Pätnásty október tohto roka znamenal pre švédsku spoločnosť Scania veľký míľnik. V tento deň sa totiž pre novinárov otvorili brány veľtrhu Busworld 2015 v belgickom Kortrijku a bol slávnostne predstavený nový autobus Scania Interlink.
V priebehu úvodnej tlačovej konferencie veľtrhu Busworld bol predstavený nielen nový model Interlink, ale dôraz sa kládol na širokú ponuku motorov na alternatívne palivá. A pozornosť si zaslúžil aj nový koncept partnerského programu pre zákazníkov nesúceho názov Scania Fleet Care.
Scania Interlink je k dispozícii v troch výškových variantoch - Low Decker, Medium Decker a tiež High Decker, ktorý je určený aj na expresné diaľkové linky. Plynule tak nadväzuje na svojho predchodcu OmniExpress, ktorý bol k dispozícii v prevedení 3.20, 3.40 a 3.60.
Najnižší variant Low Decker prichádza s úplne unikátnym riešením, pretože sa jedná o prvý autobus na trhu s normálnou výškou podlahy a pohonom na zemný plyn. Vozidlo sa vďaka svojej konštrukcii a hnaciemu reťazcu hodí predovšetkým pre prímestské výkony a kratšie medzimestské linky.
"Scania Interlink LD ponúka flexibilitu, na akú doteraz neboli prepravcovia zvyknutí - ide o autobus so štandardnou výškou podlahy vhodný pre prímestské výkony, dopravu na letisko, medzimestské trasy a veľmi dobre poslúži aj ako školský autobus. A to všetko ponúka jeden model," uviedla Anna Carmo e Silva, riaditeľka produktového manažmentu a pre-sales v spoločnosti Scania.
Všetky autobusy Scania môžu byť vybavené motormi na alternatívne palivá a práve táto oblasť bola na veľtrhu Busworld jednou z hlavných tém. "Vzhľadom k aktuálnym klimatickým zmenám musíme konať a musíme konať hneď," povedal Klas Dahlberg, vedúci divízie autobusov spoločnosti Scania. "Patríme do odvetvia, ktoré má možnosť byť súčasťou riešenia, nie súčasťou problému. Scania riešenie má - nie pre vzdialenú budúcnosť, ale tu a teraz."
V širokej ponuke motorov na alternatívne palivá nechýbajú agregáty schopné pracovať na bioetanol, plyn, bionaftu a HVO (hydrogenovaný rastlinný olej). A aby toho nebolo málo, hybridný Scania Citywide LE bude čoskoro k dispozícii ako autobus II. triedy vhodný pre prímestské operácie.
Zdroj: Scania Slovakia, s.r.o.