Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: WRC tím Toyota sa vydal smerom k magickému Monte Carlu
17. január 2017 @ 10:57:48 CET, poslal k.zechmeister

TOYOTA Tím TOYOTA GAZOO Racing pred svojím dlho očakávaným návratom na svetový šampionát rely FIA (WRC) po 17-ročnej prestávke ukončil testovací program a je pripravený na legendárne preteky Rallye Monte Carlo.

Podujatie sa bude konať od 19. do 22. januára na náročných horských cestách, kde sa podmienky môžu meniť medzi suchým asfaltom, snehom a ľadom.

Tím vedie Tommi Mäkinen – štvornásobný šampión svetovej rely a štvornásobný víťaz rely Monte-Carlo. Do silnej zostavy vodičov patria Jari-Matti Latvala (č. 10), jeden z najrýchlejších pretekárskych rely jazdcov na svete, a mimoriadne skúsený Juho Hänninen (č. 11). Tím TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team je pred týmto vzrušujúcim dobrodružstvom skutočne pripravený.

Spoločnosť Toyota sa v minulosti tešila z veľkých úspechov v majstrovstvách sveta rely. Projekt Yaris WRC predstavuje novú kapitolu v dlhej a slávnej histórii motošportu tejto značky a pokračujúci záväzok vyvíjať stále lepšie autá aj vďaka motošportu. Tím TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team má svoje očakávania pre rok 2017 pevne stanovené, a ako prioritu si určil vývoj auta a získavanie poznatkov namiesto dokonalých výsledkov.

Legendárna rely Monte-Carlo je najstaršia rely na svete a v roku 2017 sa koná 85-krát. Oznamuje aj začiatok novej éry pre WRC kvôli prepracovaným technickým predpisom, ktoré zaručia rýchlejšie, širšie, ľahšie a predovšetkým atraktívnejšie vozidlá.

S necelými 380 meranými kilometrami nie je rely Monte-Carlo najdlhším podujatím v kalendári, ale pravdepodobne je najnáročnejším. Premenlivé počasie a meniaci sa povrch jednotlivých etáp znamenajú, že voľba pneumatík a nastavenia auta sú často dielom kompromisu, takže úloha personálu, ktorý poskytuje najaktuálnejšie informácie o podmienkach etapy, je ešte dôležitejšia.

Po tradičnom slávnostnom štarte v monackom Place du Casino vo štvrtok 19. januára o 18:11 SEČ nasledujú dve nočné etapy v regióne Alpes-de-Haute-Provence ako úvodné – a náročné – testy pred piatkovou druhou etapou, ktorá je najdlhšou etapou rely s viac než 160 súťažnými kilometrami. Rely sa potom v sobotu pred nedeľňajšou etapou presunie na juh z Gapu do Monaka cez päť horských etáp, ktorých súčasťou sú dva priechody cez neslávne známy Col de Turini. Slávnostné odovzdávanie cien víťazom sa uskutoční v Kniežacom paláci v Monaku o 15:00 SEČ.



Akio Toyoda, predseda tímu
„Spoločnosť Toyota sa chystá na návrat do WRC. Na Fínskej rely v roku 2014 som mal možnosť rozprávať sa s Jari-Mattim, ktorý sa minulý mesiac pripojil k nášmu tímu. Ukázal mi fotografie prvého pretekárskeho auta, ktoré riadil – Corolly GT – a prvého WR auta, ktoré riadil – Corolly WRC. Rozprával mi aj o svojom nadšení pre značku Toyota. Myslím, že sme osudovo nejakým spôsobom spojení, aj keď som vtedy nemal potuchy, že Toyota sa vráti na preteky WRC, ani že sa Jari-Matti pripojí k nášmu tímu.

Juho pozná Yaris WRC lepšie ako ktokoľvek iný a už od začiatku vývoja pracoval na ladení modelu Yaris WRC. Jari-Matti od tlačovej konferencie tímu vlani v decembri každý deň pracuje na vylepšovaní auta a všetkých nás povzbudzuje pri budovaní „stále lepších pretekárskych áut“. Tím vedený Tommim dopĺňajú spolujazdci Miikka Anttila a Kaj Lindström. Naše úsilie podporujú všetci zamestnanci spoločnosti Toyota, partneri, ktorí podporujú našu víziu, a všetci fanúšikovia, ktorí nás povzbudzujú. Dohromady sa táto veľká skupina vydala na novú cestu smerom k budovaniu čoraz lepších áut.

Zvíťaziť v rely nie je ľahký výkon, ale som si istý, že energia takejto širokej základne priaznivcov posunie tím, auto aj vodičov vpred. Teším sa na vašu pokračujúcu podporu.“


Tommi Mäkinen, riaditeľ tímu
„Najdôležitejším postojom je ísť do Monte Carla s uvoľnenou a otvorenou mysľou. Veľmi záleží od aktuálnych podmienok a všetko sa môže zmeniť v zlomku sekundy. Ťažko v tejto chvíli povedať, kde sa pohybujeme z hľadiska výkonu a je nepravdepodobné, že v Monte Carle získame nejaké jednoznačné odpovede, pretože táto rely je iná než ostatné.

Napätý harmonogram je najväčšou výzvou. Samozrejme, od začiatku tohto roka museli všetky tímy pripraviť úplne nové vozidlá, ale môžu sa spoliehať na skúsenosti z minulosti.

Našim vodičom môžem odovzdať niečo z mojich osobných skúseností z Monte Carla, ale nakoniec bude všetko závisieť od nich a od auta. Naším cieľom je najazdiť na tejto rely veľa kilometrov, takže budem rád, keď obe vozidlá dorazia do cieľa a v rovnakej chvíli ako víťaz. To by bol skvelý spôsob, ako pokračovať vo vývoji, čo je neustály proces. Ako hovoríme v spoločnosti Toyota, mali by sme sa neustále zlepšovať: jednoducho budeme neustále vylepšovať auto!“


Jari-Matti Latvala, vodič (Yaris WRC č. 10)
„Pred dvoma mesiacmi by mi ani nenapadlo, že budem s Toyotou jazdiť rely Monte Carlo, takže je to naozaj vzrušujúce. Celkovo sme mali 12 testovacích dní: štyri dni na snehu, jeden deň na šotoline a sedem dní na asfalte. To je slušné množstvo testov, počas ktorých sme podnikli niekoľko užitočných krokov. Auto sa zdá byť veľmi silné, ale z hľadiska výkonu ťažko hodnotiť, pretože každý prichádza s novým vozidlom. V každom prípade bude tento rok predovšetkým o vývoji: rely Monte Carlo by som chcel dobre dokončiť, potom možno približne v strede sezóny môžeme začať pomýšľať na stupne víťazov.

Monte Carlo je také nepredvídateľné, že nie je vhodné dávať si príliš veľa cieľov: v roku 2015 som nemal konkrétny plán a skončil som druhý, v roku 2016 som preto mieril na pódium a skončilo sa to mojou chybou! Pre každého vodiča je podujatie v Monte Carle celkom veľký stres kvôli všetkým neznámym faktorom a výberu pneumatík, ale keď v nedeľu prejdete cieľovou rampou pred kráľovským palácom, zažijete jeden z najlepších pocitov, ktorý možno zažiť v tomto športe.“


Juho Hänninen, vodič (Yaris WRC č .11)
„Rely Monte Carlo som sa zúčastnil už štyrikrát, ale len raz s autom kategórie WR. Napokon poslednú rely som jazdil vo Fínsku v roku 2015, takže ako si dokážete predstaviť, naozaj sa už nemôžem dočkať! Počas testov som mal z Yarisu veľmi dobrý pocit, ale samozrejme nikdy neviete, čo sa stane počas pretekov. A od mojich posledných pretekov už uplynul celkom dlhý čas.

O výsledku v Monte Carle veľmi nepremýšľam: Chcem jazdiť uvoľnene a samozrejme dôjsť do cieľa. Stále sa máme ešte veľa učiť, ale myslím si, že len čo vstúpime do sezóny, bude to ľahšie.

Táto rely bude prvá, ktorú budeme jazdiť s Kajom. Spolupracujeme spolu naozaj fantasticky. Myslím, že v posledných mesiacoch som s ním počas celej prípravy strávil viac času než so svojou rodinou. V skutočnosti je atmosféra v tíme Toyota veľmi príjemná: rodinná, o čo sa postaral Tommi. Chlapci pracujú naozaj tvrdo, ale stále s úsmevom a celý čas žartujú. Ja aj všetci ostatní sa naozaj tešíme na začiatok.“


Viac o WRC tíme Toyota GAZOO Racing pre sezónu 2017

Zdroj: TOYOTA CENTRAL EUROPE - SLOVAKIA s. r. o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/