Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Citroën Nemo (novinka 12/2007)  Vytlačiť stránku

Citroën predstavuje model Nemo, nový prírastok do jeho rodiny ľahkých úžitkových vozidiel. Nemo je novým základným modelom palety LCV (ľahkých úžitkových vozidiel), ktorá už zahŕňa tri modely: Berlingo, Jumpy a Jumper.

Premávka okolo miest sa stáva stále viac hustou a pomalou a priestor použiteľný k cestnej preprave sa stále zmenšuje, Nemo je však jeho súčasťou. Je to perfektné úžitkové vozidlo pre zdolávanie ulíc v meste aj mimo neho. S jeho kompaktnými rozmermi, optimalizovaným priestorom pre posádku, dôvtipným dizajnom a ekonomickosťou, sa bude tento nový model perfektne hodiť požiadavkám zákazníkov na kompaktný van.

Prvky kompaktného a veľkorysého vozidla Nemo:

  • kompaktné exteriérové rozmery. Dĺžka len 3,86 metra a ľahkosť ovládania, ktorá je v meste rovnako jednoduchá ako v prípade malého osobného vozidla

  • jeho dôvtipný dizajn interiéru kombinuje kompaktnú veľkosť s radom prvkov, ktoré sú veľkorysé (objem nákladového priestoru 2.5 m3 a užitočné zaťaženie 610 kg) a praktické: zadné asymetrické dvere, modulárny ochranný rám a jedny, alebo dvoje bočné posuvné dvere
  • modulárne sedadlo spolujazdca Extenso s množstvom možných konfigurácií


  • Nemo nastavuje vo svojej triede nové štandardy, vďaka svojej nízkej cene, ekonomickej prevádzke a osvedčenému radu pohonných jednotiek, kombinujúcich nízku spotrebu s ohľaduplnosťou voči životnému prostrediu (v prípade naftového motora sú emisie CO2 len 119 g/km).

    Taktiež prináša pasažierom prvky hodné klasického osobného vozidla: moderný dizajn a usporiadanie, veľkorysý komfort, ergonomické ovládanie, jasný interiér a bezpečnostné prvky prispôsobené použitiu. Nemo ponúka moderný dizajn s charakterom. Jeho príťažlivý vzhľad podčiarkuje jeho skutočné kvality. Jeho dizajnové línie sprostredkúvajú dojem robustnej sily a zdôrazňujú veľkorysý priestor interiéru a výhody užívania.

    Citroën Nemo Pozoruhodná funkčnosť a pohodlie
    Nemo je 3,86 metra dlhý, 1,72 metra široký a 1,72 metra vysoký (1,78 metra so strešnými nosičmi, dostupnými ako príslušenstvo). To ho robí autom správnej veľkosti pre mestskú aj mimomestkú dopravu. Nemo má tiež malý priemer otáčania s hodnotou len 10,6 metra.

    Nemo napriek vonkajším rozmerom ideálnym pre mestskú dopravu, ponúka veľkorysý priestor interiéru. S nakladacou dĺžkou 1,52 metra, šírkou 1,05 metra medzi vnútornými blatníkmi a maximálnou výškou 1,18 metra, ponúka Nemo za prednými sedadlami nakladací priestor s objemom 2.5 m3. Užitočná hmotnosť všetkých verzií je 610 kg. Pre ľahké nakladanie ťažkých objektov, je nakladacia hrana, keď je vozidlo prázdne, umiestnená len 53 cm nad zemou.

    Citroën Nemo Pre ešte lepšie uspokojenie požiadaviek jazdy v meste a okolo miest – a pre ilustrovanie jeho vhodnosti pre rôzne typy využitia – je Nemo dostupný v takzvanom „Worksite Pack“ (paket stavenisko). Tento paket zahŕňa zväčšené dráhy pruženia, pätnásťpalcové kolesá, ochrannú platňu pod motorom a zosilnenú bočnú ochranu (široké bočné plastové lišty, upravený predný nárazník, ochrana pred zašpinením). Vďaka tomu môže Nemo zvládnuť dokonca aj najtvrdší terén, ako v meste, tak aj na vidieku.

    Neobyčajné a užitočné prvky
    Sedadlo spolujazdca v modeli Nemo, ktoré dostalo pomenovanie Extenso, je dostupné s dvojicou funkcií pre ďalšie zväčšenie funkčnosti vozidla. Operadlo sedadla je možné horizontálne sklopiť nad sedák, alebo celé sedadlo môže byť uložené pod podlahu, takže vznikne dodatočný priestor s dĺžkou jedného metra. Dostupná prepravná dĺžka sa tak zväčší na 2,5 metrov, zatiaľ čo objem nákladového priestoru sa zväčší o 0,3 m3 na celkový využiteľný objem 2,8 m3.

    Ochranný rám medzi kabínou a nakladacím priestorom je modulárny a navrhnutý tak, aby chránil kabínu pozdĺž jej celej šírky. Ak vozidlo preváža dlhé predmety, sekcia za sklopeným sedadlom Extenso sa dá vďaka otočným čapom zavrieť smerom k pravému boku vodiča, čím mu poskytuje maximálnu ochranu. Toto má dvojakú výhodu. Dĺžka a objem sú optimalizované bez nutnosti akéhokoľvek rozoberania a vodič je chránený od naložených predmetov. Nemo je taktiež dostupný s konvenčným predelom medzi kabínou a nákladovým priestorom: panelom, alebo panelom s oknom, alebo samotným fixným rámom.

    Vany robia časté zastávky, takže je potrebný praktický a jednoduchý prístup k nákladovému priestoru. Z tohto dôvodu je Nemo štandardne vybavený zadnými asymetrickými, do bokov sa otvárajúci dverami. Užšia časť je na pravej strane. To robí jednoduchším prístup do zadnej časti vozidla, keď je limitovaný priestor. Dvere môžu byť ľahko otvoriteľné až do uhla 180°.

    Nemo je dostupný s jednými, alebo dvoma bočnými posuvnými dverami pre nakladanie objemných balíkov. Využiteľná výška je 1,041 mm pre šírku v rozmedzí 410 a 644 mm.

    Komfort v najširšom zmysle slova
    Množstvo užitočných detailov robí model Nemo vozidlom s prvkami typickými pre moderné osobné automobily, ktoré zahŕňajú:
  • výborne navrhnutú ergonómiu s ovládačmi, ktoré sú v ľahkom dosahu a vysoko umiestnenou radiacou pákou v blízkosti volantu s ergonomicky umiestnenými prístrojmi a prvkami pomoci jazde

  • paleta úložných priestorov, podstatných pre úžitkové vozidlo s viac ako dvanástimi priestormi vpredu pre splnenie širokých požiadaviek profesionálov

  • multi nastaviteľná pozícia riadenia, vďaka ktorej si vodič akejkoľvek postavy môže nastaviť volant a sedadlo do správnej pozície

  • vysokokvalitný audio systém so štvoricou reproduktorov, vrátane dvojice výškových reproduktorov v dverách

  • výbava pre telefóny Bluetooth®


  • Nemo je vybavený množstvom prvkov pomoci jazde pre jednoduché použitie v meste aj mimo mesta. Posilňovač riadenia je štandardom vo všetkých verziách. Dostupné prvky zahŕňajú zadného parkovacieho asistenta so štvoricou senzorov integrovaných do zadného nárazníka a programovateľné varovanie pred prekročením nastavenej rýchlosti umiestnené na palubnej doske, ktoré vysiela vizuálne a audio signály, keď vodič prekročí nastavenú rýchlosť. Rýchlostný obmedzovač a tempomat budú k dispozícii v priebehu roku 2008.

    Moderné a efektívne motory
    K dispozícii sú dve pohonné jednotky, 1.4 litrový benzínový motor s výkonom 54 kW (75 k) a 1,4 litrový naftový agregát HDi s výkonom 50 kW (70 k), obe vysoko ekonomické. Naftový motor má spotrebu len 4,5 l/100 km v kombinovanom režime s emisiami CO2 len 119 g/km, čo ho robí lídrom v kategórii malých vanov.

    Päťstupňová bezspojková manuálna prevodovka bude dostupná pre motor HDi 70 k v priebehu roku 2008. Rovnako ako v prípade iných modelov Citroën dostupných s týmto typom prevodovky (od modelu mestského auta C1 až po model MPV Grand C4 Picasso), Nemo prináša zákazníkom výhody tohto systému z hľadiska komfortu a bezpečnosti.

    Bezpečnosť prispôsobená použitiu modelu Nemo
    Navyše k štandardnému vodičovmu airbagu, môže byť model Nemo na prianie vybavený airbagom predného spolujazdca a bočnými airbagmi. Ak je namontovaný spolujazdcov airbag, môže byť deaktivovaný pre umiestnenie detskej sedačky. Bezpečnostné pásy s obmedzovačmi sily a pyrotechnickými napínačmi sú prispôsobené airbagom. Vodičov bezpečnostný pás má signalizáciu nezapnutia.

    Jednou z vecí, na ktorú sa používatelia úžitkových vozidiel zameriavajú je ochrana prepravovaných predmetov. Z tohto dôvodu, rovnako ako v prípade modelov už uvedených na trh, môže byť nákladný priestor modelu Nemo uzamknutý nezávisle na kabíne, použitím tlačidla na vonkajšej strane alebo tlačidla na palubnej doske vo vnútri. Rovnako tak, môžu byť dvere automaticky zamknuté, keď sa vozidlo pohne. Indikátor na prístrojovom panely informuje vodiča, že dvere nie sú zamknuté.

    Efektívny podvozok
    Podvozok je navrhnutý tak, aby poskytol excelentné správanie sa na ceste za každých podmienok, zatiaľ čo úroveň komfortu spĺňa požiadavky cieľových zákazníkov. Zavesenie kolies je vpredu typu McPherson a vzadu je to systém vlečných ramien spojených torzne pružnou priečkou. Štrnásťpalcové kolesá (pätnásťpalcové sú opcia, alebo súčasť Worksite Pack) sú obuté do pneumatík Michelin. Brzdový systém je vybavený ABS ako štandard a je tvorený ventilovanými kotúčmi na prednej náprave a bubnovými brzdami na náprave zadnej.

    Úspory v každej oblasti
    Kupujúci malých vanov a obzvlášť fleetoví manažéri sledujú celkové prevádzkové náklady vozidla mimoriadne pozorne. Nemo preto z tohto pohľadu ponúka množstvo výhod:
  • predajná cena je nižšia ako v prípade na trhu aktuálnych konvenčných malých vanov

  • dizajn, ktorý zaručuje robustnosť a dlhý životný cyklus

  • limitované náklady na údržbu, vďaka servisným intervalom 30 000 km alebo dva roky

  • náklady na opravu sú limitované použitím dielcov s osvedčenou spoľahlivosťou

  • nízka spotreba robí z modelu Nemo etalón svojej triedy


  • Veľkorysá a bezpečná predná časť
    Predná časť modelu Nemo bola vybavená robustným dizajnom, ktorý sa perfektne hodí k pozícii vozidla. Účinok zvýrazňuje kapota napnutých línií s veľkým znakom automobilky, svetlomety s čírou optikou, umiestnené tak, aby boli chránené pred drobnými ranami a veľkorysý nárazník pre efektívnu ochranu. Široké a vysoké čelné okno poskytuje maximálnu viditeľnosť, zatiaľ čo dovoľuje svetlu prúdiť do interiéru.

    Citroën Nemo Bočný pohľad, dojem priestrannosti a robustnosti
    Pri pohľade zboku vytvára Nemo dojem priestoru a okamžite vzbudzuje dôveru. Veľkorysé vystupujúce lemy blatníkov sú vpredu aj vzadu sčasti kryté bočnými ochrannými plastmi, s veľkosťou, ktorá má zaručiť efektívnu ochranu proti menším nárazom. Posuvné dvere sú perfektne integrované do celkového štýlu modelu Nemo. Žiadne kovové spoje nie sú viditeľné na bočných plochách, čo poskytuje vynikajúci priestor pre zobrazenie mena spoločnosti. Veľkorysé okná kabíny naznačujú vynikajúci vizuálny komfort a presvetlenie interiéru. Nemo jasne stojí za svojou identitou úžitkového vozidla s jasným oddelením medzi kabínou a nákladovým priestorom. Kubický tvar nákladového priestoru garantuje vnútorný priestor a pohodlné nakladanie.

    Citroën Nemo Zadná časť potvrdzujúca status modelu Nemo
    Pri pohľade zozadu potvrdzuje Nemo kvalitatívny dojem z bočného pohľadu. Zadná časť je navrhnutá tak, aby svojim kubistickým dizajnom zabezpečila jednoduchosť vykladania a nakladania, nízku nakladaciu hranu a zadné asymetrické krídlové dvere pre väčšie pohodlie v stiesnených priestoroch. Veľké zadné svetlá umiestnené vertikálne nad ochrannými bočnými prvkami sú moderné, efektívne a chránené od nárazov, ktoré sú častými najmä v mestách.

    Interiérový dizajn v súlade s exteriérom
    Dizajn interiéru modelu Nemo odráža kompaktný dizajn exteriéru. Vozidlo je vybavené:
  • moderným interiérom s palubnou doskou, ktorej detaily a funkčný dizajn vytvárajú dojem priestoru

  • veľkorysý priestor vo všetkých troch smeroch. Podobne ako nákladový, je aj priestor interiéru, v rámci exteriérových rozmerov, úžasne veľký

  • veľkorysá presklená plocha pre vynikajúci výhľad a dojem priestoru zosilnený svetlom prúdiacim do kabíny


  • Citroën Nemo Základ: profesionálny užívateľ
    Viac ako 90 % zákazníkov konvenčných malých vanov sú muži. V 80-tich percentách prípadov sú títo zákazníci profesionálni užívatelia. Tridsať percent použitia týchto úžitkových vozidiel je pre súkromné účely. Množstvo spoločností, používajúcich tento typ vozidla je tvorených menej ako desiatimi ľuďmi.

    Cieľoví zákazníci modelu Nemo pracujú prevažne v nasledujúcich sektoroch: maloobchod, servisy, doručovanie, štátna správa, technický/obchodný personál, stavebná a verejná činnosť (dokončovacie práce). Títo zákazníci hľadajú funkčné vozidlo, prispôsobené ich profesionálnym potrebám. Tiež sú motivovaní nákladovými položkami.

    Malé vany sú v prvom rade používané v mestách a na lokálnych cestách, menej často na diaľniciach.

    Medzinárodný trh
    V prvých šiestich mesiacoch roku 2007 sa predalo na európskom trhu 11,9% úžitkových vozidiel. Citroën má v tejto kategórii trhový podiel 18,2 %.

    Segmentácia ľahkých úžitkových vozidiel je postavená na objemoch a užitočných zaťaženiach.

    Citroën je prítomný v piatich kategóriách ľahkých úžitkových vozidiel. Berlingo patrí do segmentu F1 (malé vany s užitočnou hmotnosťou do 800 kg a objemom 4 m3), Jumpy je v segmente K1 (do 1200 kg a 7 m3) a Jumper patrí do segmentov K2 a K4 (do 3 000 kg a 22 m3).

    Rovnako ako Berlingo aj Nemo patrí do prvého segmentu (F1). Celkovo bolo v 18 krajinách Európy v roku 2006 predaných 410 300 malých vanov. Berlingo LCV má vo svojom segmente v Európe podiel 16,6 %, čo znamená predaj takmer 67 900 vozidiel.

    Hlavné trhy pre malé vany sú v klesajúcom poradí: Francúzsko, Veľká Británia, Taliansko, Nemecko, Španielsko, Holandsko, Belgicko, Portugalsko a Švédsko.

    Nemo bude predávaný tiež v mnohých krajinách mimo Európu.

    Spracoval: Karol Zechmeister, 17. december 2007

      

    [ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]