Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Automobilový priemysel zrýchľuje bezpečnosť automobilov
29. január 2020 @ 15:38:29 CET, poslal p.mauer

Euro NCAP Euro NCAP sa dnes obzerá späť do roku 2019, jedného zo svojich najrušnejších rokov, a čaká na výzvy, ktoré nastanú v nasledujúcich rokoch. Minulý rok bolo testovaných päťdesiat päť automobilov, čo predstavuje 26 rôznych značiek automobilov.

Takéto vysoké číslo znamená, že takmer všetky autá (92 percent) predané v Európe v minulom roku mali platné hodnotenie Euro NCAP, čo spotrebiteľom poskytuje cenné bezpečnostné pokyny pre takmer všetky modely, ktoré pravdepodobne zvážia pri kúpe. Euro NCAP nehodnotilo iba tri percentá nových predaných automobilov.


A čo nám ratingy hovoria? Približne 75 percent vozidiel testovaných v minulom roku dosiahlo najvyššie päť-hviezdičkové hodnotenie bezpečnosti. Na splnenie požiadaviek Euro NCAP z roku 2019 museli byť vybavené najmodernejšou technológiou na predchádzanie nárazom. Zariadenie na autonómne núdzové brzdenie (AEB), zabraňujúce nárazu auta do vpredu idúceho auto, bolo štandardom na približne 90 percentách automobilov a voliteľné na ďalších piatich percentách; AEB na predchádzanie kolízii s chodcom, bolo štandardne montované u 85 % automobilov; detekcia cyklistov, ktorú Euro NCAP propaguje od roku 2018, bola štandardom pre približne 80 % testovaných nových automobilov. Vďaka iniciatíve Euro NCAP a ochote automobilového priemyslu čeliť tejto výzve je vysoká miera vybavenia systémov rýchlej asistencie a podpory jazdného pruhu. Aj preto sú dnešné vozidlá bezpečnejšie ako kedykoľvek predtým.

Euro NCAP a európsky automobilový trh sú lídrami rýchlych prijatí bezpečnostných zariadení v porovnaní s mnohými inými časťami sveta. Keďže revidované všeobecné bezpečnostné nariadenie (GSR) nadobúda účinnosť od roku 2022, stane sa povinnosťou niekoľko nových bezpečnostných prvkov. Výsledky z minulého roka poukazujú na to, že mnohé z týchto technológií sú v osobných automobiloch už aplikované z dôvodu požiadaviek Euro NCAP v posledných rokoch.

A to sa nezastaví: do roku 2020 sa zaviedli nové testy bezpečnosti a prevencie nehôd a po prvýkrát aj prežitie po havárii. Automobily budú odmenené za funkcie, ktoré umožňujú bezpečnú a rýchlu záchranu cestujúcich. Euro NCAP bude povzbudzovať výrobcov automobilov, aby svojim zákazníkom naďalej ponúkali najvyššiu úroveň bezpečnosti a zabezpečili, aby sa spotrebitelia mohli spoľahnúť na svoje ratingy, aby získali čo najlepšie bezpečnostné hodnotenia.

Zhrnutie hodnotení Euro NCAP v roku 2019:

Bol to náročný rok pre Euro NCAP. Bezpečnostným hodnoteniam bolo podrobených 55 automobilov, z toho 49 nových automobilov (3 - dvojité hodnotenie), 2 - partnerské modely, 4 - dvojičky a jedno prehodnotenie. Každé hodnotenie zahŕňalo štyri nárazové testy v plnom rozsahu, sane a sedadlá, pre chodcov skúšky subsystému, inštaláciu CRS a kontrolu pripomenutia bezpečnostného pásu a úplné sada testov ADAS vrátane AEB, podporu jazdných pruhov a asistencie pri rýchlosti. Jedna tretina hodnotených nových automobilov boli elektrické alebo (plug-in) hybridné. Európskemu trhu naďalej dominujú SUV. Tento rok bolo testovaných 25 nových kompaktných a stredne veľkých SUV, čo predstavuje 45% z celkového počtu. Britax-Roemer KidFix je najobľúbenejší detský zadržiavací systém od výrobcov vozidiel. Odporúčaný v 89% prípadoch. Aktívna kapota pomáha zmierniť dopad na hlavu chodca. Tento systém bol k dispozícii na 10 autách (18%).

Celkovo mali vozidlá veľmi dobré skóre. 41 áut hodnotené 5 hviezdičkami (75%), 9 automobilov dosiahlo 4 hviezdy (16%) a 5 áut 3 hviezdičky (9%). Žiadne autá nemali nižší počet ako 3 hviezdičky. ADAS sa stáva čoraz dostupnejším na všetkých automobilových linkách. AEB City a Interurban technológia bola štandardne namontovaná na 50 automobiloch (91%) a voliteľná na 3 (5%). Detekcia chodcov štandardne malo v ponuke 47 automobilov (85%) a ako voliteľnú výbavu 2 vozidlá (4%), zatiaľ čo detekciu cyklistov štandardne 44 automobilov (80%) a na želanie 7 automobilov (13%).

Technológia podpory jazdných pruhov bola štandardom vo všetkých testovaných automobilov. Už vyše 35 áut poskytuje funkcia núdzového jazdného pruhu (ELK). Všetky testované vozidlá boli tiež dodávané so Speed Asistenčnou technológiou. Populárna je aj takzvaná informácia o obmedzení rýchlosti funkcia (SLIF), ktorá bola štandardnou verziou u 45 automobilov (82%). Rastúci počet áut (36 alebo 65%) tiež vodičovi umožňuje nastavenie odporúčanej rýchlosti (ISA). Od roku 2022 AEB, LSS a SAS sa stanú povinnými v európskych vozidlách. Priemysel napreduje pri uskutočňovaní týchto život zachraňujúcich technológií štandardne u všetkých osobných automobiloch.

Spotrebiteľské testovanie je dobrovoľné. Napriek tomu hodnotenie pokrýva veľký podiel z predaja nových automobilov na európskom trhu. Z nových vozidiel predaných v minulom roku 92% má platné hodnotenie, zatiaľ čo 5% vlastní hodnotenie niekoľko rokov staré. Iba 3% nikdy neboli hodnotené. Za 3/4 roku sa v EU s platným hodnotením predalo 10.895514 osobných automobilov. 71% z nich boli päť-hviezdičkové, 18% bolo hodnotené 4 hviezdičkami a 9% dosiahlo 3 hviezdičky. A konečne, asi 2% bolo ohodnotených 2 hviezdičkami alebo menej. Stále ešte môže trvať mnoho rokov, kým pozitívne výhody najnovšej technológie bezpečnosti sa v EÚ prejaví v štatistike bezpečnosti cestnej premávky. Z 27,2 milióna osobných automobilov predaných od januára 2007 - október 2019, zhruba polovica áut boli hodnotené pred rokom 2016. Nie všetky z nich ponúkajú ADAS ako štandard.

Leuven, 29. januára 2020


Súvisiace správy

Najčítanejšie /Euro NCAP/