Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: PEUGEOT v znamení medzinárodného rozvoja
25. január 2012 @ 21:49:48 CET, poslal p.mauer

PEUGEOT Peugeot zverejnil výsledky celosvetového predaja automobilov za uplynulý rok. V roku 2011 Peugeot predal spolu 2,114.000 automobilov, z toho 48% mimo Európu.

Najdôležitejšie fakty

Medzinárodný rozvoj značky PEUGEOT:

zväčšiť obrázok

  • 2,114.000 predaných automobilov* v roku 2011,
  • 48% mimo Európy,
  • PEUGEOT 408: uvedenie v Brazílii a v Argentíne, 73.000 predaných kusov (Čína, Brazília, Argentína),
  • Čína: úspešné uvedenie modelu 508. Pokračovanie nárastu v predaji (+15%),
  • Nárast predajov v Rusku /Ukrajina/CEI (+28,3%), Ázia (+14,2%) a Latinská Amerika (+9,2%),
  • PEUGEOT, 4tá značka v Európe (osobné + úžitkové).

    Zvýšenie imidžu značky: pokračuje úspešná ofenzíva produktov a služieb mobility

  • Výrazný nárast predajov automobilov Premium: 320.000 kusov (+40%),
  • Úspešné uvedenie modelu 508: 123.000 ks predaných v roku 2011,
  • Nová 308-čka: úspech štýlu ako aj technológie e-HDi,
  • RCZ, športové kupé, ktoré sa stalo už referenciou (viac ako 19.000 predaných kusov),
  • model 3008 prekročil stanovené ciele: 135.000 predaných kusov,
  • Služba mobility Mu uvedená až v 8 krajinách Európy 2011: +54% oproti roku 2010.
    *VM+ED

    Syntéza

    V roku 2011, ofenzíva nových modelov, imidž a služby značky PEUGEOT umožnili vytvoriť výsledok veľmi blízky historickému rekordu z roku 2010, roku, kedy značka oslavovala 200 rokov. (2,114.000 predajov osobných a úžitkových automobilov v roku 2011 čo je o -1,3% menej ako rekord v roku 2010, keď bolo predaných 2,142.000 automobilov). Nárast predajov mimo Európy +48% predstavoval celkom objem 1,014.000 automobilov (+ 9,2% V Latinskej Amerike, +14,2 % v Ázii a + 28,3% v Rusku). Predaje v Európe boli poznačené najmä poklesom predaja v Južnej Európe, kde má značka silné zastúpenie najmä v Španielsku a Portugalsku a klesli na 1,100.000 automobilov, čo je -6,1% z pohľadu 2010.

    Akcelerácia modelov z hľadiska zvýšenia imidžu

    PEUGEOT nanovo ukázal v roku 2011 svoju schopnosť obnoviť a konkretizovať ponuku modelov Premium (+40% = 320.000 predaných kusov). Model 508 bol úspešne komerčne uvedený nielen v Európe, ale aj v Čine (celkom bolo predaných 123.000 kusov). Crossover 3008 135.000 predaných kusov = nový rekord v predaji pred uvedením 3008 HYbrid4 ako prvého hybridu v spojení s dieselovým motorom. Športové kupé RCZ viac ako 19.000 predaných kusov saturovalo úplne kapacitu produkcie, športové kupé sa stalo referenciou vo svojej triede. V srdci trhu, ponuka v segment B (107, 207, 206+) skompletizovala predaje vo výške 836.000 kusov a predaja novej 308 očarili 205.000 klientov. Okrem modelu 508 v Čine, v roku 2011 bol uvedený PEUGEOT 408 v Argentíne a Brazílii, Hoggar v Argentíne, 3008 a RCZ v Číne.

    Pokrok a skúsenosti v oblasti životného prostredia

    Značka neustále napĺňa svoje ciele týkajúce sa zníženia emisií CO2 - koncom roka 2011 priemer predaných modelov dosiahol 129 g/km, oproti 131,6 v roku 2010, čím sa prekročila hranica 130 g/km fixovaná Európskou komisiou v horizonte do roku 2015. Politika ochrany životného prostredia sa na prvom mieste orientovala na konštantnú optimizáciu termických motorov (downsizing) vrátane vývoja novej generácie benzínových motorov EB (3-valec 1,0l a 1,2l), ktoré sa ako prvé objavia v Peugeote 208. Hybridizácia dieselového motora je jednou z ďalších línií angažovanosti značky v téme ochrany životného prostredia: « micro-hybridation », so systémom Stop&Start novej generácie e-HDi, uvedená začiatkom roka v modeloch 308, 3008, 5008, 508, Partner Tepee a najbližšie v Peugeote 208; « full-hybridation » v 2012, s motorom hybride diesel HYbrid4 v 4 modeloch Peugeot: 3008 HYbrid4, 508 RXH, 508 sedanHYbrid4. Treťou líniou je elektrický automobil na použitie v mestskej a medzimestskej prevádzke: v prvom roku svojej komercializácie, Peugeot iOn, prvý automobil novej generácie v Európe umožnil značke PEOGEOT potvrdiť historické postavenie pioniera v danom sektore, v rámci Peugeot Scooters úspešne bol uvedený elektrický scooter e-Vivacity.

    MU By Peugeot

    Dynamický nárast služby MU By Peugeot +54% v 8 európskych krajinách v porovnaní s rokom 2010. Nový servis mobility bol uvedený v roku 2010 a znovu obnovil vzťah medzi klientom a sieťou.

    Peugeot v Európe

    S počtom 1,092.000 predaných osobných a úžitkových automobilov, s poklesom 7,4% vzhľadom na rok 2010, Peugeot zaznamenal podiel 7,1% a udržal si 4té miesto v rámci poradia značiek tak ako v roku 2010. V rámci osobných automobilov (916.000 predaných kusov, - 9,2%), pokles zaznamenaný 206+ a 207, už aj v súvislosti s nástupom novej 208, nebol kompenzovaný v Európe ani dobrými výsledkami 508 a ostaných prémiových modelov značky: 6,7% podiel oproti 7,3% v roku 2010. Na trhu úžitkových automobilov značka narástla o 4% = 176.000 predajov; so stabilným podielom na trhu 10,4% (10,7% v roku 2010), čím len potvrdil a konsolidoval svoj nárast v predchádzajúcich rokoch.

    Západná Európa (18 krajín)

    Na tomto trhu, v rámci osobných a úžitkových automobilov, bol zaznamenaný pokles 0,6%, predaje dosiahli 1,038.000 kusov (-8%), čo zodpovedá podielu na trhu 7,2% (7,8% v roku 2010). Zlá situácia na trhu Južnej Európy (Španielsko, Grécko, Taliansko, Portugalsko), zavážili aj na výkonnosti Značky. Práve na týchto trhoch, kde výrazne dominuje segment B, koniec modelu 207 výrazne ovplyvnil predaje Značky – predaje poklesli o 56.000 kusov (-22,5%). Príchod modelu 208 výrazne zmení túto momentálnu tendenciu.
    Vo Francúzsku, na stabilnom trhu osobných ako aj úžitkových automobilov v porovnaní s rokom 2010, si Peugeot udržal druhú pozíciu s počtom 441.790 predaných kusov a podielom 16,8%. Na trhu sedanov a kompaktných monospasov a rodinných automobilov, značka zaznamenala výraznú dynamiku v rámci predaja svojich nových modelov a narástla tak v objeme predaja ako aj v podieloch. Taktiež model 508, uvedený vo februári, sa už v októbri sal lídrom vo svojom segmente s podielom 1,3% na trhu. Model 3008 prekročil v predaji svoje ciele a zaregistroval 53.297 predaných kusov a 2,4%-tný podiel na trhu (1vé miesto v rámci kompaktných monospasov). Model RCZ potvrdil svoju výnimočnú pozíciu s počtom 5.317 predaných kusov a s 0,24%-tným podielom na trhu.
    V Nemecku, na dynamickom trhu, s nárastom viac ako 3,4 miliónov predaných automobilov, PEUGEOT potvrdil 3tie miesto v rámci importovaných značiek. Výborné prijatie zaznamenal model 508, úspech v srdci trhu dosiahli aj modely 308, 3008 a 5008. Nárast v predaji úžitkových automobilov umožnil Značke kompenzovať pokles modelov 207 a 206+. PEUGEOT vykázal 94.000 predaných automobilov (ako v roku 2010) s podielom na trhu 2,8%.
    Vo Veľkej Británii, PEUGEOT predal 115.000 osobných a úžitkových automobilov VP + VUL s podielom na trhu 5,2%.
    V Južnej Európe, v kontexte poklesu trhov 2011 (špeciálne v Španielsku), značka predala 91.000 kusov automobilov (4,8% trhu) v Taliansku, 80.000 kusov (8,7% trhu) v Španielsku. PEUGEOT potvrdil v oboch týchto krajinách svoju silnú pozíciu v rámci úžitkových automobilov: 2hé miesto v Taliansku, 3tie miesto v španielsku. V iných krajinách sa PEUGEOT umiestnil na pódiu: 3tie miesto v Belgicku, v Holandsku, v Portugalsku a 2hé miesto v Dánsku.

    Stredná a Východná Európa: podiel na trhu narastá

    Na dynamickejších trhoch Strednej a Východnej Európy, s výnimkou Poľska, PEUGEOT zvýšil svoj podiel na trhu na 5,7% (5,3% v roku 2010). Podiel rástol najmä v krajinách Chorvátsko (8,4%), Slovinsko(8,9%), Slovensko (7,2%), Poľsko (5,2%)…

    Medzinárodná ofenzíva

    Internacionalizácia značky PEUGEOT pokračovala a v roku 2011, predaje mimo Európy predstavovali 48% z celkových predajov Značky, oproti 45% v roku 2010. Tento nárast sa opieral o špecifické novinky na každom z trhov ako napr.:
  • 190.000 predajov (+9,2% /2010) v Latinskej Amerike,
  • 188.000 predajov (+14,2% /2010) v Ázii,
  • 45.000 predajov (+23% /2010) v Rusku,
  • 458.000 predajov v rámci detašovaných náhradných dielov (-3 % / 2010).
  • V Číne
    Kompletná ponuka PEUGEOT v segmente C, s modelmi 307, 408 a tiež 308, dosiahla 150.000 predaných automobilov ročne, čo je asi 60% z celkových predajov Značky v horizonte 2012. K 3tiemu uvedeniu automobilu vyrobeného lokálne za menej ako 18 mesiacov na čínskom území sa pripojili aj ďalšie importované modely a to RCZ a 3008. Značka pokračuje v rozširovaní ponuky s cieľom dosiahnuť svoje ambiciózne ciele fixované na čínsky trh.

    V Rusku
    V Rusku v kontexte veľmi dynamického trhu, PEUGEOT narástol o 24% s počtom 45.000 predaných kusov. Úspech zaznamenali tak 308 – vyrábaný lokálne, ale tiež 3008, aj 4007ako úžitkové automobily Partner a Boxer.

    V Latinskej Amerike
    PEUGEOT zaznamenal nárast predaja na 190.000 kusov čo je +9,2% v rámci celého roku, profitujúc najmä z dynamického trhu v Argentíne, kde predaje narástli až o 36% a podiel na trhu dosiahol 9,1%.

    Perspektíva 2012

    Pokračovanie nárastu imidžu modelov PEUGEOT, internacionalizácia, znovu dobytie segmentu B.

    V roku 2012 si PEUGEOT stanovil 3 jednoznačné ciele, opierajúc sa o ambiciózny plán nových modelov plus tak ako nikdy:
    1. Znovu dobytie pozície lídra v segmente B a 208
    2. Pokračovanie budovania zvýšenia imidžu modelov Značky. V roku 2012 sa na trhu objavia vo svetovej premiére 3 modely s technológiou Hybrid diesel vybavené motorom Hybrid4: 3008, 508 RXH a 508 sedan, čím značka získa náskok pred svojou konkurenciou v oblasti ovládania technológii ochrany životného prostredia.
    3. Pokračovanie internacionalizácie. Posilnený svojím ambicióznym produktovým plánom, internacionalizácia Značky bude pokračovať najmä s uvedením modelu 4008, ktorý sa uvedie prioritne na trhy mimo Európy. Peugeot 308 bude pokračovať vo svojou medzinárodnom rozvoji s uvedením v Brazílii a v Argentíne už v prvom polroku 2012 a nový model vyrobený lokálne doplní ponuku PEUGEOT v Číne pred koncom roka 2012.

    Svetové predaje OA+ÚA 2010 2011 Variation (%)
    Európa 1 172 000 1 100 000 -6
    Rusko 37 000 45 000 +21
    Latinská Amerika 174 000 190 000 +9
    Čína 151 000 174 000 +15
    ostatné krajiny 136 000 147 000 +8
    ED 472 000 458 000 -3
    VM+ED 2 142 000 2 114 000 -1


    Podiel na trhu OA+ÚA 2010 2011 Variation (%)
    svet 3,1 2,9 -0,1
    Európa 30 7,6 7,1 -0,5
    Rusko 1,9 1,7 -0,2
    Latinská Amerika 3,2 3,2 0
    Čína 1,3 1,4 +0,1

    _______________________________________________________________________

    Peugeot je zastúpený v 160 krajinách sveta s 10 000 kontaktnými miestami a všade spája náročnosť a emócie. V roku 2010, ktorý bol rokom 200. výročia značky, Peugeot potvrdil svoju pozíciu 1. francúzskej automobilovej značky na svete a s predajom 2 142 000 vozidiel získal 9. priečku vo svetovom rebríčku . Peugeot je jediná značka, ktorá ponúka integrovanú mobilitu zahŕňajúcu osobné a úžitkové vozidlá, skútre, bicykle a ponúka aj širokú škálu služieb, vrátane mobility Mu.

    Zdroj: Ivana Orviska, Communication and PR Manager, Peuegeot Slovakia, s.r.o.
    TS: 24.01.2012


    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /PEUGEOT/