Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Trezia - nový model v portfóliu Subaru (04/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 08.04.2011;

Subaru predstavuje novinku menom Trezia,
ktorá rozširuje modelovú paletu značky smerom do segmentu minivanov. Značka charakterizuje nový model ako New Compact Smart Wagon. Trezia nie je náhradou alebo následníkom modelového radu Justy. Najvýraznejšou odlišnosťou je konštrukcia typu minivan, ktorá robí z auta, postaveného na pôdoryse dlhom necelé štyri metre, vysoko univerzálne vozidlo. Trezia ponúka všetko, čo dnes zákazník očakáva od kompaktného automobilu: výrazný dizajn exteriéru, priestranný a variabilný interiér z kvalitných materiálov, ohľaduplnosť k životnému prostrediu a radosť z jazdy.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Názov Trezia je odvodený z anglického slova Treasure, pričom je vyjadrením Pokladu cennej a nenahraditeľnej skúsenosti. Vozidlo bude k dispozícii s dvoma motormi: benzínovým 1.3i a turbodieselovým 1.4d. Predaj modelu na slovenskom trhu sa začne 1. júna.

Dizajn
Línie minivanu dávajú tušiť veľký vnútorný priestor, ktorého využiteľnosť zvyšujú v rohoch karosérie umiestnené kolesá. Tie zároveň vytvárajú ideálne podmienky pre vynikajúce jazdné vlastnosti a optimálne využitie kabíny. Priestor pre cestujúcich je nielen veľký a variabilný, svojou konštrukciou a použitými materiálmi vyvoláva pocit vysokej kvality.

Karoséria
Spredu je Trezia okamžite identifikovateľná ako Subaru: mriežku prednej masky v hornej časti uzatvára typický motív krídel s oválnym znakom Subaru v strede, pomerne vysoko sú na oboch stranách vytiahnuté masívne nárazníky. Zakrivené línie, tiahnuce sa od predného blatníka cez A-stĺpik až po koniec strechy a zadné svetlomety, zdôrazňujú plynulú a elegantnú siluetu auta. Pri pohľade zozadu je markantný lichobežníkový tvar karosérie, ktorý zdôrazňujú vystúpené lemy blatníkov. Opticky potvrdzuje nízko položené ťažisko a vysokú stabilitu. Motív prednej masky sa opakuje aj na piatych dverách. Športový look Trezii dodávajú 16-palcové disky kolies s päťlúčovým dizajnom (štandardne pri najvyššej verzii vybavenia). V ponuke bude päť farieb karosérie: Super Red, Silver Metallic, Satin Blue Metallic Mica, Black Mica a Gray Metallic.

Interiér
Horná a dolná časť prístrojovej dosky plynule prechádza do bočných panelov. Interiér tým vyzerá dizajnovo čisto, pričom táto koncepcia umožnila optimálne využitie vnútorného priestoru. Okrúhle stvárnenie kombinovaného prístrojového panelu spolu s trojrozmerným metalickým akcentom stredovej konzoly vyvolávajú pocit kokpitu lietadla. Najväčším ukazovateľom je analógový rýchlomer, obsahujúci multiinformačný displej. Ten zobrazuje vonkajšiu teplotu, spotrebu paliva i ďalšie informácie, dôležité pre vodiča.
Na trojlúčovom multifunkčnom volante je umiestnené ovládanie funkcií audio sústavy a hands-free telefonovania. Verzie s automatizovanou prevodovkou majú na stĺpiku riadenia páčky, umožňujúce radenie prevodových stupňov. Ergonomicky výborne je vyriešené vyvýšené umiestnenie radiacej páky.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Využitie a variabilita
Hoci kompaktná Trezia meria na dĺžku iba 3995 mm, vďaka umnému využitiu vnútorného priestoru poskytuje dostatok miesta cestujúcim i variabilný a výborne využiteľný batožinový priestor. Šírka vozidla má hodnotu 1695 mm, výška 1595 mm a rázvor 2550 mm. Vnútorná dĺžka priestoru pre pasažierov predstavuje 187,5 cm, šírka 142 cm a výška 131 cm. Sedáky predných sedadiel sú vo výške 61 cm, čo umožňuje pohodlné nastupovanie a vystupovanie. Vďaka zadným sedadlám, deleným v pomere 60/40, sa môže vnútorný priestor využiť na mnoho spôsobov. Navyše možno operadlá jediným pohybom sklopiť aj z batožinového priestoru. Batožinový priestor má posuvné dno, čím možno ľahko meniť jeho výšku. V spodnej polohe základne sa zníži približne o 12 cm, takže je možné prepravovať aj vyššie predmety. Batožinový priestor má v takomto usporiadaní základný objem 429 litrov (podľa normy VDA), po sklopení sedadiel vzrastie na 1388 litrov. Vďaka tvaru operadiel predných sedadiel majú cestujúci na zadných sedadlách dostatok priestoru pre nohy. Na strane spolujazdca má palubná doska uzatvárateľnú schránku v prístrojovej doske, nad ktorou je ešte otvorená polica. Veľké odkladacie priestory sú vo výplniach dverí.

Motorizácie
V ponuke figurujú dve motorizácie: 1,3-litrový benzínový agregát a turbodiesel s objemom 1,4 litra. Vďaka variabilnému časovaniu ventilov na strane nasávania i výfuku a elektronickému plynovému pedálu je atmosférický 1,3-litrový zážihový motor hospodárnou i výkonnou pohonnou jednotkou. Štvorvalec s objemom 1329 cm3 poskytuje výkon 73 kW (99 k), krútiaci moment má hodnotu 125 Nm. O prenos sily sa stará šesťstupňová manuálna prevodovka. Kombinovaná spotreba paliva má hodnotu 5,5 l/100 km, emisie CO2 127 g/km. Naftová pohonná jednotka, 1,4-litrový turbodiesel so vstrekovaním common-rail je nielen šetrný k životnému prostrediu, ale poskytuje aj silný záťah. Jeho výkon je 66 kW (90 k), maximum krútiaceho momentu 205 Nm dosahuje v rozmedzí 1800 až 2800 otáčok. V spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje iba 4,3 l/100 km v kombinovanom režime, emisie CO2 majú hodnotu 113 g/km. Vznetový motor je k dispozícii aj s automatizovanou šesťstupňovu prevodovkou, ktorá zvyšuje komfort obsluhy vozidla. Prostredníctvom páčok na radenie ponúka aj športový pôžitok z jazdy. Na rozdiel od manuálnej prevodovky obsluhuje spojku automatizovanej prevodovky elektromotor, takže spojkový pedál v aute nie je. V automatickom režime prevodovka vždy vyberie prevodový stupeň s najnižšou spotrebou paliva pri daných podmienkach jazdy. Vodič však má možnosť zvoliť si prevod, ktorý považuje za najvhodnejší vzhľadom na situáciu na ceste.

Bezpečnosť
V prípade čelného nárazu absorbujú vzniknuté energie špeciálne štruktúry komponentov karosérie, čo chráni vysoko pevný priestor pre cestujúcich. Pri bočnom náraze zaručuje vysokú úroveň bezpečnosti konštrukcia stredového stĺpika, integrovaná do celkovej štruktúry karosérie. Zraniteľnejší účastníci cestnej premávky profitujú zo špeciálnych opatrení s cieľom obmedziť vplyv kolízie na riziko poranenia hlavy a nôh.
Všetky verzie Trezie sa štandardne dodávajú s prednými, bočnými a hlavovými airbagmi. Vodiča navyše ochraňuje kolenný airbag. Všetky sedadlá sú vybavené samonavíjacími trojbodovými bezpečnostnými pásmi.

Cena základného modelu
Subaru Trezia 1.3i Classic sa bude predávať za cenu 13.990 EUR s DPH.
Metalický lak je za príplatok 360 EUR s DPH.

Technická špecifikácia modelov Trezia

_______________________________________________________________________________________________

Subaru je najväčším svetovým výrobcom osobných automobilov s pohonom všetkých kolies. Značka je automobilovou divíziou japonského koncernu Fuji Heavy Industries, vyrábajúceho produkty pre sféry dopravy, letectva, priemyslu, stavebníctva i poľnohospodárstva. Filozofiou koncernu, založeného v roku 1953, je vysoká kvalita produktov, používanie pokrokových technológií a zodpovednosť k životnému prostrediu. Automobily Subaru pre európsky trh sa vyrábajú v Japonsku. Subaru je priekopníkom pohonu 4x4 v osobných automobiloch, v roku 1972 prinieslo na trh prvé sériové osobné vozidlo s pohonom všetkých kolies. Odvtedy predalo viac ako 10,5 milióna automobilov s pohonom 4x4. Značka patrí k špičke v motoristickom sporte, kde získala šesť titulov majstra sveta v rely. Importérom Subaru v Slovenskej republike je od roku 2004 spoločnosť Mikona, s.r.o.

Zdroj: Mikona, s.r.o / Subaru Press Service; TS: 08.04. 2011; Foto a techn.špecifikácia: http://www.subaru.at/Press
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]