Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Nissan 370Z - modelový rok 2011 (04/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 07.04.2011;

Kultové športové vozidlo Nissan 370Z
sa dočkalo množstva drobných, ale významných zmien s cieľom podtrhnúť postavenie tohto vozidla ako jedného z najvzrušujúcejších čistokrvných športových vozidiel na trhu a upevniť jeho pozíciu dynamického lídra.

Hlavné zmeny sa dotkli podvozku oboch verzií, Coupé aj Roadster, a prispievajú ku zvýšeniu komfortu jazdy a ovládateľnosti vo vysokej rýchlosti. Nový systém monitorovania tlaku v pneumatikách ešte viac posilňuje bezpečnosť. A vďaka zadnej kamere integrovanej do systému satelitnej navigácie Nissan Premium Connect je teraz bezpečnejšie a ľahšie aj parkovanie. K ďalším zmenám patrí lepšia izolácia od vonkajšieho hluku vo verzii Coupé, zatiaľ čo automatická prevodovka vo verzii Coupé a Roadster teraz ponúka vylepšený režim „Snow" pre istejší záber počas rozjazdu na ľade a snehu.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

„Zmeny vozidla 370Z sú súčasťou firemného programu neustáleho vylepšovania všetkých produktov. Asi najvýznamnejšia je skutočnosť, že jemné vyladenie podvozku bolo uskutočnené v Európe a pre Európu," uviedol Simon Thomas, senior viceprezident pre predaj a marketing Nissanu v Európe.

Niečo viac o Nissane 370Z modelového roku 2011

Priemerná rýchlosť v Európe je vyššia než kdekoľvek inde na svete. Zároveň tu sú jedny z najnáročnejších ciest na tejto planéte... a povrch vozoviek, ktoré miestami patria k tým najhorším.
Táto kombinácia problémov bola výzvou pre technikov špecializujúcich sa na podvozky v stredisku Nissan Technical Centre Europe (NTCE). Vyladenie podvozku vozidla 370Z pomocou dvojitých trojuholníkových ramien vpredu a viacprvkovým usporiadaním vzadu tak, aby vyhovovalo európskemu vkusu, sa sústredilo na tlmiče. Tie boli nanovo vyladené pre zvýšenie komfortu počas jazdy a ovládateľnosti vo vysokej rýchlosti.
Tieto zmeny zabezpečujú výrazne lepšiu kontrolu kolies vo zvislom smeru, čo prináša vyrovnanejšiu jazdu na všetkých povrchoch vozoviek a vyšší komfort na vozovkách rýchlostných ciest a diaľnic. K tomu sa podarilo vďaka lepšiemu vedeniu karosérie zvýšiť stabilitu vo vysokej rýchlosti. A vďaka zmenám izolácie spodku podvozku je vozidlo lepšie izolované od vonkajšieho hluku.
Voliteľná vyspelá sedemstupňová automatická prevodovka teraz ponúka režim pre jazdu na snehu. Pri jeho aktivácii sa vozidlo rozbieha na druhom rýchlostnom stupni namiesto prvého, aby nedošlo ku strate trakcie. Tento systém zároveň reguluje otáčky motora v nízkej rýchlosti, aby zabránil pretáčaniu kolies na ľade alebo snehu.
Jednotlivé úrovne výbavy teraz dopĺňa zadná parkovacia kamera v rámci voliteľného systému satelitnej navigácie Nissan Premium Connect a štandardné osadenie systému monitorovania tlaku v pneumatikách. Tento monitorovací systém je súčasťou displeja na prístrojovej doske a rozsvieti výstražnú kontrolku v prípade, že tlak v pneumatikách poklesne. Vo všetkých ostatných ohľadoch sú obe verzie 370Z Coupé a 370Z Roadster rovnako vzrušujúce a štýlové ako ich dva roky starí predchodcovia.

Štýlové prvky
370Z stavia na obdiv štýl klasických športových automobilov - dlhú kapotu, kompaktnú kabínu, krátke previsy a skrátenú zadnú časť vozidla - teda štýl, ktorý sa dá vystopovať až k modelu 240Z pred 40 rokmi.
Vozidlo 370Z meria od nárazníku k nárazníku 4 245 mm. Rázvor náprav sa oproti jeho predchodcovi skrátil o 100 mm na 2 550 mm. S výškou 1 315 mm je o 10 mm nižší a jeho šírka vzrástla o 30 mm na výsledných 1 845 mm. Aby nižšia strešná línia neobmedzovala priestor pre hlavy cestujúcich, posunuli sa nižšie aj sedadlá, čo sa priaznivo prejavuje nižším ťažiskom. Až o 30 percent pritom v porovnaní s vozidlom 350Z vzrástla torzná tuhosť karosérie. To platí najmä pre prednú časť, kde medzi vežami uchytenia zavesenia našla svoje miesto priečna výstuha. Široké uplatnenie hliníka v dverách, zadných dverách a na kapote, v spojení s ďalšími úsporami, znamená v konečnom sčítaní zníženie hrubej hmotnosti vozidla o viac než 32 kg a to napriek doplneniu prvkov pre vyššiu bezpečnosť, ochranu životného prostredia a luxus.

Motor a prevodovka
V srdci vozidla 370Z bije výnimočný šesťvalcový 3,7litrový motor. Následník jednotky, ktorá poháňala model 350Z. Celozliatinový agregát s dvojicou vačkových hriadeľov s 24 ventilmi nielenže podáva vyšší výkon a krútiaci moment, ale má aj lepšiu odozvu, kultivovanejší chod a nižšiu spotrebu paliva.
Použitie technológie ventilového rozvodu s premenným zdvihom a časovaním VVEL (Variable Valve Event and Lift) prináša elektrizujúci výkon - motor poskytuje výkon 328 k a úctyhodný krútiaci moment 366 Nm. Je spojený so šesťstupňovou športovou manuálnou prevodovkou s krátkymi dráhami alebo so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. V režime S je pri manuálnej prevodovke k dispozícii technológia Nissan Synchro Rev Control, ktorá zabezpečuje dokonalé zladenie otáčok pri zmene rýchlostného stupňa, čo umožňuje vždy dokonalé radenie v štýlu medziplynu.
Snímače na spojke a na samotnej radiacej páke sledujú úkony vodiča tak, aby pri podraďovaní synchronizácia ťukla na škrtiacu klapku, zatiaľ čo pri radení hore aby držala otáčky. V okamihu, keď snímače zaznamenajú pohyb spojkového pedála, sa systém SRC aktivuje a pri pohybe radiacou pákou začne konať. Údaje zo senzorov systém SRC vyhodnotí v kontexte informácií o rýchlosti vozidla a pozná či vodič spomaľuje do zákruty alebo radí. Systémom automatickej úpravy otáčok pri podraďovaní je vybavená aj automatická prevodovka, ktorá sa pýši aj systémom ASC (Adaptive Shift Control), ktorý sleduje štýl jazdy a podľa potreby upravuje radiace režimy.

Kolesá, pneumatiky, riadenie a brzdy
O potrebný záber sa starajú špeciálne navrhnuté športové pneumatiky Yokohama Advan. Vpredu je použitý rozmer 225/50 R18, zatiaľ čo vzadu vozidlo obúva širšie pneumatiky 245/48 R18. Za príplatok je možné získať väčšie a ľahšie disky RAY z kovaného hliníku obuté do pneumatík Bridgestone Potenza 245/40 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu. Súčasťou sériového vybavenia je vedľa systému Vehicle Dynamic Control (VDC) aj diferenciál s obmedzenou svornosťou viskózneho typu. Systém VDC spája elektronicky ovládaný protipreklzový a stabilizačný systém, ktorý v prípade potreby znižuje krútiaci moment motora a pribrzďuje jednotlivé kolesá. Pri jazde na okruhu je možné systém VDC deaktivovať vypínačom na palubnej doske.
Prepracované bolo aj hrebeňové riadenie, ktoré je teraz komunikatívnejšie a ponúka lepšiu spätnú väzbu a odozvu v priamom smere. Elektrický posilňovač s účinkom závislým na rýchlosti uľahčuje pohyb po meste a zvyšuje stabilitu pri rýchlostiach na diaľnici.
Veľké odvetrávané športové kotúče sú vpredu aj vzadu - vpredu majú priemer 355 mm (14 palcov) a vzadu 350 mm (13,8 palcov). Vpredu sa o dostatočný brzdný účinok starajú štvorpiestové hliníkové strmene, vzadu dvojpiestové. Strmene v tmavo striebornom odtieni na sebe nesú názov Nissan. Kompletná výbava modernými elektronickými pomôckami zahŕňa najnovšiu generáciu ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily (EBD) a brzdovým asistentom (BA).

Výbava
Vozidlo 370Z ponúka bohatú základnú výbavu, ktorá zahŕňa kombináciu inteligentného kľúča Nissan s tlačidlom pre naštartovanie a vypnutie motora, 18palcové hliníkové disky kolies, športové brzdy a diferenciál s obmedzenou svornosťou viskózneho typu. Sedadlá sú elektricky nastaviteľné, ovládanie rádia a telefónu je umiestnené na volante a ako štandard je dodávané aj rozhranie Bluetooth.
Stupeň výbavy GT Pack k tomu ponúka vyhrievané a odvetrávané kožené sedadlá s vložkami zo semišu, vysoko kvalitný audiosystém BOSE, tempomat a 19palcové kované zliatinové disky kolies. K tomu v tejto úrovni výbavy nájdete vo verzii s manuálnou prevodovkou technológiou Synchro Rev Control a systém podpory pre ľahké rozbiehanie sa do kopca.
Medzi hlavné voliteľné prvky patrí vyspelý harddiskový systém satelitnej navigácie Nissan Connect Premium a systém ukladania hudby. Na pevný disk s kapacitou 40 GB je možné uložiť skutočne podrobné mapy Európy a zároveň sa tu nájde miesto pre 10 GB hudobných súborov stiahnutých z vlastnej kolekcie CD diskov. Systém zahŕňa dotykovú obrazovku s vysokým rozlíšením na prístrojovom paneli, prehrávanie DVD, možnosť pripojenia zariadenia iPod prostredníctvom rozhrania USB a teraz obsahuje aj parkovaciu kameru. Ako voliteľný prvok je dostupný prevratný lak Scratch Shield, ktorý „sám opravuje" drobné škrabance a udržuje karosériu ako novú.

Verzia Roadster
Vďaka tomu, že dizajnéri Nissanu začali pracovať na verzii Roadster v rovnakej dobe, keď sa rozbehli práce na verzii Coupé, podarilo sa dosiahnuť to, že kabriolet má sofistikovanú siluetu, ktorá lepšie a prirodzenejšie integruje skladaciu strechu do celkového dizajnu.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Osobitý výsledok odráža „charakter modelu Z", s kombináciou odvážnych kriviek a agresívne krátkych previsov, zatiaľ čo tvar rozloženej strechy prirodzenejšie nadväzuje na zadnú časť vozidla.

Strecha pri zložení nájde miesto pod krytom zadného oddielu vo farbe karosérie, ktorý navyše pomáha znižovať turbulencie vetra pri vysokej rýchlosti a umožňuje cestujúcim v „dvojmiestnom kokpite" naplno si vychutnať zvuky a dojmy z jazdy v silnom aute na čerstvom vzduchu.
Roadster prevzal aj ďalšie konštrukčné prvky známe z verzie Coupé. Patria k nim typické zadné svetlá s technológiou LED v tvare bumerangu a šípovité predné svetlomety. Nestratili sa ani ďalšie charakteristické prvky štýlu „Z", ako sú zvislé kľučky dverí, dvojitý výfuk a emblémy „Z" na bočných smerovkách.

Vnútorný priestor kabíny je orientovaný na vodiča a pýši sa množstvom prvkov, ktoré sa už stali charakteristickými atribútmi štýlu „Z" - tlačidlo pre naštartovanie a vypnutie motora, uchytenie pedálu plynu k podlahe, otáčkomer umiestnený uprostred a tri samostatné prístroje, teraz vrátane teplomera oleja, umiestnené uprostred v hornej časti prístrojovej dosky.
Strecha vozidla Roadster je naplno automatická bez nutnosti ju ručne zabezpečovať západkou na miesto. Strecha sa dá zložiť počas jazdy rýchlosťou kroku a je možné ju obsluhovať aj zvonku vozidla stlačením a podržaním tlačidla zámku dverí po dobu troch sekúnd. Rozloženie a uzamknutie strechy alebo jej zloženie a skrytie do zadného oddielu trvá len 20 sekúnd.
Textilná strecha dostala hladký vnútorný poťah, ktorý zakrýva konštrukciu strechy a znižuje hladinu hluku. Systém skladania využíva namiesto pred tým používaného elektromotoru nové tiché hydraulické čerpadlo.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

„Pri svojom uvedení boli verzie Coupé i Roadster vysoko cenené pre svoju kombináciu vzrušenia a štýlu. Vďaka drobným zmenám zavesenia, zameraným špeciálne na splnenie európskych požiadaviek a predstáv, nehovoriac o vyššej úrovni výbavy, je vozidlo 370Z v modelovom roku 2011 ešte atraktívnejšie než pred tým," uviedol Simon Thomas, senior viceprezident pre predaj a marketing, Nissan Europe.

Zdroj: Peter Šatka, PR & Marketing Consultant Nissan Newsroom Slovensko TS: 07.04.2011
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]