Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: Štúdia Peugeot Sport Engineered 508
13. marec 2019 @ 15:15:57 CET, poslal k.zechmeister

PEUGEOT Značka Peugeot oznámila, že bude vyvíjať špičkové výkonné vozidlá odvodené od sériových vozidiel a že budúcnosť v jej podaní nebude nudná. Má jej k tomu pomôcť elektrifikácia jej modelov. Zároveň s týmto vyhlásením predstavila štúdiu Peugeot Sport Engineered 508.

Konštruktéri a špecialisti z oddelenia Peugeot Sport dostali za úlohu vyvinúť štúdiu Peugeot, ktorá vychádza z modelu Peugeot 508. Štúdia sa vyznačuje vysokým výkonom a nízkymi emisiami, pričom poskytuje vynikajúcu úroveň výkonu, ktorý sa až doteraz vo vozidlách značky Peugeot nevyskytoval a spája ho s uhladeným a atletickým dizajnom.

Výbavy Peugeot GT a GTi čoskoro dosiahnu nové úrovne výkonu. Pomôžu im v tom pohonné ústrojenstvá Hybrid a Hybrid4. Štúdia Peugeot Sport Engineered 508 však ide ešte ďalej. Ide o lákadlo pred vývojom nového radu pôsobivých elektrických vozidiel.

Značka Peugeot touto stratégiou ukazuje, že elektrický pohon je zdroj nových a premyslených úrovní výkonu, ktoré spájajú silu a účinnosťou. Peugeot Sport, celosvetovo preslávený športovým dizajnom svojich modelov, dostal dôveru, aby zastrešil vývoj tohto nového modelového radu.



Konštruktéri Peugeot Sport zlúčili výkon troch motorov - benzínový PureTech 200 a elektromotor s výkonom 80 kW (110 k) sú vpredu a elektromotor s výkonom 147 kW (200 k) je vzadu. Sú tu dva zdroje energie a pohon všetkých štyroch kolies. Vozidlo tak poskytuje výnimočné zrýchlenie a dosahuje krútiaci moment až 500 Nm. Tieto údaje posúvajú štúdiu Peugeot Sport Engineered 508 na výkon porovnateľný so spaľovacími motormi s výkonom 295 kW ( 400 k).

Ďalšie údaje v skratke:
- zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,3 s
- 400 m s pevným štartom: 12,5 s
- 1 000 m s pevným štartom: 23,2 s
- 80 — 120km/h: 2,5 s
- 80 — 180 km/h: 9,3 s
- maximálna rýchlosť: 250 km/h
A to všetko pri emisiách iba 49 g CO2/km (podľa WLTP).

K výkonu pohonnej jednotky sa prispôsobili aj brzdy: vpredu brzdia odvetrávané kotúče s priemerom 380 mm uchytené na hliníkových stredoch, na ktoré tlačia štyri piestiky (s priemerom 38 a 41 mm) uložené v pevných strmeňoch.

Vynikajúci podvozok nového modelu Peugeot 508 dostal niekoľko dôležitých úprav. Znížila sa svetlá výška vozidla, zmenilo sa pruženie a rozšíril sa aj rozchod. Vpredu o 24 mm, vzadu o 12 mm. Úpravou prešlo aj precízne riadenie, ktoré je teraz ešte účinnejšie a zvyšuje potešenie za volantom. Vysoko výkonné pneumatiky pochádzajú z ponuky dlhodobého partnera Michelin.

Štúdia Peugeot Sport Engineered 508 dostala pneumatiky s rozmerom 245/35 R20 Pilot Sport 4S, ktoré poskytujú mimoriadnu priľnavosť a posúvajú limity výkonu na novú úroveň.

Štúdia Peugeot Sport Engineered 508 dokonale zapadá do spoločnosti novej línie prémiových elektrických vozidiel a otvára úplne nový svet jazdných zážitkov.

Naplno využíva všetky výhody pohonu plug-in hybrid a nerobí pri tom žiadne kompromisy. Batéria (11,8 kWh) prispieva k nízkej spotrebe a poskytuje čisto elektrický pohon až do vzdialenosti 50 km (podľa WLTP).

V režime Sport sa vozidlo za pomoci elektrického aj spaľovacieho motora dostane až na rýchlosť 190 km/h, pričom za každých okolností očarí schopnosťou zrýchľovať. Jedinečné jazdné vlastnosti, no s minimálnymi emisiami CO2.



Táto štúdia predznamenáva nový a vysoký stupeň obratnosti, pričom vytvára základy pre nový zážitok z elektrickej jazdy s podpisom oddelenia Peugeot Sport.

Aerodynamika vozidla sa posúva na novú úroveň a pridáva k tomu úplne nový rozmer dizajnu:
- predný nárazník je ostrejší a obsahuje výrazné otvory na zlepšenie chladenia. Priľahlé krídelká zlepšujú prúdenie vzduchu. Predný spojler, vyrobený technikou 3D tlače, dostal ostrý tvar a posuvné časti, ktoré vyzerajú, akoby boli pripravené rezať vzduch. Ich umiestnenie usmerňuje vzduch priamo na chladič,
- pomocné rámy dostali aerodynamické prvky na zníženie aerodynamického odporu, - aerodynamické krídelká sa nachádzajú aj na blatníkoch, kde sa inak vynímajú označenia GT Line a GT, - pôvodný dizajn čistých línií zadnej časti vozidla nepotreboval pridanie zadného spojleru,
- pre zvýšenie účinnosti dostala zadná časť nový difúzor.

Vzhľad vozidla zlepšuje aj špeciálna sivá farba Selenium Grey, ktorá vďaka špeciálnym čiastočkám mení svoju farbu na svetle. Kontrast zvyšujú aj špeciálne prvky s farbou Kryptonite, ktoré umocňujú svieži a moderný športový nádych štúdie.

Okrem dynamického dizajnu sa o lepšie chladenie bŕzd starajú aj nové 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Ich vzhľad spája čiernu farbu Onyx a sivú Selenium. Kryty kolesových skrutiek dostali hviezdicový tvar, úplne zakrývajú skrutky a priťahujú pozornosť na detail. Lúče kolies odkrývajú pohľad na nápis Peugeot Sport Engineered na strmeňoch bŕzd kryptónovej farby. Chrómové prvky vyzerajú vďaka čiernemu lesku ešte nápadnejšie a ikonický lev spolu s označeniami dostali rovnaký anodizovaný povrch ako na ostatnej štúdii Peugeot e-LEGEND.. Karbónové kryty vonkajších spätných zrkadiel sú vyrobené z nadčasového karbónu.



Peugeot i-Cockpit sa ešte výraznejšie než doteraz zameriava na maximálny výkon a intuitívny zážitok z jazdy. Kompaktný volant vizuálne umocňuje vynikajúcu ovládateľnosť vozidla a vysoko umiestnená prístrojová doska poskytuje vodičovi ničím nerušený výhľad na cestu a plnú koncentráciu na šoférovanie.

Nové komfortné sedadlá dostali čalúnenie s kombináciou kože a alkantary s prešívaním využívajúcim farby Kryptonite a čierna Onyx. Čalúnenie alkantarou pokrýva všetky časti interiéru ako strecha, stĺpiky čelného skla či výplne dverí.

Čalúnenie alkantarou sa dostalo aj na športový asymetrický volant, kde ju dopĺňajú vložené karbónové lišty. Na jeho spodnej časti sa nachádzajú aj tri pásiky Peugeot Sport Engineered a prešívanie s kombináciou farieb Kryptonite a čierna Onyx. Nový dotykový a vizuálny zážitok vytvára aj alkantara umiestnená v priestore dotykového voliča automatickej prevodovky.

Tento krásny materiál pokrýva aj dvere. Efektné dierovanie vytvára priestor, aby vyniklo prešívanie vo farbe Kryptonite. To sa nachádza aj na vrhu palubnej dosky, kde tvorí príťažlivo vyzerajúci pás. Dynamickú osobnosť vozidla vyzdvihuje aj elegantné pokrytie stredovej konzoly karbónovými dielcami. Úplné pohltenie farbou zaručujú aj 100 % Kryptonite 10-palcová dotyková obrazovka s HD rozlíšením a 12,3-palcová digitálna prístrojová doska. Nezabudlo sa na žiaden detail — jemný dotyk farbou Kryptonite sa nachádza aj na vnútornej strane kľučiek.

Zdroj: P Automobil Import s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /PEUGEOT/