Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Priaznivé predajné výsledky ŠkodaAuto za 1. polrok 2001
02. október 2001 @ 19:29:22 CEST, poslal p.mauer

SKODA Aj napriek slabnúcej konjunktúre na objemovo silných európskych trhoch rozširuje Škoda Auto svoje trhové podiely. Za prvý polrok 2001 predala Škoda Auto celosvetovo 246.746 automobilov.

Aj napriek slabnúcej konjunktúre na objemovo silných európskych trhoch rozširuje Škoda Auto svoje trhové podiely. Celosvetový vzostup predaja o 17,3 %, zvýšenie predaja v strednej a západnej Európe, 55% podiel na domácom trhu s novými vozidlami.
Za prvý polrok 2001 predala Škoda Auto celosvetovo 246.746 automobilov, čo bolo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku zvýšenie o 17,3 %. Najväčšší objem predaja pripadol od januára do júna na západnú Európu, kde si vozidlá Škoda zakúpilo 132.767 zákazníkov, tj. medziročne o 17,1 % viac. O 28,5 % na celkovo 61.700 vozidiel sa zvýšil odbyt automobilov značky Škoda v strednej a východnej Európe (bez Českej republiky). Na tuzemskom trhu mladoboleslavská automobilka predala 44.907 vozidiel, čo znamená medziročný rast o 12,4 % a podiel na českom trhu s novými vozidlami 55 %.

Z ponuky automobilov Škoda si najviac zákazníkov zakúpilo model Fabia, a to celkom 84.518 kusov. Úspešne sa rozvíja tiež predaj modelu Fabia Combi (42.864 vozidiel) a prvých 2.286 zákazníkov si od zahájenia predaja na počiatku leta zakúpilo najnovší model Fabia Sedan. Stabilný dopyt je po vozidlách Octavia, ktoré si zakúpilo celkom 48.422 zákazníkov. V sledovanom období vzrástol o 9,4 % dopyt po modeloch Octavia Combi, ktorú si zakúpilo 34.872 zákazníkov.
Napriek výkyvom v dopyte na celkových trhoch Európskej únie Škoda Auto v prvom polroku zvýšila na hlavných piatich západoeurópskych trhoch ako predaj, tak aj svoje trhové podiely:

  • v Nemecku, ktoré je pre tradičnú českú značku exportným trhom číslo jeden, si v prvom polroku zakúpilo niektorý z modelov Fabia či Octavia celkom 36.403 zákazníkov, tj. zvýšenie o 9,1 % a podiel 2 % na trhu.
  • celkom o 22 % na 17.929 vzrástol predaj vozidiel vo Veľkej Británii a trhový podiel dosiahol 1,4 %.
  • v Taliansku sa od januára do júna predalo 16.531 automobilov, čo bol nárast o 53,8 %.
  • na 8.875 automobilov (+19,9 %) vzrástol predaj v Španielsku
  • o 22,9 % na 6.857 sa zvýšil odbyt automobilov Škoda vo Francúzsku.

  • Pozíciu druhého najvýznamnejšieho exportného trhu si zachováva Poľsko, kde si automobil Škoda tohoto roku zakúpilo 21.675 zákazníkov, t.j. v porovnaní s minulým rokom nárast o 12,4 %. Pri celkovom výraznom oslabení poľského automobilového trhu to znamená súčasné zvýšenie trhového podielu o 4,6 na 11,3 %.

    Na Slovensku sa predaj v sledovanom období zvýšil o 29,5 % na 19.292 vozidiel a trhový podiel dosiahol 56 %.
    Z ďalších krajín strednej Európy zaznamenali rast predaja vozidiel Škoda Maďarsko (4.456 vozidiel, t.j. + 33,5 %) s trhovým podielom 6 % a Chorvátsko (4.174 vozidiel; +62,7 %), kde trhový podiel dosiahol 9,4 %.
    Medzi významné trhy značky Škoda tradične patrí Rakúsko, kde se v prvom polroku predalo 11.561 vozidiel (+9,6 %). Rast predaja vozidiel Škoda o 111,3 % na 3.924 zaznamenal trh v Grécku a o 68,9 % na 2.323 vozidiel stúpol predaj vo Švajčiarsku. Z východoeurópskych trhov vzrástol predaj automobilov Škoda v Rusku o 189 % na 2.974 automobilov, na Ukrajine o 59,3 % na 1.513 vozidiel, v Juhoslávii o 38,1 % na 1.211 a v Bosne a Hercegovine o 39,3 % na 1.623 vozidiel.


    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /SKODA/