Usmievavá, moderná, česká "Stosedmička" z Kolína sa dokonale usadila na európskom trhu. V tomto roku, 5 rokov po uvedení na trh, zišlo z výrobnej linky vozidlo Peugeot 107 s poradovým číslom 500 000.
Peugeot 107 bol na trh uvedený na jar 2005, v decembri roku 2008 potom prešiel faceliftom, ktorý sa prejavil hlavne dizajnovými úpravami zvyšujúcimi atraktivitu vonkajšieho i vnútorného vzhľadu.
Vozidlo prinášajúce riešenie mestskej mobility si rýchlo získal svojich priaznivcov, najmä v krajinách západnej Európy. O záujme zákazníkov svedčí produkcie, ktorá už v prvom plnom predajnom roku 2006 presiahla hranicu 100 000 vozidiel. V nasledujúcich troch rokoch potom ďalej narastala.
Rok |
Ročná produkcia |
Kumulovaná produkcia |
2005 |
34 600 |
34 600 |
2006 |
101 700 |
136 300 |
2007 |
104 500 |
240 800 |
2008 |
108 180 |
348 980 |
2009 |
116 070 |
465 050 |
Peugeot 107 sa predáva v 60-tich krajinách, ale predovšetkým v Európe si našiel svoj trh ako malý automobil s dĺžkou 3,4 m. Ku koncu septembra 2010 sa vo Francúzsku predalo 27 % z celkových predajov tohto modelu, v Taliansku 19 %, vo Veľkej Británii 15 %, v Nemecku 10 % a Holandsku 7 %.
S podielom 7 %, Peugeot 107 figuruje v roku 2010 na 5-tej pozícii v rámci svojho segmentu B1 v Európe.
Populárny Peugeot 107 sa stále vyvíja
Modelový rad Peugeot 107 je teraz vybavený inovovaným motorom (3-valcový benzínový motoro, 998 ccm, 50 kW/68 k, spotreba mix 4,5 l/100km) spĺňajúcim normu Euro 5. Emisie tohto najúspornejšieho benzínového modelu Peugeot klesli zo 106 na 103 g CO2/km. Tento inovovaný model bol tiež vystavený v rámci expozície značky Peugeot na parížskom autosalóne, ako súčasť ponuky Blue Lion označujúcej automobily značky Peugeot, ktoré vo svojich kategóriách a v rámci jednotlivých druhov pohonu dosahujú najlepšie výsledky z hľadiska emisií CO2.
Polmiliónty Peugeot 107
Jubilejný, polmiliónty Peugeot 107 bude v prevádzke určite neprehliadnuteľný. Bol totiž upravený podľa víťazného návrhu súťaže "Navrhnite si svoj český Peugeot 107 a vyhrajte ho!", ktorá prebiehala vo vybraných tlačových médiách od augusta do októbra tohto roku. O víťazstve rozhodovala priazeň fanúšikov prevažne na facebooku. Kľúče od originálneho auta vytvoreného podľa víťazného návrhu si jeho tvorca pán Břetislav Blahuta prevzal dňa 21. októbra 2010 z rúk generálneho riaditeľa spoločnosti Peugeot Česká republika Yanna Carnoy.
Zdroj: Ivana Orviska, Manager for Communication and Public relation Peugeot Slovakia