Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Kia Picanto (03/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 02.03.2011;

Úplne nová Kia Picanto, ktorá absolvuje svoju svetovú premiéru na ženevskom autosalóne, sa vyznačuje kompletne prepracovaným výrazným dizajnom, ktorý vyvoláva pocit solídnosti a dospelosti. Nové Picanto je v porovnaní s predošlým modelom dlhšie a má aj väčší rázvor kolies, čo sľubuje viac komfortu pre cestujúcich a väčší batožinový priestor. Po prvýkrát bude v ponuke s karosériou v 5-dverovom i 3-dverovom vyhotovení a je predurčená kompletne zmeniť svoju predajnú pozíciu na jedno z najúspešnejších modelov A segmentu mestských vozidiel.

zväčšiť obrázok „Nové Picanto je teraz malým autom, ktoré dospelo,” vysvetľuje Soon-Nam Lee, riaditeľ zahraničného marketingu spoločnosti Kia Motors Corporation. „Kompletnosť tohto auta, ktoré predstavuje vysokokvalitný celok, ponúkajúci množstvo prémiových funkcií a rôzne možnosti vyhotovenia interiéru, posúva základné vnímanie modelov A segmentu na vyššiu úroveň. Nové Picanto si tiež zachováva povesť značky Kia, spočívajúcu v poskytovaní vysokej hodnoty. Prinesie prémiové funkcie za priaznivé ceny a zvýši ruch v predvádzacích miestnostiach našich predajcov. Predpokladáme, že celosvetový dopyt po automobiloch A segmentu sa bude počas nasledujúcich šiestich rokov pohybovať na úrovni 2,4 milióna vozidiel ročne - a sme presvedčení, že nová Kia Picanto nám umožní získať väčší podiel na tomto trhu,“ dodáva pán Soon-Nam Lee.

„Prvá generácia modelu Kia Picanto predstavovala v roku 2004 náš debut v segmente mestských vozidiel a v priebehu nasledujúcich siedmich rokov sa na celom svete predalo vyše 1,1 milióna kusov. Som si istý, že nová malá Kia bude ešte obľúbenejšia, ako súčasný model,“ uzatvára pán Lee. Zákazníkom automobilky Kia poskytne Picanto novej generácie výrazne znížené emisie CO2, lepšiu spotrebu paliva a nižšie prevádzkové náklady. Najnovší hatchback A segmentu značky Kia sa dostane na celosvetové trhy v priebehu tohto roka.

Viac miesta, viac štýlu, viac typov karosérie a menej aerodynamického odporu

Počas posledných troch rokov prešla rodina vozidiel Kia kompletnou premenou dizajnu, ktorý sa zmenil z racionálneho strednoprúdového na dizajn, určujúci nové trendy. Tento proces spustila ikonická Kia Soul a urýchlil ho príchod výrazného modelu Kia Venga, nasledovaného dramatickou premenou Kia Sportage. Všetky tieto vozidlá patria do novej dizajnovej stratégie, ktorá zmenila automobilku Kia na výrobcu automobilov určujúcich nové trendy, ktoré sú príťažlivé na celom svete.

Kia Picanto je najnovší člen tejto vzrušujúcej a štýlovej rodiny vozidiel Kia. Automobilka urobila s najnovšou verziou svojho najmenšieho modelu odvážny krok. Charakter automobilu sa zmenil z „milého“ a „priateľského“ na dospelý a atraktívny, ktorého cieľom je lákať pohľady vďaka svojim atraktívnym sexy proporciám a dynamickému prejavu. Picanto vo svojej najnovšej podobe vyžaruje sebaistotu a dospelosť, ktoré sú v tomto segmente jedinečné. Napríklad pri pohľade na línie nového modelu je viditeľný väčší dojem stability a pevnosti, ktorý zdôrazňujú muskulárne okraje blatníkov, nízko položené a široké prahy, ako aj naširoko posadené kolesá so zliatinovými diskami.

zväčšiť obrázok Predná časť modelu Picanto vyjadruje rovnakú rozhodnú energiu a ušľachtilosť, ako jeho väčší súrodenci Venga a Sportage, s ktorými zdieľa rovnakú prednú masku v tvare „tigrieho nosa“. Oči tigra, vytvárané voliteľnými dennými svetlami s LED diódami, naznačujú vysokú úroveň dizajnu a špičkovú technologickú sofistikovanosť. V spojení s dramatickou dolnou maskou chladiča vytvárajú tieto svetlá športovú a charakteristickú grafiku spodnej časti auta. Odvážnu prednú časť dopĺňa pôsobivo tvarovaná a dynamická karoséria, ktorá zdôrazňuje pevnosť a dospelosť modelu a dodáva mu prémiový charakter. Pôsobivá charakterová línia, tiahnuca sa po boku karosérie, dodáva profilu nového Picanta dynamický náboj a nádherne prepája vonkajšie kľučky dverí. Toto je len jeden z mnohých príkladov dôrazu na detail, ktorým sa nové Picanto odlišuje od svojich konkurentov.

Dizajnový charakter zadnej časti zdôrazňuje elegantnú modernosť. Veľké zadné okno obopínajú zadné svetlá s unikátnou grafikou a celkový dojem dopĺňa mohutná a účelná nárazníková časť. Kia Picanto sa vyznačuje pôsobivým, dobre vyváženým a súdržným dizajnom, ktorý neobsahuje zbytočné povrchné dekoračné prvky a spája súčasný moderný vzhľad s racionálnou funkčnosťou. Je to vozidlo, ktoré sa cíti doma v centre mesta, ale aj na vidieku, či kdekoľvek inde.

Trojdverový model s jedinečne spracovaným C-stĺpikom, nárazníkmi a prednou maskou ponúka exteriér so vzrušujúcim dizajnom, ktorý rozšíri jeho príťažlivosť pre ešte širšie publikum. Grafická kompozícia bola jemne vyformovaná tak, aby zdôraznila jeho športový charakter. Auto tak má ešte agresívnejší výraz, pôsobí živšie a vyzerá pripravené na akciu. Podobný prístup sa uplatnil aj v zadnej časti, kde kontrastujúca vložka nárazníka zdôrazňuje šírku a pevnosť auta. Všetky uvedené úpravy sú jemne zladené a spoločne vytvárajú vozidlo s odlišným charakterom ako pri 5-dverovom modeli.

Napriek štýlovejšiemu charakteru zostáva 3,6 metra dlhé Picanto naďalej mimoriadne praktickým automobilom. V rámci vonkajších rozmerov došlo k nárastu celkovej dĺžky vozidla o 60 mm a zväčšeniu rázvoru kolies o 15 mm. Tieto zmeny v spojení s inteligentným usporiadaním interiéru priniesli zväčšenie priestoru pre cestujúcich (priestor pre nohy vpredu narástol o 36 mm) a objemu batožinového priestoru o 27 % na 200 litrov.

Vďaka dôrazu na detaily v dizajne exteriéru má nová Kia Picanto lepšie aerodynamické vlastnosti a jej aerodynamický odpor klesol na Cd 0,31 - čo je lepšia hodnota, než akou disponuje väčšina automobilov A segmentu. Pre ďalšie zvýšenie sofistikovaného vzhľadu exteriéru budú k dispozícii projektorové svetlomety, zadné svetlá s LED diódami a ponuka oceľových i zliatinových diskov kolies s rozmerom až 15 palcov. Spoločnosť Kia Motors očakáva, že 3-dverová verzia bude predstavovať 33 % predaja modelu Picanto. Športovejší 3-dverový variant bude kľúčom k získavaniu nových, mladších skupín zákazníkov, ktorí prejdú od konkurenčných značiek. Pre nové Picanto, vyrábané výhradne v prevádzke Kia Motoros v kórejskom meste Seosan, bude v ponuke deväť farieb karosérie (pre Európu) - dve nemetalické a sedem metalických -jednotlivé trhy však môžu ponúkať výber týchto farieb prispôsobený miestnym preferenciám.

Zvýšenie štandardu s komfortnými prvkami typickými pre veľké vozidlá

zväčšiť obrázok Novo nájdená dospelosť modelu Picanto sa odzrkadľuje aj v dizajne interiéru, ktorý stanovuje v svojej triede nový štandard v oblasti kvality materiálov a ponuky vyhotovenia interiéru.

Sofistikovaný interiér nového modelu Picanto ponúkne zákazníkom mnohé prvky pre komfort a pohodlie, ktoré sú typické pre veľké vozidlá - pričom viaceré z nich budú v automobile tohto segmentu použité po prvýkrát. Vo svojej triede stanoví nový štandard v oblasti kvality materiálu a škály ponúkaných vyhotovení, čím zavádza do tohto segmentu prémiovú úroveň individuálneho prispôsobenia.

Architektúra interiéru sa rovnako ako exteriér vyznačuje elegantnou funkčnosťou. Hlavné ovládacie prvky majú atraktívne a ľahko použiteľné usporiadanie, ktoré zdôrazňuje šírku a priestrannosť interiéru. Dvojramenný volant s hrubým vencom a pre značku Kia typický trojvalcový blok prístrojov s jasnou a presnou grafikou odrážajú konzistentnosť, s akou sa nová dizajnová filozofia uplatňuje v celom portfóliu vozidiel Kia.

Ďalšou inováciou, ktorú Picanto prináša do svojho segmentu, je atraktívna ponuka možností vyhotovenia interiéru. Dve farby vyhotovenia interiéru - čiernu ebony black a sivú alpine grey - dopĺňajú až štyri ponúkané textilné čalúnenia, vrátane dvoch prémiových balíkov, ako aj špeciálny balík zahŕňajúci vlastné unikátne sedadlá v dvojfarebných kombináciách. Ponukou ôsmich výrazne odlišných balíkov interiéru - každý zahŕňa zladené dekoračné detaily a je kombinovateľný s ideálnou farbou karosérie - sa spoločnosti Kia Motors podarilo zaviesť individuálne prispôsobenie v tomto segment na prémiovú úroveň. Interiér môže byť elegantný, športový, alebo prémiový - v závislosti od preferencií zákazníka, ktorý si zároveň môže vybrať aj z dvoch úplne odlišných verzií karosérie.

Ponúkané prvky výbavy zahŕňajú čelné sklo s UV filtrom, automatickú klimatizáciu, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, automatické ovládanie svetiel s režimami „odprevádzacieho“ a „uvítacieho“ osvetlenia, úložnú schránku pod sedadlom spolujazdca, sklopné dvojité držiaky na nápoje s osvetlením, slnečné clony s osvetlenými zrkadlami a indikátor optimálneho radenia, podporujúci ekonomický štýl jazdy.

Ďalšie nové dostupné prvky zahŕňajú systém inteligentného kľúča so štartovaním tlačidlom, vstupy AUX, iPod a USB pre audiosystém s rádiom RDS a CD prehrávačom kompatibilným s formátom MP3, súpravu Bluetooth® hands-free s hlasovým ovládaním, aktívne opierky hlavy, kolenný airbag vodiča, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant, zadné parkovacie senzory a automatický systém ISG start/stop, zlepšujúci spotrebu paliva.

Vysoko účinné motory prinášajú vynikajúcu spotrebu paliva

V Európe bude každá Kia Picanto vybavená vysoko účinným motorom Kappa s hladinou emisií CO2 iba 90 g/km a spotrebou paliva na vynikajúcej hodnote 4,1 litra/100 km. V ponuke budú tri verzie motora Kappa. Špičku ponuky predstavuje štvorvalec s objemom 1248 cm3, ktorý má výkon 85 k a krútiaci moment 121 Nm. Dva trojvalcové agregáty s objemom 998 cm3 poskytnú zákazníkom možnosť výberu medzi benzínom a technológiou Bi-fuel (LPG + benzín). Benzínový motor vyvinie výkon 69 k a krútiaci moment 95 Nm. Agregát Bi-fuel poskytuje výkon 82 k a krútiaci moment 94 Nm.

Na minimalizovanie starostí zákazníkov zo spotrebovania všetkého paliva LPG pri jazde v niektorých európskych krajinách bude model Bi-fuel vybavený 35-litrovou nádržou LPG a 10-litrovou benzínovou nádržou, ktorá umožní prejsť po spotrebovaní LPG až 150 km navyše. V Kórei vyrábaná rodina motorov Kappa zdieľa mnohé spoločné charakteristiky, vrátane duálneho kontinuálneho variabilného časovania ventilov CVVT, bloku z ľahkej hliníkovej zliatiny, excentricky uloženého kľukového hriadeľa, rozvodovej reťaze nevyžadujúcej údržbu a ventilových pružín kužeľovitého tvaru s nízkym trením.

Spojenie týchto vyspelých technológií prináša výrazné zníženie hladiny výfukových emisií a bežné modely v novom modelovom rade Picanto budú mať vďaka tomu emisie CO2 v rozsahu od 95 do 105 g/km. Spotreba paliva sa pohybuje v rozpätí 4,2 až 5,9 litra na 100 km a výrazne prispieva k nižším prevádzkovým nákladom. V Európe budú všetky modely v ponuke aj s technológiami spoločnosti Kia Motors na úsporu paliva Eco-Dynamics (automatický systém stop-start – ISG, zdokonalená regulácia alternátora, vylepšený elektrický štartér a pneumatiky s nízkym valivým odporom), ktoré prinášajú ďalšie zníženie emisií - na úroveň 90 až 100 g/km - a umožňujú tak každému modelu spĺňať požiadavky na úľavy na dani z emisií v regiónoch, kde sa táto daň uplatňuje, pričom zároveň zlepšujú spotrebu paliva na hodnotu od 4,1 do 5,6 litra na 100 km.

Pre všetky motory v novom modeli Picanto bude štandardom 5-stupňová manuálna prevodovka a pre 1,25-litrový motor s výkonom 85 k bude v ponuke k dispozícii aj 4-stupňová automatická prevodovka.

Lepšie jazdné vlastnosti, stabilita a brzdenie

zväčšiť obrázok Pri vývoji konštrukcie zavesenia a podvozka pre nové Picanto sa vychádzalo z predošlého modelu s cieľom zachovať jeho živé jazdné vlastnosti a zároveň zlepšiť kvalitu a kultivovanosť jazdy. Zavesenie predných kolies na vzperách MacPherson má zväčšený uhol záklonu (teraz 4,1 stupňa) zaisťujúci vyššiu stabilitu pri priamočiarej jazde, o 12 % mäkšie pružiny a dlhšie prepruženie kolies s kratšími pružnými dorazmi (o 20 mm). Zadná náprava spojená torznou tyčou CTBA je kvôli zníženiu efektu pretáčavosti o 60 % tuhšia, pružiny majú o 29 % mäkšiu charakteristiku, pružné dorazy sú skrátené o 15 mm a kvôli zaisteniu vyššej stability a pohodlnejšej jazdy sú zväčšené aj puzdrá ramien.

Brzdový systém, ktorý pri modeloch Picanto s elektronickým stabilizačným systémom ESC štandardne zahŕňa kotúčové brzdy na všetkých kolesách, je štandardne vybavený protiblokovacím systémom ABS, elektronickou distribúciou brzdnej sily a núdzovým brzdovým asistentom. Brzdná dráha z rýchlosti 100 km/h s hodnotou 41,0 metra patrí medzi najlepšie v triede a je výrazne lepšia ako pri mnohých iných automobiloch A segmentu. Modely bez systému ESC majú na zadných kolesách bubnové brzdy.

Vyššia bezpečnosť pre cestujúcich a chodcov

V úplne novej konštrukcii karosérie vytvorenej pre novú Kia Picanto je použité vyššie percento častí karosérie z vysoko pevnej ocele. Do B a C stĺpikov sú zabudované prstencové výstuhy a ďalšie prídavné výstuže na zvýšenie tuhosti sa nachádzajú medzi predným panelom, chrániacim posádku a zavesením podvozka. V záujme zvýšenia ochrany pri bočnom náraze sú B stĺpiky a prahy dverí vystužené plátmi z vysoko pevnej ocele, výstuhy dverí sú predĺžené tak, aby presahovali B stĺpik a v obložení dverí sú zakomponované polyuretánové vložky.

Dostupná bezpečnostná výbava bude zahŕňať až sedem airbagov (s novým kolenným airbagom vodiča v Európe), elektronický stabilizačný systém, asistenčný systém pre rozjazd do kopca a aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, ktoré zabraňujú poraneniam krku pri nárazoch zozadu. Ďalšie zvýšenie bezpečnosti zaisťuje systém signalizácie núdzového brzdenia ESS, ktorý je v Európe v štandardnej výbave. Tento systém pomocou senzorov rozpoznáva náhle a prudké brzdenie a následne trojitým blikaním brzdových svetiel upozorňuje vodičov idúcich vzadu na prudké spomaľovanie vozidla.

Zvýšila sa aj bezpečnosť chodcov - implementáciou novej priečky pod predný nárazník, vytvorením deformačnej zóny pred čelným oknom a posunutím zámku kapoty o 50 mm od stredovej línie vozidla. Okrem zlepšenia jazdných vlastností a odolnosti pri náraze predstavuje tuhšia konštrukcia karosérie nového modelu Kia Picanto tiež základ pre výrazne vyššiu prepracovanosť, ktorá posúva nováčika značky Kia na pozíciu lídra A segmentu.

Kroky prijaté na zníženie úrovne hluku, vibrácií a chvenia (NVH) zahŕňajú použitie hydraulických úchytov pre motor a prevodovku, trojvrstvového zvukovo-izolačného deliaceho panela v palubnej doske, dvojitých tesniacich pásov dverí a dve opatrenia na zníženie aerodynamického hluku – hlukové zábrany v úchytoch vonkajších spätných zrkadiel a posunutie antény rádia do zadnej časti strechy.

Technické údaje

Karoséria a podvozok
Hatchback A segmentu v 5-dverovom a 3-dverovom vyhotovení s celooceľovou samonosnou konštrukciou karosérie. V ponuke tri priečne uložené benzínové motory poháňajúce predné kolesa prostredníctvom päťstupňovej manuálnej, alebo štvorstupňovej automatickej prevodovky – v závislosti od modelu.
Motory
1,25 Typ a zdvihový objem radový 4-valec, rozvod DOHC, duálne časovanie ventilov CVVT, 1248 cm3
Výkon a krútiaci moment 62,5 kW / 85 k pri 6000 ot./min., 121 Nm pri 4000 ot./min.
Emisie od 105 g/km (100 g/km so systémom ISG)
1,0 Bi-Fuel Typ a zdvihový objem radový 3-valec, rozvod DOHC, duálne časovanie ventilov CVVT, 998 cm3
Výkon a krútiaci moment 60 kW / 82 k pri 6400 ot./min., 94 Nm pri 3500 ot./min.
Emisie CO2 od 95 g/km (90 g/km so systémom ISG)
1,0 Typ a zdvihový objem radový 3-valec, rozvod DOHC, duálne časovanie ventilov CVVT, 998 cm3
Výkon a krútiaci moment 51 kW / 69 k pri 6200 ot./min., 95 Nm pri 3500 ot./min.
Emisie CO2 od 99 g/km (95 g/km so systémom ISG)
Prevodovky
1,25 / 85 1.0 / 82 Bi-Fuel 1.0 / 69
Manuálna/počet stupňov 5
Automatická/počet stupňov 4 -
Zavesenie a pruženie
Vpredu Nezávislé so vzperami MacPherson namontovanými na pomocnom ráme, s vinutými pružinami a plynovými tlmičmi. Stabilizátor.
Vzadu Vlečná náprava spojená torznou tyčou CTBA so samostatnými vinutými pružinami a plynovými tlmičmi.
Riadenie
Typ hrebeňové s elektrickým posilňovačom riadenia (MDPS)
Počet otáčok volantu medzi krajnými polohami 3,4
Priemer otáčania 9,8 metra (minimálny)
Brzdy
Vpredu ventilované kotúčové s rozmerom 241 x 18 mm
Vzadu plné kotúčové s rozmerom 234 x 10 mm [modely so systémom ESC]
bubnové s rozmerom 180 x 7 mm [modely bez systému ESC]
Disky kolies a pneumatiky
Možnosti 13 palcov x 4.0B, pneumatiky 155/70 R13
14 palcov x 5.0J, pneumatiky 165/60 R14
15 palcov x 5.5J, pneumatiky 175/50 R15
Rozmery vonkajšie
Celková dĺžka 3595 mm
Celková šírka 1595 mm (bez spätných zrkadiel)
Celková výška 1480 mm
Rázvor 2385 mm
Previs vpredu 700 mm
Previs vzadu 510 mm
Rozchod vpredu 1421 mm
Rozchod vzadu 1424 mm
Rozmery vnútorné
Priestor pre hlavu vpredu / vzadu 1002 / 962 mm
Priestor pre nohy vpredu / vzadu 1070 / 820 mm
Priestor pre ramená 1290 / 1280 mm
Objemy
Palivová nádrž pre benzínové modely 35 litrov
Palivová nádrž pre modely Bi-Fuel 35 litrov LPG a 10 litrov benzín
Batožinový priestor (VDA) 200 litrov
Približné hmotnosti (manuálna prevodovka)
1,25 / 85 1,0 / 82 Bi-Fuel 1,0 / 69
Min. pohotovostná hmotnosť (kg) 855 885 845
Max. pohotovostná hmotnosť (kg) 955 985 945
Jazdné výkony (manuálna prevodovka)
1,25 / 85 1,0 / 82 Bi-Fuel 1,0 / 69
Max. rýchlosť (km/h) 171 153 153
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) 11,4 14,4 14,4
Spotreba a emisie CO2 (manuálna prevodovka)
1,25 / 85 1,0 / 82 Bi-Fuel 1,0 / 69
(l/100 km) v kombin. prevádzke 4,5 5,9 LPG 4,2
CO2 (g/km) 105 95 99
CO2 (g/km) s ISG 100 90 95


Zdroj: Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]