Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nissan predstavil nový Qashqai (04/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 26.04.2010;

Spoločnosť NISSAN SALES CENTRAL & CENTRAL EASTERN EUROPE KFT po mimoriadnom predajnom úspechu pôvodného crossoveru Qashqai uvádza teraz na trh jeho vynovenú verziu Nissan Qashqai 2010.

Nissan tento model novinárom oficiálne predstavil na tlačovej konferencii zvolanej do Hotela Albrecht v Bratislave 26. apríla 2010. Históriu tohto úspešného modelu odprezentovala Martina Jirásková, PR managerka pre CZ/SK.


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Od svojho uvedenia na trh v marci 2007 predefinoval Nissan Qashqai európsky trh stredne veľkých hatchbackov. Qashqai – pôvodný crossover navrhnutý a vyrobený v Európe, vniesol svieži vietor do tradičného trhového sektoru a tento odvážny krok priniesol Nissanu výrazný úspech. Za tri roky dosiahol predaj vozidla Qashqai a jeho sedemmiestnej verzie Qashqai+2 (uvedenej na jeseň 2008) počet vyše 500.000 kusov. Z viac než 80 % k tomu prispeli zákazníci, ktorí si vozidlo značky Nissan kúpili prvýkrát. Nakoľko aj v súčasnej dobe dopyt prevyšuje ponuku, bola vo výrobnom závode v britskom Sunderlande znovu zavedená tretia zmena (v roku 2009 predstavoval rad Qashqai viac než 60 % celkového objemu výroby tohto závodu).

V čom je iný exteriér

zväčšiť obrázok Najvýraznejšia vizuálna zmena sa dotkla prednej časti vozidla, ktorá bola kompletne prepracovaná. Úplne nová kapota, predný nárazník, bočné partie, mriežka a svetlomety sú zladené tak, aby Qashqai získal nádych prémiovej sofistikovanosti a kvality. Novú čelnú partiu zdieľa aj s modelom Qashqai+2. Dva zvýšené prelisy na kapote sú teraz dlhšie a končia bližšie k prednému okraju. Predná hrana kapoty v mieste svetlometov je tvarovaná s presahom cez svetlo. Výsledkom je zovretejší a precíznejší vzhľad, ktorý súčasne zabezpečuje dokonalé zlícovanie týchto dielov. Nový tvar získala aj spodná časť nárazníku, ktorá optimalizuje prúdenie vzduchu k chladiču. Lamelová mriežka doterajšieho modelu Qashqai bola nahradená voštinovou. Všetky tieto zmeny súčasne prispievajú k lepšej aerodynamickej účinnosti modelu Qashqai.
Tvar zadných svetiel zostal bez zmien. Má však čistejší dizajn skiel. zväčšiť obrázok V hornej čírej časti sú svetlá na cúvanie a smerové svetlá, zatiaľ čo spodná červená časť obsahuje brzdové a obrysové svetlá. Brzdové svetlo využíva 12 LED diód na dosiahnutie maximálnej jasnosti. Ďalšou výraznou zmenou zadnej časti je strešný spojler, ktorého profil bol pri oboch modeloch upravený na zníženie aerodynamického odporu a zníženie emisií CO2.
K optimalizácii prúdenia vzduchu a zlepšeniu aerodynamiky prispeli aj ďalšie zmeny v konštrukcii spodnej časti vozidla. Pridaním hladšej plochy okolo motora, prídavných rovných panelov v celej dĺžke podvozku a optimalizácii deflektorov okolo predných i zadných kolies poklesol koeficient odporu vzduchu z 0,34 na 0,33.

Karoséria ponúka dve nové farby: červenú Warm a šedú Style. Novinkou v ponuke sú aj päťlúčové 16- a 17-palcové ráfiky z ľahkých zliatin.

Zmeny v interiéri

zväčšiť obrázok Qashqai má teraz nový jednoduchší dizajn prístrojov, ktoré sú prehľadnejšie a čitateľnejšie. Medzi touto dvojicou meradiel sa nachádza nový palubný počítač, na ktorého bielej LCD obrazovke sa zobrazuje priemerná spotreba paliva, počet najazdených kilometrov, čas jazdy a nastavenie tempomatu a obmedzovača rýchlosti (novinka verzie 2010).
Voliteľnou súčasťou výbavy je satelitný navigačný systém Nissan Connect s dotykovou obrazovkou, ktorý je plne integrovaný do stredového stĺpiku. V ponuke je aj prvotriedny audiosystém Bose® špeciálne vyvinutý pre vozidlo Qashqai.
Celkovo sa život pre cestujúcich na palube stáva príjemnejším vďaka lepšej ochrane proti hluku, vibráciám a nepríjemným zvukom. Dosiahnuté to bolo pridaním úplne nového viacvrstvového izolačného materiálu okolo prepážky motora, ako aj osadením „akustického“ čelného skla, ktoré obmedzuje prenos hluku.
Akustické čelné sklo pri variante so vznetovým motorom ďalej znižuje hluk motora, prepracované tesnenia dverí a okien, najmä okolo A-stĺpiku, ďalej prispievajú ku zníženiu aerodynamickej hlučnosti.

Vyladený podvozok

zväčšiť obrázok Základná koncepcia zostáva nezmenená – obidva modely využívajú aliančnú platformu C – boli však vykonané rôzne technické vylepšenia.
Na precízne ovládanie a stabilitu vo vysokých rýchlostiach bola použitá viacprvková zadná náprava. Kompaktná súprava charakteristická ľahkým hliníkovým horným ramenom odľahčená vzadu o 4 kg je k podvozku pripevnená pomocou tuhej zadnej nápravnice, čo pomáha udržať nežiadúci hluk a vibrácie na minime. Mimo to sú za účelom zabezpečenia minimálneho prenosu hluku do karosérie zadné tlmiče nárazu prehnuté.
Podrobné zmeny boli vykonané aj na tlmičoch, pričom predné aj zadné tlmiče boli vyladené s cieľom zabezpečiť lepšie vedenie karosérie, zvýšenie jazdného komfortu a stability. Bol zvýšený aj zdvih zadných tlmičov, pričom nové puzdrá tlmičov zvyšujú ich trvanlivosť a odhlučnenie.
Vozidlo Qashqai je vybavené systémom EPS, systémom riadenia bŕzd v zákrutách (CBC) a EUC, čo je systém zvýšenej regulácie nedotáčavosti. Tento systém aplikuje brzdný moment nezávisle na všetky štyri kolesá pre zníženie rýchlosti vozidla a využíva sa v situáciách, kedy by bežné obmedzenie nedotáčavosti pribrzdením vnútorného zadného kolesa nebolo účinné.

Motorizácia zostáva

K dispozícii sú verzie s 1,6-litrovým alebo 2,0-litrovým zážihovým motorom s výkonom 84 a 104 kW (115 a 140 k), resp. modely so vznetovým motorom 1,5 alebo 2,0 dCi s výkonom 78 a 110 kW (106 a 150 k). V závislosti na konkrétnej motorizácii sú ponúkané päť a šesťstupňové manuálne a šesťstupňové automatické prevodovky. So zážihovým motorom s objemom 2 litre je dostupná aj vyspelá počítačovo riadená „bezstupňová“ prevodovka CVT.
Oba modely Qashqai majú možnosť výberu medzi pohonom prednej nápravy alebo pohonom všetkých kolies Nissan ALL-MODE.

Pure Drive

Zmeny aerodynamických vlastností boli úspešne využité v novom variante Pure Drive s emisiami 129 g. Každé vozidlo Nissan nesúce značku Pure Drive patrí medzi najúčinnejšie vozidlá vo svojom rade. V prípade vozidiel Qashqai to znamená zníženie emisií CO2 zo 137 g/km na 129 g/km.
Verzia Pure Drive vychádza z modelu so vznetovým motorom 1.5 dCi, pričom aerodynamické zmeny uplatnené vo všetkých modeloch sú posilnené zapustenými krytmi kolies a zakrytými šachtami hmlových svetiel. Ku zníženiu emisií a spotreby paliva prispieva aj program zníženia hmotnosti, použitie plášťov s nízkym valivým odporom a dlhší nápravový prevod.

Nissan počíta s tým, že príchodom novej verzie výsledky predaja nepoklesnú, naopak, že porastú nakoľko základné hodnoty tohto modelu zostávajú bez zmien a ďalšie vylepšenia jeho príťažlivosť len posilnia.

Dojem z jazdy

zväčšiť obrázok Súčasťou prezentácie bola statická prehliadka a skúšobné jazdy s týmto vynoveným modelom. Pristavené boli rôzne motorizácie. Pre prvú jazdu mestským okruhom sme si vybrali dvojlitrovú 4-kolku so 150 koňmi pod kapotou. Organizátor navrhol na testovanie trasu vedúcu z Mudroňovej do Slávičieho údolia zrejme zámerne, aby sme si mohli vychutnať dokonalé odhlučnenie podvozku na nerovnej ceste. Okruh viedol ďalej ku križovatke na Patrónku, hore Brnianskou a cez "Husákovú odbočku" hore kopcom na Mudroňovu ulicu späť k Hotelu Albrecht. Po prvom kole a výmene motorizácie (2,0-litrový zážihový motor 140 k) sme sa z pôvodnej trasy odklonili a vyskúšali jazdu aj po bratislavskom diaľničnom obchvate. Po krátkych testoch sme sa obaja zhodli na tom, že rovnako krátky Qashqai ako aj dlhá verzia Qashqai+2 bez ohľadu na palivo sú tichšie a elegantnejšie zvonku aj zvnútra. Už teraz sa tešíme na oficiálne testy týchto automobilov.

Prekvapenie na záver

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Okrem už tradičného občerstvenia nám Nissan pripravil ešte niekoľko ďalších prekvapení. Pozval nás na nádvorie hotela, kde odhalil jednu z pripravovaných noviniek skrývajúcu sa pod červenou plachtou. Na vlastné oči sme si mohli prehliadnuť a posadiť sa do predpremiérovej verzie nového malého modelu Nissan JUKE. Podvozkom by sa dalo toto mestské vozidlo zaradiť medzi SUV a dizajnom medzi športiaky. Pod červenou plachtou sa skutočne ukrývalo zvonku "veľké", zvnútra "malé", červené mestské vozidlo patriace do skupiny "B". JUKE skutočne pôsobí robustným dojmom, pretože je postavené na vyššom podvozku, pod výrazne vypuklými blatníkami má obuté široké pneumatiky. Úzke bočné presklenie, dozadu klesajúca línia strechy a zadné bočné dvere s kľučkami v ráme okna podporujú dojem trojdverového športového coupé. Nakoniec to posúďte sami z fotografií, ktoré sme pre Vás pripravili. Môžeme Vám prezradiť, že oficiálne bude JUKE na Slovensku predstavené v septembri 2010. Viac o Nissan JUKE.

V prestávkach medzi jednotlivými jazdami nám Mgr. Snílková poskytla užitočné informácie o zdravom sedení za volantom. Mohli sme absolvovať aj odbornú masáž uvoľňujúcu stuhnuté krčné svalstvo, ktoré najviac trpí pri riadení vozidla. Žial pre veľký záujem novinárov sme sa k masérkam nedostali.

Zdroj: Tlačová konferencia 26.04.2010, Bratislava; Nissan Sales Central & Eastern Europe
Foto: Bc. Juraj Kvál
  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]