Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Audi Q3 - štart do nového segmentu trhu (07/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 13.07.2011;

Nové Q3 je premium-SUV v kompaktnom formáte. Jeho karoséria, pohonné ústrojenstvo, podvozok, ako aj moderné asistenčné a multimediálne systémy demonštrujú kompetenciu Audi. Najmladší príslušník úspešnej rodiny SUV od Audi je praktickým spoločníkom na každý deň – mestský typ, ktorý sa cíti všade ako doma. Všestranný charakter robí z Audi Q3 atraktívnu ponuku pre celkom rozdielne skupiny zákazníkov.
______________________________________________________________________________________________

Dizajn

Robustné, energické, športové – Audi Q3 stojí markantne na ceste; jeho progresívny tvar využíva typické výrazové prostriedky dizajnu značky. Pre Audi je typické, že mnohé idey zo svojich štúdií prenáša do sériovej výroby – Q3 aplikuje koncepciu štúdie Cross Coupé quattro z roku 2007.
Rozmery vyjadrujú v číslach dynamické línie. Kompaktné SUV má dĺžku 4.385 milimetrov a šírku 1.831 milimetrov, ale výšku iba 1.590 milimetrov (bez antény a líšt strešného nosiča). Rázvor je 2.603 milimetrov, obidva previsy karosérie sú krátke. Línia strechy pripomínajúca kupé a výrazne sklonené zadné stĺpiky karosérie vytvárajú športovú siluetu Q3.
Predná časť, intenzívne plasticky premodelovaná, dodáva karosérii výrazné akcenty. Jednodielna maska chladiča má skosené horné rohy; v štruktúre mriežky dominujú vertikálne lamely. Na bokoch sa zdvíhajú dve línie, ktoré pokračujú cez kapotu motora. Veľké otvory na vstup vzduchu do motorového priestoru s horizontálnymi lamelami zvýrazňujú energický vzhľad kompaktného SUV; obsahujú sériové reflektory do hmly.
Rovnako ako pri väčších súrodencoch Q5 a Q7 majú reflektory Audi Q3 klinovitý tvar; sú zapustené hlboko do karosérie, smerové svetlá sú uložené za clonou s lesklým hliníkovým povrchom.
Denné svetlá sú už pri sériových halogénových reflektoroch štandardom ako v každom Audi, pri príplatkových bi-xenónových reflektoroch Xenon plus ich vytvárajú dve svietiace diódy LED s celkovým výkonom 10 W. Diódy sú pripojené na vodič svetla v tvare ležiaceho písmena U otvoreného smerom von.
Na želanie môžu byť reflektory vybavené asistenčným systémom pre diaľkové svetlá – čo je novinka v segmente kompaktných SUV. Systém rozozná iné vozidlá pomocou malej kamery a automaticky prepína medzi diaľkovými a tlmenými svetlami. Ďalším prvkom vybavenia na želanie high-tech sú dynamické reflektory adaptive light, natáčajúce sa do zákrut.

V štýle kupé: Kupola strechy
Klenutá strecha s líniou pripomínajúcou kupé vytvára charakteristickú bočnú siluetu Q3. Strecha vybieha do výrazne sklonených zadných stĺpikov karosérie, pripomínajúcich modely radu A3. Stĺpiky dodávajú švih zadnej časti karosérie, ktorý ešte ďalej zvýrazňuje spojler na zadnej hrane strechy. Aj pomer plochy plechu karosérie a skiel okien kabíny – dve tretiny ku jednej tretine – je typický pre športový dizajn Audi. Výrazne definované blatníky s odsadenými lemami prekrývajú kolesá s priemerom do 19 palcov.
V spodnej časti bokov karosérie ostré hrany ohraničujú atleticky klenuté plochy plechu; ich klinovitý priebeh vizuálne zoštíhľuje Q3 a dodáva mu dynamiku. Tornadolinie vytvára výraznú hranu lomu svetla; začína pri predných reflektoroch a prebieha pod spodným okrajom bočných okien až po zadné svetlá. Aj Dynamic Line nad prahmi karosérie je typickým dizajnovým prvkom značky. Ďalšia hrana v oblasti prahov ďalej zvyšuje napätie. Vonkajšie kľučky dverí sú vytvorené ako výrazné oblúky, v telesách vonkajších spätných zrkadiel sú integrované bočné smerové svetlá z LED.
Na zadnej časti Q3 dvere batožinového priestoru, zabiehajúce do bokov, zvýrazňujú šírku karosérie – čo je charakteristický prvok modelových radov Q. Dvere batožinového priestoru sú trojrozmerne tvarované; nad zadnou evidenčnou tabuľkou ustupujú niekoľko centimetrov. Pod touto hranou leží elektrické odomykacie tlačidlo.
Veľké, nedelené zadné skupinové svetlá – ďalší charakteristický prvok modelov Q – majú podobný klinovitý tvar ako predné reflektory a sú trojrozmerne integrované do dizajnu, aj ich vnútro pôsobí plasticky.
Spolu s reflektormi Xenon plus sa montujú zadné skupinové svetlá vytvorené z diód LED. Dve vysoko výkonné LED s výkonom iba 2 W vytvárajú pomocou vodičov svetla koncové svetlá – plochú obrubu podobného tvaru ako denné svetlá v reflektoroch. 21 oranžových svietiacich diód vytvára smerové svetlo, 18 červených LED brzdové svetlo – jeho okamžitá reakcia bez oneskorenia prispieva k zvýšeniu bezpečnosti.
Vďaka zafarbenému telesu majú zapnuté koncové svetlá z LED sýto červenú farbu. Pretože pri otvorených dverách batožinového priestoru nie sú viditeľné, Q3 má v nárazníkoch prídavné ploché koncové svetlá s klasickými žiarovkami.
Ochranný štít opticky uzatvára zadnú časť karosérie smerom nadol. Na ľavej strane zadného nárazníka vyúsťuje výfuková sústava dvojitou koncovkou. Celá výfuková sústava je veľmi ľahká – vďaka ušľachtilej oceli, umožňujúcej použiť malú hrúbku stien.

Široká paleta: jedenásť farieb laku
Audi lakuje svoje kompaktné SUV v 11 farbách. Obyčajné laky majú označenia Amalfiweiß a Brillantschwarz, metalizované laky a laky s perleťovým efektom majú označenia Eissilber, Gletscherweiß, Karibubraun, Kobaltblau, Monsungrau, Phantomschwarz, Platinbeige, Samoaorange a Sphärenblau.
Plastové nadstavce na karosérii – lemy blatníkov a ochrana spodnej časti nárazníkov vpredu a vzadu – môžu mať tri farebné vyhotovenia. Štandardne sú čierne; na želanie môžu byť lakované v antracitovej farbe alebo vo farbe laku karosérie. Ako ďalší prvok vybavenia na želanie je k dispozícii tmavo tónované zasklenie zadnej časti kabíny. Pri najvýkonnejších motoroch majú okná kabíny lesklé lišty, dodávajúce karosérii elegantné akcenty.
Program dopĺňajú dva dizajnové komplety. Optikpaket Offroad Audi exclusive dodáva Audi Q3 zvlášť energický výzor. Lišty na dverách a rozšírenia blatníkov sú lakované sivou farbou, spodná časť zadného nárazníka má nový tvar, ochranné štíty v nárazníkoch sú z ušľachtilej ocele. Robustný vzhľad dopĺňajú špeciálne 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny z programu Audi exclusive.
Komplet S line Exterieurpaket je naopak orientovaný na zvlášť športovo založených zákazníkov. Obsahuje modifikovaný predný nárazník so spojlerom a zadný nárazník s difúzorom. Okolo reflektorov do hmly a na vertikálnych lamelách masky chladiča sú chrómované prvky, výfuky majú chrómované koncovky. Lemy blatníkov a lišty na dverách sú lakované vo farbe karosérie. Predné blatníky a dekoračné lišty na prahoch dverí nesú logá S line.

Karoséria

Karoséria Q3 vytvára základ pre vysokú kvalitu vypracovania, športové jazdné vlastnosti, vysokú bezpečnosť a akustický komfort. V mnohých oblastiach sa využívajú ocele high-tech, ktoré významne prispievajú k vysokej statickej a dynamickej pevnosti. Dva torzné prstence – v oblasti predných sedadiel a výrezu dverí batožinového priestoru výrazne spevňujú skelet karosérie.
Aj pri Q3 dokazuje Audi svoju kompetenciu v oblasti ľahkej stavby. Verzia s pohonom predných kolies, ktorá sa začne predávať trocha neskôr, má pohotovostnú hmotnosť 1.445 kilogramov, z čoho na surovú karosériu pripadá iba 301 kilogramov. Aj povrchové panely majú nízku hmotnosť – kapota motora a veľké dvere batožinového priestoru sú vyrobené z hliníka. Majú hmotnosť iba 8,8, resp. 10,8 kilogramu, takmer o 50 percent menšiu ako keby boli vyrobené z oceľového plechu. Kapota sa uzamyká ku karosérii dvoma zámkami, čo umožňuje konštrukciu optimalizovanú z hadiska deformačných vlastností pri náraze pri použití tenkého plechu a veľkej tvarovej stabilite.
Mnoho častí kabíny posádky je vyrobených z plechov premenlivej hrúbky (tailored blanks). Až 74 percent plechov karosérie je z ocelí vysokej pevnosti. Na špičke tejto materiálovej pyramídy sú tvarovo vytvrdzované ocele. Platne materiálu sa najprv v peci zohrejú na teplotu vyše 900 stupňov Celzia a potom sa vo vodou chladenom lise tvarujú pri teplote okolo 200 stupňov Celzia.
Teplotný skok udeľuje hotovým plechom pevnosť v ťahu do 1.550 Megaspascalov – ako pri lanách visutého mosta, kde jediný drôt s prierezom 1 mm2 unesie hmotnosť vyše 150 kg. Takzvaná martenzitová štruktúra sa dá opracovávať iba laserovým lúčom alebo nástrojmi s diamantovým povrchom.
Tvarovo vytvrdzované ocele, ktoré kvôli svojej pevnosti môžu mať relatívne malú hrúbku, majú na karosérii podiel 13 percent. Používajú sa na prechode motorového priestoru a kabíny posádky, na stredovom tuneli, v mnohých oblastiach rámu strechy, na vnútorných prahoch a na stredných stĺpikoch karosérie. Stĺpiky sú vyrobené z jedného kusa, no jednotlivé časti sú odlišne tepelne upravované. Preto majú pevnosť definovanú v troch zónach – čím poskytujú optimálnu ochranu pri náraze zboku.
Ďalším faktorom, zvyšujúcim pevnosť karosérie, je 74 metrov spojov lepených štrukturálnym lepidlom. Lepené spoje dopĺňajú 4.400 bodových zvarov, pričom vytvárajú pevné a súčasne tesné spojenie – vďaka čomu mohlo byť na mnohých miestach vypustené dodatočné utesnenie a protikorózne opatrenia, čo prispieva k úspore hmotnosti.
Švík okolo odtoku vody v batožinovom priestore a takzvaná nulová špára medzi bočným dielom a strechou, dve zvlášť náročné oblasti, sa spájajú laserovým zváraním, resp. plazmatrónovým letovaním. Audi obidve tieto najmodernejšie technológie využíva pre dosiahnutie maximálnej presnosti. Vďaka tomu mohla byť vypustená krycia lišta na švíku strechy. Kontinuálnym laserovým zváraním sú navzájom spojené aj rámy a vnútorné časti dverí.

Starostlivé vyladenie: Akustika a mechanický komfort
Pri akustike a mechanickom komforte Q3 vývojoví pracovníci presne navzájom zladili rezonančné frekvencie karosérie a zabudovaných i vonkajších dielov. Prepážky, ľahké penové materiály a tlmiace nástreky delia veľké duté priestory ako napríklad zadné stĺpiky karosérie a upokojujú veľké plochy plechu. Tieto opatrenia majú okrem dobrých akustických vlastností výhodu aj v úspore hmotnosti 2-3 kilogramy oproti veľkoplošným vrstevným tlmiacim fóliám. Osobitná pozornosť bola venovaná prenosu vibrácií v oblastiach, kde majú vodič a spolujazdec kontakt s vozidlom, napríklad na sedadlách, častiach podlahy a volante.
Vo všetkých oblastiach inžinieri využili najmodernejšie simulačné nástroje a výpočtové metódy. Pomocou nich vyvinuli napríklad zosilnenie zámku dverí batožinového priestoru s formovanými prepážkami – ktoré výrazne znižuje vyžarovanie hluku plochou dverí. K nízkej hladine hluku v kabíne Q3 prispievajú aj náročné tesnenia dverí a okien, ako aj mnohé geometrické detaily karosérie Na želanie Audi montuje akusticky tlmiace vrstevné predné sklo.

Pre bezpečnosť: Vynikajúca ochrana posádky
Aj v oblasti pasívnej bezpečnosti je Audi Q3 na špičke vo svojej triede. V prednej časti karosérie sú vytvorené tri roviny zaťaženia. Spodnú tvorí pomocný rám prednej nápravy. V strednej rovine sú to pozdĺžne nosníky karosérie. Sú spojené predným priečnym nosníkom, čím pri čelnom náraze s čiastočným prekrytím prenášajú pôsobiace sily na obidve strany karosérie. V najvyššej rovine energiu odbúravajú dva ďalšie nosníky pod blatníkmi.
Pri náraze zboku poskytujú vynikajúcu ochranu bočné stĺpiky karosérie, vyrobené z ocele ultra vysokej pevnosti. Dvere sa veľkou plochou opierajú o stĺpiky a trojplášťové prahy karosérie. Dva priečne nosníky vystužujú štruktúru podlahy. Pri náraze zozadu zachytávajú energiu pozdĺžne nosníky. Ich pevnosť sa smerom dopredu zvyšuje – preto sa dajú pri poškodení obnoviť po častiach, čo znižuje náklady na opravu.
Audi Q3 má 5 senzorov nárazu, reagujúcich na zrýchlenie a zmeny tlaku vzduchu. Jeden z nich je umiestnený v strede prednej časti karosérie, štyri ostatné v oblasti stredných a zadných stĺpikov karosérie. Senzory poskytujú detailné informácie riadiacej jednotke systému airbagov, ktorá má 3 vlastné integrované senzory.
Sériovo má kompaktné premium-SUV dva čelné airbagy, dva bočné airbagy v operadlách predných sedadiel na ochranu trupu a panvy a dva bočné závesové airbagy pre obidva rady sedadiel. Komplet bezpečnostných prvkov dopĺňajú pyrotechnické napínače bezpečnostných pásov s obmedzovačmi sily pásov vpredu a integrované opierky hlavy Audi na ochranu pri náraze zozadu. Na želanie sa montujú bočné airbagy vzadu.
Súčasťou sériového vybavenia sú úchyty Isofix pre detské sedačky na vonkajších miestach vzadu; senzory monitorujú používanie bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách. Na želanie Audi montuje úchyty Isofix aj na sedadlo spolujazdca vpredu spolu so spínačom na deaktiváciu airbagu. V ponuke originálneho príslušenstva Audi sú detské sedačky pre všetky vekové kategórie.
Aj v oblasti ochrany chodcov reprezentuje nový model Audi aktuálny stav techniky. Predné nárazníky a priečne nosníky za nimi, pena pohlcujúca energiu medzi týmito dvoma dielmi a mäkká hliníková kapota znižujú riziko poranenia chodcov pri kolízii.
Kolízie pri malej rýchlosti – takzvaný Typschaden-Crash a Bumper-Crash, ktoré sú dôležité pre zaradenie vozidla do triedy havarijného poistenia – sa zaobídu bez väčších následkov. Predný priečny nosník a deformačné boxy, priskrutkované na pozdĺžnych nosníkoch, sú vyrobené ako uzavreté pretláčané profily z hliníka. Vytvárajú komplex, ktorý účinne chráni drahé komponenty ako chladič a agregáty klimatizácie, ako aj zvárané časti štruktúry karosérie. Nárazník je vyrobený z troch dielov, ktoré sa dajú samostatne vymeniť.

Extrémne prepracovaná: aerodynamika
Audi Q3 má v základnej verzii koeficient aerodynamického odporu cx 0,32 – čo je vynikajúca hodnota v rámci konkurencie. Kolmý priemet čelnej plochy je 2,44 m2. Nízke hodnoty aerodynamického nadľahčovania náprav zabezpečujú suverénnu stabilitu pri vysokej rýchlosti.
Špecialisti na aerodynamiku u Audi podrobili vozidlo detailnej optimalizácii – virtuálnymi nástrojmi i v aerodynamickom tuneli. Od prvého dizajnového návrhu Q3 sa koeficient aerodynamického odporu znížil o 0,16. Tým sa spotreba paliva v kombinovanom cykle podľa metodiky EÚ znížila o 0,6 litra na 100 km, pri rýchlosti 130 km/h dokonca až približne o 2,3 litra na 100 km.
Najväčšiu výzvu predstavovala zadná časť karosérie, zóna v ktorej sa musí prúdenie čisto odtŕhať. Veľký spojler na zadnom konci strechy predlžuje jej kontúru o 32 centimetrov. Dve aerodynamické lišty po bokoch zadného skla vytvárajú bočné odtrhové hrany, vďaka čiernej lesklej povrchovej úprave pôsobia decentne a elegantne. Aerodynamickú funkciu majú dokonca aj vertikálne kontúry zadných skupinových svetiel.
Aj vonkajšie spätné zrkadlá sú detailne aerodynamicky optimalizované. Svojim elegantným tvarom a štíhlymi držiakmi sa na celkovom odpore podieľajú iba 3,1 percenta. Vytvárajú malý aerodynamický hluk a bočné okná sa pri daždi takmer nešpinia. Lišty na predných stĺpikoch karosérie odvádzajú vodu od stieračov smerom dole a hore aby neznečisťovala bočné okná.
Významnú rolu v koncepcii aerodynamického riešenia zohráva aj podlaha vozidla. Zospodu – s výnimkou výfukovej sústavy vzadu – podlahu kompletne zakrýva plastový kryt, ktorý ju chráni pred soľou i kameňmi a optimalizuje prúdenie vzduchu. Pred kolesami sú malé spojlerové lišty. Aerodynamická podlaha, ktorá je presne vyladená na optimálne odtrhnutie prúdenia vzadu, znižuje koeficient aerodynamického odporu o 0,03, čo predstavuje 9 percent.
Ďalšie cenné percentá špecialisti na aerodynamiku získali v oblasti prúdenia vzduchu cez motorový priestor. Jednodielna maska chladiča a jej okolie je úplne utesnené – vzduch prúdi bez strát priamo k chladiču a nevíri sa.

Interiér

V interiéri Audi Q3 sa opakujú atletické línie vonkajšieho dizajnu karosérie. Nad prístrojovým panelom sa vypína široký oblúk – takzvaný wrap-around, prvok z väčších modelových radov značky, prebiehajúci celou šírkou karosérie z dverí vodiča do dverí spolujazdca. Elegantne klenutý, horizontálne členený prístrojový panel obsahuje pred spolujazdcom veľkú dekoračnú lištu.
Široká stredová konzola má asymetrický tvar a je natočená k vodičovi. Všetky spínače a ovládače na nej – ovládacie prvky audiosystému alebo MMI, lišta so sekundárnymi spínačmi a terminál klimatizácie – sú príkladne prehľadné a dajú sa intuitívne obsluhovať.
Súčasťou štandardného vybavenia je manuálna klimatizácia. Na želanie sa montuje automatická dvojzónová klimatizácia, ktorá pri regulácii zohľadňuje intenzitu slnečného svitu a vlhkosť v kabíne. Veľké ovládače klimatizácie predstavujú vizuálnu a haptickú lahôdku; nastavené teploty indikuje osobitný displej. Na prechode do stredového tunela je umiestnené tlačidlo na štartovanie a vypínanie motora ak je vozidlo vybavené komfortným elektronickým kľúčom.

Palubný monitor ( štandardne od autorádia concert) s uhlopriečkou 6,5 alebo 7,0 palca (16,5 alebo 17,8 cm) je zasunutý v prístrojovom paneli. Po stlačení hornej časti sa mechanicky vysunie dohora do optimálnej polohy v zornom poli vodiča. Výklopný monitor so svojim čiernym lesklým rámom predstavuje unikát v triede kompaktných SUV.
Aj združený prístroj pod oblúkovou kupolou je vytvorený v elegantnom dizajne Audi. Otáčkomer a rýchlomer, ktoré obsahujú aj teplomer chladiacej kvapaliny a palivomer, majú čierne stupnice, biele číslice a červené ručičky. Prístroje sú v noci osvetlené bielou, spínače a ovládače červenou farbou.
Medzi kruhovými stupnicami prístrojov je umiestnený digitálny displej; na želanie Audi dodáva informačný systém vodiča FIS s bielym alebo farebnými displejom. Systém zobrazuje dôležité informácie audiosystému, telefónu, vozidla a navigačného systému. Je rozdelený na tri oblasti, inteligentný ovládací systém uľahčuje prepínanie jednotlivých funkcií.
Informačný systém vodiča obsahuje aj palubný počítač s programom účinnosti, ktorý dáva vodičovi tipy pre úspornú jazdu. Zväčšený indikátor optimálneho radenia – pri manuálnej prevodovke – ukazuje, kedy je vhodné zaradiť iný prevodový stupeň. Ďalšia funkcia ukazuje, ktoré spotrebiče vo vozidle sú aktívne – napríklad klimatizácia alebo vyhrievanie zadného okna – a ako ovplyvňujú spotrebu paliva.
Audi Q3 využíva novú generáciu volantov, ktorá mala svoju premiéru v luxusnej limuzíne A8. Dajú sa výškovo a pozdĺžne nastavovať o 50 milimetrov; skelet majú z ľahkého horčíka a veniec je štandardne potiahnutý kožou.
Pri trojramennom športovom volante upúta delené spodné rameno – exkluzívny dizajnový prvok modelových radov Q. Na horných ramenách môžu byť na želanie tlačidlá a valčeky na ovládanie palubného počítača, telefónu a audiosystému. Na želanie môže byť volant vybavený aj ovládačmi na manuálne radenie prevodovky S tronic.

Optimálna podpora: sedadlá v Q3
Predné sedadlá v Audi Q3 poskytujú vynikajúcu podporu osobám každej postavy. Dajú sa štandardne výškovo nastavovať, na želanie Audi dodáva elektricky nastavovateľnú bedrovú opierku, vyhrievanie a plne elektrické ovládanie. Pri športových sedadlách s výrazne tvarovanými bočnými časťami sa dá nastavovať aj dĺžka a sklon sedáka; elektricky nastavovateľná bedrová opierka je pri nich štandardom.
Aj zadné sedadlá majú komfortný tvar a čalúnenie; umožňujú príjemne vzpriamenú polohu pri sedení. Opierky hlavy vzadu sa dajú vysoko zdvihnúť i hlboko zasunúť aby nerušili výhľad cez vnútorné spätné zrkadlo. Napriek zvažujúcej sa línii strechy majú aj vysoké osoby na zadných sedadlách dostatočný priestor na hlavu; aj priestor na nohy a vnútorná šírka vzadu sú veľmi dobré. Vďaka zvýšenej polohe pasažieri pohodlne nastupujú a vystupujú; dvere sú vybavené bezstupňovými obmedzovačmi otvorenia, uľahčujúcimi vystupovanie v garážach a na tesných parkoviskách.
Na všetkých miestach Q3 poskytuje veľa odkladacích priestorov. V konzole stredového tunelu sú dva držiaky na nápoje, odkladacia priehradka a elektrická zásuvka 12 V. Vo dverách sú priehradky, do ktorých sa zmestia aj fľaše s objemom 1,5 litra, vľavo od volantu je malá výklopná schránka. Pri základnej verzii vybavenia je namiesto palubného monitora v hornej časti prístrojového panelu ďalšia odkladacia schránka. Na želanie Audi dodáva výškovo nastaviteľnú stredovú lakťovú opierku vpredu.
Ešte vyšší komfort poskytuje príplatkový komplet odkladacích priestorov (tzv. Ablagepaket). Obsahuje schránky pod prednými sedadlami, sieťky na zadnej strane operadiel predných sedadiel, tzv. multifixačný bod na boku stredovej konzoly v priestore pre nohy spolujazdca a uzamykateľnú schránku pred spolujazdcom.

Hodnotná: kvalita vypracovania
Charakter premium Audi Q3 sa prejavuje na rozličných detailoch interiéru – pri výbere materiálov, ich vypracovaní a na úzkych, rovnomerných špárach. Horná plocha prístrojového panelu má mäkký penový podklad a je elegantne zvrásnená, všetky spínače a ovládače sa precízne pohybujú – decentné cvakavé zvuky, ktoré pri tom vydávajú, dodávajú technickej perfekcii akustický výraz.
Aj na pohľad interiér fascinuje svojim vypracovaním. Mnohé ovládacie prvky majú sériovo alebo na želanie hliníkovú povrchovú úpravu ako otočné ovládače klimatizácie, otočný spínač osvetlenia, obruby elektrických ovládačov okien, rámčeky vnútorných kľučiek dverí a výstupné dýzy ventilácie. Radiaca/voliaca páka prevodovky má štandardne kožený poťah a je zušľachtená hliníkovými detailmi.
Ďalšie exkluzívne riešenie v segmente predstavuje komplet vnútorného osvetlenia z LED – technológia, ktorá priam inscenuje interiér. Účinné biele svietiace diódy vytvárajú vnútorné osvetlenie a svetlá na čítanie. Osvetľujú dvere, strop, priestor na nohy, kozmetické zrkadielka v slnečných clonách, ovládacie kolieska mriežok ventilácie a dokonca aj držiaky na nápoje. Ak má vozidlo Bose Surround Sound System, stredobasové reproduktory v predných dverách majú elegantné biele osvetlené prstence.
Štýlovo čistá ponuka vnútorného vybavenia (Colour & Trim) je u Audi vecou cti. Pri farbách interiéru je na výber 5 kombinácií – schwarz/schwarz, schwarz/kastanienbraun, schwarz/madrasbraun, schwarz/titangrau a trüffelbeige/pistazienbeige. Pri základnej verzii Q3 sa dá objednať farba aplikácií platin. Pri sedadlách v odtieni pistazienbeige sú dekoračné obklady v odtieni trüffelbeige.
Pri dekoračných obkladoch je štandardom plast Monometallic; Audi zvýrazňuje svoju vedúcu rolu v oblasti dizajnu interiéru novými materiálmi obkladov na želanie. Tmavohnedé smrekovcové drevo s otvorenými pórmi je na pohľad a dotyk autentické svojou štruktúrou. Materiálu Aluminiumnetz 3D úplet z hliníkových drôtov dodáva strieborný transparentný vzhľad s trojrozmernými efektmi. Okrem toho je na výber klasické orechové drevo z koreňovice a materiál Aluminium Satellit z perforovaného hliníka.
Aj pri poťahoch je ponuka široká. Okrem štandardného textilu sú na výber dva ďalšie druhy látky a kožu v kvalitách Milano a Feinnappa. Športové sedadlá sa dajú navyše objednať aj v kombinácii koža Perlnappa/alcantara.
Ušľachtilým prvkom vybavenia na želanie je aj komplet S line Sportpaket – pri ktorom má celý interiér vrátane stropu kabíny čiernu farbu. Rohožky na podlahe majú sivé lemovanie, výplne dverí sú potiahnuté látkou a pri dekoračných obkladoch je okrem brúseného hliníka je k dispozícii aj čierny klavírový lak.
Sedadlá majú štandardne poťahy v kombinácii látka Sprint a koža, alternatívne koža/alcantara alebo koža Feinnappa. Športový volant a hlavica radiacej páky majú osobitný tvar, dekoračné lišty na prahoch dverí nesú logá S line.
V exteriéri komplet S line Sportpaket obsahuje 18-palcové kolesá od Audi exclusive, športový podvozok so zníženou svetlou výškou o 20 milimetrov a logá S line na predných blatníkoch. Špeciálne pre S line Sportpaket je vyhradený metalizovaný odtieň laku karosérie Daytonagrau.

Praktický: batožinový priestor
Batožinový priestor Audi Q3 sa dá vynikajúco využívať. Jeho bočné steny sú takmer úplne rovné, nakladacia hrana má relatívne malú výšku 781 milimetrov. Pretože tlmiče pruženia sú umiestnené ďaleko od seba, batožinový priestor má veľkú vnútornú šírku 1067 milimetrov.
Základný objem batožinového priestoru je 460 litrov. Dvojdielny vyberateľný kryt chráni náklad pred zvedavými pohľadmi. Delené operadlá zadných sedadiel sa dajú rýchlo a pohodlne sklápať – pri tom môžu zostať opierky hlavy nasadené. Sklopením operadiel sa objem batožinového priestoru zväčší na 1.365 litrov pri naložení až po strop.
Dvere batožinového priestoru sa odomykajú elektricky aj pomocou diaľkového ovládača a na plynových pružinách sa vyklopia dohora. Priebežná záchytná lišta umožňuje pohodlné zatváranie jednou rukou. Uzamykací oblúk zámku dverí batožinového priestoru má malú kryciu klapku na pružine, ktorá ho chráni pred znečistením – detail, ktorý je pre Audi rovnako typický ako čalúnenie celého batožinového priestoru kvalitným kobercom.
Mnohé prvky zvyšujú úžitkovú hodnotu batožinového priestoru. Dva veľké háky, štyri upevňovacie oká a malá odkladacia schránka v ľavej bočnej stene sú štandardom. Na želanie Audi dodáva dvojstrannú podlahu batožinového priestoru s vaňou na zadnej strane, dvojstrannú rohož, ochranu nakladacej hrany z ušľachtilej ocele a fixačný komplet do batožinového priestoru (Gepäckraumpaket) – obsahuje gumového „pavúka“ na upevnenie batožiny, bočnú sieť, elektrickú zásuvku 12 V a druhé svetlo v batožinovom priestore.
Ďalším prvkom vybavenia na želanie sú dvierka za stredovou lakťovou opierkou vzadu, vybavenou držiakmi na nápoje; dajú sa doplniť vakom na lyže a snowboard. Kto chce prepravovať dlhé predmety, môže si objednať sedadlo spolujazdca so sklopným operadlom. Príplatkové ťažné zariadenie má sklopnú hlavicu; dá sa pohodlne odomknúť rukoväťou v batožinovom priestore.
Podľa motora môže Audi Q3 ťahať brzdený príves až do hmotnosti 2 tony, maximálne prípustné zaťaženie strechy je 75 kilogramov. Pre sériové pozdĺžne lišty strešného nosiča sú v ponuke originálneho príslušenstva nosiče pre bicykle, lyže, kajaky a ďalšie športové náradie.

Multimediálne systémy

Audi Q3 je premium-SUV v kompaktnom segmente – tento status podčiarkuje aj jeho ponuka systémov infotainmentu a multimediálnych systémov, ktorá pochádza bezprostredne z luxusnej triedy. Ako je to pre Audi typické, je modulárne koncipovaná, jednotlivé komponenty sa dajú kombinovať ako stavebnica.
Sériovo má Q3 autorádio chorus. Má mechaniku CD-prehrávača, ktorá číta aj disky so záznamom vo formáte MP3. V odkladacej schránke v stredovej konzole je vstup Aux pre externý mobilný audioprehrávač. Autorádio chorus má 8 pasívnych reproduktorov.
Ďalší stupeň predstavuje autorádio concert; jeho ovládacia logika využíva princíp MMI z väčších modelových radov Audi. Má manuálne výklopný farebný monitor s uhlopriečkou 6,5 palca (16,5 cm) a čítačku na pamäťové karty. Rádio concert má dvojitý tuner s funkciou fázovej diverzity a tuner dopravných informácií TMC.
Pri autorádiu concert sa dá objednať tzv. Connectivity Paket, ktorého hlavnou časťou je príprava pre navigačný systém. Hardvér je nainštalovaný už priamo z výroby, zákazník si môže kedykoľvek dokúpiť aktiváciu systému a pamäťovú kartu SDHC s digitálnymi dátami pre navigáciu. Komplet Connectivity Paket obsahuje aj modul Bluetooth, čítačku na pamäťové karty SDHC a rozhranie Audi Music Interface (AMI) pre externé mobilné prehrávače.

Multimediálna centrála high-end: MMI Navigation plus
Vrchol ponuky predstavuje systém MMI Navigation plus, multimediálna centrála high-end, najdokonalejšia v kompaktnej triede vozidiel. Skladá sa zo štyroch hlavných modulov – z takzvanej hlavnej jednotky (Main Unit) s pevným diskom 60 GB, modulu rádia (Radio Unit), ovládacieho terminálu MMI a z farebného monitora.
Monitor s uhlopriečkou 7 palcov (17,8 cm) má vysoké rozlíšenie 800 x 480 pixlov. Okrem trojrozmerných grafík hlavného menu zobrazuje aj obaly albumov pri prehrávaných skladbách. Mapa pre navigáciu obsahuje rozličné modely miest a významné objekty, ktoré sa pri navigácii zobrazujú tiež trojrozmerne.
Centrum ovládacieho terminálu MMI na paneli prístroja tvorí kombinovaný otočný/tlačidlový ovládač. Dá sa ako joystick nakláňať štyrmi smermi, čo umožňuje komfortné ovládanie mnohých funkcií. Okolo centrálneho ovládača je umiestnený otočný regulátor hlasitosť, štyri tlačidla s premennou funkciou (softkeys) a osem tlačidiel s pevnou funkciou (hardkeys), ktoré umožňujú rýchly prístup k funkciám vozidlo, tónové korekcie, rádio, médiá, menu, telefón, navigácia a info.
MMI Navigation plus môže na pevný disk zaznamenať hudobný záznam v celkovej kapacite 20 GB. Okrem toho má dve čítačky pamäťových kariet SDHC; do audiosystému vozidla integruje mobilné prehrávače cez terminál Audi Music Interface (AMI) alebo bezdrôtovým pripojením cez Bluetooth. Má mechaniku prehrávača pre DVD-Video i DVD-Audio a inteligentné hlasové ovládanie, ktoré rozumie 12 jazykov. Vodič môže pri zadávaní cieľa navigácie vysloviť celú adresu naraz a hlasovými povelmi ovládať hlavné funkcie rádia, prehrávačov médií a telefónu. Na monitore systém zobrazuje aj azbuku, čínske a japonské znaky.
Pre systém MMI Navigation plus a pre autorádio concert ponúka Audi celý rad prídavných modulov – modul Bluetooth, CD-menič na 6 diskov a dvojitý tuner digitálneho rozhlasového vysielania (DAB). Na komfortné telefonovanie sa dodáva príprava pre mobilný telefón s pripojením cez Bluetooth a vonkajšou anténou. MMI Navigation plus sa dá doplniť aj kombinovaným analógovým/digitálnym (DVB-T) televíznym tunerom.
Pre Audi Q3 sú na výber dva špeciálne audiosystémy – šesťkanálový Audi Sound System s 10 reproduktormi a výkonom 180 W alebo Bose Surround Soundsystem s priestorovým ozvučením. Desaťkanálový zosilňovač systému Bose s celkovým výkonom 465 W napája 14 reproduktorov vrátane subwoofera; neodymové magnety poskytujú reproduktorom vysoký výkon pri nízkej hmotnosti. Pomocou špeciálneho algoritmu systém generuje zo stereofónneho signálu priestorové ozvučenie 5.1. Zosilňovač prostredníctvom mikrofónu analyzuje rušivé zvuky a podľa tohto prispôsobuje reprodukciu.
Aby bolo možné všetky tieto systémy vzájomne zosieťovať, používa Audi od rádia concert optickú dátovú zbernicu MOST. Riadiace jednotky sú prepojené navzájom do série a vymieňajú si informácie cez optickú sieť. Dátová zbernica MOST, vyvinutá špeciálne na prenos mediálnych dát, je mimoriadne flexibilná. Umožňuje dodatočne integrovať aj komplexné Add-ons ako sú funkcie navigácie a internetu.

Audi connect

Spojenie automobilu s okolím má u značky so štyrmi kruhmi súhrnné označenie Audi connect – v tejto oblasti techniky je Audi lídrom. Pre Q3 bude k dispozícii trocha neskôr ako doplnok k navigačnému systému MMI Navigation plus systém Bluetooth Autotelefon online. S modulom UMTS a hotspotom WLAN zabezpečí kompaktnému premium-SUV plnohodnotné mobilné pripojenie na internet.
Modul UMTS, integrovaný do hlavnej jednotky MMI Navigation plus, vytvára spojenie s internetom a umožňuje prístup k špeciálnym službám, vyvinutým v spolupráci s Google. Prináša do automobilu aktuálne správy, informácie o počasí a cestovné informácie. Vodič si môže svoju trasu jazdy naplánovať doma alebo v kancelárii na počítači, uložiť v špeciálnej oblasti internetovej stránky www.audi.de a odtiaľ stiahnuť do auta pred štartom jazdy.
Rýchle pripojenie cez UMTS prináša družicové a letecké snímky z Google Earth do navigačného systému, ktorý ich kombinuje s dátami trasy a zobrazuje ich zhora alebo z vtáčej perspektívy. Okrem toho sa dajú vyvolať fotografie, popisy a doplnkové informácie k výsledkom vyhľadávania.
Hotspot WLAN umožňuje pasažierom v kabíne Q3 pripojiť k internetu až 8 koncových zariadení, od laptopov po smartfóny. Komunikácia prebieha cez anténu na streche vozidla, čo zlepšuje stabilitu a zvyšuje kvalitu. Vďaka špeciálnemu modulačnému postupu High Speed Downlink Packet Access (HSDPA) sa dosahuje dátový tok do 7,2 Mbitov za sekundu. Kódovanie moderným štandardom WPA2 zvyšuje bezpečnosť spojenia.
Pre prístup na internet potrebuje vodič Audi Q3 iba SIM-kartu na prenos dát. Alternatívne môže cez Bluetooth pripojiť k systému svoj mobilný telefón ak podporuje profil SIM Access Profile. Na využívanie internetu nie sú potrebné nijaké ďalšie poplatky alebo osobitné zmluvy; kvôli vysokým objemom dát Audi odporúča uzavrieť paušál na prenos dát.

Aktuálne informácie: Audi Verkehrsinformation online
So systémom Bluetooth Autotelefon online môžu vodiči Q3 využívať aj novú službu Audi Verkehrsinformation online; zobrazuje dáta o hustote a rýchlosti premávky na mape navigačného systému. Ak je zvolená trasa voľná, zobrazuje sa na monitore zelenou farbou; pri hustej premávke sa farba zmení na žltú, pri spomalenej premávke na oranžovú a pri zápche na červenú. V poslednom prípade Audi Verkehrsinformation online identifikuje poruchu v premávke textom a navigačný systém vypočíta alternatívu trasu obchádzky. Táto služba sa teraz spúšťa v prvých európskych štátoch.
Systém Audi pracuje oveľa rýchlejšie a presnejšie ako doterajšie riešenia na báze TMC, pretože získava dáta z centrálneho servera, ktorý údaje o premávke aktuálne vypočítava z niekoľkých zdrojov. Najdôležitejšie dáta prichádzajú z približne 1 milióna prístrojov, ktoré svoju aktuálnu polohu hlásia v krátkych časových taktoch cez mobilnú telefónnu sieť poskytovateľovi služby. Poskytovateľ z týchto dát vytvára diferencovaný profil dopravného zaťaženia jednotlivých ciest.
Pripravované služby online od Audi budú poskytovať ešte viac funkcií. Zdokonalené hlasové ovládanie umožňuje rýchle a pohodlné vyhľadávanie zvláštnych cieľov – bodov záujmu (Points of interest, POI) online cez Google.

Asistenčné systémy

Aj asistenčné systémy pre Audi Q3 pochádzajú z vyšších modelových radov značky. Uľahčujú vodičovi zmenu a udržiavanie jazdného pruhu, upozorňujú ho na dôležité dopravné značky a podporujú ho pri parkovaní. Ich vysoká elektronická inteligencia podčiarkuje výnimočné postavenie, ktoré má Q3 v segmente kompaktných SUV.
Asistenčný systém pre zmenu jazdného pruhu Audi side je aktívny pri rýchlosti od 30 km/h. Dva radarová senzory na zadnej časti vozidla, pracujúce na frekvencii 24 Gigahertzov, monitorujú priestor za vozidlom do vzdialenosti 70 metrov. Keď sa v kritickej oblasti pohybuje iné vozidlo – jazdiace v oblasti mŕtveho uhla vonkajších spätných zrkadiel alebo sa približujúce zozadu – aktivuje sa tzv. informačný stupeň: v telese vonkajšieho spätného zrkadla sa rozsvieti žltá LED. Vodič ju vidí iba pri priamom pohľade do zrkadla.
Ak vodič napriek tomu aktivuje smerové svetlo pre zmenu jazdného pruhu, jas indikátora sa zväčší a začne blikať. Tento impulz – výstražný stupeň – je veľmi dobre viditeľný. Indikátor je orientovaný priamo na vodiča, jas sa prispôsobuje intenzite osvetlenia okolia a okrem toho sa dá aj individuálne nastaviť.
Ďalší atraktívny asistenčný systém v Q3 je Audi active lane assist, ktorý funguje od rýchlosti 65 km/h. Pomocou videokamery v držiaku vnútorného spätného zrkadla sníma vodorovné značenie jazdného pruhu na ceste. Monitoruje cestu do vzdialenosti 50 metrov pred vozidlom v uhle približne 40 stupňov a za sekundu sníma 25 obrázkov vo vysokom rozlíšení.
Softvér rozoznáva čiary vodorovného značenia a kurz, ktorý má Audi Q3 medzi nimi. Ak sa vozidlo približuje k niektorej čiare, systém ľahkými korekciami elektromechanickým riadením pomáha vodičovi vrátiť sa do správneho smeru. V systéme MMI vodič môže nastaviť vibrácie vo volante ako osobitnú výstrahu pri neželanom opustení jazdného pruhu.
Indikátor obmedzenej rýchlosti využíva tú istú videokameru ako Audi active lane assist. Softvér spracovania obrazu rozoznáva dopravné značky obmedzenej rýchlosti, dodatkové tabuľky s časovým obmedzením a piktogramy s osobitnými informáciami ako napr. platnosť obmedzenia pre mokrú cestu. Systém tieto informácie porovnáva s dátami navigačného systému, s rýchlostnými obmedzeniami v mnohých európskych štátoch a s informáciami z vozidla ako napríklad režim stieračov a čas. Dopravné značky sa zobrazujú ako grafiky na monitore informačného systému vodiča FIS v združenom prístroji; vodič môže prepínať dva režimy zobrazenia.

Päť verzií: systémy pre komfortné parkovanie
Na komfortná parkovanie je v Audi Q3 k dispozícii hneď 5 rozličných systémov. Klasické ultrazvukové parkovacie senzory sú na výber v troch verziách – iba vzadu (4 senzory), vpredu a vzadu (8 senzorov) alebo spolu s cúvacou kamerou. Okrem toho sú na výber dve verzie poloautomatického parkovacieho systému.
Parkovací systém dokáže vmanévrovať automobil cúvaním na parkovacie miesto. Na identifikáciu vhodného miesta využíva prídavné bočné senzory, ktoré pri prejazde malou rýchlosťou – do 40 km/h pri pozdĺžnom parkovaní a 20 km/h pri priečnom parkovaní – premeriavajú voľné miesta na okraji cesty. Ak je miesto dostatočne veľké, rozsvieti sa upozornenie v informačnom systéme vodiča FIS. Senzory rozoznávajú prekážky ako stĺpiky aj keď sú vedľa vozidla a systém ich graficky zobrazuje na monitore MMI.
Keď vodič zaradí spiatočku, systém sa aktivuje a prevezme kontrolu nad elektromechanickým riadením. Vodič musí ovládať akcelerátor a brzdu a eventuálne radiť; pri tom mu systém pomáha optickými a akustickými signálmi. Pri pozdĺžnom parkovaní stačí ak je medzera dlhšia o 0,8 m ako vozidlo – asistenčný systém podľa potreby manévruje vozidlo aj na niekoľko ťahov dozadu a dopredu. Maximálna rýchlosť pri parkovaní je 7 km/h. Pri vyparkovávaní systém postupuje obdobne.

Motory

Audi Q3 prichádza na štart s troma štvorvalcovými motormi, dvoma benzínovými TFSI a jedným naftovým TDI. Všetky tri motory majú rovnaký objem 2,0 litra, ich výkonové rozpätie siaha od 125 kW (170 k) do 155 kW (211 k). Neskôr bude nasledovať ďalší motor 2.0 TDI s výkonom 103 kW (140 k). Všetky motory pre Q3 sú konštruované podľa filozofie downsizingu – nahradenia objemu prepĺňaním, vďaka čomu dosahujú vysoký výkon pri priaznivej spotrebe paliva.
Rekuperačný systém, jeden z prvkov modulárnej stavebnice účinnosti od Audi, je pri všetkých motoroch súčasťou sériového vybavenia. Inteligentnou reguláciou napätia na alternátore sa pri spomaľovaní a brzdení premieňa kinetická energia na elektrickú, ktorá sa akumuluje v batérii. Pri nasledujúcej akcelerácii sa táto energia privádza do elektrickej siete vozidla a tým odľahčuje alternátor a s ním aj spaľovací motor.
Systém Štart-Stop patrí k ďalším technológiám Audi zvyšujúcim účinnosť. Keď vozidlo zastane, riadiaca jednotka automaticky vypne motor. Pri tom musí vodič držať stlačený brzdový pedál (pri prevodovke S tronic), resp. uvoľniť spojkový pedál po zaradení neutrálu (pri manuálnej prevodovke). Výkonný spúšťač rýchlo opäť naštartuje motor keď vodič uvoľní brzdový pedál, resp. stlačí spojkový pedál aby zaradil rýchlosť.
Systém Štart-Stop je automaticky deaktivovaný vo fáze zohrievanie motora na prevádzkovú teplotu po studenom štarte, pri jazde do a zo strmého stúpania, ako aj pri veľmi nízkej teplote. Rovnako ako rekuperačný systém prispieva k výraznej úspore paliva – predovšetkým pri jazde v hustej mestskej premávke.

Technológia TFSI: benzínové motory
Skratka TFSI symbolizuje kombináciu prepĺňania turbokompresorom a priameho vstrekovania benzínu – technické riešenie, ktoré značka Audi zaviedla v roku 2004 ako prvá na svete do sériovej výroby. Priamo vstrekované palivo sa intenzívne zvíri a tým chladí steny spaľovacieho priestoru. Dosiahnuté zníženie teploty odstraňuje základný problém všetkých turbomotorov – sklon k samovoľnému predčasnému zapáleniu zmesi od horúcich miest spaľovacieho priestoru, tzv. detonačné spaľovanie. Preto Audi môže používať pri svojich motoroch TFSI vysoký kompresný pomer, výrazne prispievajúci k vysokej účinnosti.
Do Audi Q3 sa motor 2.0 TFSI s objemom 1.984 cm3 montuje v dvoch verziách s výkonom 125 kW (170 k) a 155 kW (211 k). Benzínový štvorvalec Audi z moderného konštrukčného radu 888 je sériový víťaz – medzinárodná novinárska porota ho v rokoch 2005 až 2009 päť razy za sebou zvolila za motor roka (Engine of the year) v objemovej kategórii do 2,0 litra.

Vysoká kultúra behu: dva vyrovnávacie hriadele
Ku konštrukčným špecialitám benzínového štvorvalca patrí kontinuálne nastaviteľný vačkový hriadeľ nasávacích ventilov v uhlovom rozsahu 60 stupňov a dva vyvažovacie hriadele s protizávažiami, otáčajúce sa v kľukovej skrini proti sebe. Vyvažovacie hriadele kompenzujú sily voľných hmôt druhého rádu, čím zabezpečujú kultivovaný beh motora bez vibrácií. K tlmeniu hluku prispieva aj tuhý liatinový blok motora, ktorý má hmotnosť iba 33 kilogramov. Vŕtania valcov sú veľmi náročne opracované aby sa v nich ľahko kĺzali piestne krúžky s malým predpätím.
Systém priameho vstrekovania paliva Common Rail so šesťotvorovými injektormi vstrekuje palivo pod tlakom 150 barov do spaľovacích priestoroch, klapky v nasávacom trakte uvádzajú vzduch do kontrolovaného vírenia. Novo vyvinutý turbokompresor znáša teplotu výfukových plynov až do 980 stupňov Celzia, čo pri veľkom zaťažení prináša úsporu paliva až do 0,5 litra na 100 km. Chladič komprimovaného vzduchu má vysokú účinnosť a malú hmotnosť. Regulované olejové čerpadlo pracuje v dvoch úrovniach tlaku, čo tiež prispieva k zníženiu spotreby paliva.
Výkonnejšia verzia motora 2.0 TFSI so 155 kW (211 k) dosahuje vysoký krútiaci moment 300 Nm v širokom rozsahu otáčok od 1.800 do 4.900 1/min. So sériovou 7-stupňovou prevodovkou S tronic tento motor udeľuje Audi Q3 zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 230 km/h. Priemerná normovaná spotreba paliva s týmto motorom je iba 7,7 litra na 100 km, emisie CO2 dosahujú 179 gramov na kilometer.
Motor 2.0 TFSI s výkonom 125 kW (170 k) poskytuje krútiaci moment 280 Nm, ktorý je k dispozícii v rozpätí otáčok od 1.700 do 4.200 za minútu. So 6-stupňovou manuálnou prevodovkou zrýchľuje Q3 za 8,2 sekundy z pokoja na tempo 100 km/h a ďalej až po maximálnu rýchlosť 212 km/h. Priemerná spotreba paliva je 7,3 litra na 100 km, čo zodpovedá emisii CO2 174 gramov na kilometer.
Neskôr program motorov Audi Q3 doplní ďalší zvlášť výkonný turbokompresorom prepĺňaný motor: 2.5 TFSI. Päťvalec bude špičkovou pohonnou jednotkou pre kompaktné premium-SUV. Energickým krútiacim momentom a maximálnym výkonom približne 220 kW (300 k) bude najvýkonnejším pohonným agregátom v segmente.

Príkladná účinnosť: motory TDI
Aj naftové motory TDI od Audi vytvárajú nové meradlá – už od ich zavedenia pred 22 rokmi. Reprezentujú modernú, inteligentnú formu športového charakteru; vysoký výkon, mohutný krútiaci moment, malá spotreba paliva a kultivovaný beh vytvárajú harmonický celkový charakter.
Dlhozdvihový motor 2.0 TDI s objemom 1.968 cm3 (vŕtanie x zdvih: 81,0 x 95,5 milimetrov) a hmotnosťou iba 154 kilogramov je motor high-tech. Pohon vačkových hriadeľov a pomocných agregátov ozubeným remeňom je zvlášť tichý a bez vibrácií. Vodné čerpadlo a regulované olejové čerpadlo spotrebúvajú iba málo energie na pohon, tesniace krúžky kľukového hriadeľa sú optimalizované pre ľahký beh. V kľukovej skrini sa otáčajú dva vyvažovacie hriadele.
Systém priameho vstrekovania Common Rail pracuje s maximálnym systémovým tlakom do 1.800 barov – palivo sa presne rozprašuje osemotvorovými dýzami. Počas jedného pracovného taktu je možných až 6 čiastkových vstreknutí presne odmeraných dávok paliva pre optimalizáciu procesu spaľovania zmesi pri rozličných prevádzkových podmienkach. Turbokompresor má lopatky rozvádzacieho kolesa s variabilnou geometriou aby sa dosahoval spontánny nárast krútiaceho momentu; nasávacie potrubie je vyrobené z ľahkého plastu. Nasávacie kanály, klapky v nasávacom potrubí a priehlbiny v dnách piestov uvádzajú nasávaný vzduch do kontrolovaného vírenia.
Výsledkom všetkých týchto konštrukčných opatrení je vynikajúca termodynamika v spaľovacích priestoroch. Umožňuje prevádzku motora 2.0 TDI s vysokým podielom recirkulovaných výfukových plynov. Kompaktný kvapalinový chladič znižuje teplotu recirkulovaných plynov – spaľovanie pri nižšej teplote vo veľkej miere znižuje emisie oxidov dusíka.
Naftový štvorvalec sa v priemere uspokojí s 5,9 litrami nafty na 100 km, čo zodpovedá emisii CO2 156 gramov na kilometer. S výkonom 130 kW (177 k) a krútiacim momentom 380 Nm, ktorý dosahuje v rozpätí otáčok od 1.750 do 2.500 za minútu, motor 2.0 TDI umožňuje akceleráciu z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 212 km/h. Turbodiesel sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou prevodovkou S tronic.
Neskôr bude nasledovať verzia motora 2.0 TDI s výkonom 103 kW (140 k) v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. S krútiacim momentom 320 Nm pri otáčkach 1.750 až 2.500 za minútu umožní Q3 akceleráciu z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 202 km/h. S priemernou spotrebou menej ako 5,2 litra nafty na 100 km bude Audi Q3 s týmto motorom najúčinnejšie premium-SUV na trhu. Dojazd so 64-litrovou palivovou nádržou bude vyše 1000 kilometrov.

Prevodové ústrojenstvo

Motory sa v Audi Q3 kombinujú s rozličnými prevodovkami. Základný benzínový motor 2.0 TFSI s výkonom 125 kW (170 k) a neskôr zavedený naftový motor 2.0 TDI s výkonom 103 kW (140 k) sa montujú s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Obidva špičkové motory sa štandardne dodávajú so 7-stupňovou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami. Všetky prevodovky majú hydraulické uloženie, čo minimalizuje prenos vibrácií a hluku. Manuálna prevodovka má zvlášť ľahkú skriňu z horčíka. Vyznačuje sa krátkymi, presne definovanými dráhami radenia s nízkymi ovládacími silami a vysokou účinnosťou.
Obidve prevodovky majú krátko sprevodované najnižšie stupne pre energickú akceleráciu; dlhé sprevodovanie najvyšších stupňov znižuje otáčky a tým aj spotrebu paliva pri rýchlej jazde.

Pre vysoký výkon: 7-stupňová prevodovka S tronic
Sedemstupňová prevodovka S tronic je všestranná prevodovka. Vodič ju môže nechať pracovať v automatickom režime alebo radiť manuálne, krátkym pohybom voliacej páky dopredu a dozadu, prípadne na želanie ovládačmi na volante. Na výber sú dva programy radenia. V základnom režime D beží motor v nízkych otáčkach vždy keď je to možné, v športovom režime S je radenie športovejšie pri vyšších otáčkach.
Sedemstupňová prevodovka S tronic prenáša krútiaci moment motora troma hriadeľmi, jedným hnacím a dvoma hnanými. Tento layout umožňuje krátku stavbu, ktorá je nevyhnutná pri motoroch uložených v karosérii naprieč.
Ako všetky prevodovky Audi s dvoma spojkami sa aj 7-stupňová prevodovka S tronic skladá z dvoch čiastkových prevodoviek a dvoch lamelových spojok, ktoré obsluhujú rozličné prevodové stupne. Veľká, vonkajšia spojka K1 prenáša krútiaci moment cez plný hriadeľ na ozubené kolesá nepárnych prevodových stupňov 1, 3, 5 a 7. Okolo plného hriadeľa sa otáča dutý hriadeľ. Je spojený s menšou spojkou K2, ktorá je integrovaná vnútri druhej veľkej spojky a ovláda ozubené kolesá párnych prevodových stupňov 2, 4, 6 a spiatočku.
Obidve čiastkové prevodovky sú permanentne aktívne ale iba jedna je bezprostredne spojená s motorom. Keď vodič napríklad zrýchľuje na treťom stupni, v druhej čiastkovej prevodovke je už zaradený štvrtý stupeň. Preraďovanie prevodových stupňov sa uskutočňuje zmenou spojok – spojka K1 sa otvorí, K2 zatvorí. Zmena prevodového stupňa trvá iba niekoľko stotín sekundy a uskutočňuje sa prakticky bez prerušenia prenosu ťažnej sily; zmena prevodového stupňa je taká plynulá a komfortná, že ju vodič takmer nevníma.
Ovládanie prevodovky riadi takzvaný mechatronický modul, umiestnený na vonkajšej strane prevodovky. Združuje riadiaci počítač a hydraulické ovládacie prvky do jedného kompaktného, robustného bloku. Mechatronický modul umožňuje meniť rýchlosť preraďovania a presne dávkovať silu, ktorá je na to potrebná. Ovládanie lamelových spojok sa uskutočňuje s najvyššou presnosťou – preto prevodovka pracuje aj pri plazení v hustej premávke a manévrovaní na parkovisku veľmi citlivo.
Olej v prevodovke S tronic chladí a mastí súkolesia prevodov a spojky a aj poháňa mnohé komponenty mechatroniky. Regulačný ventil reguluje tlak oleja podľa aktuálnej potreby a udržiava ho taký nízky ako je to možné. Prevodovka high-tech odoláva veľkému zaťaženiu. Karbónová povrchová úprava dodáva synchronizačným krúžkom extrémnu životnosť; prevodové stupne 1 až 3 a spiatočka majú trojkónusovú synchronizáciu.
Ďalšou novinkou prevodovky S tronic je funkcia voľnobehu: keď vodič na príplatkovom systéme regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select zvolí úsporný režim „efficiency“, pri uvoľnení pedála akcelerátora prevodovka rozopne aj druhú spojku bez ohľadu na to, ktorý rýchlostný stupeň je zaradený. Športové SUV potom dobieha na voľnobeh, čo ďalej znižuje spotrebu paliva.

Športový charakter a stabilita: pohon
Audi Q3 2.0 TDI s výkonom 103 kW (140 k), ktoré sa začne predávať trocha neskôr, má poháňané predné kolesá, všetky ostatné modely majú permanentný pohon všetkých kolies quattro. Jeho silou stránkou je akcelerácia bez prešmykovania kolies, vysoká jazdná dynamika, aktívna bezpečnosť a smerová stabilita. Kompaktné SUV jazdí dynamicky a stabilne aj na mokrej ceste vlhku a šmykľavom povrchu. Pri výjazde zo zákruty bezpečne prenáša krútiaci moment motora na cestu.
Srdcom systému pohonu quattro v Audi Q3 je lamelová spojka s elektronicko-hydraulickým ovládaním. Kvôli lepšiemu rozdeleniu hmotnosti na nápravy je umiestnená na konci kĺbového hriadeľa pred diferenciálom zadnej nápravy. Vnútri spojky sú dve súpravy lamiel v olejovom kúpeli. Kovové lamely sú umiestnené v pároch striedavo za sebou – jedna súprava je pripevnená k skrini spojky, otáčajúcej sa spolu s kĺbovým hriadeľom, druhá je spojená s hriadeľom pohonu diferenciálu zadnej nápravy.
Pri normálnej jazde spojka prenáša väčšinu krútiaceho momentu na predné kolesá. Ak sa zhorší ich trakcia, čo indikujú senzory otáčania kolies systému ESP, lamely spojky sa hydraulicky pritlačia k sebe v priebehu niekoľkých milisekúnd definovaným tlakom, čím sa väčší podiel krútiaceho momentu plynulo prerozdelí na zadné kolesá.
Tlakový zásobník podporuje hydraulické čerpadlo pri vytváraní potrebného tlaku, ktorý môže dosiahnuť až 100 barov. Ak by malo začať prešmykovať koleso jednej nápravy, funkcia priečnej elektronickej uzávierky diferenciálu EDS ho pribrzdí.

Podvozok

Audi Q3 prináša športového ducha do segmentu kompaktných premium-SUV. Vyvážený podvozok zabezpečuje agilné jazdné vlastnosti, vysokú bezpečnosť a príjemný komfort. Najlepšie sa tieto kvality dajú odhaliť na cestách mimo mesta – podľa presnosti a stability, s ktorou automobil prechádza zákruty. Pruženie citlivo a suverénne vyrovnáva nerovnosti každého druhu, riadenie sprostredkúva presnú spätnú väzbu.

Náročná konštrukcia: závesy kolies
Predná náprava s rozchodom 1.571 milimetrov má klasickú konštrukciu – s tlmičovými vzperami McPherson a spodnými trojuholníkovými ramenami vykovanými z hliníka. Pomocný rám prednej nápravy je odlievaný z hliníka aby sa zlepšilo rozloženie hmotnosti na jednotlivé nápravy – pomer je približne 58 ku 42 percent. Pomocný rám je pevne priskrutkovaný ku karosérii, čim za zvyšuje jej pevnosť.
Hrebeňové riadenie s elektromechanickým posilňovačom sa vyznačuje vysokou účinnosťou. Pretože pri jazde priamym smerom nespotrebúva nijakú energiu, znižuje spotrebu paliva až o 0,3 litra na 100 kilometrov. Prevod riadenia 16,4:1 je presný, účinok posilňovača sa so zvyšovaním rýchlosti postupne zmenšuje.
Riadenie je spriahnuté s rozličnými senzormi a asistenčnými systémami vodiča. Vďaka tesanému zosieťovaniu riadenie spolupracuje s príplatkovým asistenčným systémom Audi active lane assist a s parkovacím asistenčným systémom.
Štvorprvková zadná náprava Audi Q3 má rozchod kolies 1.575 milimetrov. Pozdĺžne ramená zachytávajú sily pohonu a brzdenia; ich silentbloky na karosérii majú relatívne veľký formát kvôli zlepšeniu komfortu. Tri priečne ramená pri každom kolese, ktoré zachytávajú bočné sily, sú pre optimálnu jazdnú dynamiku tuho pripojené k oceľovej nápravnici. Veľké gumové silentbloky spájajú nápravnicu s karosériou.
Ramená zadnej nápravy sú vyrobené z druhov ocele najvyššej pevnosti, náboje kolies sú odlievané z hliníka. Tlmiče pruženia a kompaktné vinuté pružiny sú namontované oddelene, z čoho profituje vnútorná šírka batožinového priestoru. Na obidvoch nápravách sú priečne skrutné stabilizátory.
Vďaka zväčšenej svetlej výške 17 centimetrov môže Q3 suverénne jazdiť aj teréne. Na želanie Audi dodáva športový podvozok S line, pri ktorom majú pružiny a tlmiče pruženia tvrdšie vyladenie; svetlá výška je vtedy znížená o 20 milimetrov.

Štyri charaktery jazdy:Audi drive select
Na želanie môže byť Audi Q3 vybavené systémom regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select – softvérovým modulom v centrálnej riadiacej jednotke („Gateway“), kde sa zbiehajú všetky dátové zbernice. Vodič môže tlačidlom kedykoľvek rozhodnúť, v akom režime má kompaktné SUV jazdiť – v komfortnom „comfort“, vyváženom „auto“ alebo v športovom „dynamic“. Ako štvrtý režim je k dispozícii úsporný program „efficiency“ – pri ňom pracujú všetky komponenty vrátane tempomatu a automatickej klimatizácie s ohľadom na čo najnižšiu spotrebu paliva.
Audi drive select ovplyvňuje regulačné polia elektronického pedála akcelerátora a elektromechanického posilňovača riadenia. Okrem toho sa dajú do regulácie zapojiť aj prevodovka S tronic, reflektory adaptive light a príplatkové adaptívne tlmiče pruženia.
Adaptívne tlmiče pruženia CES (CES: continuously controlled electronic suspension) riadi rýchly mikroprocesor. Na základe rozličných vstupných dát reguluje charakteristiku tlmičov podľa stavu cesty, štýlu jazdy a zvoleného režimu Audi drive select.
Srdcom tlmičov CES je elektricky ovládaný ventil, plynulo regulujúci prietok oleja; čas zmeny nastavenia je iba niekoľko milisekúnd. Veľký prietok umožňuje mäkšiu, komfortnejšiu jazdu. Pri športovej jazde, intenzívnom brzdení alebo rýchlom vyhýbaní ventil obmedzuje prietok – Q3 vtedy stabilne sedí na ceste. Reakcia riadenia je presnejšia, cielená opora kolies dodáva podvozku neutralitu a zvyšuje aktívnu bezpečnosť.
Audi Q3 má disky kolies kované z ľahkej zliatiny v sedemlúčovom dizajne. Pri slabších motoroch majú rozmer 6,5 J x 16 a nesú pneumatiky formátu 215/65 R 16. Pri dvoch najvýkonnejších motoroch sa montujú štandardne disky rozmeru 7 J x 17 v desaťlúčovom dizajne s pneumatikami 235/55 R 17.
Na želanie Audi montuje kolesá s priemerom 18 palcov v rozličných vyhotoveniach; quattro GmbH okrem toho ponúka disky rozmeru 8,5 J x 19 s pneumatikami 255/40 R 19.
Všetky pneumatiky sa vyznačujú nízkym valivým odporom, vrátane príplatkových zimných a celoročných pneumatík. Na želanie Audi montuje systém na monitorovanie tlaku vzduchu v pneumatikách. Sériovo má Q3 súpravu na núdzovú opravu defektu pneumatiky, na želanie sa dodáva dojazdové rezervné koleso.
Brzdová sústava vynikajúco harmonizuje so športovým charakterom kompaktného SUV – vodič môže brzdnú silu presne dávkovať. Ventilované predné brzdové kotúče majú pri všetkých motoroch priemer 312 milimetrov, plné zadné kotúče majú priemer 282 milimetrov. Elektromechanická parkovacia brzda je integrovaná do zadných bŕzd. V prípade potreby sa dá použiť aj na núdzové brzdenie.

Novo vyvinutý: elektronický stabilizačný systém ESP
Elektronický stabilizačný systém ESP pre Audi Q3 bol novo vyvinutý: pri brzdení na povrchoch s rozdielnou adhéziou na jednotlivých stranách vozidla zabraňuje „ťahaniu“ vozidla na jednu stranu; pri hroziacom šmyku podporuje korektúry na kompenzáciu nestabilného stavu. Niektoré funkcie nového systému ESP sú špeciálne prispôsobené pre kompaktné SUV. Patrí k nim prevencia bočného prevrátenia – pri extrémnych jazdných manévroch zabraňuje zdvihnutiu vnútorných kolies v zákrute rýchlym zásahom s intenzívnym spomalením na kolese. Okrem toho má ESP funkciu stabilizácie prívesu a funkciu vysúšania bŕzd pri jazde na mokrom povrchu, ktorá pravidelným automatickým prikladaním obloženia ku kotúčom odstraňuje vodu a nečistoty, znižujúce účinnosť bŕzd.
Ďalším prvkom ESP je elektronická priečna uzávierka diferenciálu. Pri Q3 s pohonom predných kolies pôsobí na predné kolesá, pri modeloch quattro na obidve nápravy. Z viacerých vstupných signálov riadiaca jednotka rozozná, že poháňané vnútorné koleso v zákrute je príliš odľahčené a uskutoční na ňom cielenú krátku korekciu pribrzdením. Tým sa nadbytočný krútiaci moment prenesie na vonkajšie koleso v zákrute.
Súčasne rozdiel síl pohonu vytvorí určitý otáčavý moment okolo zvislej osi – automobil sa zľahka spontánne zatočí do zákruty, čo pomáha vodičovi. Jazdné vlastnosti zostávajú dlhšie neutrálne, vozidlo je presnejšie, agilnejšie a stabilnejšie.
Všetky verzie Audi Q3 majú asistenčný systém pre rozjazd do svahu, ktorý využíva elektromechanickú parkovaciu brzdu. Systém udržiava vozidlo zabrzdené ešte po určitý krátky čas keď vodič uvoľní brzdový pedál. Neskôr pribudne v ponuke asistenčný systém na kontrolovaný zjazd zo strmého svahu, udržiavajúci automaticky rýchlosť medzi 10 a 20 km/h podľa povrchu.

Vybavenie

Kompaktné premium-SUV má bohaté sériové vybavenie. Zahŕňa kožený volant, manuálnu klimatizáciu, elektromechanickú parkovaciu brzdu, autorádio chorus s CD-prehrávačom a 8 reproduktormi, výškovo nastaviteľné predné sedadlá a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Vybavenie dopĺňa komplet airbagov a napínačov bezpečnostných pásov, úchyty pre detskú sedačku ISOFIX na zadných sedadlách, asistenčný systém pre rozjazd do svahu, ako aj elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá.
Súčasťou sériového vybavenia sú aj disky kolies z ľahkej zliatiny formátu 16 palcov a čierne pozdĺžne lišty strešného nosiča. Stabilizačný systém ESP s funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu zlepšuje jazdné vlastnosti; systém Štart-Stop a rekuperačný systém zvyšujú účinnosť. Všetky tri uvádzacie verzie Q3 majú permanentný pohon všetkých kolies quattro. Dva najvýkonnejšie motory TFSI a TDI sa štandardne kombinujú so 7-stupňovou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami, kolesami formátu 17 palcov, kompletom lesklých okrasných líšt na karosérii a pozdĺžnymi lištami strešného nosiča z eloxovaného hliníka.
Aj prvky vybavenia na želanie odrážajú charakter Q3 – sú elegantné, športové, komfortné a praktické, mnohé pochádzajú priamo z luxusnej triedy. Jedným z nich je panoramatické strešné okno v štýle veľkých SUV od Audi ako Q5 a Q7. Okno je vytvorené z dvoch tónovaných sklenených plôch – pohyblivá predná časť sa pri otvorení zasunie nad pevnú zadnú časť.
Deflektor tlmí hluk a znižuje prievan pri otvorenom okne. Panoramatické strešné okno má štvorsmerový ovládač; roleta chráni kabínu pred slnečným žiarením.
Ďalšie prvky vybavenia na želanie high-tech sú k dispozícii pre osvetlenie vozidla – bi-xenónové reflektory Xenon plus s dennými svetlami z diód LED a zadné skupinové svetlá z LED, asistenčný systém diaľkových svetiel so svetelným a dažďovým senzorom a adaptívne reflektory adaptive light.
Plastové diely na karosérii sú na výber v troch vyhotoveniach, okrem toho sa dajú objednať dva dizajnové komplety (tzv. Optik-Paket). Tmavé zasklenie zadnej časti kabíny a akusticky izolačné predné sklo zvyšujú komfort posádky.

Športový duch: Atraktívne prvky vybavenia na želanie
Audi Q3 demonštruje svojho športového ducha mnohými atraktívnymi prvkami vybavenia na želanie. Program diskov kolies z ľahkej zliatiny siaha po formát 19 palcov, na želanie sa dodáva systém na monitorovanie tlaku vzduchu v pneumatikách. K ďalším opciám patrí systém na regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select, adaptívne tlmiče pruženia a komplet S line Sportpaket. Neskôr bude k dispozícii aj asistenčný systém pre zjazd zo strmého svahu.
Na želanie Audi montuje do svojho kompaktného premium-SUV mnohé komfortné prvky. Napríklad komfortný elektronický kľuč môže mať vodič po celý čas vo vrecku – keď potiahne za kľučku, Q3 sa odomkne, motor sa štartuje a vypína tlačidlom. Komfortný kľúč zaznamenáva dáta vozidla, ktoré sú relevantné pre servis. Elektrická detská poistka – v kombinácii s vypínateľným airbagom spolujazdca – sa ovláda tlačidlom; zamyká zadné dvere a blokuje elektrické ovládanie zadných okien.
Ako ďalšie komfortné prvky vybavenia na želanie Audi ponúka elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, alarm a tempomat. Okrem toho je k dispozícii dvojzónová automatická klimatizácia, ostrekovač reflektorov, automaticky tlmené vnútorné spätné zrkadlo, komplet vnútorného osvetlenia z LED, bočné airbagy vzadu a informačný systém vodiča v dvoch vyhotoveniach.
Sedadlá sa dajú doplniť vyhrievaním, elektricky nastavovateľnou bedrovou opierkou, kompletným elektrickým nastavovaním a stredovou lakťovou opierkou s odkladacou schránkou. Alternatívne Audi montuje športové sedadlá. Aj pri volante je na výber niekoľko verzií, na želanie aj s ovládačmi na manuálne radenie prevodovky S tronic.
Audi Q3 je všestranný spoločník na každý deň. Inteligentné opcie umocňujú praktické vlastnosti – napríklad stredová lakťová opierka s držiakmi na nápoje a dvierkami na prestrčenie dlhých predmetov vzadu, vak na lyže a snowboard, komplet odkladacích priestorov a komplet na fixáciu batožiny, dvojstranná rohož na podlahe batožinového priestoru a dvojstranná podlaha batožinového priestoru. Spolu s ochrannou lištou nakladacej hrany batožinového priestoru z ušľachtilej ocele sa dodávajú hliníkové dekoračné lišty na prahy dverí kabíny.
Využiteľnosť kompaktného SUV ďalej zvyšuje sedadlo spolujazdca so sklopným operadlom a ťažné zariadenie so sklopnou hlavicou.
Zvlášť atraktívne – a nezvyčajné pre túto triedu vozidiel – sú systémy infotainmentu. Začínajú sa autorádiom concert, vybaveným výklopným monitorom a siahajú cez komplet Connectivity až po navigačný systém MMI Navigation plus a Bose Surround Soundsystem. Neskôr sa bude dať objednať aj systém Bluetooth Autotelefon online, ktorý umožňuje vytvoriť pripojenie na internet a využívať nové služby online od Audi.
Aj ponuka asistenčných systémov siaha ďaleko za hranice segmentu. Systém Audi side assist podporuje vodiča pri zmene jazdného pruhu, Audi active lane assist uľahčuje udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. Indikátor obmedzenej rýchlosti rozoznáva dôležité dopravné značky, na komfortné parkovanie je k dispozícii až päť rozličných systémov – dva z nich automaticky zaparkujú Q3 do medzery medzi vozidlami.

Technické parametre:
Audi Q3 2.0 TFSI quattro (125kW)
Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic (130kW)
Audi Q3 2.0 TFSI quattro S tronic (155kW)
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]