšie.

Exteriér
Pod dizajn sa podpísal Slovák Jozef Kabaň a odviedol dobrú prácu. Nový dizajnový štýl značky, po prvýkrát prezentovaný na modeli Citigo, je jednoduchý a nadčasový. Žiadne kórejské krivky ani francúzska extravagancia, ale skôr taký nemecký konzervativizmus.

Vynovený znak značky sa premiestnil do špičky kapoty, ktorá zasahuje do masky chladiča. Tá je tvorená zvislým rebrovaním vloženým do chrómovaného rámika. Svetlomety v sebe ukrývajú zaujímavú hranu. Hmlové svetlomety svojou veľkosťou konkurujú tým hlavným. Zboku aj táto škodovka klame telom. Vidím sedan, ale je to liftback. Najviac však môj pohľad upútali čierne matné disky kolies. S tmavšími zadnými oknami dodávajú vozidlu športový vzhľad. Všímam si aj malý detail – bočné ukazovateľe smeru majú tmavé sklo. Hrana vychádzajúca z predných svetlometov pokračujúca ponad kľučky sa vzadu delí aby sa vyhla zadným skupinovým svetlám. Tie majú samozrejme grafiku do tvaru písmena C. Na piatych dverách prevládajú vodorovné hrany. Dva trojuholníkové prelisy po stranách EČV sa stávajú poznávacím znamením nových resp. vynovených modelov značky. Rovnaký prvok má nová Octavia, Octavia Combi a Superb Combi po facelifte. Gumová krytka ťažného oka tu snáď nejakú dobu vydrží.

Hrany sú jednoduché a v jednoduchosti je predsa krása. Rapid svojimi rozmermi zapadá presne do medzery medzi Fabiou a Octaviou. Škoda vsadila na nevtieravý dizajn, ktorý sa tak ľahko neopozerá. Mne osobne sa páči. Obzvlášť v bledomodrej metalíze Denim.

Interiér
Na vlne jednoduchosti pláva aj interiér. Vodič Škody je ihneď ako doma a ostatní sa veľmi rýchlo zorientujú. Všetko je tam, kde to má byť. Pred volantom dva tradičné analógové ukazovateľe s prehľadným displejom uprostred. Chválim jeho biele podsvietenie, ktorým disponuje aj displej autorádia a klimatizácie. Všetky ovládacie tlačidlá na stredovej konzole sú dostatočne veľké. Konzola sa smerom nadol zužuje, čomu sa moje pravé koleno teší. Ventilačné výduchy sú v správnej výške a štvorramenný kožený volant s ovládaním autorádia a telefónu má nenáročný tvar.

Odložiť si drobnosti je možné do priestoru pred radiacou pákou, do dverí alebo do schránky pred spolujazdcom. Do jej vnútorného priestoru však mohutne zasahuje plastová „guľa“ z motorového priestoru. Stredová lakťová opierka je príjemne mäkká, výškovo nastaviteľná s úložným priestorom. Akurát zhoršuje manipuláciu s pákou ručnej brzdy. Slnečné okuliare sa mi zmestili do stropnej schránke len tak-tak.

Jediné mäkké miesto na obklade dverí je to správne – miesto na odloženie lakťa. Inak je všade, kde oko dohliadne, tvrdý plast rôznej farby a štruktúry. Celá prístrojovka je tak síce tvrdá ako betón, ale vyrobená z kvalitného plastu. Spracovanie a lícovanie je na veľmi dobrej úrovni. Počas celého testu interiér ani nepípol, a to mal za sebou cez 10 300 novinárskych kilometrov.

Najviac škrabancov sa po nejakom čase môže objaviť na plaste, do ktorého je vložené elektrické ovládanie predných okien. Funkcia auto stiahnutia, aj to len nadol, bola prítomná iba pri okne vodiča. A samotné sťahovanie okien bolo hlučnejšie ako je zvykom. Mimochodom, vozidlo malo elektricky ovládané aj zadné okná, ale tie sa bohužiaľ dali ovládať len tlačidlami na zadných dverách. Nepraktický dôsledok šetrenia.

Príplatková výbava zahŕňala viaceré prvky testovaného vozidla. Krabička s USB a AUX vstupom (za 143 €, Elegance Max štandard) síce nevyzerá veľmi fabricky a privítal by som jej umiestnenie napr. v schránke pred spolujazdcom (opäť to šetrenie), ale prehrávanie hudby potešilo. Na displeji autorádia sa zobrazujú názvy albumov aj piesní. Spárovanie systému vozidla cez Bluetooth so smartfónom prebehlo bez problémov, takisto prehrávanie hudby. Tu sa však názov prehrávaného súboru nezobrazil.

Pri mojej výške 195 cm vzniká najväčší problém z miestom na nohy za mnou. V Rapide je miesta naozaj dosť. Za seba som si sadol bez problémov. Kolená samozrejme museli byť od seba, ale ľavé koleno malo dostatok miesta medzi predným operadlom a obkladom zadných dverí. Absurditou je ďalší príplatok 47 € za odkladacie priestory v zadných dverách, ku ktorým síce dostanete aj kapsy na zadných stranách predných operadiel, ale takéto záležitosti by mali byť súčasťou základnej výbavy. Nad hlavou toho miesta už toľko nebolo, ale bez gelu na vlasoch by som sa ho nedotýkal. A za menším vodičom je miesta habadej. Hlavne v pozdĺžnom smere nemá vozidlo v tejto triede konkurenciu. Stredovému cestujúcemu môže prekážať celkom vysoký tunel s držiakom nápojov na podlahe. Ale dvojica detí si miesto vzadu bude užívať, a na háčiky na B-stĺpikoch si môžu niečo zavesiť. So šírkou interiéru to tiež nie je zlé, štyria cestujúci nepociťujú žiadne obmedzenia. Priestrannosť som chvíľu považoval za najväčší klad tohto vozidla. No a potom som sa pozrel na batožinový priestor.

Po otvorení piatych dverí sa pozerám na 550 litrov priestoru. Viackrát sa mi v studenom počasí stalo, že veko sa pri otváraní zastavilo v približne 2/3 svojej dráhy, do koncovej, úplne otvorenej polohy, som mu musel pomôcť. Pri teplejšom počasí tento jav zmizol. Prístup je vďaka karosérii liftback perfektný, sedany ticho závidia. Príplatkové siete sú tu priam nutnosťou, inak malé predmety počas jazdy môžu prekonať po dne skutočne veľkú vzdialenosť. A okrem toho do sietí môžete upevniť viaceré predmety na viacero spôsobov. Tento príplatok za 85 € zahŕňa aj háčiky na tašky po stranách a odkladacie priečinky za podbehmi, určite doporučujem. Výstražný trojuholník si našiel miesto pod nakladacou hranou. Pod dnom nachádzam rezervu, za ktorú si je však nutné priplatiť 66 €, a za ňou celkom veľký odkladací priestor. Celkovo hodnotím batožinový priestor a hlavne prístup doňho na jednotku. Ťahám za gumové trčiace madlo na piatych dverách, ktorého sa v Mladej Boleslavi nevzdajú asi nikdy, zatváram ich a vidím ďalší prvok, ktorý by som určite na aute chcel – stierač zadného okna. Ďalší riadok v príplatkovej výbave za 86 €. Iba výbava Elegance Max ho má ako štandard. Škoda Škoda.

Motor, prevodovka a jazda
Predná kapota má najlepší a najjednoduchší systém otvárania. Nemyslím madlo otvárania v interiéri, to je, ako je zvykom aj pri iných značkách, pri ľavom vodičovom lýtku. Ale mám na mysli otvorenie samotnej kapoty. Jednoducho ju v strede nadvihnete pri súčasnom odistení poistky. Žiadne sklánanie sa a hľadanie poistky, na ktorej strane je a do ktorej strany sa odisťuje. Clever!

A už sa naňho pozerám. Turbom preplňovaný benzínový štvorvalcový motor o objeme 1197 ccm s označením 1.2 TSI. Maximálny výkon 77 kW dosahuje pri 5000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 175 Nm pri 1550 ot./min. Vymeniť žiarovku v pravom svetlomete nebude žiadny problém, pri ľavom trochu zavadzia akumulátor.

Po naštartovaní bol vždy tichý, aj v ranných mrazoch. Zvuk pri jeho práci by som opísal ako špecifický, taký škodovácky. Nie otravný, ale ľahko rozpoznateľný. Od 1400 ot./min. začína pekne zaberať, aby od 2000 ot./min. začal ťahať vozidlo plnou silou. Nad túto hranicu cca do 3000 ot./min. je jeho dynamika uspokojivá. Po meste sa dá jazdiť buď 50 km/h na „päťke“, alebo 60 km/h na „šestke“. V oboch prípadoch sú otáčky motora 1300 ot./min. Po preradení na štvrtý stupeň pri rýchlosti 50 km/h stúpli otáčky na 1600 ot./min. Z tohto čísla bolo samozrejme následné zrýchlenie značne lepšie.

Indikátor vhodného preradenia som väčšinou poslúchal, radil rozumne a prispôsoboval sa. Len podradiť na nižší stupeň žiadal, až keď otáčky klesli pod hranicu 1000, a to sa mi už zdalo trochu neskoro. Motor mal vtedy už trochu nezdravý prejav. Najnižšiu spotrebu na krátkej 5 km jazde do práce som zaznamenal 7,7 l/ 100 km. Pri bežných jazdách po meste som dosahoval spotrebu 6,7 l/ 100 km.

Najnižšiu spotrebu som dosiahol na bratislavskom obchvate. Pri rýchlosti 90 km/h na šiesty prevodový stupeň boli otáčky cca 1850 ot./min. a výsledná spotreba pri vychádzaní na diaľnicu bola 5,4 l/ 100 km. Jednalo sa o jazdu rovnomernou rýchlosťou. Jazdou po okresných cestách však stúpla spotreba len na 5,6 l/ 100 km (prejdená vzdialenosť 89,1 km, priemerná rýchlosť 51 km/h). Pri dynamickejšom štýle na 5,9 l/100 km.

Na diaľnici nulujem spotrebu, tempomat nastavujem na 130 km/h, na palube som sám. Aerodynamický hluk nie je nijako otravujúci. Otáčky na šiestom stupni sú 2700 ot./min. a výsledná priemerná spotreba pri schádzaní z diaľnice je 7,2 l/ 100 km. Pri naložení rodiny aj s batožinou bude dynamika aj spotreba v tejto rýchlosti samozrejme horšia, ale trúfam si napísať, že nie oveľa. Takže Rapid vás na tú Makarsku odvezie uspokojivo.

Palubný počítač umožňuje odsledovať dve rôzne prejdené vzdialenosti, priemerné spotreby a rýchlosti. Prvá priemerná spotreba sa však vynuluje, ak vozidlo stojí dlhšie ako 2 hodiny. Toto by mohli v Škode odstrániť, dala by sa tak odsledovať napr. týždenná spotreba a zároveň nejaký ten víkendový výlet, kde je nutné odstaviť vozidlo na dlhšie, ako tých spomínaných 120 minút. Druhá priemerka mi po týždni ukázala nasledovné: prejdená vzdialenosť 557 km, priemerná rýchlosť 43 km/h a priemerná spotreba 6,8 l / 100 km.

Chod prevodovej páky je ľahký, niektorí kolegovia tvrdili, že by v ňom prijali väčší odpor. Takže nejaké športové zapadanie stupňov nečakajte. Ale o šport tu nejde, ide o čo najpríjemnejšie ovládanie. A to páka svojim tvarom a ovládaním spĺňa.

Veľmi vyhovujúce je jednoduché ovládanie tempomatu na ľavej páčke pri volante. Umožňuje ukazovákom nastavovať tempomat, palcom ovládať autorádio a zároveň nespúšťať ruku z volantu. Nakoľko boli ranné mrazy v prvý aprílový týždeň ešte stále aktuálne, využil som aj dvojstupňové vyhrievanie predných sedadiel. Začalo hriať naozaj bleskovo. Na prístrojoch sa dala odsledovať teplota chladiacej kvapaliny (analógovo) aj teplota oleja (digitálne). Hlavne teplota oleja nie je pri mnohých vozidlách stále samozrejmosťou.

Chrómové rámiky okolo ventilačných výduchov sú efektné, ale odrážajú sa v bočnom okne presne v mieste, cez ktoré vodič pozerá do spätného zrkadla. S týmto javom som sa stretol už pri Toyote Avensis. Pôsobí to trochu rušivo. Výhľad z vozidla je inak všetkými smermi chválitebný. Najhorší je smerom dozadu, ale tu pri cúvaní pomáhajú zadné parkovacie senzory. Upozorňujú zvukovo aj vizuálne, vzdialenosť od prekážky sa zobrazuje na displeji autorádia.

Čo sa týka jednotlivých príplatkov, neviem si predstaviť, že si niekto kúpi Rapid bez akejkoľvej príplatkovej výbavy. Je jedno, ktorú z troch výbav si vyberiete, vždy vám tam bude niečo chýbať. Teda ak nie ste úplne skromný. Aj pri tej najvyššej výbave si treba priplatiť napr. za spomínané odkladacie priestory v zadných dverách. Cenová politika je nastavené odvážne. Áno, Škoda dáva možnosť výberu, niekto nepotrebuje USB vstup a iný zase rezervu, ale snáď každý by chcel mať zadný stierač. Proste hodne vecí v aute nie je, Škoda ich ponúka ako príplatok. Treba rátať s tým, že cenníková cena nie je zďaleka výsledná. Akčnými modelmi Max však Škoda zareagovala správne, čoho dôkazom sú stúpajúce predaje.

Podvozok
Predná náprava je tvorená zavesením McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom. Zadná je kľuková vlečená. Žiadne novinky tu nečakajte, jedná sa o modifikované nápravy z existujúcich modelov koncernu VW. Predná z VW Polo/ Seat Ibiza a zadná z Octavie prvej generácie. Ako celok to funguje a Škoda ušetrila. Dojem trochu kazili veľké kolesá. Či už kvalitou tlmenia, alebo hlučnejším odvaľovaním. Na naše tankodromy sú 17-palcové kolesá priam nevhodné. Svedčí o tom aj fakt, že som vozidlo dostal na test o deň neskôr. Kolega predo mnou odrovnal v nejakom výtlku disk. Vôbec sa mu nečudujem. Úplne by stačili 15-palcové kolesá. Aj napriek tomu však Rapid tlmil statočne, len naozaj hlboké jamy znamenali horor pre uši. Stabilita však bola zaručená. Vozidlo sa správalo pri zatáčaní neutrálne. Pri prejazde cestnej dilatácie v zákrute zadok príliš neodskočil. Tatko rodiny bude spokojný aj s brzdami. Vzadu sú síce len bubnové, ale svoju prácu vykonávajú dobre.

Bezpečnosť
V testoch Euro NCAP získal Rapid plný počet piatich hviezdičiek. Za ochranu dospelých cestujúcich získal 94 %, za ochranu detí 80 %, za ochranu chodcov 69 % a za bezpečnostné systémy 71 %.

Bezpečnostná výbava je bohatá. Predných cestujúcich chránia predné čelné a bočné airbagy, predpínače bezpečnostných pásov. Hlavové airbagy chránia aj zadných cestujúcich. Systémy ESC vrátane ABS, MSR, ASR, EDS a HBA sú štandardom. Destské sedačky môžu byť uchytené pomocou systému ISOFIX a TopTether. V zozname výbavy nachádzam aj položku: Rozšírené opatrenie pre ochranu chodcov. Tak ich to hádam v prípade potreby ochráni. Samozrejmosťou je aj funkcia denného svietenia.

Obstarávacia cena (spracované dňa 04.04.2013 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Rapid 1.2 MPI Active
11.430 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Rapid 1.2 TSI Elegance Max
14.630 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Rapid 1.2 TSI Elegance Max
15.558 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbag vodiča a spolujazdca s deaktiváciou (s predpínačmi bezpečnostných pásov), bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy, signalizácia nezapnutého bezpečnostného pásu vodiča a spolujazdca, ESC vrátane ABS, MSR, ASR, EDS a HBA, rozšírené opatrenie pre ochranu chodcov, posilňovač riadenia
Interiér:
interiér Elegance, Climatronic – automatická klimatizácia, rádio SWING – 2 DIN s CD a MP3 (duálna anténa), 6 reproduktorov, MDI (Mobile Device Interface) – USB + audiovstup, tempomat, Maxi DOT – plnegrafický displej palubného počítača, príprava pre telefón GSM II bez držiaku, s hlasovým ovládaním, s Bluetooth, štvorramenný kožený volant s ovládaním rádia a telefónu, Malý kožený paket – hlavica radiacej páky a rukoväť ručnej brzdy v koži, chrómové rámčeky okolo výduchov ventilácie, vkladané tkané koberce vpredu a vzadu, elektrické ovládanie okien vpradu a vzadu, Winter paket - vyhrievané dýzy ostrekovačov, vyhrievané predné sedadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca Paket Chrom - ozdobný chromový lem na volante, hlavica radiacej páky s plaketkou, manžeta radiacej páky s chromovým lemom hore aj dole, poistné tlačidlo ručnej brzdy, palubný počítač, schránka na okuliare, čítacie svetlá vpredu, slnečné clony na strane vodiča s páskou, na strane spolujazdca s Make-up zrkadlom, odkladacie kapsy na zadnej strane operadiel predných sedadiel, dvojtónový klaksón, lakťová opierka vpredu s odkladacím priestorom, tretia hlavová opierka vzadu, odkladacia schránka pred spolujazdcom s osvetlením, nastaviteľný sklon svetlometov z miesta vodiča, otáčkomer s digitálnymi hodinami, odkladacia priehradka vo výplniach predných dverí s držiakom na 1,5 l fľašu, v zadných s držiakom na 0,5 l fľašu, stredová konzola s 12 V zásuvkou a s držiakmi nápojov, zvuková signalizácia nevypnutých svetiel, príprava na uchytenie dvoch detských sedačiek systémom ISOFIX a pásom TopTether, osvetlenie batožinového priestoru (1 svetlo), upínacie oká v batožinovom priestore 4 ks, predný stierač AERO s cyklovačom a voľbou frekvencie, vyhrievané zadné sklo, zadné odkladacie plato, peľový filter, stropné svetlo vzadu, štyri sklopné držadlá vzadu s háčikmi, tónované sklá, SUNSET – vyšší stupeň tónovania skiel od B-stĺpika, dvojtónový klaksón, škrabka na ľad
Exteriér:
disky kolies DIONE z ľahkých zliatin 7J × 16" (215/45 R16) 4 ks, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, predné hmlové svetlomety, zadný stierač s ostrekovačom a cyklovačom, nárazníky, vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky dverí lakované vo farbe vozidla, bočné ukazovatele smeru z tmavého skla, zadný hmlový svetlomet, tretie brzdové svetlo, parkovacie senzory vzadu
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – metalíza = 424 €
• bočné ochranné lišty vo farbe vozidla = 57 €
• Paket pre interiér: kapsy na zadných stranách predných sedadiel s kapsou pre telefón, odkladací priestor v zadných dverách s odpadkovým košom = 47 €
• Paket pre batožinový priestor: odkladacia schránka, háčiky na tašky, sieť = 85 €
• rezerva na oceľovom disku (plnohodnotná) + zdvihák + kľúč na kolesá = 66 €
• alarm s vnútornými senzormi, zálohovou sirénou a senzorom polohy = 249 €
Originálne príslušenstvo: • disk z ľahkej zliatiny Prestige 7,0J x 17" na pneumatiky 215/40 R17, v čiernej matnej farbe 1 ks = 142,52 € (nezarátené do celkovej ceny testovanej verzie)

Testované vozidlo bolo vo výbave Elegance s príplatkami (okrem zadnej lakťovej opierky a predných hmlových svetiel s CORNER funkciou), ktoré ponúka akčná výbava Elegance Max v štandardnej ponuke za nižšiu cenu. Preto bola do tabuľky zvolená akčná výbava Elegance Max.

Porovnanie s konkurenciou (spracované: 04.04.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

V danej triede je Rapid so svojou karosériou liftback unikát. Kraľujú tu hatchbacky a sedany. Za podobné peniaze sa predáva kórejsky hatchback Hyundai i30. O niečo lacnejší je Chevrolet Cruze, ktorý sa ponúka aj v prevedení sedan. Javia sa ako väčšie modely, ale napr. objem batožinového priestoru tomu nenasvedčuje. Renault so svojim modelom Fluence ponúka poriadny kus auta za menej peňazí. Akurát karoséria sedan môže byť veľká prekážka. Lepšou voľbou bude pre niekoho Mégane. Konkurenciu tak treba hľadať najmä medzi hatchbackmi v segmente C. Francúzske sedany, dvojičky Peugeot 301/Citroën C-Elysée, sú kvalitou a spracovaním o stupienok nižšie. Napriek tomu sú pre Rapid konkurenciou, a možno väčšou ako v Mladej Boleslavi predpokladali. Existujú totiž zákazníci, ktorí neodlišujú sedan od liftbacku a hľadia najmä na cenu.

Značka / model Škoda Rapid Hyundai i30 Chevrolet Cruze Renault Fluence
Motor 1.2 TSI 1.6i CVVT 1.6 16V 1.6 16V
Stupeň výbavy Elegance Max Comfort LT Plus Privilege
Pohon predný predný predný predný
Zdvihový objem motora 1197 1591 1598 1598
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno nie nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 77/5000 88/6300 91/6200 81/6000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 175/1550 156/4850 155/4000 151/4250
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
5-stupňová
manuálna
5-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 195 192 185 185
Zrýchlenie (s) 10,4 10,9 12,8 11,7
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,4 6,3 6,6 6,7
Emisie CO2 (g/km) 125 146 155 155
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1100 1187 1305 1300
Dĺžka (mm) 4483 4300 4514 4618
Šírka (mm) 1706 1780 1797 1809
Výška (mm) 1461 1470 1477 1479
Rázvor (mm) 2602 2650 2685 2702
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 4/5
Objem batožinového priestoru (l) 550 378 413 496
Záruka 4 roky / 60.000 km 5 rokov bez obmedzenia km 5 rokov / 120.000 km 5 rokov / 100.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 14.630 15.190 16.380 14.190
Akčná cena (€) - 13.690 13.850 12.990
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 15.558 15.620 14.340 13.830


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Hyundai i30
  • má naviac: asistent rozjazdu do kopca, alarm
    nemá: Bluetooth, výškovo nast. sedadlo spolujazdca, páka ručnej brzdy v koži, tmavšie tónované zadné sklá, vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla

  • Chevrolet Cruze
  • má naviac: alarm, lakťová opierka vzadu
    nemá: Bluetooth, automatická klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá, páka ručnej brzdy v koži, tmavšie tónované zadné sklá, AUX vstup, vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla, rezervné koleso

  • Renault Fluence
  • má naviac: dažďový a svetelný senzor, poťah sedadiel látka s koženkou, slnečné roletky vzadu, el. sklopné spätné zrkadlá, automatické stmavovanie vnút. spätného zrkadla, bezkľúčový vstup a štartovanie, dvojzónová automatická klimatizácia (Rapid má jednozónovú)
    nemá: 6 reproduktorov (má 4), výškovo nast. sedadlo spolujazdca, multifunkčný volant (má ovládanie pod volantom), páka ručnej brzdy v koži, tmavšie tónované zadné sklá, AUX vstup, vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla


    Záverečné hodnotenie

    Ako nástupca Octavie Tour sa Rapid vydaril. Exteriér aj interiér pôsobia moderne a prakticky. Človeka tu nič nenadchne, ale ani nič nesklame. Interiér je priestranný, hlavne do dĺžky, batožinový priestor je veľký a vďaka karosérii liftback perfektne prístupný. Celkové ovládanie vozidla je užívateľsky príjemné, ponuka motorizácií uspokojivá. Dá sa napísať, že cieľová skupina (nenáročná rodina s max. dvomi deťmi) bude s týmto vozidlom spokojná.

    A skoro som zabudol spomenúť dôležitú vec! Škrabka na ľad prežila celý testovací týždeň v neuzamknutom veku nádrže bez ujmy.


    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Škoda:
    Test Škoda Roomster 1.6 TDI Scout
    Test Škoda Superb Combi 1.8 TSI 4x4 Elegance
    Test Škoda Yeti 1.2 TSI Advantage
    Test Škoda Octavia RS 2.0 TFSI

    Dňa: 02.05.2013
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister



    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1098