BMW 7 a BMW 3 pre modelový rok 2002
BMW radu 7

Predstavenie BMW 7 Interiér BMW 7 Interiér BMW 7
Najväčším lákadlom stánku BMW je určite premiéra luxusnej limuzíny novej generácie – BMW radu 7.

Nová „sedmička“ ukazuje cestu budúcnosti najvyššej kategórie automobilov a svojím progresívnym dizajnom exteriéru i interiéru a inovatívnym konceptom ovládania stanovuje nové štandardy v rámci segmentu luxusných vozidiel.

Priekopnícky koncept orientácie a šoférovania – iDrive znamená, že v už nenájdete radiacu páku v strede a ani konvenčný kľúč zapaľovania, skutočne dôležité ovládacie prvky sa nachádzajú na volante alebo v jeho blízkosti. Niekoľko často používaných základných kontrolných funkcií nájdete v strede prístrojovej dosky a väčšina ďalších funkcií je kontrolovaná prostredníctvom intuitívne obsluhovateľného ovládača, tzv. Controllera, ktorý sa nachádza v stredovej konzole a komunikuje s kontrolným displayom.

Nová generácia 8-valcového motora s plynule variabilným časovaním ventilov (Bi-Vanos), zdvihom ventilov (Valvetronic), ako aj dĺžkou nasávacieho potrubia má zhruba o 14 % nižšiu spotrebu pri súčasnom zvýšení maximálneho výkonu takisto o 14 %. Celosvetovo prvá sériovo vyrábaná 6-stupňová automatická prevodovka s integrovanou technológiou Shift-by-Wire sa ovláda prostredníctvom novej radiacej páky na volante a prepínačmi Steptronic na venci volantu. Celohliníkový podvozok s novou aktívnou funkciou Dynamic Drive a plne variabilnou funkciou Electronic Damper Control spolu s pneumatickým pružením s automatickým nastavovaním svetlej výšky zadnej nápravy prinášajú nové dimenzie do kvality jazdy.




BMW radu 3 pre modelový rok 2002 a BMW 3 compact

BMW 3 BMW 3 touring BMW 3 compact
V rámci výraznejšieho optického odlíšenia jednotlivých variantov karosérie, ktoré sa začalo modelom BMW 3 compact, získali trojková limuzína a touring nové, ešte efektnejšie predné partie, ktoré ich tak výraznejšie odlišujú od modelov coupé a cabrio. Vo všetkých verziách prichádza navyše športové vyladenie podvozku a riadenia. V limuzínach a coupé 330i a 325i umožňuje sekvenčná manuálna prevodovka (príplatková výbava) radenie ako vo Formule 1 - páčkami na volante a tak otvára pre športovo zameraných zákazníkov novú dimenziu dynamiky jazdy.

Novinky prináša BMW 3 aj v oblasti motorizácie – pri motore s objemom 2.0 l sa technológia plne variabilného zdvihu ventilov Valvetronic postará o nevídanú dynamiku jazdy. Tento motor s výkonom 105 kW/6000 min.-1 a krútiacim momentom 200 Nm/3750 min.-1 poháňa modely 318i limuzína, 318ti compact, 318Ci coupé a nové 318Ci cabrio.

Zmeny nastali aj v oblasti dieslových motorov. Prepracovaný štvorvalcový vznetový motor s druhou generáciou vstrekovania common-rail dáva v modeloch 320d výkon 110 kW/4000 min.-1 a krútiaci moment 330 Nm/ min.-1. Limuzína 318d s výkonom 85 kW/4000 min.-1 a 265 Nm/ min.-1 ďalej rozširuje spektrum dieslových motorov.



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=10