Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ekológia: Nissan LEAF NISMO RC
22. apríl 2011 @ 01:27:43 CEST, poslal p.mauer

NISSAN Špeciálne skonštruovaný prototyp vozidla Nissan LEAF prichádza s úplne novým konceptom pretekárskych vozidiel. Využíva komponenty a technológiu sériového vozidla Nissan LEAF, no tie sú zabudované do pôsobivej pretekárskej karosérie z uhlíkových vlákien.

LEAF prináša stratégiu nulových emisií do nového prostredia - na pretekárske okruhy
Jeho názov, umiestnený na zadnom paneli hneď pod masívnym nastaviteľným prítlačným krídlom, je Nissan LEAFTM. Pohonný systém so 100% nulovými emisiami pozostáva z pokročilej líthium-iónovej batérie, ktorou je vybavený aj prvý cenovo dostupný a sériovo vyrábaný elektromobil. Aj keď mu chýbajú zadné dvere, zadné sedadlá, batožinový priestor, audiosystém, navigácia, čalúnenie a ďalšie vybavenie, istá príbuznosť vo vzhľade oboch vozidiel zostává zjavná. Tým ale podobnosť medzi sériovo vyrábaným vozidlom Nissan LEAF a špeciálom Nissan LEAF NISMO RC končí.

Ako napovedá skratka „RC" (Racing Competition - pretekársky špeciál), bolo toto elektrické vozidlo, ktoré sa predstaví vo svetovej premiére na Medzinárodnom autosalóne v New Yorku 2011, skonštruované preto, aby pojem „pretekárska zelená" rozšírilo o ďalší význam. Automobilka Nissan, ktorá si uvedením nového osobného vozidla Nissan LEAF v Spojených štátoch, Európe a Japonsku získala vedúcu pozíciu vo výrobe vozidiel s nulovými emisiami, teraz zamerala svoju pozornosť na prostredie pretekárskych okruhov, aby upozornila na zdanlivo nevyužitý potenciál elektromobilov.

„Vozidlo Nissan LEAF NISMO RC, na ktorého príprave spojili svoje talenty profesionáli zo skupiny NISMO, svetoznámej športovej divízie spoločnosti Nissan, s konštruktérmi z pretekárskych tímov Super GT a FIA GT1 tejto spoločnosti, poslúži ako pojazdné laboratórium na zrýchlenie vývoja elektromobilov a aerodynamických systémov. Zároveň bude využité ako platforma pre rozvoj nových ekologických pretekárskych šampionátov," prehlásil Carlos Tavares, predseda spoločnosti Nissan Americas, na Medzinárodnom autosalóne v New Yorku.

Nový elektrický pretekársky špeciál sa bude v priebehu roku 2011 pravdepodobne predvádzať na množstve rôznych motoristických akcií. Spoločnosť Nissan chce navyše preskúmať možnosti uvedenia špeciálnej kategórie šampionátu pre automobily s nulovými emisiami.

Seriózne pretekárske auto
zväčšiť obrázok Automobil Nissan LEAF NISMO RC je navrhnutý a skonštruovaný ako skutočné pretekárske vozidlo, počínajúc karosériou kompletne vyrobenou z uhlíkových vlákien. Trojdielna karoséria zahŕňa odnímateľné predné i zadné časti, pevne vstavané okná, predné a zadné LED svetlá a nastaviteľné zadné prítlačné krídlo. Dvojdverová pretekárska verzia, inšpirovaná jedinečným vzhľadom exteriéru sériovo vyrábaného vozidla Nissan LEAF, pochádza z dielne Konštrukčného centra spoločnosti Nissan v Japonsku. Vonkajší vzhľad dotvára špeciálny štvorvrstvový perleťovo biely náter s modrou grafikou NISMO/Zero Emission.

Ak porovnáme rozmery oboch vozidiel, má nový pretekársky špeciál o 100 mm kratší rázvor, je o 20,3 mm dlhší a o 170 mm širší. Najväčší rozdiel je vo výške. Vozidlo NISMO RC je o 343 mm nižší než sériovo vyrábaný Nissan LEAF. Svetlá výška sa znížila na 61 mm v porovnaní so 160 mm pri jeho cestnej verzii. A s 938 kg váži pretekársky automobil asi o 40 % menej než sériová verzia.

Usporiadanie špeciálu NISMO RC sa od sériového sedanu taktiež výrazne líši. Batéria, elektrický motor a menič sú umiestnené uprostred a k tomu má poháňané zadné kolesá, na rozdiel od sériového Nissanu LEAF s predným pohonom. Využíva zavesenie predných i zadných kolies na dvojitých trojuholníkových ramenách a nastaviteľné vyváženie bŕzd. Je vybavený 18palcovými šesťlúčovými diskami a pretekárskymi pneumatikami P225/40R18 BRIDGESTONE.

Rovnako ako sériový Nissan LEAF je NISMO RC poháňaný líthium-iónovou batériou pozostávajúcou zo 48 kompaktných modelov a striedavým synchrónnym motorom s rýchlou odozvou s výkonom 80 kW. Prostredníctvom rýchlej nabíjačky pod zadným krytom je možné nabiť batériu na 80 percent celkovej kapacity v priebehu 30 minút. A na rozdiel od konkurenčných vozidiel nemá automobil NISMO RC žiadny výfuk, pri jazde nevypúšťa emisie CO2 ani iné skleníkové plyny a nevydáva žiadny hluk.

Predbežné testy ukázali, že vozidlo NISMO RC dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,85 s a jeho maximálna rýchlosť je 150 km/h. Predpokladaná doba jazdy je okolo 20 minút v pretekárskych podmienkach.

„Medzi ľuďmi stále panuje presvedčenie, že na stupnici automobilových emócií patria elektromobilom len tie spodné priečky. To sa ale rozhodne netýka ani sériového vozidla Nissan LEAF ani tohto fantastického špeciálu Nissan LEAF NISMO RC," dodal Tavares. „Majitelia vozidla Nissan LEAF tento nový svet technológie nulových emisií prijali za svoj. A my veríme, že rovnaký potenciál drieme aj vo svete motoristického športu a Nissan s pýchou stojí na štarte ako prvý."

Ako priekopník na trhu vozidiel s nulovými emisiami prepísala automobilka Nissan dejiny uvedením modelu Nissan LEAF. Ide o prvý cenovo dostupný, masovo vyrábaný elektromobil, ktorý získal množstvo medzinárodných ocenení vrátane prestížnej ceny Európske auto roku 2011.

_______________________________________________________________________

Zdroj: Peter Šatka, PR & Marketing Consultant Nissan Newsroom Slovensko
TS: 21.04.2011


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/