Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Nissan NV400 - nové úžitkové vozidlo (11/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 25.11.2011;

Model NV400 zdieľa architektúru s vozidlom aliančného partnera Renault Master; dizajnéri v štúdiu Nissan Design Europe a konštruktéri z centra Nissan Technical Centre Europe však tomuto vozidlu dali do vienka nezameniteľný osobitý výraz.
Nissan NV400

  • tri varianty rázvoru,
  • tri rôzne výšky,
  • tri modelové verzie,
  • tri motory spĺňajúce emisnú normu Euro 5,
  • štyri celkové hmotnosti vozidla od 2,8 do 4,5 tony,
  • verzia s pohonom predných a zadných kolies,
  • ale iba jediná osobitá tvár značky Nissan,
  • pohodlie a funkcie osobného vozidla,
  • nízke prevádzkové náklady a predĺžené servisné intervaly,
  • početné možnosti pre špeciálne nadstavby.
  • Vedľa výrazu so „symetrickým profilom so šikmou vzperou", ktorý je pre vozidlá Nissan tradičný, našli uplatnenie aj prvky známe z iných modelov značky. Výsledok dokonale odráža robustnú povahu tohto radu vozidiel. Pred čelným sklom je všetko nové; NV400 má vlastnú kapotu, predné blatníky, mriežku a predný nárazník. Jedinečné pre NV400 sú aj svetlomety s integrovanou funkciou pre denné svietenie.

    „Odvážny vzhľad v duchu značky Nissan nám pomáha odlíšiť NV400 od konkurenčných modelov a prepožičiava nám na trhu jedinečnú tvár. Modely NV200 a teraz NV400 nekompromisne dokazujú, ako Nissan kombinuje atraktívny dizajn s funkčnosťou a je vďaka tomu skvelou voľbou na trhu ľahkých úžitkových vozidiel," vyhlásil Sebastien Danvel, vedúci marketingový manažér pre dodávky a nákladné autá Nissan Europe.

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Na papieri NV400 nahrádza uznávaný rad Nissan Interstar. V skutočnosti však ide o oveľa komplexnejšiu a všestrannejšiu paletu modelov s celkovou hmotnosťou vozidla (GVW) od 2,8 do 4,5 tony. V ponuke nechýba pohon predných alebo zadných kolies, tri rázvory náprav, štyri rôzne dĺžky a tri rôzne výšky. Objem nákladového priestoru je od 8 m3 do 17 m3. Vozidlo ponúka aj tri možnosti motorizácie a šesťstupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku.

    Pri vývoji bol kladený dôraz na jednoduchosť použitia, celkové pohodlie a praktickosť - a samozrejme nízke prevádzkové náklady.

    NV400 sa navyše môže pochváliť mimoriadnou všestrannosťou. Popri továrensky vyrábaných skriňových dodávkach, verziách kombi a podvozkov s kabínou určených výrobcom špeciálnych nadstavieb ponúknu firmy vykonávajúce prestavby aj dodávky s predĺženou kabínou, skriňové nadstavby, chladiace skrine, sklápače a valníky.

    „NV400 je najuniverzálnejšie vozidlo s logom Nissan," uviedol Danvel. „Vďaka nesmiernej rozmanitosti tohto modelového radu vstupujeme na ďaleko širší trhový segment."

    Štýlové prvky

    Osobitý výraz NV400 vychádza zo štýlu „symetrického profilu so šikmou vzperou", ktorý je spoločný pre všetky modely značky s pohonom 4x4, ktoré sú určené do náročných podmienok. NV400 má svoju vlastnú osobitú kapotu, predné blatníky, svetlomety, nárazník a mriežku chladiča.

    Centrálna čierna voštinová mriežka chladiča s dominantným kruhovým logom Nissan je rozdelená širokými šikmými vzperami. Tieto vzpery prechádzajú do zreteľných prelisov na kapote, čím na prednej časti vozidla vzniká široký profil v tvare písmena „V". Po stranách sa nachádzajú menšie mriežky pre prívod vzduchu, ktoré susedia s lichobežníkovými svetlometmi.
    Do hlbokého robustného nárazníka v matne čiernom odtieni sú po stranách zapustené hmlovky a diaľkové svetlomety. Výrazné výduchy zvyšujú pevnosť tejto časti a súčasne prispievajú k účelovému vzhľadu dodávky. Dizajnérom v štúdiu NDE sa podarilo prepožičať modelu NV400 skutočne sebaistý výraz.
    Tím dizajnérov viedol šéf konštrukčného štúdia Atsushi Maeda. Podľa jeho slov „NV400 má naozaj nezameniteľný výraz. Má vysokú líniu kapoty prispievajúcu k výraznejšej prove, ktorú nemožno prehliadnuť. Vďaka tomu sme mohli zvýšiť a rozšíriť mriežku chladiča so šikmými vzperami.
    Nemenej výrazné je aj spracovanie svetlometov. Mriežka so svetlometmi nie je skladačkou z niekoľkých dielov, ale bola navrhnutá ako jednoliaty pevne ukotvený celok, ktorý má navyše vyšší svetelný výkon. Výsledok vozidlo opticky rozširuje, a to potom vyzerá dynamickejšie,"
    dodal Maeda.

    Ponuka možností

    Z praktického hľadiska poskytuje vozidlo NV400 oveľa širší výber modelových typov, veľkostí a možností, ako jeho predchodca Interstar.
    Pri dodávkach Nissan majú napríklad používatelia prvýkrát na výber medzi pohonom predných a zadných kolies. Pohon predných kolies znamená nižšiu pohotovostnú hmotnosť vozidla, čo zlepšuje hodnoty užitočného zaťaženia, nižšiu výšku rámu a výhodnejší pomer výkonu a spotreby. Vozidlá s pohonom predných kolies môžu byť vybavené pneumatickým zavesením zadnej nápravy, ktoré zabezpečuje konštantnú svetlú výšku nezávisle od zaťaženia a súčasne umožňuje znížiť zadok vozidla pre jednoduchšie nakladanie.
    Pohon zadných kolies naopak ponúka obrovskú variabilitu nadstavieb a vďaka vysokej únosnosti zadnej nápravy sa hodí pre stredne ťažké aplikácie. Prepracované rozloženie užitočného zaťaženia zlepšuje jazdné charakteristiky pri plnom zaťažení. Verzie s pohonom zadných kolies sa navyše dodávajú s jednoduchou montážou zadných kolies alebo s dvojmontážou.

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Všestrannosť rodiny NV400 podčiarkujú tri rázvory náprav, štyri rôzne dĺžky a tri rôzne výšky. Celková hmotnosť vozidla je 2,8 až 4,5 tony, objem nákladu je v rozmedzí od 8 do 17 m3.

    Rozmery

    S pohonom predných kolies: S pohonom zadných kolies
    Tri dĺžky: 5 048 mm; 5 548 mm; 6 198 mm Dve dĺžky: 6 198 mm; 6 848 mm
    Tri výšky: 2 307 mm; 2 499 mm; 2 749 mm Dve celkové hmotnosti: 3,5 t; 4,5 t
    Tri celkové hmotnosti: 2,8 t; 3,3 t; 3,5 t Dve celkové hmotnosti: 3,5 t; 4,5 t
    Dĺžky nákladového priestoru: 2 583 mm až 3 733 mm Dĺžky nákladového priestoru: 3 733 mm až 4 383 mm

    Motor a hnacie ústrojenstvo

    Výkon zabezpečuje štvorvalcový turbodiesel so 16 ventilmi a systémom priameho vstrekovania, ktorý ako novinku vyvinula spoločnosť Renault. Agregát so zdvihovým objemom 2,3 litra ponúka rovnako ako predtým výkon 100, 125 alebo 150 k (74, 92, resp. 107 kW), ale krútiaci moment vzrástol na 285, 310, resp. 350 Nm. Všetky verzie spĺňajú normu Euro 5.
    Verzie s výkonom 100 k a 125 k štandardne používajú turbodúchadlo s pevnou geometriou. Model s výkonom 125 k a pohonom predných kolies môže byť spriahnutý s turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek. Turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek ponúka lepší priebeh krútiaceho momentu a sľubuje pružnejší motor. Toto riešenie je štandardné vo všetkých modeloch s výkonom 150 k a vo všetkých prevedeniach s pohonom zadných kolies, ktoré sú poháňané motorom s výkonom 125 k.
    V prípade pohonu predných kolies je motor uložený priečne, zatiaľ čo vo vozidlách s pohonom zadných kolies je orientovaný pozdĺžne. S poháňanou nápravou je motor spojený prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Väčšina vyhotovení sa dodáva aj s automatickou prevodovkou.
    Nový motor vychádza z agregátu 2.5 dCi, ktorý poháňal Nissan Interstar. Napriek o 0,2 l nižšiemu objemu disponuje až o 30 Nm vyšším krútiacim momentom. Zníženie zdvihového objemu sa nijako neprejavilo na výkone, ale prispelo k nižšej spotrebe paliva. Štandardne montovaný časticový filter navyše znižuje emisie a zabezpečuje súlad s normou Euro 5. Najnižšia hodnota CO2 je úctyhodných 195 g/km.
    Medzi ďalšie výhody motora patrí tichší chod a menšia náročnosť na údržbu: interval výmeny oleja bol predĺžený na 40 000 km alebo každé dva roky a interval výmeny chladiacej kvapaliny je 160 000 km alebo šesť rokov. Nový agregát navyše miesto remeňa používa bezúdržbovú rozvodovú reťaz.
    Nový motor vykazuje nižšiu spotrebu paliva a pracuje natoľko efektívne, že štandardná skriňová dodávka s motorom s výkonom 100 k dokáže na jedno natankovanie prejsť približne 1 080 km. V prípade výmeny štandardnej 80-litrovej nádrže za voliteľnú nádrž s objemom 105 litrov sa dojazd zvýši na pozoruhodných 1 350 km, čo predstavuje nárast o vyše 20 percent.

    Podvozok

    Predná náprava využíva nezávislé zavesenie so vzperami MacPherson so stabilizátorom, zadná náprava je odpružená robustnými listovými perami. Modely s pohonom predných kolies využívajú jednoduché listové perá, zatiaľ čo modely s pohonom zadných kolies sú vybavené buď dvojicou pružín (pri jednoduchej montáži kolies), alebo trojitými listovými pružinami (pri dvojmontáži).

    Interiér a výbava

    Pri vývoji NV400 sa konštruktéri zamerali na to, aby sa zážitok z jazdy čo najviac podobal osobnému vozidlu. Nová kabína je o niečo dlhšia (+ 5,7 cm), čím vznikol väčší priestor pre nohy. Širšie a dlhšie sedadlá s praktickou lakťovou opierkou ponúkajú viac pohodlia na dlhších trasách. Voliteľne sa ponúka vyhrievanie a odpružené sedadlo vodiča.

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Optimálnu polohu pomáha vodičovi dosiahnuť volant menšieho priemeru, ktorý je výškovo nastaviteľný a usadený viac zvislo, ako predtým. Výškovo nastaviteľné je aj sedadlo vodiča. Pohodlie vodiča umocňuje logicky usporiadaná kabína s intuitívne rozmiestnenými ovládačmi.
    Aj úrovne štandardnej a voliteľnej výbavy sú porovnateľné s výbavou osobných automobilov a zahŕňajú inteligentný kľúč Nissan, automatickú klimatizáciu, automatické zapínanie svetlometov, automatické spúšťanie stieračov, denné svietenie, parkovacie senzory, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, palubný počítač, pripojenie mobilného telefónu cez Bluetooth a prehrávanie súborov cez pripojenie USB alebo iPod pomocou audio systému. Vo voliteľnej výbave je aj zadná parkovacia kamera, ktorá maximálne uľahčuje parkovacie manévre.
    Ďalším prvkom je dômyselný navigačný systém vyvinutý spoločne s jednou z najuznávanejších firiem v odbore, ktorý pracuje v reálnom čase. Systém Nissan Connect vyvinutý spoločnosťou TomTom disponuje plne integrovanou stropnou obrazovkou a nezávislým diaľkovým ovládaním.
    Okrem bežných funkcií máp a plánovania trasy sa môžu majitelia prihlásiť na odber obsahu služby Live Service spoločnosti TomTom, ktorá zahŕňa službu aktuálnych dopravných informácií HD Traffic, funkciu upozornenia na pevné aj mobilné rýchlostné radary, predpoveď počasia a prístup do služby lokálneho vyhľadávania Google - obrovskej databázy s najaktuálnejšími kontaktnými informáciami o miliónoch firiem a ponúkaných službách: užitočná funkcia pre kontrolu dodacej adresy. Vo voliteľnej výbave je k dispozícii plne integrovaný stropný tachograf.
    Praktickosť dokladá množstvo odkladacích priestorov, vrátane schránky pod sedadlom a niekoľkých držiakov nápojov a vreciek vo dverách. Nechýba ani skladacie prostredné sedadlo s otočným stolom v operadle (závisí od úrovne výbavy).
    Prioritou je aj bezpečnosť. Vo výbave sú štandardne dva predné airbagy a voliteľne aj bočné airbagy. Aktívnu bezpečnosť podporuje elektronický stabilizačný program (ESP), ktorý je štandardom vo všetkých modeloch s pohonom zadných kolies a voliteľný vo verziách s pohonom predných kolies. Súčasťou všetkých stupňov výbavy je protiblokovací systém bŕzd.

    Praktickosť a všestrannosť

    Skutočným kľúčom k úspechu NV400 však bude praktickosť a všestrannosť, ktoré prináša široká ponuka konfigurácií.
    Napríklad skriňová dodávka sa dodáva v 20 rôznych prevedeniach, ktoré sa líšia rozmermi a užitočnou hmotnosťou. Tieto prevedenia potom možno ďalej kombinovať s rôznymi úrovňami výbavy a motorizáciami. NV400 je tiež praktický, a to vďaka posuvným bočným dverám a deleným zadným dverám, ktoré môžu byť presklené alebo plné a ktoré sa otvárajú až do uhla 270 stupňov. V závislosti od modelu môžete bočnými dverami nakladať štandardné europalety: pri troch dlhších modeloch je otvor široký 1 270 mm a ľahko tak pojme paletu šírky 1 200 mm.
    Veľkorysá dĺžka nákladového priestoru siaha od 2 583 mm do 3 733 mm v prevedení s pohonom predných kolies. Modely s pohonom zadných kolies sa začínajú na 3 733 mm a najdlhšia verzia s dĺžkou 4 383 mm dokáže naložiť až päť europaliet.
    Z dôvodu maximálnej ochrany môže byť nákladový priestor obložený drevenými bočnými panelmi a podlahovou krytinou. Ďalej sú na výber štyri rôzne deliace prepážky od „tretinovej" prepážky rúrkovej konštrukcie za šoférom po presklenú stenu v celej šírke kabíny s ochrannou mriežkou. V podlahe a na C- a D-stĺpikoch sú upevnené viazacie háky.
    Pod značkou Nissan sa dodávajú aj štyri nadstavby, ktoré na vozidlo na výstupe z výrobnej linky montujú poprední dodávatelia - spoločnosť Durisotti v prípade predĺženej kabíny a skriňovej nadstavby, resp. spoločnosť Scatollini, ktorá stavia NV400 v prevedení sklápač a valník.
    Továrenská inštalácia týchto variantov prináša zákazníkom mnoho výhod. Na všetky nadstavby sa vzťahuje komplexná trojročná záruka Nissan, dodacie doby sú najkratšie možné a každé vozidlo spĺňa záväzok spoločnosti Nissan dodávať kvalitu za dostupnú cenu.
    Valník aj sklápač možno kombinovať so základnou i s predĺženou kabínou, pohonom predných alebo zadných kolies a podvozkami rôznych dĺžok. Sklápač je vyrobený z pozinkovanej ocele - voliteľne je na výber hliník - a dodáva sa ako jednostranný alebo trojstranný.
    Dodávka s predĺženou kabínou predstavuje ideálne riešenie pre rôzne odvetvia vrátane stavebníctva a poskytne dostatok miesta až siedmim cestujúcim: trom vpredu a štyrom v zadnom rade - a stále zostane viac než dosť miesta pre náklad. Skriňová nadstavba sa môže pochváliť mimoriadnym objemom nákladového priestoru 22 m3 a pre jednoduchšiu nakládku a vykládku môže byť vybavená zdvíhacou plošinou. Obe tieto prevedenia možno kombinovať s pohonom predných alebo zadných kolies a podvozkami rôznych dĺžok.
    Iným výrobcom nadstavieb budú k dispozícii podvozky s kabínou, na ktorých základe bude možné postaviť najrôznejšie špeciálne vozidlá od chladiarenských vozov po vozidlá odťahovacej služby.
    „NV400 je viac než len náhradou modelu Interstar. Predstavuje oveľa širšiu ponuku dodávok a nákladných automobilov s väčším rozsahom užitočného zaťaženia, nákladového priestoru a množstvom ďalších funkcií. Motory sú výkonnejšie, úspornejšie a čistejšie, kabína je tichšia a vďaka väčšiemu úložnému priestoru a množstvu praktických prvkov je teraz aj pohodlnejšia," uviedol Danvel.
    „Dodávka NV400 skrátka používateľom umožňuje oveľa väčší výber a rýchlo sa stane štandardom v segmente, ktorý sa teraz spoločnosti Nissan výrazne otvára."
    ______________________________________________________________________________________________

    Zdroj: Peter Šatka, Product/Corporate Communication, Nissan Newsroom Europe, TS: 25.11.2011

      

    [ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]