Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Audi S8 - svetová premiéra (09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 31.8.2011;

Audi S8
(svetová premiéra predstavená verejnosti na autosalóne vo Frankfurte v septembri 2011)

zväčšiť obrázok Audi S8, ktoré sa začne predávať na jar 2012, je novou hlavou rodiny modelov S od Audi. Veľká luxusná limuzína s vysokým výkonom. Nový motor 4.0 TFSI tu dosahuje výkon až 382 kW (520 k), v rozpätí otáčok od 1.700 do 5.500 1/min poskytuje konštantný maximálny krútiaci moment 650 Nm. Jazdné výkony sú viac než suverénne. Šprint z pokoja na tempo 100 km/h trvá iba 4,2 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. O to prekvapujúcejšia je spotreba paliva kultivovaného a zvučného motora V8 Biturbo. Na 100 km sa veľká limuzína priemerne uspokojí s iba 10,2 litra benzínu, čo je výrazne menej ako u konkurentov. Neprepĺňaný motor V10 s objemom 5,2 litra v predchádzajúcej generácii S8 spotreboval priemerne ešte 13,2 litra na 100 km. Spotreba paliva sa znížila o takmer 23 percent, pričom výkon výrazne vzrástol o 51 kW (70 PS).

Za špičkovými hodnotami nového Audi S8 sa skrýva koncentrát technológií z modulárnej stavebnice účinnosti od Audi, medzi nimi rekuperačný systém a systém Štart-Stop. Zvlášť významnú rolu hrá novo vyvinutá technológia „cylinder on demand“. Pri čiastočnom zaťažení motora vypína štyri z ôsmich valcov motora, tento prvok na zvýšenie účinnosti má zvlášť veľký vplyv pri jazde po diaľnici ustálenou nižšou rýchlosťou. Komplex konštrukčných opatrení, zahŕňajúci aj elektronický Active Noise Cancellation System, potláča eventuálne rušivé zvuky a vibrácie.

Aj 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic v Audi S8 spája športový charakter s účinnosťou. Vždy keď je to možné využíva najvyššie prevodové stupne pri nízkych otáčkach, no rýchlo a vysoko komfortne podradí keď si to vodič želá. Automatická prevodovka prenáša krútiaci moment motora do systému permanentného pohonu všetkých kolies quattro so samosvorným medzinápravovým diferenciálom a športovým diferenciálom zadnej nápravy. Elektronicky ovládaný diferenciál pri dynamickej jazde zvyšuje otáčky vonkajšieho kolesa v zákrute, čím doslova zatláča limuzínu do zákruty.

Podvozok

Aj pri podvozku využíva nové Audi S8 všetky registre. Jedným zo sériových prvkov vybavenia je špeciálne vyladené pruženie adaptive air suspension. Pneumatické pruženie s variabilnými tlmičmi, ktoré umožňuje nastavovať svetlú výšku vozidla v troch úrovniach, umocňuje dynamické jazdné vlastnosti limuzíny. Pruženie perfektne harmonizuje so sériovým dynamickým riadením, ktoré mení svoj prevodový pomer a účinok posilňovača podľa rýchlosti jazdy. V hraničnej oblasti pri jazde v zákrute riadenie samočinne stabilizuje vozidlo malými, takmer nebadateľnými zásahmi.

Systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select spája tieto systémy s manažmentom motora, riadiacou jednotkou 8-stupňovej automatickej prevodovky tiptronic a športovým diferenciálom zadnej nápravy. Vodič môže nastaviť ako majú všetky tieto komponenty pracovať, na to sú k dispozícii režimy comfort, auto, dynamic, individual a efficiency.

Sériové kolesá so špecifickým dizajnom majú formát 9 J x 20, rozmer pneumatík je 265/40 R 20. Na želanie Audi dodáva päť ďalších druhov kolies, z toho štyri vo formáte 21 palcov. Výkonné brzdy majú vpredu ventilované kotúče s priemerom 400 a vzadu 365 milimetrov. Na predných brzdičoch, lakovaných matne čiernou farbou sú nápisy S8. Alternatívne montuje Audi kotúče z keramiky spevnenej uhlíkovými vláknami, ktoré sú ľahšie o 5 kilogramov na kus, ich brzdiče majú antracitovo sivú farbu. Elektronický stabilizačný systém ESP má osobitný športový režim, pri ktorom sa výkon motora určuje výlučne polohou pedála akcelerátora.

Karoséria a dizajn

Rozhodujúcim triumfom Audi S8 je relatívne nízka hmotnosť 1.975 kilogramov. Karoséria luxusnej limuzíny je vyrobená technológiou ASF (Audi Space Frame) takmer kompletne z hliníka, iba stredné stĺpiky karosérie sú vyrobené z ocele ultra vysokej pevnosti. Karoséria má hmotnosť iba 231 kilogramov. Konvenčná oceľová karoséria by bola o približne 100 kilogramov ťažšia. Vďaka použitiu technológie ľahkej stavby Audi ultra sa podarilo znížiť hmotnosť aj v iných oblastiach, napríklad pri podvozku.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Jemné dizajnové detaily signalizujú osobitné postavenie limuzíny S8 s dĺžkou 5,15 metra v modelovej palete Audi. Jednodielna maska chladiča je nalakovaná sivým odtieňom Platinumgrau, osem dvojitých priečok je chrómovaných. Lišta v hliníkovej povrchovej úprave vizuálne dodáva nárazníku športovejší vzhľad, v bočných otvoroch na vstup vzduchu sú čierne lamely lakované čiernou farbou s vysokým leskom doplnené rebrami s hliníkovou povrchovou úpravou.

Na bokoch padnú do oka nástavce prahov lakované vo farbe karosérie, vonkajšie kľučky dverí s hliníkovými lištami a telesá vonkajších spätných zrkadiel z lešteného hliníka. Difúzorový nástavec v zadnom nárazníku obsahuje dvojitú hliníkovú lištu s kontrastne lakovanými časťami v odtieni Platinumgrau. Výfuková sústava vyúsťuje v dvoch pároch oválnych chrómovaných koncoviek.

Na maske chladiča, veku batožinového priestoru a na bokoch karosérie sú nápisy S8 a V8T. Vo farebnej palete, obsahujúcej trinásť odtieňov laku karosérie, sú pre S8 rezervované odtiene Daytonagrau a Prismasilber.

Interiér

Interiér fascinuje kvalitou vypracovania na manufaktúrnej úrovni a malými, výraznými akcentmi. Komfortné športové sedadlá pre Audi S8 majú špeciálny dizajn. Sedadlá sa dajú všestranne elektricky nastavovať. Na želanie môžu mať exkluzívne čalúnenie v odtieni Mondsilber s kosoštvorcovým prešívaním, stehy a lemovania sú v kontrastnom farebnom odtieni Stahlgrau. Horný dekoračný obklad na prístrojovom paneli a voliaca páka automatickej prevodovky tiptronic sú z materiálu Carbon Atlas.

Multifunkčný športový volant s koženým poťahom má kontrastné farebné prešívanie a nesie emblém S8 rovnako ako prístroje so sivými stupnicami a bielymi ručičkami, čo je typické pre modely Audi radu S. Rovnaký dizajn majú aj klasické analógové hodiny. Ďalším nápadným prvkom sú osvetlené dekoračné lišty na prahoch dverí s nápismi S8. Displej informačného systému vodiča FIS a monitor MMI privítajú vodiča špeciálnymi obrazovkami S8. Ovládače automatickej prevodovky na volante a pedále majú hliníkové vyhotovenie, tlačidlo na štartovanie a vypínanie motora má červený prstenec.

Pri farbách interiéru, dekoračných obkladoch a poťahoch sedadiel je k dispozícii široký výber. Ponuka siaha až po zvlášť mäkkú kožu Valcona a sedadlá s ventiláciou i masážnou funkciou. Sériové vybavenie dopĺňa kožený komplet, DVD-menič, komfortný elektronický kľúč, senzorom ovládané odomykanie batožinového priestoru a komplet náladového osvetlenia interiéru. Okrem toho má Audi S8 štandardne inovatívne reflektory z diód LED a dvojité sklá kabíny.

Vybavenie

Bohaté sériové vybavenie sa dá ďalej doplniť všetkými prvkami high-tech na želanie, ktoré poskytuje modelový rad A8. Zvlášť inovatívne sú asistenčné systémy, ktoré pracujú zosieťované navzájom a s navigačným systémom.

Ich srdcom je radarový tempomat adaptive cruise control s funkciou Stop & Go, k tomu pristupuje Audi side assist, Audi lane assist, indikácia rýchlostných obmedzení a asistenčný systém pre jazdu v noci s vyznačovaním rozoznaných chodcov.

Tieto technológie dopĺňa bezpečnostný systém Audi pre sense, ktorý je k dispozícii vo viacerých funkčných stupňoch. Nová funkcia odporúčania prestávok na základe pohybov volantu a ďalších parametrov rozozná kedy je vodič unavený a upozorní ho na to.

Novinkou v modelovom rade A8 je parkovací asistent s priestorovým kamerovým systémom. Štyri miniatúrne kamery snímajú bezprostredné okolie limuzíny, počítač skladá ich obraz dohromady. Vodič si môže na monitore MMI vyvolať rozličné pohľady, medzi nimi aj virtuálny pohľad na vozidlo zhora. Systém zvyšuje bezpečnosť pri manévrovaní a v úzkych výjazdoch, tu umožňuje kamera na prednej časti karosérie výhľad na premávku v priečnom smere.

Pri systémoch infotainmentu reprezentuje sériovo montovaný navigačný systém MMI Navigation plus najnovší stav techniky, integruje revolučný dotykový ovládací systém MMI touch, pevný disk s veľkou kapacitou a 8-palcový (20,3 cm) monitor s vysokým rozlíšením.

Systém high-end spolu so sériovým kompletom Bluetooth Autotelefon online prináša špeciálne internetové služby pre vodiča a umožňuje pripojenie mobilných koncových zariadení cez WLAN. Bang & Olufsen advanced sound system s celkovým výkonom 1.400 Wattov a 19 reproduktormi fascinuje jedinečným zvukom.

Zdroj: Andrej Gerstner, Marketing & PR Manager, Porsche Slovakia, spol. s r.o.
TS: 31.08.2011, Ingolstadt

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]