Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Audi S6 a S6 Avant - svetové premiéry (09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 31.8.2011;

Audi na autosalóne vo Frankfurt po prvý raz predstaví verejnosti svoje nové modely radu S. Vyznačujú sa vysokým výkonom v kombinácii s aktuálne nízkou spotrebou paliva. Stratégia downsizingu značky so štyrmi kruhmi umožnila napríklad pri modelovom rade S6 dosiahnuť až o 25 percent nižšiu spotrebu paliva pri výrazne športovejších jazdných výkonoch.
______________________________________________________________________________________________

Audi S6 a S6 Avant

Pohon

Modely S6 a S6 Avant využívajú nový motor 4.0 TFSI vo verzii s výkonom 309 kW (420 PS). Osemvalec prepĺňaný dvoma turbokompresormi poskytuje v rozsahu otáčok od 1.400 do 5.300 1/min konštantný maximálny krútiaci moment 550 Nm. Motor udeľuje Audi S6 zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, pri S6 Avant akcelerácia trvá 4,9 sekundy. Elektronicky limitovaná maximálna rýchlosť 250 km/h je pri obidvoch modeloch iba formálnou záležitosťou.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Motor 4.0 TFSI prináša stratégiu downsizingu značky Audi do triedy vysoko výkonných automobilov. Oproti neprepĺňanému motoru V10 s objemom 5,2 litra v predchádzajúcej generácii modelu S6 umožňuje ešte športovejšie jazdné výkony pri spotrebe paliva nižšej až o 25 percent. Priemerná spotreba limuzíny S6 je iba 9,7 litra na 100 km, pri kombi S6 Avant 9,8 litra, tým Audi výrazne prekonáva svojich konkurentov.

Na tomto špičkovom výsledku majú zásluhu mnohé technológie Audi, medzi nimi rekuperačný systém, systém Štart-Stop, ako aj systém „cylinder on demand“. Keď motor V8 beží v oblasti čiastočného zaťaženia, pre zvýšenie účinnosti sa deaktivujú štyri valce a aktivuje sa systém Active Noise Cancellation System (ANC) na zvýšenie akustického komfortu.

Štyri mikrofóny integrované v strope kabíny snímajú hluky v kabíne, ktoré analyzuje počítač. Ak počítač rozozná rušivé prvky zvukového spektra, vyšle do reproduktorov audiosystému vozidla antizvuk, t.j. zvuk rovnakej charakteristiky s opačnou amplitúdou a interferenciou sa rušivý zvuk eliminuje.

Okrem toho aktívne elektronicky ovládané silentbloky závesov motora tlmia cielenými opačnými impulzmi nízkofrekvenčné kmity. Aj zvukový aktuátor, klapky vo výfukovej sústave, akustický tlmiaci kryt motora a novo vyvinutý dvojhmotový zotrvačník v 7-stupňovej prevodovke S tronic prispievajú k zvučnému a kultivovanému behu motora.

V oblasti prevodového ústrojenstva Audi S6 a S6 Avant ďalej zväčšujú náskok vďaka technike. Krútiaci moment motora prenáša bleskurýchlo radiaca 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami. Permanentný pohon všetkých kolies quattro využíva samosvorný medzinápravový diferenciál a selektívnu reguláciu krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách. Na želanie môže Audi doplniť prevodové ústrojenstvo športovým diferenciálom zadnej nápravy, aktívne prerozdeľujúci krútiaci moment medzi zadnými kolesami.

Podvozok

Obidva nové modely radu S6 majú sériovo pruženie adaptive air suspension sport, tvrdšie vyladené pneumatické pruženie s variabilnou charakteristikou tlmičov má o 10 milimetrov zníženú svetlú výšku oproti štandardnej verzii. Adaptívne pruženie zabezpečuje presnú ovládateľnosť vozidla bez negatívneho ovplyvnenia komfortu. Výkonné ventilované kotúčové brzdy vpredu i vzadu majú brzdiče lakované matnou čiernou farbou s nápismi S6. Na želanie Audi dodáva keramické brzdové kotúče vystužené uhlíkovými vláknami.

Audi S6 a S6 Avant jazdí sériovo na kolesách odlievaných z hliníkovej zliatiny v špecifickom dizajne s piatimi paralelnými dvojitými lúčmi. Disky majú rozmer 8,5 J x 19 a nesú pneumatiky formátu 255/40 R 19. Alternatívne je na výber sedem ďalších verzií kolies priemeru 19 a 20 palcov, z toho štyri od quattro GmbH. Zvlášť exkluzívne pôsobia 20-palcové disky v päťlúčovom rotorovom dizajne lakované titánovou farbou.

Systém na reguláciu jazdnej dynamiky Audi drive select je súčasťou sériového vybavenia nových modelov radu S6. Ovplyvňuje charakteristiku pedála elektronického akcelerátora, body preraďovania prevodovky S tronic, účinok elektromechanického posilňovača riadenia a charakteristiku regulácie pruženia adaptive air suspension, vodič môže funkciu týchto systémov prepínať v piatich režimoch. Príplatkový športový diferenciál zadnej nápravy a dynamické riadenie, ktoré mení svoj prevodový pomer podľa rýchlosti jazdy, sa tiež dajú zapojiť do systému.

Karoséria a dizajn

Na vysokej dynamike Audi S6 a S6 Avant majú veľký podiel ich karosérie, sú nezvyčajne ľahké, pretože približne 20 percent je vyrobených z hliníka. Audi S6 má pohotovostnú hmotnosť iba 1.895 a S6 Avant 1.950 kilogramov, čo je oveľa menej ako ich priami konkurenti.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
S dĺžkou 4.931 milimetrov je Audi S6 o 16 milimetrov dlhšie ako A6, pri kombi S6 Avant s dĺžkou 4.634 milimetrov predstavuje rozdiel 8 milimetrov. Obidva športové modely sa dajú rozoznať podľa špecifických detailov dizajnu. Veľká jednodielna maska chladiča má hliníkové aplikácie, horizontálne lamely masky sú pochrómované, ďalšia chrómovaná lišta je na prednom nárazníku. Telesá vonkajších spätných zrkadiel majú hliníkovú povrchovú úpravu a bočné prahy karosérie sú markantnejšie tvarované.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Limuzína S6 má spojler na veku batožinového priestoru, Avant má spojler na zadnej hrane strechy. Pri obidvoch modeloch je difúzor v zadnom nárazníku nalakovaný sivým odtieňom Platinumgrau a má zvýraznenú hranu s hliníkovou povrchovou úpravou. Štyri chrómované koncovky výfuku majú eliptický tvar. Modely radu S6 sa dajú objednať v ôsmich farbách karosérie, medzi nimi sú exkluzívne odtiene laku Estorilblau Kristalleffekt a Prismasilber Kristalleffekt. Karosériu dekorujú nápisy S6 a V8T.

Interiér

Interiér Audi S6 a S6 Avant sa vyznačuje športovou eleganciou. Kľúčik, športový volant s farebnými stehmi a hliníkovými ovládačmi prevodovky S tronic ako aj prístroje a osvetlené dekoračné lišty na prahoch dverí majú logá S6. Obidva monitory (MMI a informačný systém vodiča) po zapnutí zapaľovania privítajú vodiča nápismi S6. Tlačidlo na štartovanie a vypínanie motora má červený prstenec, na voliacej páke prevodovky je hliníkový obklad. Opierka ľavej nohy vodiča je vyrobená z ušľachtilej ocele, pedále a gombíky ovládacieho systému MMI majú hliníkový povrch.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Pre dekoračné obklady v interiéri sú na výber štyri materiály. Štandardne sa dodáva matne brúsený hliník, na želanie karbón, jaseňové drevo Eschemaserholz braun naturell alebo vrstevné dubové drevo Beaufort. Pri strope kabíny, prístrojovom paneli, kobercoch a sedadlách sú na výber tri farby: čierna, strieborná Mondsilber a béžová Goabeige (iba pre poťahy sedadiel). Štandardne sú sedadlá potiahnuté kombináciou kože Perlnappa a alcantary, alternatívne sú na výber kožené poťahy Milano a Valcona.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Športové sedadlá s elektricky nastavovateľnou bedrovou opierkou, nastavovaním dĺžky sedáka a vylisovanými logami „S“ na operadlách sú súčasťou sériového vybavenia. Na želanie Audi montuje dve ďalšie verzie sedadiel, elektricky nastavovateľné komfortné sedadlá s pamäťou a športové sedadlá S s integrovanými opierkami hlavy a elektrickým nastavovaním. Aj tieto sedadlá majú vylisované logá „S“.

Vybavenie

Nové Audi S6 a S6 Avant sa začnú predávať na jar 2012 s bohatým sériovým vybavením. Obsahuje okrem iného bi-xenónové reflektory Xenon plus so svetlami do zlého počasia, zadné skupinové svetlá zo svietiacich diód LED, elektromechanickú parkovaciu brzdu a informačný systém vodiča s farebným displejom. Štandardne sa montuje autorádio MMI Radio plus s integrovaným modulom Bluetooth a Audi-Soundsystem s 10 reproduktormi.

Pre nové modely radu S6 sú k dispozícii všetky prvky vybavenia high-tech z ponuky radu A6. Zmienku si zaslúžia predné reflektory vytvorené kompletne zo svietiacich diód LED, adaptívne reflektory adaptive light, náladová osvetlenie interiéru, komfortný elektronický kľúč, Head-up displej, parkovací asistenčný systém plus s priestorovým kamerovým systémom, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru (na želanie s bezdotykovými senzormi) ako aj komfortné klimatizované sedadlá s masážnou funkciou. Pri kombi Avant, ktoré má batožinový priestor s maximálnym objemom 1.680 litrov, sa okrem toho dá objednať aj panoramatické strešné okno.

Asistenčné systémy vodiča, ktoré sú navzájom zosieťované, predstavujú najnovší stav techniky. Patrí k nim bezpečnostný systém Audi pre sense v rozličných stupňoch rozsahu, radarový tempomat adaptive cruise control s funkciou Stop & Go, Audi side assist, active lane assist, indikácia obmedzenej rýchlosti a asistenčný systém pre jazdu v noci s vyznačovaním rozoznaných chodcov.

Pri systémoch infotainmentu siaha ponuka až po systém MMI Navigation plus s veľkým pevným diskom, 8-palcovým (20,3 cm) monitorom a revolučným dotykovým ovládacím systémom MMI touch. Špičkový systém sa dá kombinovať s kompletom Bluetooth Autotelefon online, ktorý umožňuje využívať špeciálne internetové služby a cez WLAN v kabíne poskytuje pripojenie pre mobilné koncové zariadenia. Vrchol ponuky audiosystémov predstavuje Bang & Olufsen advanced sound system s 15 reproduktormi.

Zdroj: Andrej Gerstner, Marketing & PR Manager, Porsche Slovakia, spol. s r.o.
TS: 31.08.2011, Ingolstadt

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]