Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Opel Astra oslavuje narodeniny!
24. september 2001 @ 17:06:46 CEST, poslal p.mauer

OPEL Práve pred desiatimi rokmi, presne 12. 8. 1991 - zišiel z montážnej linky závodu automobilky Opel v Bochumi jasno červený kombík Opel Astra Caravan, vôbec prvý automobil tohto modelového radu. Nová Astra vystriedala vo výrobnom programe populárne modely Opel Kadett.

Od augusta 1991 sa po celom svete vyrobilo viac než sedem miliónov automobilov Opel Astra - vyrábali sa v jedenástich závodoch rozmiestených po celom svete a predávali sa na trhoch takmer 90 krajín. V Európe sa doteraz vyrobilo asi 6,5 milióna automobilov, v Afrike, Ázii a Južnej Amerike zostávajúcich viac ako pol milióna.

„tra nadviazala na úspech legendárneho Kadettu,“ hovorí Alain Uyttenhoven, riaditeľ pre modelovú politiku automobilky Opel. „Lepšie ako ktorýkoľvek iný model podporila Astra image automobilky Opel a dokázala najširšej verejnosti prezentovať filozofiu a štandardy tejto značky. Astra zaujala osobitým designom, prispôsobivosťou, výkonmi a jedinečným pomerom cena/ponúkaná hodnota.“
Astra prvej generácie (1991 - 1998) sa stala najpredávanejším modelom automobilky Opel v celej jej histórii - Astier prvej generácie sa vyrobilo 4,42 miliónov, čím prekonali predchádzajúce mimoriadne populárne modely Opel Kadett E (1984 - 1991), ktorých sa vyrobilo asi 3,8 miliónov. A súčasný modelový rad Opel Astra, ktorý sa predstavil na jar roku 1998, má šancu rekord Astry predchádzajúcej generácie opäť prekonať - doposiaľ sa totiž vyrobilo a predalo 2,59 miliónov kusov áut.
Modely Opel Astra sú charakteristické svojim dynamickým stylingom, vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami, vyspelými motormi radu ECOTEC, priestraným interiérom a bohatou funkčnou, komfortnou a bezpečnostnou výbavou. Opel Astra druhej generácie sa stal vôbec prvým modelom automobilky Opel s plne galvanizovanou karosériou.
Európski zákazníci evidentne uznávajú vysokú úroveň modelov Opel Astra a uvedomujú si hodnoty, ktoré s týmito modelmi dostávajú. To potvrdzuje aj úspech v marci uvedených verzií Opel Astra Cabrio - dopyt po týchto atraktívnych modeloch je taký vysoký, že Opel musel pristúpiť k zvýšeniu ročného plánu výroby vo firme Bertone, kde sa tieto modely vyrábajú, a to z 11 000 na 14 300 kusov.

V polovici roka 2001 si modelový rad Astra pripísal ešte jeden primát: Kombi Astra Caravan sa stalo druhým najpopulárnejším autom kombi v Európe. Model Astra Caravan si od roku 1993 až do roku 2000 udržal titul európskeho lídra segmentu kombi. S veľkým úspechom sa stretli tiež veľkopriestorové modely Zafira.
Najdôležitejším trhom pre modely Opel Astra je Nemecko, kde sa iba od januára do júna tohoto roka predalo 79 498 Astier. Druhým najvýznamnejším trhom je pre Astru Veľká Británia (62 699 predaných kusov), nasleduje Taliansko (32 295 kusov) a Španielsko (27 501 kusov). Aj na českom a slovenskom trhu majú Astry skvelý zvuk a držia sa na absolutnej špičke segmentu.
Najpopulárnejšou verziou z ponuky modelového radu Astra je v západnej Európe päťdverová Astra 1.6/62 kW (85 k). Nasleduje Astra Caravan 1.7 DTI/55 kW (75 k) a tretiu priečku obsadil päťdverový hatchback Astra 1.6 16V/74 kW (100 k).
Najväčšími mimoeurópskymi trhmi Astier sú Brazília a Austrália. Počas prvých šesť mesiacov tohoto roka sa v Brazílii predalo celkovo 22 028 kusov Chevrolet Astra. V rovnakom období sa v Austrálii predalo 19 636 automobilov Holden Astra.

Milióny špecifikácií
Jedným z dôležitých momentov, ktorému Astra vďačí za svoj úspech u zákazníkov, je jej mimoriadne bohatá škála verzií a prevedení - asi žiadny iný automobil sa nemôže pochváliť takou mnohotvárnosťou! Vďaka tomu si môže skutočne každý zákazník zvoliť presne ten pravý model, ktorý bude po všetkých stránkach vyhovovať jeho vkusu, potrebám a možnostiam. Ponuka verzií a prevedení je skutočne nesmierne bohatá. V závislosti na špecifikáciách konkrétneho trhu môže obsahovať:

  • až osem rôznych druhov karosérie (troj a päťdverové hatchbacky, štvordverové sedany, kombi, kupé, kabriolety, dodávky Astra VAN a sedany Astra Classic, vychádzajúce z modelov predchádzajúcej generácie)
  • až deväť rôznych motorov (od štvorvalca 1.2 16V s výkonom 55 kW/75 k až po preplňovaný agregát 2.0 16V TURBO s výkonom 141 kW/192 k)
  • až šesť rôznych prevedení čalúnena a farebných kombinácií interiéru


  • Zákazníci majú navyše možnosť výberu z viac než päťdesiatich rôznych prvkov a doplnkov dodávaných na želanie. Ponuka začína ťažnými zariadeniami až po diaľkovo ovládané centrálne zamykanie. Teoreticky by sa z celej ponuky modelov, verzií a doplnkov modelového radu Astra dalo zostaviť viac ako sto miliónov rôznych verzí!

    Špeciálne hospodárne verzie aj súťažné modely
    Opel Astra je vďaka premyslenej ľahkej konštrukcii, skvelej aerodynamike a moderným motorom ECOTEC veľmi hospodárna. Všetky motorické verzie patria vo svojich kategoriách k nsjúspornejším automobilom na trhu s nízkými emisiami škodlivín: Zážihové motory plnia už dnes emisné limity normy Euro 4, ktoré vstúpia do platnosti až v roku 2005.
    Absolútne najhospodárnejším modelom je Astra Eco4, prvý rodinný automobil této kategórie, ktorého spotreba je 4 l nafty na 100 km. Priemernou spotrebou 4,4 l/100 km (podľa metodiky MVEG) stanovuje Astra Eco4 - poháňaná turbodieselom 1.7 16V/55 kW (75 k) - nové štandardy hospodárnosti.
    Modely Astra s alternatívnymi systémami pohonu prešlapávali cestu vývoja vysoko ekologických vozidlám budúcnosti, schopných každodennej bežnej prevádzky. V roku 1992 sa predstavil model Impuls 2, elektromobil postavený na báze modelu Astra Caravan. O rok neskôr nasledoval model Impuls 3, ktorý prešiel náročným testovacím programom na nemeckom ostrove Rujana. Počas týchto skúšok, konaných v priebehu rokov 1993 až 1997, prešlo desať experimentálnych modelov Impuls 3 spolu viac ako 350 000 kilometrov.
    V roku 1996 bola vyrobená séria piatich stoviek Opel Astra Caravan CNG poháňaných motormi spaľujúcimi stlačený zemný plyn. Tieto modely preukazovali svoju schopnosti vo vozových parkoch štátnych inštitúcií a mnohých veľkých firiem.
    Svoju flexibilitu však Astra preukázala aj vstupom na športové „bojisko“: Špeciálne upravené autá, vychádzajúce zo sériových modelov, zbierali vavríny na súťažných okruhoch, ľadových ováloch i prašných tratiach automobilových súťaží. Tieto športové špeciály majú podľa spôsobu využívania a príslušných predpisov pohon buď predných, zadných, alebo všetkých kolies a sú vybavené štvor-, šesť-, alebo osemvalcovými motormi s výkonom od 160 do 540 konských síl.
    Modely Opel Astra V8 Coupé, Astra OPC, Astra Kit Car, Astra V6 4x4 a Astra T16 4x4 sa objavujú v nemeckom šampionáte cestovných automobilov DTM, na tratiach vytrvalostných súťaží Veedol Trophy a na štarte automobilových súťaží v mnohých národných šampionátoch. Mnoho športových týmov stále ešte s úspechom využíva spoľahlivé a výkonné automobily Astra GSi vychádzajúce z modelu Astra minulej generácie.
    Na jarnom autosalóne v Ženeve Opel predstavil štúdiu superšportového modelu Astra Coupé OPC X-Treme, najrýchlejšieho modelu značky Opel určeného pre bežnú prevádzku. Prototyp Astra Coupé OPC X-Treme s charakteristickými dohora vyklápacími dverami, ktorý vychádza zo súťažných špeciálov pripravených pre šampionát DTM, poháňa štvorlitrový osemvalec s výkonom 326 kW/444 k.

    Jedenásť tovární na štyroch kontinentoch
    Opel Astra je skutočne „svetovým“ automobilom: Tieto modely sa totiž vyrábajú v celkovo jedenástich závodoch na štyroch svetadieloch. V Európe sa Astry vyrábajú v šiestich lokalitách: V Antverpách (Belgicko), v Bochumi a Eisenachu (Nemecko), v Grugliascu (Taliansko), kde sa vo firme Bertone pripravujú modely Cabrio a Coupé, v Ellesmere Port (Veľká Británia) a v poľských Gliwiciach, odkiaľ schádzajú Astry Classic.
    Mimo Európu sa Astry vyrábajú od augusta 1998 pod značkou Chevrolet v Brazílii. Montáž Astier z dodávaných komponentov prebieha aj v Argentíne, Indii, Južnej Afrike a na Taiwane.

    Opel Astra dnes - modelový rok 2002
    Novinky: Veľkoobjemové priebežné hlavové airbagy, xenonové svetlomety, elektronická klimatizácia a elektronický stabilizačný systém ESP Nový styling interiéru Atraktívna cena začína už od 459.900,- Sk
    Pre nadchádzajúci modelový rok 2002 skvalitnila automobilka Opel ponuku svojho modelového radu Astra. V štandardnej výbave, alebo ako súčasť výbavy na želanie sú teraz v Opel Astra napr. veľkoobjemové hlavové airbagy, elektronický stabilizačný systém ESP, elektronická klimatizačná jednotka, alebo xenonové svetlomety. Elektronický stabilizačný systém ESP sa na želanie dodává do verzií s motorom 1.8 16V.
    Pre modelový rok 2002 dostali modely Opel Astra pozmenený interiér, ktorý je teraz elegantnejší a pôsobí hodnotnejším dojmom. Ponuku obohacuje šesť nových druhov čalúnenia. Okrem toho majú Astry modelového ročníka 2002 novo štylizované žlto podsvietené prístroje prístojového panelu. Všetky verzie Astra Sport (okrom základného modelu a modelu Astra Eco4) majú prístroje s bielymi ciferníkmi a chromovanými rámčekmi. Najlepšie vybavené verzie majú čierne ciferníky prístrojov a chromované rámčeky.
    Automobilka Opel vyrába a predáva modely Astra v štyroch karosárskych verziách - ako troj a päťdverové hatchbacky, štvordverové sedany a priestranné kombi Caravan. Okrem toho ponuka obsahuje také štýlové verzie ako Astra Coupé a Astra Cabrio, ktoré technicky vychádzajú z modelu Astra.

    Široká škála vitálnych motorov s nízkými emisiami
    Ponuka pohonných jednotiek pre modely Opel Astra začína pri štvorvalcovom zážihovom motore 1.2 16V s výkonom 55 kW/75 k. Nasledujú motory 1.4 16V/66 kW (90 k), 1.6 16V/74 kW (100 k) a 1.8 16V/92 kW (125 k). Všetky tieto agregáty plnia emisné limity normy Euro 4. Zákazníci si môžu vybrať tiež z dvoch preplňovaných vznetových motorov s priamym vstrekovaním paliva do valcov a so štvorventilovou technikou. Na základnom stupni stojí štvorvalec 1.7 DTI 16V/55 kW (75 k), nasleduje štvorvalec 2.0 DTI 16V/74 kW (100 k). Oba agregáty sú vybavené mezichladičmi stlačeného vzduchu, ktoré prenášajú svoj výkon prostredníctvom manuálnej prevodovky, sú veľmi úsporné: Motor 1.7 DTI sa uspokojí v priemere iba s 4,8 l nafty na 100 km a štvorvalec 2.0 DTI si vypýta len 5,7 l/100 km.
    Model Opel Astra Eco4 je prvým rodinným autom na automobilovom trhu, ktorého spotreba sa vmestí pod hranicu štyroch litrov na sto kilometrov. Tento model vychádza z verzie Astra 1.7 DTI a jeho priemerná spotreba je 4,4 l/100 km, čo je najlepšia hodnota, akú kedy dosiahol automobil tejto kategórie.
    V novomm modelovom roku uvádza spoločnosť Opel C & S na slovenský trh tiež nový, cenovo prístupný model Astra, ktorého cena bude začínať už od 459 900,- Sk.

    História modelu - Opel Astra - Najdôležitejšie momenty rokov 1991 až 2001
    Nové druhy karosérií, stále vyspelejšie technológie, bohatšie výbavy, atraktívne designérske prvky - skutočne veľa sa toho udialo v modelovom rade Astra v priebehu uplynulých desiatich rokov! Nasledujúce riadky zachytávajú tie najdôležitejšie momenty zo života tohoto kompaktného bestselleru automobilky Opel:

  • 12. august 1991: V Bochumi sa rozbieha výroba Astier prvej generácie
  • September 1991: Prvé modely Opel Astra sa objavujú v autosalónoch predajcov automobilov Opel. Astra sa predstavuje v troch karosárskych verziách - ako troj- a päťdverový hatchback a päťdverové kombi. K dispozícii je sedem motorov s výkonmi od 42 kW/57 k až po 110 kW/150 k
  • Apríl 1992: V predaji sa objavujú štvordverové sedany
  • Marec 1993: Na medzinárodnom autosalóne v Ženeve sa v svetovej premiére predstavuje otvorený Opel Astra Cabrio
  • 1993 až 1997: Na ostrove Rujana prebieha rozsiahle testovanie Opel Astra Impuls 3 s elektrickým pohonom. Desať modelov Opel Astra Impuls 3 (postavených na báze modelu Astra Caravan) prešlo celkovo vyše 350 000 km
  • 1993: Opel Astra Caravan sa stáva najpopulárnejším európskym kombi svojej triedy. Tento primát si Astra Caravan drží až do roku 2000.
  • Máj 1994: Súčasťou štandardnej výbavy automobilov Opel Astra sa stávajú veľkoobjemové airbagy vo volante
  • September 1994: V štandardnej výbave všetkých verzií modelového ročníka 1995 sa objavujú veľkoobjemové airbagy na strane spolujazdca a posilňovač riadenia. Astra sa predstavuje s upraveným designom, dostáva novú masku a smerové svetlomety s bielym krycím sklom. Koncové svetlá majú tmavo prefarbené kryty
  • Marec 1996: Model Astra Cool sa stáva prvým automobilom svojej kategórie s klimatizáciou v štandardnej výbave
  • Júl 1996: Na trh vstupuje Astra CNG: Päťstokusová séria automobilov poháňaných motorom na stlačený zemný plyn sa stáva súčasťou vozového parku výrobcov a distribútorov energií, štátnych inštitúcií a veľkých zákazníkov značky Opel
  • Október 1996: Pre nastupujúci modelový rok 1997 dostali všetky modely štandardne protiblokovací systém bŕzd ABS a Astra Cabrio je v ponuke aj s továrensky montovanou elektricky ovládanou skladacou strechou
  • Apríl 1997: Začiatok dvojročného intenzívneho testovacieho programu desiatich automobilov Astra Impuls 3 poháňaných elektrickou energiou. Tieto automobily sa každý deň pohybujú medzi hranicami Belgicka, Holandska a Nemecka
  • September 1997: Frankfurtský autosalón sa stáva miestom oficiálnej svetovej premiéry Astry novej generácie
  • Október 1997: Začína výroba súťažného modelu Astra Kit Car, pripraveného podľa predpisov Medzinárodnej automobilovej federácie FIA
  • 5. januára 1998: V Bochumi sa rozbieha výroba automobilov Opel Astra novej generácie
  • Marec 1998: Začína predaj nových Astier. Zákazníci majú k dispozícii tri karosárske verzie (troj- a päťdverový hatchback a kombi) a sedem motorov s výkonmi od 48 kW/65 k až po 100 kW/136 k
  • Apríl 1998: Na medzinárodnom autosalóne v Lipsku sa v svetovej premiére predstavuje Astra aj ako štvordverový sedan
  • Jún 1998: Designérske centrum Severného Porýnia-Vestfálska udelilo Astre „Červený bod“, rešpektované ocenenie za kvalitu designu
  • November 1998: Na výstave automobilov v Essene sa predstavuje športovo ladený model Opel Astra OPC s motorom s výkonom 118 kW/160 k
  • September 1999: Medzinárodný autosalón IAA vo Frankfurte nad Mohanom sa stáva miestom premiéry modelu Opel Astra Eco4, prvého automobilu tejto kategórie s priemernou spotrebou 4 l/100 km a modelu Astra Coupé
  • Október 1999: Vo výbave Astier modelového ročníka 2000 sa objavujú aktívne opierky hláv. Škála motorov teraz obsahuje aj dva nové preplňované vznetové motory s priamym vstrekovaním paliva do valcov a štvorventilovou technikou: štvorvalce 1.7 DTI 16V (55 kW/75 k) a 2.0 DTI 16V (74 kW/100 k)
  • November 1999: Predstavenie športovej verzie Astra DTC, určenej pre nemecké okruhové majstrovstvá cestovných automobilov (výkon motora asi 149 kW/200 k) a súťažnú verziu Astra Kit Car (výkon motora asi 206 kW/280 k)
  • 1999: Predaje Astier dosahujú hranicu 745 000 kusov a Astra sa stáva najpredávanejším modelovým radom v Európe
  • Február 2000: Objavuja sa Astra V8 Coupé, superšportový model určený pre nemecký okruhový šampionát cestovných automobilov DTM. Výkon štvorlitrových osemvalcov poháňajúcich tieto modely je približne 338 kW/460 k
  • Marec 2000: Začínajú sa predávať modely Astra Coupé
  • Jún 2000: Do 16. ročníka medzinárodnej súťaže o čo najnižšiu spotrebu Mobil Economy Run nastupuje 43 novinárov z Nemecka a Rakúska s modelmi Opel Astra 1.7 DTI 16V. Ich priemerná spotreba je len 3,1 l/100 km
  • August 2000: Začína predej modelov Opel Astra Eco4. V tomto mesiaci sa v Nemecku koná historicky najrozsiahlejší test spotreby, do ktorého nastupuje okolo 7000 zákazníkov automobilky Opel. Najlepší výsledok vzbudí skutočnú senzáciu: 1,953 l nafty na 100 km jazdy!
  • Október 2000: V rámci zmien v novom modelovom roku 2001 dostáva Astra výkonnejšie motory, zážihové motory majú nižšie emisie a servisné intervaly sa predlžujú z 15 000 km na 30 000 km alebo na 12 mesiacov
  • November 2000: Uvedenie Astry Coupé Turbo s dvojlitrovým preplňovaným zážihovým motorom s výkonom 140 kW/190 k. Spustenie programu voľného výberu výbav a čalúnenia „Selection Free“
  • Marec 2001: Svetová premiéra Astry Cabrio a superšportového prototypu Astra Coupé OPC X-Treme na medzinárodnom autosalóne v Ženeve
  • Apríl 2001: Čitatelia časopisu „Guter Rat“ udeľujú Astre Eco 4 titul „Najrozumnejšia voľba“
  • Júl 2001: Švédska ekologická asociácia „Green Drivers“udeľuje Astre 1.6 16V ocenenie za nízku úroveň emisií
  • August 2001: Pre modelový rok 2002 dostávajú Astry na želanie priebežné hlavové airbagy, elektronický stabilizačný systém ESP, samočinnú klimatizáciu a xenonové svetlomety. Zákazníci môžu vyberať zo šiestich nových farieb a druhov čalúnenia. V prístrojovom paneli sa objavujú novo štylizované prístroje, ponuku obohacujú kolesá z ľahkých zliatin
  • 12. august 2001: Desiate výročie výroby Opel Astra. Doteraz bolo po celom svete vyrobených vyše 7 miliónov kusov...

  • Súvisiace správy

    Najčítanejšie /OPEL/