Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Nový Nissan GT-R (10/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.kvál, 22.10.2010;

Nissan GT-R 2011 je vyvíjaný predovšetkým so zreteľom na jeho charakteristiku ako mnohoúčelového výkonného automobilu. Vďaka kreatívnemu dizajnu a prvkom vylepšujúcim aerodynamiku vyzerá exteriér stabilnejšie a robustnejšie. Interiér získal športovejší ráz.

Motor a prevodovka
Úpravou plniaceho tlaku turbodúchadla, časovania ventilov a znížením odporu sania sa zvýšil výkon motora na 390 kW (530 k) pri 6 400 ot./min, najvyšší točivý moment je teraz 612 Nm v rozmedzí od 3 200 do 6 000 ot./min. Súčasne sa podarilo znížiť spotrebu paliva na 8,5 km/l (11,76 l/100 km). Katalyzátor s nízkym obsahom vzácnych kovov a riadiaca jednotka motora (ECM) s výkonným mikroprocesorom zabezpečuje nižšie emisie.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Úplnou novinkou je režim „SAVE", ktorý pri jazde na diaľnici či otvorenej ceste optimalizuje točivý moment a upravuje schému radenia za účelom zníženia aktuálnej spotreby paliva. Pridaný bol aj režim 2WD, ktorý dočasne preradí na pohon dvoch kolies a zamedzí tak pribrzďovaniu v ostrých zákrutách, čo sa prejavuje pri rozjazdoch s otočeným volantom.

Karoséria
Pridaním vzpier do priestoru motora a prístrojovej dosky bola zvýšená tuhosť karosérie. Informácie od zavesenia sa vstrebávajú rýchlejšie a zlepšila sa reakcia na pokyny vodiča. Zároveň bola zvýšená aj presnosť zlícovania panelov karosérie.

Podvozok a brzdy
Zmeny na zavesení predných kolies zlepšili reakciu pneumatík na zvislé zaťaženie. Zvýšila sa aj priľnavosť pneumatík pri zatáčaní a stabilita pri jazde v rovnom smere. Na zadnej náprave došlo ku zmene charakteristiky zbiehavosti. Výsledkom je lepšia priľnavosť kolies pri zatáčaní a lepšia väzba od vozovky. Hliníkové tlmiče novej konštrukcie zabezpečujú presnejšie tlmenie a vyššie pohodlie počas jazdy. Rozmerné brzdové kotúče (Ø 390 mm) vyvinuté špeciálne automobilkou Nissan zabezpečujú väčšiu brzdnú silu, pomalšie vädnutie bŕzd pri vysokých teplotách a citlivejšie dávkovanie brzdného účinku.

Pneumatiky a ráfiky
Špeciálne pneumatiky Dunlop používajú novú zmes na zlepšenie adhézie. Vďaka novej konštrukcii a vylepšenej tuhosti sa zvýšila dopredná stabilita na vytlčených cestách. O lepšiu reakciu pneumatík na zvislé zaťaženie sa starajú ľahšie, ale pevnejšie kované hliníkové ráfiky s novým vzhľadom vyrábané spoločnosťou Rays. Ryhovanie vo vnútri ráfika bolo upravené tak, aby sa zamedzilo vychyľovaniu v smere otáčania pneumatík v dôsledku vyššieho výkonu motora.

Exteriér a aerodynamika
zväčšiť obrázok Ostrejšie a stabilnejšie tvary pomohli ďalej zlepšiť už tak špičkové hodnoty aerodynamiky. Prítlak sa zvýšil približne o 10 %, zatiaľ čo súčiniteľ odporu vzduchu dosiahol hodnotu 0,26.
Väčší predný nárazník a otvory chladiča s posilneným trojrozmerným efektom zlepšujú stabilitu. Nárazník má novú konštrukciu s dvojitými usmerňovacími rebrami a dennými svetlometmi Hyper Daylight s veľkoplošnými reflektormi a výkonnými bielymi LED. Predný nárazník zvyšuje prítlak a súčasne znižuje odpor vzduchu vo vnútri motorového priestoru a zvyšuje prietok vzduchu chladičom a okolím predných bŕzd. Zadný nárazník novej konštrukcie má nízke ťažisko vďaka tvarovanej spodnej línii a pretiahnutú zadnú časť. Rozšírením zadného difúzora sa zlepšil výkon chladenia podvozku a súčasne klesol odpor vzduchu. Použitím nových výduchov v zadnom nárazníku, ktoré odvádzajú vzduch z podbehov zadných kolies, sa okrem iného zlepšilo chladenie tlmičov výfuku a zvýšil prítlak na zadnú nápravu. Vozidlo je vybavené zadnými hmlovkami s výkonným LED osvetlením.

V ponuke je šesť odtieňov karosérie, vrátane dvoch nových: čiernej Meteo Flake Black Pearl a modrej Aurora Flare Blue Pearl.

Interiér
Zmeny povrchovej úpravy vypínačov v stredovej konzole, exponovaných častí radenia a ďalších detailov umocňujú dojem kvality. Sedadlá teraz ponúkajú väčšie pohodlie a lepšie vedenie v zákrutách. Verzia Black Edition je vybavená čierno-červenými koženými sedadlami v prevedení Recaro.

GT-R model 2011 si môžu zákazníci na Slovensku objednať
prostredníctvom autorizovaného dealera GT-R, spoločnosti Auto-Impex, spol. s r.o. Cena základnej verzie je 90.000,- EUR.

SpecV
Motor v prevedení SpecV sa dočkal rovnakých úprav ako v základnej verzii. Zmeny sú viditeľné na materiáli brzdových dosiek na zadných kolesách a nastavení systému VDC (Vehicle Dynamic Control) pri brzdení. Tieto úpravy zvyšujú odolnosť bŕzd pri vysokých teplotách a stabilitu vozidla pri využití na okruhu.

Club Track
Verzia Club Track je určená výhradne na jazdenie na okruhu a umožňuje naplno využiť potenciál výkonu vozidla. Inštaláciu a distribúciu špeciálnych dielov pre nasadenie na okruhy zabezpečuje združenie Authorised Servicefactory Association. Pre majiteľov vozidiel v prevedení Club Track bude organizovaných množstvo akcií, vrátane výcviku pretekárskej jazdy s individuálnymi lekciami od profesionálnych pilotov alebo špeciálnych pretekov.

EGOIST
Svet GT-R sa už čoskoro rozrastie o inovované prevedenia súčasného modelového radu. Novinkou je verzia „Club Track" určená pre využitie na okruhoch a prémiová verzia „EGOIST" zameraná na špičkové remeselné spracovanie. Dodávky pre Európu sa začnú vo februári 2011.

zväčšiť obrázok Prevedenie EGOIST je naplnením všetkých ambícií Nissanu GT-R. Výhradne pre konkrétneho zákazníka ho vytvára Takumi, teda skutočne skúsený majster remeselného spracovania. Na výber je dvadsať odtieňov interiéru. Interiérové diely sú letecky transportované do závodu Seton Company, Inc. v Nemecku, kde sa ručne obšívajú vybranou kožou. Sedadlá zabezpečujú vhodné vedenie pre pretekanie na okruhu, ale sú zároveň poddajné a pohodlné.
Zvukový systém BOSE je individuálne naladený podľa pozície vodiča počas jazdy, aby dokonale vychádzal v ústrety všetkým jeho potrebám. Vozidlo je vybavené špeciálne vyvinutými subwoofermi s uhlíkovými časťami, ktoré svojou vysokou tuhosťou a tlmiacou schopnosťou umožňujú potláčať vibrácie.
Prevedenie EGOIST používa rovnako ako SpecV zadný spojler zo suchého karbónu. Okrem stabilnej aerodynamiky aj pri rýchlostiach nad 300 km/h prepožičiava tento spojler zadným partiám vozidla ostrý vzhľad.

Ľahké a veľmi pevné kované hliníkové ráfiky použité aj v prevedení SpecV znižujú neodpruženú hmotnosť a podporujú pocit zo svižnej jazdy. Prevedenie EGOIST využíva rovnako ako SpecV titánové výfukové potrubie, ktoré zabezpečuje agilnú odozvu na zošliapnutie plynového pedálu a nezameniteľný zvuk.

EGOIST je prepracovaný skutočne do najmenšieho detailu - napr. na emblém GT-R uprostred volantu bola použitá technika tradičného japonského zdobenia Wajima Maki-e s hlbokým zafarbením, ktoré sa postupom času mení.

Zdroj: Nissan Newsroom Slovensko, TS z 22. októbra 2010

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]