Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Renault Grand Espace 2.0 dCi Celsium (02/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 24.04.2012;

Importér automobilov Renault Slovensko, s.r.o. nám na týždňové testovanie zapožičal svoj najväčší van - Grand Espace s bohatou výbavou, 2-litrovým turbodízlom dCi a automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Aké pocity sa dostavia z posedu v kapitánskom kresle? Na to som bol zvedavý aj ja.






Starship Grand Enterprise

Renault oslávil 25. výročie modelu Espace už v roku 2009, takže v súčasnosti sa tento van blíži k svojim 30-tinám. Predávať sa začal v roku 1984 po kódovým označením J11. Pôvodne mal niesť značku Talbot, patriacu koncernu PSA, ktorý koncept aj odmietol. Spoločnosť Matra, ako tvorca zámeru, obrátila zrak k Renaultu a ten prikývol. Espace, produkovaný Matrou, sa mal teda k zákazníkom dostať pod značkou Renault, čo znamenalo previesť konštrukčné zmeny pre zástavbu pozdĺžne orientovaných motorov. Tie sa montovali do celopozinkovaného skeletu, na ktorý prišli kompozitné karosárske komponenty. Espace teda oplýval vynikajúcou protikoróznou stabilitou.

zväčšiť obrázok Po štarte v roku 1984 a krátkom ohriatí sa na trhu zaznamenal Espace predajné úspechy a tak sa po čase realizovala aj fáza 2 - facelift. V roku 1991 už došlo na druhú generáciu s kódovým označením J63. Tá znamenala odchod talbotovského dizajnu a jeho zosúladenie s modelovým portfóliom Renaultu, ako aj zmodernizovanie interiéru. V roku 1997 prišla na trh 3. forma Espacu s kódom JE. Ide o poslednú generáciu z produkcie firmy Matra. Tá v nej presadila centrálne ukazovatele spolu s odvážnym „obývačkovským“, či „vesmírnym“ tvarom kokpitu. Motory sa začali montovať priečne, v súlade so svetovým trendom. Vydržalo to celé do roku 2003, kedy projekt definitívne prevzal Renault a aktuálnu generáciu (kód JK) postavil na podvozku Laguny vrátane celokovovej konštrukcie. Matre ostal projekt Avantime, myslený ako Espace kupé, s ktorým však na trhu nepochodila a tak automobilovú továreň zavrela a neskôr postúpila spol. Pininfarina. Toľko k rekonštrukcii histórie. Na Espace ostáva zaujímavosťou, že s každou obmenou pridával na pohotovostnej hmotnosti až do súčasných rešpekt budiacich 2 ton. Môj testovací kus podľa TP hranicu 2 ton prekonáva.

Exteriér

Sklon kapoty nadväzuje na rovnako sklonené čelné sklo, lomené cez štíhle A-stĺpiky a presklieva kapitánsky kokpit z troch strán. Rozhľad podporujúce a funkčné riešenie. Po bokoch stroja výhľadová panoráma pokračuje, tu vidno aj nápadne vysokú stavbu skeletu. zväčšiť obrázok Zatmavené bočné sklá dopĺňajú tmavú náladu týchto strojov. Na cestách som ich zopár stretol a vždy v podobnom tóne. Otváracie zadné okno je tak tmavé, že dovnútra vidno minimálne. A treba si naň dať aj pozor. Je otváracie a ak ostane odistené/nedovreté, interiérové svetlá budú svietiť celú noc, čo by sa ráno šeredne vypomstilo. Blatníky nad kolesami chladne upozorňujú na šírku karosérie, aj keď je to trik, to presklená časť nad nimi sa mierne zužuje. Nič menej, kolesovým sektorom to prospieva a 17-kové disky dostávajú optický doping.

Zavalitosť stavby sa snaží odľahčiť vpred klesajúca bočná linka, ale zbytočne. Spodná hrana okien s týmto zámerom nehraje a pri čelnom trojskle sa dvíha. Z bokorysu sú k dispozícii dve rozmerné, hranaté, klasicky otvárané dvere. K tomu som obdržal komentáre kolegov ohľadne väčšej praktickosti posuvnej varianty zadných dverí, ktoré nezdieľam. To by sa museli posuvne otvárať všetky dvere auta, ak sa bavíme o priestore na parkovacom mieste (komická predstava). Jediné plus by som videl v lepšom odhalení otvoru pre nástup. Celkový vzhľad pôsobí elegantne a predimenzovane, akoby s nádychom záberu do sveta autobusov.

Interiér

Auto má úplný bezkľúčový prístup, čo značí, že ak vložím ruku medzi dvere a kľučku a mám pri sebe kartu od auta, odomkne sa. Opúšťam auto a len buchnem dverami, ako sa vzďaľujem, auto raz rýchlo pípne a viem, že je zamknuté. Za celý čas nemusím vyberať kartu z vrecka. Silne odporúčam. Takže najprv nástup.

zväčšiť obrázok Po otvorení dverí vidno masívny pontón podbehu, ktorý zdvihol polohu podlahy interiéru na úroveň vozidiel SUV. Pri zadných sedadlách má dokonca nášľap, teda schodík do kabíny, čo je prekvapivé. Dojmy po nástupe za volant sú zvláštne ako kokpit sám. Žiadne budíky a žiadna stredová konzola, nič, len jednoliaty uhladený pontón palubnej dosky a ďaleko vpredu dva centrálne polohované displeje. Ten prevádzkový s grafikou z minulého desaťročia ničím neohúri, azda len tým, že sa ešte stále používa. Trojzónová klimatizácia a vetranie dostali štyri digitálne ovládače, po jednom na každých dverách. Dve zóny fungujú vpredu, tretia reguluje teplotu vzadu. Namrazená vlhkosť čelného skla sa rozpustí zhruba do 5 minút pri max. ofuku.

Je tu autorádio, lebo vidím ovládanie pod volantom. Kde len môže byť... a! V odkladacom priestore pod vekom hornej stredovej schránky. Ten poklop vŕzgal ako vráta na storočnej drevenej šope. Rozum trochu postál..., no ale idem ďalej. Niekde tu bude DVD prehrávač, iba že by monitory v hlavových opierkach boli premazávacie kresliace dosky pre deti. Takže, leží v schránke spolujazdca ukotvený na nožičkách s diaľkovým ovládaním pod sebou. Doslova akoby ho niekto odniekiaľ vymontoval a odložil do „kastlíka“. Zvuk k obrazu v opierkach putuje do priložených slúchadiel s bezdrôtovým pripojením. Skutočne plne využiteľná schránka je teda tá tretia (pod rádiom) a štvrtá spolu s piatou... Posledne menované sú symbolických rozmerov, uzatvárateľné, umiestnené každá po boku pred rozmerným tieniacim štítom prístrojov. Ten sa pod nátlakom voľnobežných vibrácii hrmotného turbodízlu trasie. Nechajme ho a prejdime k zvyškom stredovej konzoly pred pákou prevodovky. Je lesklého povrchu s vekom a otázka znie, čo by mohlo byť vo vnútri. Ale áno, ďalší odkladací priestor a pozorujem aj priloženú fajčiarsku výbavičku. Konzola ešte nesie tlačidlo spúšťania motora so soketom na kartu a joystick ovládania navigácie, ktorý spolupracuje s bezkľúčovým prístupom. Kartu od auta by už mohli trošku zmenšiť.

zväčšiť obrázok Spamätávam sa z malého tresku od vnútra tohto „Starshipu“ a zameriavam sa na priestor a pohodlie. Sedím v kapitánskom kresle, ako ho Renault nazýva („Captain Chair“) a fakt uznávam, že kapitánske je. Predimenzovaný stredne mäkký sedák, masívne obopínajúce operadlo, samostatná lakťová opierka, nastavovanie bedrovej opierky na ľavom boku sedáku (pochvala za umiestnenie) a primerané bočné vedenie. Tu niet čo riešiť, skôr vedľa. Teda pri sedadle. Je totiž pocitovo blízko pri čalúnení dverí, takže ľavé koleno sa „nerozvalí“ tak, ako to pravé a nastáva asymetria. Trošku ma to ruší, no nakoniec prevládne zvyk a pre ľavú nohu skvelo polohovaný odpočinkový „pedál“. Čelné sklo je tak preďaleko, že nebyť prístrojov, dalo by sa na nej asi ležať a študovať hviezdny palubný denník. Proste kvantá voľného priestoru pred vodičom.

Nazvime to vnútorný priestor v pozdĺžnom smere. To je jeden zo silných argumentov Veľkej Lode, hovorím si a teleportujem sa dozadu. Nastúpiť tam cez dvere totiž žiada energiu navyše. Že ako to? No, jednak podlaha vzadu ešte o kus povýšila (o 1 schodík), jednak posuvné kreslo je neprirodzene vpredu, takže takmer niet kadiaľ nastúpiť. Vyzerá to podozrivo podobne s nastupovaním do kupé - sedadlo uprostred otvoru. Len tieto dvere sú zrejme kratšie. Posunutie sedadla vzad situáciu vylepšuje, no medzi B-stĺpikom a sedadlom stále ostáva menej miesta. Prístup k tretej rade proste žiada obete. Ale nalodený som, takže popis pokračuje.

zväčšiť obrázok Dá sa tušiť, že v zvislom smere prináša Grand Espace taktiež otázniky. Priestorová logika tohto auta ostáva záhadou: veľký ťažký kolos a miesta na hlavu menej, než by sa zvonka zdalo. Strop totiž postavám okolo 2 metrov strapatí hlavy. Aj keď podiel na tom nesie aj miesto zaberajúci zaťahovací mechanizmus panoramatickej strechy, ktorú však vrelo odporúčam. Našťastie sa všetky operadlá v aute dajú polohovať, takže nakoniec možno nájsť prijateľnú polohu pre všetkých. To som si myslel, kým nevysvitlo, že z troch zadných sedadiel sa dá naplno polohovať len to stredné. Krajné operadlá pri uhlovaní okamžite narážajú na plasty zadného nadkolia za nimi. Smola. Vysoko položená podlaha tiež spôsobuje, že sedáky sú k nej blízko a stehná sediacich ostávajú len sporo podopreté. Rozmýšľam už nad nemožnosťou tohto auta a tiež nad tým, čo by som ešte pod rúškou objektivity skritizoval. Ach áno: krajní pasažieri sú natlačení na okne. To už bolo asi priveľa aj na tvorcov tohto diela a tak sa nad stavom veci zamysleli, mysleli a nakoniec prihodili do podlahy ďalšie štyri koľajničky.

zväčšiť obrázok Tak, páči sa, stredné sedadlo vybrať a obidve krajné prekotviť bližšie k stredu. Šesť miest v štýle 2+2+2 úplne stačí a teraz je to to pravé orechové! Až teraz sa odhaľuje vnútorná krása auta. Vzdušnosť, decentné odsadenie od okna, v treťom rade možnosť vystrieť si kedykoľvek nohy obkračujúc sedadlo strednej rady (potom sú aj stehná podopreté), sklon operadla k dispozícii v plnom rozsahu, výhľad na krajinu z výšky (akoby z autobusu), nastavovanie vetrania pred dverovou lakťovou opierkou akurát poruke, panoramatické okná a pôžitok z prejazdu zaujímavým okolím, prípadne útulný kľud so zatiahnutými protislnečnými roletkami pri sledovaní filmu alebo školenia na DVD obrazovke s diaľkovým ovládaním v ruke. Takto expandovaný komfort predstavuje pravé pohodlie, silu a jadro tromfu Grand Espacu. Občasné vrznutie sedadla treba ignorovať, spolu s túžbou po zadných kapitánskych kreslách. Takto to teda bolo myslené - hádanka vyriešená.

Z hľadiska praktickosti by som povedal len dve veci: pri posuve sedadiel sa rady krčia podlahové koberčeky a 3. rada sedadiel sklopná do podlahy by bola použiteľnejšia. Málokto si chce sedadlami plniť domáce skladovacie priestory.

Motor a prevodovka

zväčšiť obrázok Štvorvalec spaľujúci naftu, preplňovaný, rozvod reťazou, výkon 127 kW, krútiaci moment 360 Nm, po štarte automatická kontrola hladiny oleja, k tomu automatická šesťstupňová prevodovka... Zaujíma to niekoho? Ale áno, no len zo začiatku. Potom ide len o charakter a dojmy z celku . Na voľnobehu je hlučný a bez rozpakov vibruje celým autom. Zvukový prejav mieri do veľmi nízkych frekvencii, takže sa aspoň celkom dobre počúva. Tým tento prístup neospravedlňujem, pretože akustická pohoda je pre cestovné stroje jedným z prikázaní. Našťastie sa hluk prejavuje v podstate len na voľnobehu. Prevodovka radí plynulo všetkých šesť stupňov a niet jej čo vytknúť.

Grand Espace sa s týmito agregátmi rozbieha vzhľadom k svojej hmotnosti pomerne svižne a referenčných 100 km/h zľahka prekračuje na treťom prevodovom stupni. Rýchlostné rozsahy po štvrtý stupeň sú nasledovné: 1-2-3-4 = 36-68-107-141 km/h. Maximum udáva výrobca 198 km/h. Priemerná spotreba za v teste odjazdených 504,9 km vyšla 8,4 l/100 km a pri vracaní vykazoval Grand Espace ešte dojazd 517 km. Cestovné zameranie auta teda podporuje aj vyše 1000 km jazdného dosahu. Čo sa otáčok týka, pri 130 km/h točí na 6. stupni odhadom 2100 ot./min., pri 60 km/h na 5. stupeň 1200 ot./min.

Jazda a podvozok

Máme tu štyri brzdové kotúče (PR 324 mm, Z 300 mm), variabilný posilovač riadenia a jednoduchú konštrukciu obidvoch náprav. Jazdné správanie zodpovedá rozmerom tohto obra. Pri jazde vpred a prechode vlneniami sa posádka usmieva, je to ako hojdanie v kolíske. Pri prudkých manévroch však cítiť rozplávanie celého auta, takú gumovú mäkkosť, ktorá dopuje vodiča adrenalínom a prudký vyhýbací manéver vo vyššej rýchlosti priblíži jeho psychiku k lekárskej ambulancii. Proste je tu pocit, že „už to nedám dokopy“. Naviac z veľkých rýchlostí sa brzdné ostrie začína tupiť a kotúče dostávajú na frak. Auto je hodne ťažké. Preto s Veľkým Espacom treba narábať ako s busom, tiež s ním nikto nezávodí, len sa presúva s čo najväčším odpočinkom pri jazde.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP Nárazovým skúškam sa podrobil len Espace, ktorý obstál s 5 hviezdami. Priestor pre posádku ostal veľmi stabilný a to aj v bočnom náraze. Tu sa ukazuje jednoznačná výhoda vysokej stavby. Bočné airbagy sú vyvinuté tak, aby chránili už aj deti od troch rokov. Naproti tomu chodci sa musia mať na pozore, pretože predná časť im takmer nič neodpustí. Tak hovorí Euro NCAP.

Obstarávacia cena (spracované: 22.2.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny s DPH)

Najnižšia cena:
Grand Espace 2.0 T 16V Celsium
25.790 €
Základná cena modelu:
Grand Espace 2.0 dCi Celsium
30.390 €
Cena testovanej verzie:
Grand Espace 2.0 dCi Celsium
40.250 €
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
ABS; EBV; ESP; ASR; brzdový asistent; kontrola nedotáčavosti; čelné, bočné a hlavové airbagy; stropné airbagy pre 2. rad sedadiel; predpínače bezpečnostných pásov s výšk. nast.; obmedzovače napnutia bezp. pásov; zadné bezp. pásy integrované v sedadlách; ISOFIX na všetkých sed. v druhom rade; imobilizér; centrálne zamykanie s DO; aut. zamykanie dvier počas jazdy; poloautomatická ručná brzda; parkovací senzor vzadu; opierky hlavy na všetkých sedadlách
Interiér:
čalúnenie sedadiel – teflon + koženka; obklad dverí – plast + koženka; obklad palubnej dosky – plast; volant výškovo a pozdĺžne nastaviteľný; elektrický posilňovač riadenia s variab. účinkom; volant a hlavica radiacej páky v koži; vetranie a klimatizácia – automatická dvojzónová; multifunkčný displej; vstavaná navigácia s ukazovateľom hodín a vonkajšej teploty; palubný počítač; tempomat + obmedzovač rýchlosti; výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca typu „Captain Chair“ s lakťovými opierkami; bedrová opierka sedadla vodiča; 3 samostatné zadné sedadlá - sklopné, posuvné, vyberateľné; 2x letecké stolíky a odkladacie vrecká na operadlách PR sedadiel; el. ovládané predné + zadné okná; protislnečné záclonky na oknách v druhom rade sedadiel; dažďový a svetelný senzor; autorádio 4x30W, CD + MP3, Bluetooth, ovládanie pod volantom, hlasové ovládanie telefónu cez BT; vstavaná navigácia Carminat TomTom s mapami pre Európu; odkladacie priestory v palubnej doske; hands-free prístup + štart
Exteriér:
priečne strešné nosiče posuvné v pozdĺžnych koľajniciach; hmlovky; tónované zasklenie; zatmavené všetky zadné sklá; nárazníky a kryty spätných zrkadiel vo farbe karosérie; vonk. kľučky dverí vo farbe matný chróm; el. ovládané, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá s modrým tónovaním; 17“ disky kolies z ľahkých zliatin a pneumatiky 225/55 R 17; plnohodnotné rezervné koleso montované odspodu
Výbava za príplatok k základnej cene: • predné, bočné a zadné lišty vo farbe karosérie = 80,00 €
• el. ovládané panoramatické strešné okno s krytom = 1800,00 €
• lak - metalíza = 1000,00 €
• bočné airbagy v druhom rade sedadiel = 340,00 €
• SSPP – systém stálej kontroly tlaku v pneumatikách = 160,00 €
• bixenónové svetlomety s aut. natáčaním a ostrekovačmi = 1020,00 €
• vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou = 40,00 €
• zadné otvárateľné okno = 330,00 €
• 6 slnečných žalúzii zadných = 170,00 €
• automatická klimatizácia s oddel. nast. pre vodiča, spolujazdca a Z sedadlá = 400,00 €
• 2 prídavné sedadlá v treťom rade = 1200,00 €
• sedadlá v druhom rade s lakťovými opierkami = 800,00 €
• vyhrievané predné sedadlá = 200,00 €
• rádio 4x30W, s prehrávačom CD a MP3, USB vstup = 320,00 €
• videoprehrávač DVD s 2 obrazovkami v hlav. opierkach PR sedadiel a Bluetooth slúchadlami = 2000,00 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 22.2.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny s DPH)

Renault Grand Espace Ford Galaxy Seat Alhambra Lancia Voyager
Značka / model Renault Grand Espace Ford Galaxy Seat Alhambra Lancia Voyager
Motor 2.0 dCi 2.0 TDCi 2.0 TDI CR 2.8 CRD
Stupeň výbavy Celsium Titanium Style Gold
Zdvihový objem motora 1995 1997 1968 2776
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 127/3750 120/3750 125/4200 120/3800
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 360/1750 340/2000 350/1750 360/1800
Prevodovka 6-stupňová
automatická
6-stupňová
robotizovaná
6-stupňová
robotizovaná
6-stupňová
automatická
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 198 200 204 193
Zrýchlenie (s) - 10,4 9,8 11,9
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,2 6,0 5,9 7,9
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2060** 1731 1728 -
Celková hmotnosť (kg) 2665** 2505 2370 2790
Dĺžka (mm) 4861 4819 4854 5218
Šírka (mm) 1860 1884 1904 1998
Výška (mm) 1746 1811 1720 1750
Rázvor (mm) 2869 2850 2919 3078
Počet dverí/miest 5/7 5/7 5/7 5/7
Objem batož. priestoru (l) - 308 - -
Záruka 2 roky* 2 roky 2 roky 2 roky
Cena modelu bez príplat. (€) 33.390 38.500 31.947 38.800
Akčná cena (€) 30.390 - - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 40.250 46.625 39.481 44.820

* dá sa priplatiť predĺžená záruka na 48 mes. / 150.000 km (989,- EUR)
** údaj z TP, zohľadnená hmotnosť výbavy


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné!):

Ford Galaxy
nemá
bočné airbagy v 2. rade sedadiel, poťah sedadiel v kombinácii látka+koženka, 2 nezávislé lakťové opierky vpredu, 3xISOFIX (má 2x), plnohodnotnú rezervnú pneumatiku (má opravnú sadu), otvárateľné okno batož. priestoru, lakťové opierky v treťom rade
má naviac
kolenný airbag vodiča, el. nast. výšku sedadla vodiča, bedernú opierku sed. spolujazdca, nastaviteľnú intenzitu vyhrievania predných sedadiel, športové sedadlá (GE má kapitánske), sedadlá v 3. rade sklopiteľné do podlahy (Grand Espace má posuvné a vyberateľné z 2. aj 3. rady), stropnú stredovú konzolu s odkladacími schránkami, parabolické spätné zrkadielko, úchytnú sieť v bat. priestore, mechanicky výklopné okná v treťom rade sedadiel, el. vyhrievané čelné sklo a dýzy ostrekovačov, doplnkové el. kúrenie pre ohrev motora, predný parkovací senzor

Seat Alhambra
nemá
bezkľúčový prístup a štart, otvárateľné okno batož. priestoru, DVD videosystém s dvoma obrazovkami v predných hlavových opierkach s Bluetooth slúchadlami a diaľkovým ovládaním, lakťové opierky v treťom rade
má naviac
programovateľné nezávislé kúrenie, predné parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru, bedrovú opierku sedadla spolujazdca, odkladací priestor pod sedadlom vodiča a spolujazdca, systém štart-stop, kolenný airbag vodiča, športové sedadlá (GE má kapitánske), športové tlmiče, bočné posuvné dvere 2x (GE má obyčajné), spätné zrkadlá so smerovkami

Lancia Grand Voyager
nemá
plnohodnotné rezervné koleso (má dojazdové), 2 multimediálne obrazovky (má jednu 9" v strope), panoramatické strešné okno (má el. strešné okno), el. sklápateľné vonk. spätné zrkadlá, lakťové opierky v treťom rade, el. ovládanú panoramatickú strechu
má naviac
ovládanie rádia na volante (GE má pod volantom), automaticky nastaviteľné zadné tlmiče podľa zaťaženia, alarm, el. nast. sedadlo vodiča v bedrovej oblasti, el. otváranie bočných posuvných a piatych dverí s diaľkovým ovládaním, el. ovládané predné sedadlá, el. ovládané zadné ventilačné okná, kožené čalúnenie sedadiel, nastaviteľné pedále, sklápateľné sedadlá 2. rady do podlahy (GE má posuvné a vyberateľné z 2. aj 3. rady), stropná konzola po ccelej dĺžke, vyhrievané sedadlá v 2. rade, vyhrievaný volant, spätné zrkadlá so smerovkami a chromovanými krytmi, cúvaciu kamera, interný HDD 30GB (4250 piesní), 6,5" dotykový displej

Záverečné hodnotenie

No, takže bez servítky: keby bol Grand Espace lacnejší, tak by som povedal áno, je to veľmi zaujímavá ponuka a vozenie. No aj tak, tento Starship má svoje jednoznačné prednosti, či už v bezpečnosti, komforte za istých podmienok alebo proste v obrovskom vnútornom priestore, využiteľnom na mnohé účely. Za mňa by som pre dopravu dospelých jednoznačne odporučil konfiguráciu 2+2, inak budú urastenejší pasažieri ukrátení o pohodlie, ktoré toto auto môže poskytnúť. Pre vozenie detí to bude za jedno. No, nech je ako chce, hviezda tohto korábu už pohasína a na konštruktérskych monitoroch svieti rozpracovaný nástupca. Dá sa teda očakávať zaujímavá cenová politika od importéra, takže záujemci by mohli pomaly zaostrovať na importérsky web do sekcie cenníky.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Súvisiaci test:
Renault Grand Scénic 1.6 dCi Privilege

Dňa: 24.04.2012
Text a foto: Ing. Juraj Cvopa

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]