Na autosalóne v Bruseli (10. až 22. januára 2006) sa prvýkrát v Európe verejnosti predstavil koncept Chevrolet T2X, ktorý kombinuje robustný styling SUV modelu so vzrušujúcou eleganciou športového kupé. Prototyp T2X bol prvýkrát uvedený na autosalóne v juhokórejskom Soule v roku 2005.
Štúdia T2X je dielom juhokórejského designerského centra automobilky GM Daewoo. „Z mnohých pohľadov výnimočný koncept T2X dokladá schopnosti a ambície nášho designerského teamu,“ hovorí David Lyon, výkonný riaditeľ GM Daewoo a GM Asia-Pacific zodpovedný za design. „Sme nadšení, že nový koncept môžeme konečne predviesť aj v Európe. Štúdia T2X v sebe ukrýva mimoriadny potenciál a existujú veľké šance, že onedlho by sa v sériovej ponuke mohol objaviť model so zreteľnými rysmi prototypu T2X.“
Štúdia T2X v mnohom stavia na koncepcii výstavného prototypu Chevrolet S3X, ktorý slúži ako vývojová platforma pripravovaného sériového SUV modelu, z ktorého vykryštalizuje nový model Chevrolet Captiva. Ten sa verejnosti oficiálne predstaví už onedlho na jarnom autosalóne v Ženeve.
Prototyp T2X je typickým „crossoverom“, teda modelom, ktorý rúca zažité bariéry medzi jednotlivými automobilovými triedami – jeho klinovitá silueta pripomína športové kupé, maskulínny styling a veľké kolesá zase evokujú terénne či SUV modely. K najoriginálnejším designerským prvkom T2X patria prizmatické svetlomety a unikátne riešený interiér. Dynamický image štúdie T2X umocňuje 2707 mm dlhý rázvor, výrazné lemy podbehov kolies a dvadsaťpalcové kolesá vystupujúce z obrysu karosérie.
Štvordverový prototyp, bez obvyklého B-stĺpika karosérie (druhá dvojica dverí je zavesená na zadnej strane), je dlhý 4320 mm, široký 1856 mm a vysoký 1666 mm. Originálnym štylistickým a funkčným prvkom je vyberateľný sklenený strešný panel.
Rovnako originálny ako exteriér je aj interiér štúdie T2X, v ktorom prevažuje modrá a oranžová farba čalúnenia a dverových výplní. Príznačným rysom je aj dôkladné remeselné spracovanie každého detailu interiéru. Stredom priestoru pre cestujúcich sa pozdĺžne tiahne „chrbtový“ tunel. Flexibilitu a účelnosť štúdie T2X umocňujú sklopné zadné sedadlá.
Zdroj: GMSEE