Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Nové Audi A6 Avant (05/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 23.5.2011;

Audi prináša novú generáciu modelu A6 Avant, najúspešnejšieho kombi vyššej strednej triedy v Európe. Nový model prezentuje kompletnú progresívnu technologickú kompetenciu značky. Jeho karoséria ľahkej konštrukcie, ktorá je v mnohých oblastiach vyrobená z hliníka, vytvára nové meradlá rovnako ako široká ponuka asistenčných a multimediálnych systémov, združených pod pojmom Audi connect.

zväčšiť obrázok Ľahkosť a elegancia: Dizajn
Dizajn najmladšieho modelu reprezentuje líniu ľahkosti a modernej elegancie. Je rovnako charakteristický pre značku so štyrmi kruhmi ako športové proporcie. Audi A6 Avant má dĺžku 4,93 metra, šírku 1,87 metra ale výšku iba 1,46 metra. Rázvor vzrástol na 2,91 metra, čo predstavuje veľký prírastok oproti predchádzajúcej generácii.

Kapota motora je pretiahnutá, po celej dĺžke bokov ostré hrany vytvárajú napnuté plochy. Nízka línia strechy, ktorá sa začína už skoro znižovať a šikmo sklonené zadné stĺpiky zvýrazňujú dynamiku línií karosérie. Charakteristické zadné skupinové svetlá a koncovky výfuku na obidvoch stranách dodávajú akcenty zadnej časti karosérie. Na želanie dodávaný komplet S line ďalej umocňuje dynamický vzhľad vozidla.

Na želanie Audi montuje inovatívny prvok, predné reflektory vytvorené kompletne zo svietiacich diód LED. Tieto reflektory robia prednú časť karosérie s jednodielnou maskou chladiča ešte markantnejšou. Maska má zrezané horné rohy a čierne priečne lamely s vysokým leskom. Príplatkové bi-xenónové reflektory Xenon plus môžu byť na želanie vybavené funkciou adaptive light a automatickou reguláciou dosahu, zabezpečujúcou vynikajúce osvetlenie cesty za každej situácie. Reflektory Xenon plus a reflektory z LED sa kombinujú so zadnými skupinovými svetlami z LED.

Nízka hmotnosť: Karoséria zmiešanej konštrukcie
zväčšiť obrázok Karoséria Audi A6 Avant, vyrobená podľa novej koncepcie zmiešanej konštrukcie, je pevná, bezpečná a nezvyčajne ľahká. Mnohé komponenty kabíny posádky sú vyrobené z ocele vysokej a najvyššej pevnosti. Horné úchyty tlmičových vzpier prednej nápravy v motorovom priestore a vonkajšie diely karosérie sú vyrobené z hliníka, na hliníkové diely karosérie pripadá podiel približne 20 percent. Koncepcia zmiešanej konštrukcie karosérie predstavuje prechod k inovatívnej konštrukcii Multimaterial Space Frame, ktorou Audi onedlho otvorí novú kapitolu v oblasti ľahkej stavby karosérie.

Karoséria Audi A6 Avant je približne o 30 kilogramov ľahšia ako karoséria predchádzajúcej generácie. Celkovo sa hmotnosť vozidla oproti predchodcovi v závislosti na použitom motore znížila maximálne až o 70 kilogramov, napríklad A6 Avant 2.0 TDI má pohotovostnú hmotnosť iba 1.640 kilogramov. Audi ako priekopník ľahkej konštrukcie opäť raz otáča hmotnostnú špirálu naspäť.

Ďalšou silnou stránkou karosérie zmiešanej konštrukcie je vysoký akustický komfort. Moderné materiály a konštrukčné metódy znižujú vnútornú hlučnosť v kabíne posádky na úroveň luxusnej triedy, na želanie Audi montuje špeciálne akusticky tlmiace zasklenie kabíny. Precízne vyladenie všetkých komponentov a starostlivé hydraulické tlmenie v montážnych silentblokoch náprav i pohonného ústrojenstva zabezpečujú vynikajúci jazdný komfort.

Priestranný a komfortný: Batožinový priestor
zväčšiť obrázok Batožinový priestor nového Audi A6 Avant má objem 565 litrov. Jeho nakladacia hrana leží nízko nad zemou. Pomocou diaľkového odisťovania operadla na bočných plochách batožinového priestoru sa dá delené operadlo zadného sedadla pohodlne sklopiť, čím sa objem zväčší na 1.680 litrov. Oká na upevňovanie batožiny, bočné upevňovacie popruhy, háky na tašky, dvojitá podlaha batožinového priestoru, koľajničky pre fixačný systém, ochranná vaňa na prepravu znečistených predmetov a pozdĺžne lišty strešného nosiča sú súčasťou sériového vybavenia.

Na želanie Audi dodáva ďalšie praktické prvky. Dvierka v operadle zadného sedadla s vakom na lyže, fixačnú súpravu využívajúcu dve štandardné koľajničky v podlahe batožinového priestoru a elektricky ovládané dvere batožinového priestoru s integrovaným elektrickým krytom batožinového priestoru. Novinkou v Audi A6 Avant je ovládanie elektrických dverí batožinového priestoru gestom v kombinácii s komfortným elektronickým kľúčom. Keď vodič stojí za vozidlom a nohou urobí určitý definovaný pohyb pod zadným nárazníkom, dva senzory aktivujú elektrické otvorenie dverí batožinového priestoru.

V ponuke originálneho príslušenstva sú k dispozícii rozličné špeciálne prvky na prepravu športového náradia a vybavenia pre voľný čas od deliacej mreže až po nosič na bicykle. Nový veľký Avant je výkonné ťažné vozidlo, môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 2.100 kilogramov.

Výkonné a účinné: Motory
Audi vysiela nový model A6 Avant na štart so šiestimi motormi s priamym vstrekovaním paliva, jedným štvorvalcom a piatimi motormi V6. Päť motorov má prepĺňanie, vďaka tomu sa zaobídu s malým objemom, čo zlepšuje ich účinnosť. Najlepšiu hodnotu v oblasti spotreby dosahuje štvorvalec 2.0 TDI s výkonom 130 kW (177 k). V kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou sa v priemere uspokojí iba s 5,0 litra nafty na 100 km, hodnota emisie CO2 je 132 gramov na km.

Motor 3.0 TDI je na výber v troch modifikáciách. S výkonom 150 kW (204 k), 180 kW (245 k), o niečo neskôr aj ako mimoriadne čistý clean Diesel a v špičkovej verzii s výkonom 230 kW (313 k). Špičková verzia má prepĺňanie dvoma turbokompresormi (biturbo) v stupňovitom usporiadaní, umožňujúce dosahovať maximálny prepĺňací tlak až 3,2 baru. Tento systém prepĺňania zabezpečuje najvýkonnejšej verzii Audi A6 Avant 3.0 TDI vynikajúce jazdné výkony. Šprint z pokoja na tempo 100 km/h trvá 5,4 sekundy (predbežná hodnota) elektronicky limitovaná maximálna rýchlosť 250 km/h je iba formálnou záležitosťou.

Benzínový motor 2.8 FSI s výkonom 150 kW (204 k) využíva Audi valvelift system, ktorý podľa potreby mení zdvih nasávacích ventilov v dvoch stupňoch, čo optimalizuje výmenu plynov a tým zvyšuje krútiaci moment a znižuje spotrebu paliva. Najvýkonnejším benzínovým motorom je 3.0 TFSI, šesťvalec prepĺňaný mechanickým kompresorom dosahuje výkon 220 kW (300 k).

Všetky agregáty v novom Audi A6 Avant využívajú technológie z modulárnej stavebnice účinnosti od Audi, ako systém Štart-Stop, rekuperačný systém a inovatívny tepelný manažment motora, skracujúci čas potrebný na dosiahnutie optimálnej prevádzkovej tepoty chladiacej kvapaliny a motorového oleja. Tieto inovatívne technické riešenia prispievajú k zníženiu spotreby paliva oproti predchádzajúcej generácii maximálne až o 18 percent.

Pre akékoľvek požiadavky: Prevodové ústrojenstvo
Rovnako ako pri mnohých ďalších modeloch značky sú pre nové Audi A6 Avant k dispozícii rozličné druhy prevodového ústrojenstva. Podľa použitého motora Audi montuje šesťstupňovú manuálnu prevodovku, automatickú prevodovku multitronic s plynulou zmenou prevodového pomeru alebo športovú sedemstupňovú prevodovku S tronic s dvoma spojkami. Pri motore 3.0 TDI s výkonom 230 kW (313 k) sa montuje vysoko účinná osemstupňová automatická prevodovka tiptronic, optimalizovaná na rýchle radenie.

Všetky prevodovky majú široké celkové prevodové rozpätie. Faktor, ktorý výrazne prispieva k efektívnosti. Všetky automatické prevodovky sú zahrnuté do inovatívneho systému tepelného manažmentu motora. Diferenciál predných kolies je uložený pred spojkou, resp. hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu. Vďaka tomu mohli konštruktéri posunúť prednú nápravu o 71 milimetrov ďalej dopredu oproti predchádzajúcemu modelu, čím sa zväčšil rázvor a zlepšilo rozloženie hmotnosti na jednotlivé nápravy.

Základný motor 2.0 TDI poháňa predné kolesá, motory V6 sa na želanie alebo štandardne kombinujú s pohonom všetkých kolies. Pri permanentnom pohone všetkých kolies quattro nové Audi A6 Avant využíva jeho najnovší evolučný stupeň, medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami a selektívna regulácia krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách zabezpečujú suverénnu dynamiku, trakciu a stabilitu. Na želanie Audi pri všetkých modeloch quattro montuje športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne variabilne rozdeľuje krútiaci moment medzi kolesami zadnej nápravy, s ním jazdí Audi A6 Avant ako na príslovečných koľajniciach.

Náročná konštrukcia: Podvozok
zväčšiť obrázok Športová precíznosť, vysoký brzdný výkon a suverénny komfort. Podvozok nového Audi A6 Avant spája všetky tieto silné stránky do harmonického celku. Predné kolesá sú zavesené na päťprvkových závesoch, zadné kolesá vedie lichobežníková náprava s riadenou zbiehavosťou. Ramená závesov kolies sú vyrobené z hliníka. Riadenie má elektromechanický posilňovač, ktorý pracuje veľmi efektívne a spolupracuje s novými asistenčnými systémami. Pri brzdení na povrchu s rozdielnou adhéziou na jednotlivých stranách vozidla riadenie automaticky podporuje vodiča kompenzačnými korekciami.

Kolesá majú podľa použitého motora sériovo priemer 16 alebo 17 palcov, na želanie sa montujú väčšie kolesá až do priemeru 20 palcov. Formát pneumatík sa začína pri 225/60 a končí sa pri 255/35. Brzdová sústava je konštruovaná pre veľký výkon a vysokú odolnosť voči namáhaniu.

Sériovo Audi montuje pri všetkých motoroch do nového modelu A6 Avant systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select, ktorým sa dá ovplyvňovať funkcia dôležitých komponentov pohonu, podvozka a asistenčných systémov v štyroch režimoch (comfort, auto, dynamic a individual). Pre modely s prepĺňaným motorom je navyše k dispozícii osobitný režim efficiency. V ňom pracujú všetky systémy s ohľadom na čo najnižšiu spotrebu paliva. Ďalším prvkom sériového vybavenia pri modeloch s pohonom predných kolies je ESP s funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu, ďalej umocňujúcu agilitu veľkého kombi.

Na želanie Audi montuje komfortné pneumatické pruženie adaptive air suspension s elektronickou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia, neskôr sa bude dať objednať aj športové dynamické riadenie Audi. Toto riadenie mení svoj prevod podľa rýchlosti jazdy a zlepšuje ovládateľnosť v hraničnej oblasti ľahkými kompenzačnými korekčnými impulzmi. Pre zvlášť dynamicky založených vodičov je určený komplet S line Sportpaket. Obsahuje športový podvozok so svetlou výškou zníženou o 30 milimetrov, väčšie kolesá, optické modifikácie na karosérii a mnoho športových detailov ako napríklad kompletne čierny interiér.

Špičková kvalita: Interiér
zväčšiť obrázok V interiéri nového Audi A6 Avant vodiča a spolujazdca vpredu obklopuje veľký dekoračný obklad, tzv. Wrap-around. Predná časť prístrojového panelu je elegantné klenutá. Celý interiér pôsobí hodnotne a funkčne, reflektuje elegantnú ľahkosť exteriéru. Aj v zadnej časti kabína poskytuje veľkorysý priestor. Posádka vozidla má k dispozícii vpredu i vzadu mnoho odkladacích priestorov a praktické držiaky na nápoje, na želanie sa dodáva komplet rozšírených odkladacích priestorov (tzv. Ablagepaket).

zväčšiť obrázok Každý aj najmenší detail v interiéri modelu A6 Avant demonštruje prísne kvalitatívne nároky Audi, všetky materiály sú vyberané a vypracované s veľkou starostlivosťou. Ako dekorácie sú na výber tri verzie drevených obkladov a jedny hliníkové obklady, medzi nimi aj veľmi moderná dyha z vrstevného dubového dreva so striedaním tmavého a svetlého odtieňa. Ponuku dopĺňajú obklady v čiernom klavírovom laku. Farby interiéru navzájom štýlovo harmonizujú rovnako ako použité materiály, tu je na výber koža v rozličných stupňoch kvality až po exkluzívnu kožu Valcona.

Na želanie Audi montuje predné sedadlá v zvlášť komfortných alebo športových vyhotoveniach, špičkové verzie sú vybavené ventiláciou a masážnou funkciou. Príplatkový komplet vnútorného osvetlenia alebo náladové osvetlenie zaplavujú interiér do decentného, efektného svetla. Aj pri volantoch je na výber široká ponuka. Trojramenný alebo štvorramenný, s elektricky nastavovateľným stĺpikom riadenia, s vyhrievaným vencom a s ovládačmi na manuálne radenie automatickej prevodovky.

Intuitívna: Ergonómia
zväčšiť obrázok Rovnako ako ostatné modely značky Audi aj nový A6 Avant vyniká logickou, ľahko zrozumiteľnou koncepciou ovládania. Prístroje majú jasnú kresbu, displej v združenom prístroji na želanie ako informačný systém vodiča (FIS) s uhlopriečkou 5 alebo 7 palcov (12,7 alebo 17,8 cm) sa ovláda z multifunkčného volantu. V strede prístrojového panelu je umiestnený druhý, elektricky vysúvaný monitor sériového ovládacieho systému MMI Radio.

Inovatívny bezpečnostný systém Audi pre sense basic, účinná dvojzónová automatická klimatizácia, elektro-mechanická parkovacia brzda, tempomat, svetelný a dažďový senzor sú súčasťou sériového vybavenia, rovnako ako štartovanie motora tlačidlom. Na želanie Audi dodáva štvorzónovú automatickú klimatizáciu a Head-up displej, ktorý premieta dôležité informácie farebne na predné sklo pred vodičom. Ďalším atraktívnym prvkom vybavenia je palubný počítač s programom pre úspornú jazdu.

Novátorský: Audi connect
Jednou z mnohých oblastí techniky, v ktorých má Audi náskok pred konkurenciou, je infotainment. V novom Audi A6 Avant je k dispozícii široká ponuka modulov infotainmentu, ktorej vrchol tvorí systém MMI Navigation plus s ovládaním MMI touch. Veľký multimediálny systém na báze pevného disku, vybavený monitorom s uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm), sa dá ovládať pomocou dotykovej plôšky. Vrchol ozvučenia predstavuje Advanced Sound System Bang & Olufsen s dekodérom priestorového zvuku, multikanálovým zosilňovačom a celkovo 15 reproduktormi.

Najinovatívnejšie prvky infotainmentu Audi ponúka pod súhrnným označením Audi connect. Bluetooth Autotelefon online s modulom UMTS zabezpečuje plnohodnotné mobilné pripojenie na internet. V spolupráci s Google sú pre A6 Avant k dispozícii špeciálne služby online. Napríklad grafická karta navigačného systému kombinuje reálne obrázky a informácie z Google Earth s trasou navigácie, hotspot WLAN v kabíne umožňuje pripojenie viacerých mobilných koncových zariadení.

Novinkou v ponuke Audi a tým aj na celom trhu sú dve ďalšie služby. Služba Audi Verkehrsinformation online informuje vodiča v mnohých európskych štátoch v reálnom čase o hustote premávky na ním zvolenej trase, pri tom využíva profily pohybu, ktoré vytvárajú státisíce mobilných telefónov v iných vozidlách. Vyhľadávanie zvláštnych cieľov pre navigáciu sa teraz uskutočňuje online cez Google, a to zvlášť komfortne pomocou hlasového ovládania.

Inteligentné: Asistenčné systémy
zväčšiť obrázok Navigačný systém MMI Navigation plus v novom Audi A6 Avant intenzívne spolupracuje s asistenčnými a bezpečnostnými systémami, dodávanými na želanie. Dáta o trase jazdy poskytuje k dispozícii riadiacim jednotkám reflektorov adaptive light, automatickej prevodovky a tempomatu adaptive cruise control s funkciou Stop & Go. Vďaka tomu môžu tieto systémy lepšie rozoznávať komplexné scenáre a podporovať vodiča.

Srdcom asistenčných systémov je radarový tempomat adaptive cruise control s funkciou Stop & Go, ktorý je aktívny v rozsahu rýchlosti od 0 do 250 km/h. Tempomat úzko spolupracuje s bezpečnostným systémom Audi pre sense, ktorý je k dispozícii v rozličných funkčných stupňoch. Audi pre sense v mnohých situáciách pomáha vodičovi predchádzať kolíziám alebo aspoň zmierňovať ich následky. Pre prípad nehody má nové Audi A6 Avant štandardne rozsiahly komplex zádržných systémov, vrátane airbagov.

zväčšiť obrázok Asistenčný systém Audi active lane assist pomáha vodičovi prostredníctvom ľahkých korekcií riadením udržiavať A6 Avant vo zvolenom jazdnom pruhu. Parkovací asistenčný systém na želanie aj s cúvacou kamerou pri parkovaní preberá riadenie vozidla. Systém Audi side assist podporuje vodiča pri zmene jazdného pruhu monitorovaním priestoru po bokoch a za vozidlom, asistenčný systém pre jazdu v noci s označovaním rozoznaných chodcov zvyšuje bezpečnosť pri jazde v tme, indikátor obmedzenej rýchlosti zobrazuje najdôležitejšie zákazové a obmedzujúce dopravné značky na displeji informačného systému vodiča FIS.

Trocha neskôr začne Audi na želanie montovať nový asistenčný systém Einparkhilfe plus s priestorovým kamerovým systémom. Štyri miniatúrne kamery, v maske chladiča, na zadnej časti vozidla a v telesách vonkajších spätných zrkadiel snímajú bezprostredné okolie Audi A6 Avant. Rýchly softvér spracúva ich obrazy a kombinuje ich do jedného celku, vodič si môže na veľkom monitore systému MMI vyvolať rozličné detailné pohľady. Tento technický systém zvyšuje bezpečnosť pri manévrovaní s vozidlom a v neprehľadných výjazdoch.

Audi A6 Avant sa na dôležitých európskych trhoch začne predávať koncom leta.

Tlačová sprava 07/2011: Audi A6 Avant – Elegancia a high-tech
Technické informácie:
Audi A6 Avant 2.0 TDI (130 kW).pdf
Audi A6 Avant 2.8 FSI (150 kW).pdf
Audi A6 Avant 2.8 FSI (150 kW) multitronic.pdf
Audi A6 Avant 2.8 FSI (150 kW) quattro S tronic.pdf
Audi A6 Avant 3.0 TDI (150 kW).pdf
Audi A6 Avant 3.0 TDI (150 kW) multitronic.pdf
Audi A6 Avant 3.0 TDI (150 kW) quattro S tronic.pdf
Audi A6 Avant 3.0 TDI (180 kW) quattro S tronic.pdf
Audi A6 Avant 3.0 TFSI (220 kW) quattro S tronic.pdf

Zdroj: Juraj Rehák, Audi marketing, PORSCHE SLOVAKIA, s.r.o.
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]