Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Škoda - predaj vozidiel za prvý polrok 2002
17. júl 2002 @ 10:47:45 CEST, poslal t.nagy

SKODA Za prvý polrok 2002 dodala automobilka Škoda Auto na 74 medzinárodných trhoch a domácim zákazníkom celkom 228.386 automobilov. Oproti rovnakému obdobiu roku 2001 je to pokles o 7.4 %, tj. o 18.360 vozidiel. Toto zníženie je spôsobené pravdepodobne pretrvávajúcou recesiou na významných trhoch západnej a strednej Európy. Odbyt okrem toho ovplyvňuje aj ukončenie výroby modelov Felicia a Felicia PickUp, ktoré neboli nahradené.

V prvom polroku 2001 bolo predaných 33.784 vozidiel Felicia a Felicia PickUp. Ich pozíciu úspešne preberá moderná modelová rada Fabia/Fabia Combi/Fabia Sedan a Fabia Praktik. Za prvých šesť mesiacov si celosvetovo Fabií zakúpilo 136.033 zákazníkov. V porovnaní s minulým rokom je to o 4.9% viac.

Pokračuje vysoký záujem zákazníkov o úspešné modely Octavia a Octavia Combi, čo dokumentuje medziročný rast predaja o 4.1% na 86.734 vozidiel. Prakticky od jari 2002 nabieha na kľúčových trhoch Superb, najnovší model Škoda vyššej strednej triedy. Doteraz sa ich predalo 5.619 kusov.

V západnej Európe sa v hodnotenom období predalo 127.089 automobilov (medziročné zníženie o 4.3%). Na najväčšom európskom automobilovom trhu v Nemecku sa za prvých šesť mesiacov predalo o 76.000 osobných vozidiel všetkých značiek menej ako vlani, tj. zníženie o 4.3%. Škoda Auto na tomto svojom najväčšom exportnom trhu za prvý polrok predala celkom 35.141 vozidiel, teda medziročne menej o 1.4%. V júni bol v Nemecku zaznamenaný už rast predaja vozidiel Škoda o 1.6% a rast trhového podielu z vlaňajších 2.0% na 2.1%.

Vo Veľkej Británii predala Škoda Auto za prvý polrok 21.522 vozidiel, to je rast o 20%. Trhový podiel sa medziročne zvýšil z 1.4% na 1.6%. Rovnako cez pokles celkového trhu vo Francúzku Škoda Auto dokázala za prvých šesť mesiacov zvýšiť predajné čísla. Predaj na tomto trhu sa oproti vlaňajšku zvýšil o 18.2% na 8.108 vozidiel.

S výnimkou Maďarska pokračuje recesia takisto na automobilových trhoch strednej a východnej Európy. Škoda Auto v týchto regiónoch (s výnimkou Českej Republiky) predala od začiatku roka 52.704 vozidiel, teda medziročne o 14.6% menej. Aj keď Poľsko ako najväčší trh strednej Európy už tretí rok za sebou významne klesá, Škoda Auto si drží s predajom 16.005 vozidiel za prvý polrok 10.5% trhový podiel, pričom za máj až jún bola značka Škoda po Fiate druhou najpredávanejšou značkou na trhu. Maďarský zákazníci si tento rok zakúpili 5.149 vozidiel, tj. o 15.6% viac ako vlani. Na Slovensku postihnutom taktiež recesiou, sa v sledovanom období predalo 15.059 vozidiel Škoda, tj. oproti vlaňajšku o 21.9% menej. Značka Škoda na Slovensku má naďalej vedúcu pozíciu s trhovým podielom 46.3%.

V Českej Republike, kde trh poznamenal zrejme tvrdý kurz koruny zvýhodňujúci dovoz zahraničných vozidiel, Škoda Auto v prvom polroku predala 39.887 automobilov. Medziročne ide o pokles o 11.2%, čo znamená o 5.020 áut menej. Ale pritom v rovnakom období vlani sa v tuzemsku predalo 12.848 vozidiel modelovej rady Felicia a Felicia PickUp, ktorá už nie je v ponuke. Túto medzeru na trhu v prevažnej miere vykrýva modelová rada Fabia. Fabií sa v ČR predalo 28.388 (medziročný rast o 35.3%), Octavií 10.427 a nových Superbov 1.072 vozidiel. Škoda Auto si tak na domácom trhu drží trhový podiel 51.7% na trhu nových automobilov a naďalej je lídrom trhu.

Z nových trhov tento rok po prvýkrát sa začal predaj v Indii, kde si zákazníci zakúpili 1.424 modelov Octavia montovaných v závode v meste Aurangabád neďaleko Bombaja. Takisto decembrové minuloročné zahájenie montáže vozidiel Škoda na Ukrajine prispelo k vzostupu predaja o 73.7% na 2.628 vozidiel. Naďalej rastie obľuba automobilov Škoda v Ruskej Federácii, kde bolo tento rok predaných 5.065 vozidiel (rast o 70.3%).


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SKODA/