Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Nissan Murano so vznetovým motorom (09/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 21.09.2010;

NISSAN MURANO 2.5 dCi (facelift 2010)
Keď bolo v Spojených štátoch v roku 2003 predstavené vozidlo Murano prvej generácie, okamžite vytvorilo novú triedu vozidiel – crossover. Kombináciou vlastností luxusnej športovej limuzíny a výhod SUV Nissan vytvoril na trhu celkom novú kategóriu - vozidlo, ktoré si z oboch kategórií zachovalo tie najlepšie prvky. Keď v roku 2008 prišla druhá generácia vozidla Murano, začal Nissan upevňovať svoju pozíciu na trhu crossoverov.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Napriek absencii vznetového motora dokázala druhá generácia Murana stále oslovovať zákazníkov, ktorí oceňovali spojenie jazdnej dynamiky a atraktívneho vzhľadu s bezpečnosťou, priestrannosťou a praktickosťou SUV. Druhá generácia bola rýchlejšia a úspornejšia, ale predovšetkým mala vycibrenejšie jazdné vlastnosti a prepychový, moderný interiér a elegantnejší vonkajší vzhľad. Zásluhu na tom mal hladko bežiaci zážihový šesťvalec s výkonom 256 k a krútiacim momentom 334 Nm. Zároveň bola rozsiahlo prepracovaná aj prevodovka Xtronic CVT.

Výsledkom bolo dvadsaťpercentné zníženie trenia, a tým aj zníženie spotreby paliva. Na európskom trhu s luxusnými crossovermi však dominujú vznetové motory. Nissan Murano 2-generácie bol doteraz dostupný len so zážihovým motorom. Po doplnení modelového radu o vylepšený a výkonný vznetový motor (navrhnutý pre Európu za významného prispenia technikov z centra Nissan Technical Centre Europe), je Murano pripravené posilniť pozíciu Nissanu v oblasti crossoverov.

MOTOR
Novú verziu so vznetovým motorom poháňa úplne prepracovaná verzia 2,5-litrového vznetového štvorvalca Nissan s technológiu common rail. Pohonná jednotka YD25-kai3 (interné označenie) dCi má liatinový motorový blok zdvihového objemu 2 488 cm3., hliníkovú hlavu valcov a reťazový rozvod DOHC. Bez výhrad spĺňa prísnu emisnú normu Euro5 a dodáva vyšší výkon a krútiaci moment ako predtým – teraz sa pýši úctyhodným krútiacim momentom 450 Nm – no aj napriek tomu je úspornejší a má nižšie emisie.
Najvýznamnejšou zmenou je zavedenie novej hlavy valca s paralelnými kanálmi na zvýšenie účinnosti vírenia pri spaľovaní a na plynulejšie nasávanie a výfuk. To je kombinované s výkonnejším systémom priameho vstrekovania, ktorý vďaka prepracovaným vstrekovacím dýzam pracuje s tlakom 2 000 barov namiesto 1 800 barov v predchádzajúcom systéme. Vyšší vstrekovací tlak a vstrekovacie dýzy tretej generácie rozptyľujú palivo na ešte menšie čiastočky, čo zabezpečuje dokonalejšie spaľovanie. Zmeny umožnili zníženie kompresného pomeru 16,5:1 na 15,0:1, čo sa priaznivo prejavuje vo vyššom výkone a nižšej spotrebe a množstve emisií.
Na zabezpečenie ešte rýchlejšej odozvy bolo nainštalované nové turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek (Variable Nozzle Turbo – VNT) s elektrickým ovládaním namiesto pôvodného hydraulického. Použitie obtokového ventilu v chladiacom systéme Recirkulácie výfukových plynov (EGR) umožňuje systému EGR rýchlejšie zahriatie pri studenom štarte, čo sa podpisuje na nižšom objeme emisií uhľovodíkov a sadzí. K ďalším funkciám kontroly emisií patrí pohlcovač NOx (LNT) a vyspelý časticový filter (DPF) využívajúci na pohlcovanie častíc kombináciu aktivovaného oxidu hlinitého, horčíka a oxidu kremičitého (siliky) namiesto predtým využívaného filtra z karbidu kremíka.
Výsledkom je nielen 11 % zvýšenie výkonu, zo 171 k na 190 k, a krútiaceho momentu o celých 47 Nm na 450 Nm, ale aj zníženie emisií a spotreby a tichší chod. Maximálny krútiaci moment je dosiahnutý už pri otáčkach 2 000 min-1, pričom krútiaci moment 400 Nm je dostupný už od 1 500 min-1 až do 3 200 min-1.

zväčšiť obrázok Motor bol úplne prepracovaný nielen s ohľadom na vyššiu účinnosť, ale rovnakou mierou sa zapracovalo aj na jeho kultivovanosti, ktorá k vozidlu tejto triedy patrí. K takýmto zmenám patrí zmena pohonu čerpadla posilňovača riadenia z reťazového na remeňový prevod. Na výstupe turbodúchadla je použité pružné potrubie. Spojenie malou skladacou manžetou pohlcuje nadmerné vibrácie a prispieva k hladšiemu chodu motora, či už vo voľnobehu alebo pri akcelerácii. Bol doplnený aj piaty bod uchytenia motora na zníženie hluku, vibrácií a nepríjemných zvukov. Zároveň bol do motorového priestoru pridaný ďalší zvukovo-izolačný materiál, aby sa ešte viac znížil prenos hluku do kabíny. Tieto zmeny priniesli zníženie hlučnosti pri spaľovaní o 2,5 dB a hlučnosti reťaze o 7 dB.
Technickými cieľmi bola kompatibilita s emisnou normou Euro5, cieľová hodnota emisií CO2 210 g/km, kombinovaná spotreba paliva 8,0 l na 100 km a silný výkon bez ujmy na kultivovanosti chodu. K nižšej spotrebe prispievajú aj drobné vylepšenia aerodynamických vlastností vozidla, pričom rekuperačné brzdenie vytvára energiu, ktorá sa ukladá v batérii vozidla. To znižuje nároky na odber výkonu alternátorom, čím sa znižuje zaťaženie motora a tým aj spotreba. Kombinovaná spotreba vozidla Murano je 8,0 l/100 km a aj emisie CO2 sú s hodnotou 210 g/km vo svojej triede veľmi konkurencieschopné.

PREVODOVKA
Vznetový motor vozidla Murano Diesel sa štandardne dodáva so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Vychádza z prevodovky JG dostupnej v rade modelov Nissan vrátane vozidiel Qashqai a X-TRAIL. Veľká pozornosť bola venovaná zníženiu strát spôsobovaných vnútorným trením. Táto kompaktná prevodovka má menej pohyblivých dielov – bola odstránená jednosmerná spojka a prevodovka využíva olej s nízkou viskozitou. Tieto zmeny prispeli k zníženiu emisií CO2 o 2,0 g/km.
zväčšiť obrázok Disponuje takisto technológiou riadenia voľnobehu (Clear Neutral Control – CNC), ktorá umožňuje vyššiu mieru preklzu spojky pri zastavenom vozidle s voličom v polohe D namiesto so zaradeným neutrálom. Technológia CNC znižuje zaťaženie motora pri zastavenom vozidle, čo sa prejavuje v znížení emisií o ďalšie 3,0 g/km. Prispieva aj k zníženiu spotreby.
Prevodovka je takisto vybavená technológiou ASC (Adaptive Shift Control), ktorá pomocou vyspelej elektroniky upravuje radiacu schému podľa jazdných podmienok a štýlu jazdy vodiča. Zabezpečuje takisto, aby bol zaradený optimálny rýchlostný stupeň umožňujúci čo najnižšiu spotrebu bez ujmy na výkone. Systém ASC pomocou automatického podraďovania pri spomaľovaní pomáha aj prevodovke pribrzďovať, zatiaľ čo funkcia priamej elektronickej kontroly radenia zabezpečuje hladké a plynulé radenie za každých podmienok.

PODVOZOK
Kombinácia podvozkovej platformy D s viacprvkovou zadnou nápravou poskytuje živšie ovládanie a väčší komfort, pričom uznávaný inteligentný systém pohonu všetkých kolies Nissan ALL MODE 4×4-i prináša istotu ovládateľnosti v akýchkoľvek podmienkach. Túto firemnú podvozkovú platformu D, ktorá sa vyznačuje väčším podielom ultravysokopevnostnej ocele, dodatočnými priečnymi prvkami a ďalšími výstuhami karosérie vrátane neobvyklého 3D povrchu podlahy vozidla využívajú obidva modely vozidla Murano.
Viacprvkové zavesenie vzadu sa dobre dopĺňa so vzperou McPherson uchytenou v pomocnom ráme vpredu. Rozsiahle využitie hliníka znižuje hmotnosť neodpružených hmôt, zatiaľ čo optimalizovaná geometria umožnená robustnými priečnymi stabilizátormi vpredu i vzadu pomáha Nissanu Murano dosiahnuť jazdné vlastnosti cestného vozidla.
Jazdným vlastnostiam pomáha použitie vysokovýkonných dvojventilových tlmičov. Posilňovač riadenia s účinkom závislým od rýchlosti (systém TOPS – posilňovač riadenia s dvojitou membránou) spoločnosti Nissan poskytuje lineárnejšiu odozvu riadenia pri vyšších rýchlostiach a zároveň zachováva vyšší účinok pri nižších rýchlostiach a parkovaní.

Pohon všetkých kolies:
Murano naplno ťaží zo všetkých výhod najnovšieho systému pohonu všetkých kolies ALL MODE 4×4-i spoločnosti Nissan. Inteligentný systém trvalého pohonu všetkých kolies umožňuje rozdeľovať krútiaci moment doslova podľa potreby. Za normálnych jazdných podmienok je väčšina momentu prenášaná na predné kolesá, ale v prípade potreby je možné až 50 percent momentu preniesť na zadnú nápravu.
Systém ALL MODE 4×4-i priebežne spracováva signály zo všetkých senzorov a využíva zistené miery stáčania na zabezpečenie ideálneho rozdelenia krútiaceho momentu motora medzi prednú a zadnú nápravu. V obzvlášť náročných podmienkach môže vodič uzamknúť pohon všetkých kolies len stlačením spínača na stredovej konzole. Pri rýchlostiach do 80 km/h pracuje v prediktívnom režime, ktorý predvída riziko preklzu kolies na základe polohy škrtiacej klapky a krútiaceho momentu motora, a prenáša krútiaci moment dozadu skôr, než začnú predné kolesá strácať stabilitu. Pri vyššej rýchlosti než 80 km/h systém reaguje na skutočný preklz kolies presunom momentu dozadu, čím obnovuje trakciu. Znamená to, že vozidlo má neutrálnejšie správanie, keďže nedotáčanie je bez ohľadu na rýchlosť prakticky eliminované, zatiaľ čo stabilita a odozva riadenia sú pri vysokých rýchlostiach posilnené. Systém sa mimoriadne dobre správa aj pri nízkej priľnavosti a na kombinovaných povrchoch, keď stále monitorovanie úrovní priľnavosti zaručuje trakciu presne podľa potreby.

EXTERIÉR
Inštalácia vznetového motora do vozidla Murano vyžadovala určité zmeny dizajnu prednej partie vozidla s ohľadom na požiadavky chladenie a prúdenie vzduchu. V súlade s európskym vkusom je mriežka jednoduchšia a umiernenejšia, okrem iného aj vďaka použitiu matnejšej povrchovej úpravy. Vzor za mriežkou je výraznejší a má tradičnú voštinovú štruktúru dávajúcu prednej časti športovejší vzhľad. Pod hlavnou mriežkou je teraz na vozidle Murano so vznetovým motorom spodná mriežka výraznejšia a je rozpolená vodorovným pásom. Hmlovky sú ďalej od seba, čo prepožičiava prednej časti väčšiu charizmu. Nižšie posadený spojler uhladzujúci prúdenie vzduchu pod vozidlom predstavuje najvýraznejší rozdiel medzi verziou so zážihovým a vznetovým motorom. S novým dizajnom mriežky chladiča a nárazníka má predná časť teraz ešte elegantnejší a mužnejší vzhľad. Aj verzia so zážihovým motorom ale za spodnou mriežkou dostala voštinovú štruktúru. Zmeny vonkajšieho vzhľadu doplňujú aj nové 20-palcové päťlúčové zliatinové ráfiky kolies (štandardne len pre Premium).

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Murano ponúka vysokú polohu sedadiel pripomínajúcu terénne vozidlá 4×4 a zároveň dynamiku stúpajúcej okennej línie a klesajúcu strechu v štýle štvordverových kupé, čím sa zvýrazňuje jeho príslušnosť k segmentu crossoverov. Jeho hlavné rozmery sú dĺžka 4 860 mm, šírka 1 880 mm, výška 1 720 mm a rázvor kolies 2 825 mm.
V masívnych podblatníkoch sa skrývajú buď praktické 18-palcové alebo zliatinové 20-palcové kolesá. Tieto výrazné partie sú prepojené plastickým profilom v spodnej časti všetkých dverí, čím sa docielil dramatický kontrast s ostatnými prirodzene pôsobiacimi krivkami vozidla. Vyššie posadená podokenná línia zdôrazňuje atribúty vozidla v štýle kupé.
Stálicou je osobité stvárnenie bočných okien. Dohora zahnutý tvar trojuholníkového zadného okna je jedným z typických dizajnových prvkov crossoverov Nissan, ktorým bola udržaná vizuálna príbuznosť prvej a druhej generácie Nissanu Murano.
Zadné trojuholníkové združené svetlá s brzdovými a zadnými LED svetlami sa takisto ako ukazovatele smeru a spätné svetlá tvarovo približujú svetlám vozidla Qashqai. Rozpoľujú zadné dvere a vizuálne sceľujú zadnú partiu vozidla. Vysoko nainštalované tretie brzdové svetlo, takisto z luminiscenčných diód, sa nachádza nad zadným oknom a je zabudované do zadného spojlera. Zadné dvere zasahujú hlboko do nárazníka a poskytujú praktickú nízku nákladovú hranu.
Na vozidle je veľmi málo prvkov s kovovým povrchom – kľučky dverí, mriežka chladiča, strešné lyžiny – a navyše tieto prvky i tak majú matnú chrómovú úpravu. Od B-stĺpika smerom dozadu sú v závislosti od stupňa výbavy dostupné tónované bezpečnostné sklá. Táto sofistikovanosť sa ale prelína s náznakmi dravosti. Masívny predný a zadný nárazník a veľkorysá svetlá výška sú trvalé pripomienky toho, že Murano má vo svojej krvi gény SUV.

LUXUSNÝ INTERIÉR
Vo vnútri sa kladie dôraz na luxus a kvalitu. Chrómové a hliníkové prvky vytvárajú kontrast k diskrétnym matným plochám a interiér obsahuje množstvo mäkkých materiálov, najmä na miestach, kde ruky, ramená, lakte a kolená často prichádzajú do priameho styku s panelmi interiéru.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Za prístrojový panel, usporiadanie palubnej dosky a stredovú konzolu by sa nemusela rozhodne hanbiť ani luxusná limuzína. Ukazovatele majú dobre čitateľné biele znaky na čiernom pozadí a hrany olemované diskrétnou červeno svietiacou linkou.
Samostatné tlačidlo na štartovanie a vypínanie motora spolupracuje s vychýreným inteligentným kľúčom Nissan: ak sa kľúč nachádza kdekoľvek v kabíne – napríklad vo vrecku alebo kabelke – dá sa motor naštartovať jednoduchým stlačením tlačidla.
Ovládacie prvky audiosystému, telefónu a tempomatu sú zabudované priamo do strednej časti kožou potiahnutého volantu, ktorá má tvar písmena V. Tieto ovládacie prvky umožňujú ľahkú a praktickú obsluhu kombinovaného komunikačného a hudobného systému Nissan Connect Premium. Tento systém využívajúci pevný disk s kapacitou 40 GB má dotykovú obrazovku s vysokým rozlíšením a s technológiou trojrozmerného displeja Birdview. Pokrytie mapami bolo rozšírené o Rusko, Turecko a východnú Európu. Mapy sa navyše dajú ľahko aktualizovať. Systém má nový intuitívny multifunkčný riadiaci prvok a zahŕňa neustály príjem aktuálnych dopravných informácií RDS-TMS a multimediálneho obsahu spoločnosti Michelin.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Časť určená na zábavu zahŕňa knižnicu Music Box s kapacitou 9,3 GB, do ktorej sa vojde hudba z až 300 diskov CD a prípojku na zariadenie iPod, USB a konektor vonkajšieho vstupu na prehrávače súborov MP3. Umožňuje aj streamovanie zvuku cez rozhranie Bluetooth. Prehrávač na jeden disk CD číta aj disky DVD, ktoré možno sledovať na centrálnej obrazovke, keď je zatiahnutá ručná brzda.
Displej a navigačný systém ponúka výber z ôsmich jazykov, softvér na rozpoznávanie reči a hlasové ovládanie ich zvládne sedem. Audiosystém Bose s 11 reproduktormi bol šitý na mieru vozidlu Murano a poskytuje výkonnú, ale čistú reprodukciu zvuku.
Ovládacie prvky satelitnej navigácie sú ergonomicky rozmiestnené na vrchole stredového stĺpika v takmer horizontálnej rovine, v pozícii, ktorá je prirodzenejšia a umožňuje teda jednoduchšiu obsluhu. V zvislej časti stĺpika je zabudovaný audio/CD systém a ovládacie prvky na klimatizáciu. Interiér sa v noci zaplaví priestorovým osvetlením s hrejivým podsvietením, vďaka ktorému cestujúci ľahko nájdu spínače a ovládače audiosystému bez toho, že by museli zapínať hlavné osvetlenie.
Prepychové dvojito prešívané kožené sedadlá so zdrsnenou strednou časťou ponúkajú vynikajúcu oporu a pohodlie. Súčasťou kúrenia a ventilácie je aj výdych mierneho prúdenia, ktorý premiešava studený alebo teplý vzduch v kabíne a nefúka ho tak priamo na cestujúcich. Elektricky ovládané sedadlá sú vybavené pamäťovou funkciou, ktorá na strane vodiča umožňuje nastavenie sedadla, volantu a pozície bočných spätných zrkadiel pre dvoch vodičov. Sedadlo vodiča možno elektricky nastaviť v ôsmich smeroch, zatiaľ čo sedadlo spolujazdca ponúka nastavenie v štyroch smeroch. Všetky sedadlá sú vyhrievané.

Interiér možno objednať v dvoch kombináciách – uhľovočierna a béžová – ktoré dopĺňajú sedem farieb exteriéru zahŕňajúcich priekopnícky „samoopravný“ lak Scratch Shield spoločnosti Nissan.

BATOŽINOVÝ PRIESTOR
Murano je vďaka objemnému batožinovému priestoru a doširoka otváraným zadným dverám aj praktickým nákladným autom. V záujme čo najväčšieho zjednodušenia nakladania a vykladania možno zadné dvere otvoriť a zavrieť diaľkovým ovládaním, a to buď tlačidlom na prívesku, na prístrojovej doske alebo na samotných zadných dverách. Otvorenie a zavretie trvá iba deväť sekúnd a pri uvedení dverí do pohybu zaznie výstražný signál. Zadné dvere sú ďalej vybavené ochranným mechanizmom, ktorý zabráni zavretiu, pokiaľ dverám v pohybe bráni nejaká prekážka.
Batožinový priestor má veľkorysý objem 402 litrov (VDA) a obsahuje praktickú deliacu priečku na náklad, ktorá ochráni menšie kusy batožiny. Pod odklopným dnom batožinového priestoru v blízkosti zadných dverí je ukrytý ďalší úložný priestor so sieťovými deličmi nákladu, ktoré udržia napríklad tašky s potravinami vo vzpriamenej a bezpečnej polohe. Priečky je možné pri preprave väčších predmetov vybrať.
Zadné sedadlá sú, samozrejme, sklopné – v pomere 60/40 – aby sa ešte lepšie využil objem batožinového priestoru. Aby to bolo čo najpohodlnejšie, páčky sú umiestnené po oboch stranách batožinového priestoru v blízkosti zadných dverí. Stačí jedno rýchle zatiahnutie a príslušné sedadlo sa sklopí dopredu. A čo je ešte lepšie, opätovné zdvíhanie sedadiel je na diaľkové ovládanie. Malým, ale účinným elektromotorom stačí len 8 sekúnd na vrátenie sedadiel do vzpriamenej polohy. Tlačidlá sa nachádzajú na prístrojovej doske a v batožinovom priestore. So sklopenými zadnými sedadlami sa objem nákladového priestoru zvyšuje na 1 510 litrov.
Menšie predmety sa dajú uložiť do praktickej 9-litrovej palubnej schránky a v stredovej konzole sa nachádza schránka, do ktorej sa vojde 20 CD. Okrem hlbokých priestorov vo dverách vozidlo disponuje praktickým držiakom na slnečné okuliare vhodným pre širokú škálu moderných typov okuliarov.

VÝBAVA
Murano sa dodáva na trh v troch stupňoch výbavy: BASE, COMFORT a PREMIUM. Všetky verzie modelového radu Murano sú vybavené, napríklad veľkým dvojitým strešným oknom.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Veľké strešné okno – s tónovaným bezpečnostným sklom – siaha od hornej hrany čelného skla až za zadné sedadlá. Zatiaľ čo zadná časť je pevná, predná časť sa dá vyklopiť s cieľom lepšieho prúdenia vzduchu alebo ju možno odsunúť dozadu a nad prednými sedadlami rozvinúť veľkoryso otvorený priestor. Elektricky ovládané žalúzie sú namontované vpredu i vzadu. Namiesto strešného okna si môžu zákazníci zvoliť integrovaný rodinný systém DVD namontovaný do strechy, ktorý pobaví cestujúcich vzadu a zabezpečí pokoj na palube pri dlhých cestách.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Okrem štandardnej výbavy má Murano na zadných dverách kameru, ktorá v reálnom čase prináša obraz všetkého za vozidlom vždy, keď zaradíte spiatočku… a na pomoc pri manévrovaní má k dispozícii ešte jednu kameru. Táto infračervená kamera inštalovaná do bočného spätného zrkadla pri spolujazdcovi sníma okolie vedľa vozidla a ukazuje vzdialenosť stien, obrubníkov a iných prekážok. Obraz sa prenáša na obrazovku navigačného systému a automaticky sa odpojí, len čo vozidlo dosiahne rýchlosť 19 km/h.

Audiosystém BOSE®
Vozidlo Murano je dostupné s prehrávačom šiestich CD v palubnej doske, rozhlasovým prijímačom AM/FM a prvotriednym audiosystémom BOSE®, ktorý bol navrhnutý a vyladený špeciálne pre akustické prostredie kabíny tohto vozidla. Audiosystém s 11 reproduktormi a desaťkanálovým zosilňovačom ponúka vlastnú frekvenčnú úpravu zvuku a digitálne spracovanie signálu, ktoré pomáha priblížiť podanie zvuku podobe živého prejavu. Systém zahŕňa dvojicu subwooferov zabudovanú do priestoru na náhradné koleso, ktorá umožňuje poslucháčom vychutnať si hudbu s hĺbkou a intenzitou bez nutnosti obetovať priestor v kabíne pre cestujúcich.

Podrobnú výbavu, technické údaje a ceny modelov si môžete pozrieť a porovnať v našom online katalógu automobilov.

BEZPEČNOSŤ
Okrem prínosov vysokej miery aktívnej bezpečnosti danej vyspelým podvozkom s pohonom všetkých kolies má Murano čo ponúknuť aj pokiaľ ide o pasívnu bezpečnosť. Jeho výnimočne pevná kabína ponúka lepšiu ochranu pri čelných a bočných nárazoch, pričom v prednej časti vozidla sú v záujme posilnenia bezpečnosti chodcov zabudované prvky na tlmenie nárazu. Kompletná zostava bezpečnostných funkcií zahŕňa systém dynamického riadenia vozidla so systémom riadenia trakcie a šesť štandardných airbagov so zdokonaleným systémom airbagov Nissan (Advanced Air Bag System – AABS) s dvojfázovými doplnkovými prednými airbagmi. V streche má Murano hlavové airbagy na ochranu cestujúcich na predných a zadných sedadlách pred bočným nárazom.
Murano je na predných sedadlách vybavené bezpečnostnými pásmi s nízkym trením, predpínačmi a obmedzovačmi napätia. Pretože na vytiahnutie pásov stačí menšie úsilie, sú pohodlnejšie aj pre telo. K ďalšej výbave patria kotviace prvky na detskú sedačku ISOFIX, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách a zónová konštrukcia karosérie s prednými a zadnými deformačnými zónami pomáhajúcimi odviesť energiu nárazu mimo priestoru pre cestujúcich.

V ostatných ohľadoch nové Murano naďalej odvádza rovnako prvotriednu prácu ako jeho pôvodná verzia so zážihovým motorom.

„Je zrejmé, že používateľovi vozidla Murano už takmer nič nechýba… najmä teraz, keď môžeme ponúknuť pôvodný crossover vo verzii so vznetovým motorom. Nový model si zachováva všetky rysy pôvodného crossoveru – komfort, sofistikovanú vycibrenosť, komplexné úrovne výbavy, dynamické jazdné vlastnosti a výkon – ale pridáva výhody vznetového motora s nízkou spotrebou a nízkou úrovňou emisií. Všetky tieto vlastnosti spoločne s modernizovaným vzhľadom a dostupnosťou nových 20-palových zliatinových ráfikov posilňujú pozíciu Murana ako jedinečnej voľby v oblasti luxusných crossoverov,“ uviedol Simon Thomas.

Náš prvý dojem z hodinovej jazdy s Nissanom Murano 2.5 dCi Premium.

Zdroj: Nissan Newsroom Slovensko, (TS 06.09.2010)
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]