Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Toyota vytvorí sociálnu sieť „Toyota Friend“
25. máj 2011 @ 10:54:50 CEST, poslal k.zechmeister

TOYOTA Spoločnosti Salesforce.com a Toyota Motor Corporation (TMC) oznámili, že uzavreli strategickú spoluprácu s cieľom vytvorenia privátnej sociálnej siete „Toyota Friend“ pre zákazníkov Toyoty a ich vozidlá.

Jej prevádzku bude zaisťovať systém Salesforce Chatter, čo je súkromná sociálna sieť využívaná firmami. Najprv bude k dispozícii v Japonsku, spočiatku pre elektrické vozidlá (EV) a hybridné automobily s technológiou Plug-in (PHV) značky Toyota, a to v priebehu roku 2012.

Súkromná sociálna sieť „Toyota Friend“ bude spájať zákazníkov Toyoty s ich automobilmi, predajnými partnermi a s firmou Toyota. Sieť bude poskytovať širokú škálu informácií o výrobcoch a službách i dôležité tipy týkajúce sa údržby, a bude teda veľkým prínosom pre majiteľov vozidiel tejto značky. Napríklad, ak bude mať batéria vozidla EV alebo PHV nízky stav, „Toyota Friend“ formou „tweetu“ upozorní vodiča na jej dobitie. Napriek tomu, že Toyota Friend bude privátnou sociálnou sieťou, budú mať zákazníci navyše možnosť komunikovať i s rodinou, priateľmi a ďalšími ľuďmi pomocou verejných sociálnych sietí ako Twitter a Facebook. K tejto službe sa bude možné dostať aj prostredníctvom „smart phones“, tabletov a ďalších pokročilých mobilných zariadení.

Generálny riaditeľ spoločnosti salesforce.com Marc Benioff o uzavretej spolupráci povedal: „Toyota a salesforce.com majú rovnaký náhľad na to, akým smerom by sa mal automobilový priemysel v budúcnosti uberať. Sociálne siete a mobilné technológie premenia skúsenosti vlastníkov automobilov, a tak máme radosť, že budeme s Toyotou na tejto premene spolupracovať.“

Prezident TMC Akio Toyoda vyhlásil: „Služby sociálnych sietí menia ľudskú interakciu a spôsoby komunikácie. Automobily musia s týmto vývojom držať krok. Vždy apelujem na to, aby Toyota vyrábala stále lepšie vozidlá. Uzavretie spolupráce, o ktorom verejnosť informujeme, je dôležitým krokom k dosiahnutiu tohto cieľa.”

Toyota Prius Salesforce.com je rýchlo rastúca spoločnosť, ktorá poskytuje služby „cloud computing“ firemným zákazníkom a funguje už viac než 12 rokov. Má takmer 100 000 klientov po celom svete, ku ktorým patria veľké podniky, malé a stredné firmy a štátne úrady. Jej sociálne, otvorené a mobilné technológie predstavujú ďalšiu generáciu „cloud computingu“ pre firmy.

TMC zatiaľ vyvinula vlastné telematické služby s cieľom prepojenia ľudí, automobilov a ich okolia. Pomocou siete Toyota Friend chce TMC tieto služby ponúknuť celosvetovo. TMC plánuje prikročiť k realizácii mobility v budúcnosti tak, že bude aktívne spolupracovať s nadnárodnými IT spoločnosťami.

I keď TMC a salesforce.com začnú so spoluprácou až pri budovaní siete „Toyota Friend“, plánujú tieto spoločnosti vývoj služieb „cloud computingu“ pre otvorenú platformu TMC a vytvorenie nových obchodných príležitostí, ktoré u oboch z nich posilnia ich prednosti.

Salesforce.com a TMC budú investovať do spoločnosti Toyota Media Service Co. (TMS), ktorá má na starosti vývoj globálnej „cloudovej“ platformy TMC. Salesforce.com poskytne investíciu vo výške 223 miliónov jenov a investícia TMC bude činiť 442 miliónov jenov. Investíciu vo výške 335 miliónov jenov poskytne aj spoločnosť Microsoft, ktorá 6. apríla oznámila strategickú spoluprácu s TMC týkajúcu sa vybudovania celosvetovej platformy pre telematické služby novej generácie.

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/