Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nissan JUKE (predpremiéra 04/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 26.04.2010;

NISSAN JUKE

Úplne nový malý crossover Juke, z časti SUV a z časti športové vozidlo, prináša svieži vietor do tradične konzervatívneho segmentu B a ponúka alternatívu ku konvenčnému mestskému hatchbacku.

zväčšiť obrázok Po stopách veľkého crossoveru Murano a následne veľmi úspešného modelu Qashqai, sa teraz vydáva aj najmenší z trojice – Nissan Juke. „Model Juke si berie to najlepšie z SUV a športových vozidiel,“ vysvetľuje Pierre Loing, viceprezident pre produktové plánovanie, Nissan Europe. „Je priestorný, no pritom kompaktný, robustný a zároveň dynamický, praktický, avšak aj zábavný. Zdanlivo protikladné vlastnosti, ktoré sa v modeli Juke stretávajú, vytvárajú niečo skutočne jedinečné.“


Slovenským novinárom bol tento model v predppremiérovej verzii predstavený na tlačovej konferencii dňa 26. apríla 2010 v bratislavskom hoteli Albrecht.

Exteriér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Z hľadiska dizajnu je spodná časť modelu Juke čisté SUV, s robustnými kolesami, širokými pneumatikami a vyššou svetlou výškou. Horná časť je nefalšované športové auto s vysokou okennou líniou, úzkym bočným presklením a klesajúcou líniou strechy v štýle kupé. Dojem kupé podporujú aj zadné dvere s kľučkami skrytými v ráme dverí. Juke je postavený na platforme B aliancie Renault – Nissan, má rázvor 2 530 mm, dĺžku 4 135 mm, šírku 1 765 mm a výšku 1 570 mm. Je plnohodnotným päťmiestnym vozidlom a navzdory celkovým kompaktným rozmerom ponúka interiér s konkurencieschopnou úrovňou vnútorného priestoru.

Hnacia sústava

V Európe budú po zahájení predaja v tomto roku dostupné tri rôzne motory: jeden vznetový s objemom 1,5 l a dva zážihové 1,6-litrové motory. Vrcholom ponuky potom bude úplne nový zážihový motor s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním (MR16DDT). Tento motor je jedným z najvýkonnejších vo svojej triede a poskytuje výkon 140 kW (190 k) s krútiacim momentom 240 Nm.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Zážihový motor je novinkou medzi členmi osvedčeného radu Nissanu HR. Táto ľahká, 16-ventilová jednotka s nízkym trením má teraz jedinečný systém duálneho vstrekovania umožňujúceho presnejšie meranie vstrekovania paliva na dosiahnutie lepšieho spaľovania a poskytuje výkon 86 kW (117 k). Vznetový motor K9K 1,5 dCi s výkonom 81 kW (110 k) so vstrekovaním common rail prispieva vďaka svojmu krútiacemu momentu 240 Nm k lepším jazdným vlastnostiam a nižšej spotrebe paliva a hodnotám emisií.

Ponuka prevodoviek zahŕňa šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo prevodovku Nissan XTRONIC CVT. Rovnaká prevodovka CVT, ale s manuálnym šesťstupňovým režimom, bude dostupná vo vyšších verziách s pohonom všetkých štyroch kolies so zážihovým motorom s turbodúchadlom.

Juke bude okrem konvenčného pohonu predných kolies dostupný aj vo variante 4x4. Systém pohonu všetkých štyroch kolies Nissan ALL-MODE 4×4-i novej generácie teraz disponuje technológiou smerovania krútiaceho momentu zvyšujúceho živosť a obmedzujúceho nedotáčavosť pri zatáčaní. Nová zadná náprava prináša elektrické spojky na oboch koncoch a novú rozvodovku. Tato inovácia bola v segmente malých vozidiel použitá prvýkrát – s touto technológiou ste sa doposiaľ mohli stretnúť len v prémiových autách najvyšších radov.

K živej ovládateľnosti prispieva systém posilňovača riadenia s účinkom závislým na rýchlosti, štandardne dodávaný v rámci všetkých modelov a vyššia pevnosť a tuhosť hornej časti karosérie. Juke využíva novú kruhovú konštrukciu spájajúcu hornú časť karosérie so zavesením kolies vzadu, čo zvyšuje torznú tuhosť.

Interiér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Štýl športového vozidla je možné pozorovať aj v interiéri, ktorému dominuje stredová konzola inšpirovaná palivovou nádržou motocykla. Všade je zjavné, aká pozornosť bola venovaná detailom. V celom interiéri sú použité chromované doplnky a vysoko kvalitné materiály, pričom športový štýl vozidla zdôrazňujú aj farby interiéru. Dokonca aj dverové lakťové opierky, tvarom pripomínajúce potápačské plutvy, odrážajú aktívny vzhľad.

Praktický batožinový priestor je dostatočne veľký a zahŕňa aj odkladací priestor pod podlahou, ktorý jeho kapacitu zvyšuje na 251 litrov. Zadné sedadlá sú navyše delené v pomere 60:40 a po zložení poskytujú úplne plochú podlahu nákladového priestoru. Pre ukrytie batožiny pred zrakmi zvedavcov má batožinový priestor integrovaný kryt zadného priestoru, ktorý je pripevnený k zadným dverám a pri otváraní batožinového priestoru sa zdvíha spoločne s nimi.

Modelové verzie a výbava

Asi jediným konvenčným aspektom vozidla Juke je jeho modelový rad, ktorý zahŕňa zavedené verzie Visia, Acenta a Tekna. Štandardnou výbavou bude napr. klimatizácia, zadná parkovacia kamera či inteligentný kľúč.

Súčasťou voliteľnej výbavy bude okrem iného systém Nissan Dynamic Control System, centrálny príkazový a zobrazovací modul umožňujúci vodičovi zmeniť nastavenie dynamiky jazdy a upravovať obvyklejšie funkcie, ako je napríklad klimatizácia.

Napriek tomu, že má Juke k dispozícii dlhý zoznam štandardnej výbavy, Nissan vyvinul kompletnú špeciálnu ponuku príslušenstva umožňujúcu vlastníkom ich vozidlo ešte viac prispôsobiť svojim predstavám.

Záver

Juke bol navrhnutý v štúdiu Nissan Design Europe (NDE) a finálne práce zrealizovalo centrum Nissan Design Centre (NDC) v Japonsku. Vozidlo bude vyrábané v továrňach Nissan v Sunderlande vo Veľkej Británii a v japonskej Oppame.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nový crossover spoločnosti Nissan bol skonštruovaný s jednoznačným zámerom splniť nenaplnené očakávania zákazníkov vnesením omnoho väčšej dynamiky na triezvy a opatrný trh malých vozidiel. Predchodca Nissanu Juke, koncepčné vozidlo Qazana, bol prvýkrát predstavený v roku 2009 na ženevskom autosalóne. Jeho výrazne individualistické línie sú takmer bez zmien prevzaté v podobe Juke. Odvážnosť tohto prevedenia odráža význam segmentu B na európskom trhu. Očakáva sa, že práve v Európe dosiahne najvyššie predaje a predbehne aj také veľké trhy, ako je Severná Amerika a Japonsko.

Predaj v Európe sa začne začiatkom tretieho štvrťroku 2010.

K dispozícii sú motorizácie:

Motor

Výkon

Pohon

Prevodovka

1.5 dCi

81 kW

4x2

6-stupňová manuálna

1.6i

86 kW

4x2

5-stupňová manuálna

1.6i

86 kW

4x2

Modernizovaná XTRONIC CVT

1.6i Turbo

140 kW

4x2

6-stupňová manuálna

1.6i Turbo

140 kW

4x2

XTRONIC CVT M6

Zdroj: Tlačová konferencia 26.04.2010, Bratislava; Nissan Sales Central & Eastern Europe
Foto: Bc. Juraj Kvál
  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]