Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Nová Honda Jazz je vybavená predným stredným airbagom
30. apríl 2020 @ 13:48:59 CEST, poslal k.zechmeister

HONDA Záväzok spoločnosti Honda v oblasti bezpečnosti cestujúcich predstavuje úplne nový Jazz ako prvý z modelov tejto značky v Európe a prvý model vo svojej triede na trhu, ktorý je sériovo vybavený novou technológiou predného stredného airbagu.

Novo zavedená funkcia pasívnej bezpečnosti je len jedným z prvkov komplexného balíka bezpečnostných prvkov a asistentov pre vodiča pre úplne nový Jazz, čím ďalej posilňuje povesť vozidla ako jedného z najbezpečnejších v Európe.

Nový systém predného stredného airbagu
Nový predný stredný airbag je namontovaný na zadnej strane sedadla vodiča a rozprestrie sa do priestoru medzi vodičom a spolujazdcom. Tento nový airbag, jeden z desiatich v novom Jazze, pomáha predchádzať priamemu kontaktu a znižuje silu nárazu vodiča a spolujazdca v prípade bočného nárazu. Aby sa zabezpečilo správne umiestnenie airbagu, aby pri rozvinutí alebo po ňom zaručil maximálnu ochranu, airbag používa tri upevňovacie popruhy, ktoré vedú airbag okolo vodiča do oblúka. Na realizáciu tejto novej funkcie vyvinul inžiniersky tím airbagovú jednotku tak, aby sa zmestila do hornej časti operadla novo navrhnutého sedadla vodiča.

Nový predný stredný airbag v prípade bočného nárazu spolupracuje s ďalšími dvoma funkciami. Predpínače bezpečnostných pásov vodiča aj spolujazdca majú zredukovať ich bočný pohyb spolu s ďalšou podporou zvýšenej stredovej lakťovej opierky. Celkovo vplyv tohto nového prístupu môže znížiť zranenie hlavy o 85 % v prípade cestujúcich na bližšej strane a až o 98 % v prípade cestujúcich na vzdialenejšej strane (interné testovanie spoločnosti Honda).



Medzi ďalšie vylepšenia nového modelu Jazz patrí systém airbagov na zadných sedadlách i-side Airbag System. Tento jedinečný airbag s dvojitou štruktúrou nainštalovaný na zadnom sedadle sa aktivuje na ochranu cestujúcich na zadných sedadlách pred nárazmi do dverí a stĺpika C v prípade bočného nárazu. Airbag je navrhnutý aj v kompaktnej veľkosti, aby sa zachovala jedinečná funkcia sedadla vozidla.

Tieto nové pokroky v bezpečnosti cestujúcich sa zavádzajú preto, lebo Euro NCAP, európska organizácia na ochranu spotrebiteľa v oblasti bezpečnosti vozidiel, v roku 2020 zavádza nové požiadavky s ohľadom na závažné následky nehôd pri náraze z boku. Nové testovania rozšíria rozsah výskumu nehôd pri náraze z boku z väčšej vzdialenosti.

„Keď vyvíjame nové auto, pre našich dizajnérov je najdôležitejšia bezpečnosť cestujúcich,“ povedal Takeki Tanaka, vedúci rozsiahlych projektov pre spoločnosť Honda. „Jazz najnovšej generácie sme prepracovali úplne od základov, čo znamená, že sme boli schopní začleniť nové pokročilé konštrukčné technológie a najnovšie prvky pasívnej bezpečnosti, aby sme poskytli mimoriadnu ochranu pred všetkými druhmi nehôd. Po pridaní balíka ďalších modernizovaných pokročilých bezpečnostných prvkov a pomôcok pre vodiča ako štandardu sme si istí, že úplne nový Jazz zostáva jedným z najbezpečnejších automobilov vo svojej triede.“

Okrem nového predného stredného airbagu, kolenný airbag vodiča znižuje vplyv na dolné končatiny a prispieva k zlepšeniu ochrany cestujúcich v oblasti hlavy a hrude potlačením pohybu celého tela smerom dopredu.

Pasívna bezpečnosť zapracovaná do konštrukcie vozidla
Úplne nový Jazz disponuje patentovanou technológiou konštrukcie karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) spoločnosti Honda, ktorá tvorí základ výnimočnej pasívnej bezpečnosti a zvyšuje ochranu pasažierov pri náraze.

Sieť prepojených konštrukčných prvkov rovnomernejšie rozdeľuje energiu nárazu v prednej časti vozidla, čím sa zmenšujú sily prenášané na priestor pre cestujúcich. ACE™ chráni nielen vozidlo a jeho cestujúcich rozptýlením kolíznej energie po celej štruktúre karosérie, ale tiež znižuje energiu kolízie proti druhému vozidlu. Táto úroveň bezpečnosti pomáha chrániť cestujúcich pred zrážkou s veľkými aj malými vozidlami.



Vylepšené technológie aktívnej bezpečnosti ako štandard
Pasívne bezpečnostné prvky nového modelu Jazz sú doplnené o balík aktívnych bezpečnostných technológií a technológií asistencie vodiča Honda SENSING, ktoré boli pre najnovší model ešte vylepšené. Viacúčelovú kameru a zostavu snímačov Systému aktívneho brzdenia v meste City-Brake Active System (CTBA) predchádzajúcej generácie modelu Jazz nahrádza nová kamera so širším uhlom a vysokým rozlíšením. Táto kamera rozpoznáva komplexnejší rozsah povrchov vozovky a dopravných charakteristík. Patrí sem detekcia priblíženia vozidla k vonkajšiemu okraju vozovky (do hranice trávy alebo štrku), detekcia prichádzajúceho vozidla alebo prechádzanie do iného jazdného pruhu bez smerovky a dopravných značiek. Aby bolo zorné pole neustále jasné, kamera tiež dokáže eliminovať zahmlievanie.

Balík vylepšených technológií Honda SENSING zahŕňa:

- brzdový systém na zmiernenie následkov nehody so zdokonalenou nočnou prevádzkou na detekciu chodcov aj bez pouličného osvetlenia. Systém tiež upozorní vodiča, keď zistí, že popred vozidlo prechádza cyklista, ktorý priečne križuje jeho dráhu. Okrem toho, systém teraz začne brzdiť, keď Jazz pretne dráhu alebo odbočí do cesty protiidúceho vozidla. Toto umožňuje novo vyvinutá predná širokouhlá kamera.

- adaptívny tempomat, ktorý automaticky riadi odstup od vozidla idúceho vpredu a umožňuje automobilu sledovať premávku pri nízkych rýchlostiach v hustej premávke (Low Speed Follow).

- systém pre udržovanie v jazdnom pruhu funguje od rýchlosti 72 km/h na mestských a vidieckych cestách aj na viacprúdových cestách, pričom zvyšuje bezpečnosť vo viacerých situáciách.

- systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie (RDMS) pomáha vodičovi, aby nevybočil z cesty. Varuje vodiča, ak zistí, že vozidlo sa blíži k vonkajšiemu okraju vozovky (do hranice trávy alebo štrku), zaregistruje prichádzajúce vozidlo alebo prechádzanie do iného jazdného pruhu bez použitia smerovky.

- systém rozpoznávania dopravných značiek využíva prednú širokouhlú kameru na rozpoznávanie dopravných značiek vždy, keď sa vozidlo pohybuje dopredu. Systém automaticky rozpoznáva a zobrazuje značky prostredníctvom sedem-palcového LCD displeja, keď vozidlo prejde popri značke. Systém je vytvorený tak, aby rozpoznával okrúhle dopravné značky, zobrazujúce rýchlostné obmedzenia a informácie o zákaze predbiehania. Dokáže zobraziť dve dopravné značky naraz – pravá strana displeja zobrazuje len rýchlostné obmedzenia a ľavá strana zobrazuje značky „Zákaz predbiehania“ a rýchlostné obmedzenia s dodatočnými informáciami, ako napríklad obmedzenie na konkrétne poveternostné podmienky.

- inteligentný obmedzovač rýchlosti rozpoznáva dopravné značky a nastavuje rýchlostný limit. Ak dopravná značka ukazuje pomalšiu rýchlosť v porovnaní so skutočnou rýchlosťou vozidla, na displeji bliká výstraha, ozýva sa zvukový signál a systém postupne znižuje rýchlosť vozidla.

- automatické diaľkové svetlá fungujú pri rýchlostiach vyšších ako 40 km/h a automaticky sa zapínajú alebo vypínajú podľa prítomnosti protiidúcich vozidiel alebo vozidiel jazdiacich vpredu (osobných vozidiel, nákladných vozidiel aj motocyklov), bicyklov a podľa osvetlenia prostredia.

- informácie o mŕtvych uhloch spolu so sledovaním priečnej premávky sú vo verzii Executive štandardom.

Viac info o novej Honde Jazz

Zdroj: Honda Motor Europe Limited, organizačná zložka Slovensko


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HONDA/