Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Renault Twingo 2008 (11/2007)  Vytlačiť stránku

Renault Twingo 2008 Nové Twingo, ktoré je prvým vozidlom obnoveným v rámci plánu Renault Contrat 2009, bude na slovenský trh uvedené 5. januára 2008. Na Slovensku sa Twingo nepredávalo od roku 2004. Nové Twingo je zamerané na širšiu klientelu vďaka vynikajúcemu motoru 1.2 TCE 100, dynamickému vzhľadu vo verzii GT a prívetivosti a robustnosti v ostatných verziách. Nové Twingo posilní ponuku Renaultu v segmente malých vozidiel a pridá sa tak ku Cliu Storia, Thalii, Modusu a Cliu III. Toto vozidlo je vyrábané v Slovinsku a v prípravnej fáze prešlo doteraz najprísnejšími podmienkami v oblasti kvality a rentability.

Živé
Nové Twingo sa dostáva na novú úroveň oproti svojmu predchodcovi. Ponúka dynamickejšie jazdné vlastnosti a vyššiu bezpečnosť. Jeho živé a predvídateľné správanie v meste dodáva vďaka dobrej väzbe na vozovku istotu aj na dlhých cestách. Špeciálna úprava karosérie a nový motor 1.2 TCE 100 k sú zárukou dynamického charakteru Nového Twinga GT, ktorý je najlepším kompromisom medzi výkonom a spotrebou vo svojej kategórii. Nové Twingo nerobí kompromisy v bezpečnosti a garantuje optimálnu ochranu všetkým členom posádky na úrovni sedanov z vyšších kategórií. Toto vozidlo je tiež vybavené modernými pomocnými systémami, ktoré neboli k dispozícii u jeho predchodcu, a ktoré väčšinou pochádzajú z vyšších kategórií vozidiel. Príkladom je tempomat či automatické zapínanie svetlometov.

Praktické
Renault Twingo 2008 Dedičná črta Twinga, trojdverové prevedenie, poskytuje v Novom Twingu ľahký prístup na štyri pohodlné miesta, ktoré sú prispôsobené aj pre vysokých ľudí. Jeho interiér je ergonomický, intuitívne v ňom nájdete to, čo potrebujete, a je zladený a vyhotovený z kvalitných materiálov. Toto malé vozidlo hrá kartami pohodlia na palube, modularity a vysokej využiteľnosti vďaka mnohým šikovným odkladacím priestorom, na svoju kategóriu nepomerne veľkým batožinovým priestorom a systémom štyroch nezávislých posuvných sedadiel v závislosti od úrovne výbavy.

Moderné
Nové Twingo s Vami komunikuje prostredníctvom výnimočnej ponuky možností pripojenia. Audio Connexion Box (v ponuke „Doplnkov“) s ovládaním pod volantom umožňuje preniesť si na palubu vlastnú hudobnú zbierku vo formáte MP3 prostredníctvom kľúča USB, osobného prehrávača alebo cez iPod®. Takisto ponúka „hands-free“ (v ponuke „Doplnkov“) ovládanie telefónu prostredníctvom Bluetooth® s funkciou dočasného prerušenia hovoru v prípadoch, kedy si to vyžaduje bezpečnosť. Takisto, v duchu „moje Twingo“ je k dispozícii možnosť personalizácie vozidla v podobe dekoratívnych motívov na karosérii, ako aj doplnkov interiéru ako „organizer box“ alebo „light box“ (v ponuke „Doplnkov“).

Spoľahlivé, úsporné a ohľaduplné voči životnému prostrediu
Renault Twingo 2008 Nové Twingo je koncipované tak, aby bolo čo najohľaduplnejšie voči životnému prostrediu. Ide najmä o jeho emisie CO2 (maximálne 140 g/km), jeho koncepciu eco² s 9 % recyklovaných plastických hmôt a výrobu v závode v Novom Meste s certifikátom ISO 14001. Všetky verzie Nového Twinga bez ohľadu na typ motora nesú označenie „Renault eco²“. Vývoj tohto vozidla, ktoré bolo starostlivo prepracované do najmenších detailov, mu zabezpečuje minimálne náklady na používanie a dlhú životnosť. Nové Twingo je úsporné tak pri kúpe, ako aj pri používaní.

Živé a bezpečné správanie

Výrazná osobnosť vďaka robustnému a dynamickému dizajnu
Nové Twingo so svojou predĺženou kapotou, robustným tvarom a čistými líniami na bokoch a v zadnej časti predstavuje jasný a moderný dizajn. Jeho dlhý rázvor kolies (2367 mm) a krátke presahy vpredu aj vzadu mu dodávajú eleganciu a robustnosť. Nové Twingo je posadené na 14-palcových kolesách (alebo 15, v závislosti od verzie), takže vždy pevne sedí na ceste.

Renault Twingo 2008 Prechod medzi kapotou a čelným sklom definitívne zaraďuje Nové Twingo do sveta sedanov. Pripojenie strechy k spodnej časti auta pomocou laserového zvárania je technologickou inováciou, ktorá umožňuje zjemniť prechod a vyhnúť sa tak zlomu v tejto časti. V prednej časti je medzi svetlometmi metalízovaná maska a nárazník „soft nose“ bez mriežky, kapota má v strede jeden elegantný prehyb. Nové Twingo tým vo verziách Access, Expression, Dynamique a GT získava ráz šikovného a živého mestského vozidla. Vstup vzduchu v spodnej časti nárazníka ohraničený svetlometmi do hmly (podľa verzie) ešte podtrhuje tento charakter.

Verzie Dynamique a GT
sú úmyselne športovo ladené, najmä vďaka špecifickému dizajnu predného nárazníka. Svetlomety do hmly sú zvýraznené chrómovaným prvkom. V týchto verziách je vzhľad Twinga ešte osobitejší vďaka lesklej čiernej maske svetlometov a saténovo šedým vonkajším spätným zrkadlám. Vo verzii GT sa nové Twingo vyznačuje spojlerom v hliníkovom prevedení a pochrómovanou hlavicou výfuku.

Nové Twingo: kompaktné a energické

Renault Twingo 2008 Život v meste si vyžaduje špeciálny druh auta. Nové Twingo je so svojou dĺžkou 3600 mm, šírkou 1654 mm, rázvorom kolies 2367 mm a výškou 1470 kompaktné auto stvorené pre mestskú premávku. 170 mm, ktorými sa v dĺžke odlišuje od svojho predchodcu mu umožňuje poskytnúť posádke viac pohodlia a bezpečnosti bez toho, aby spochybnili jeho prvoradé poslanie: manévrovateľnosť za každých okolností. Jeho polomer otáčania je iba 9,85 m (v závislosti od veľkosti kolies).

Bezpečné držanie vozovky
Nové Twingo je ľahko ovládateľné vozidlo s predvídateľnými reakciami. Správanie nového Twinga je určené troma základnými smermi: bezpečnosťou, živosťou a pohodlím. Nové Twingo je automobil určený do mesta, ale vhodný aj na dlhé cesty.

Podvozok
Vpredu je náprava typu pseudo McPherson s hydraulickým tlmičom a skrutkovitou pružinou a s torzným stabilizátorom, ktorý má 25 mm v kombinácii s motorom 1.2 8V a pri iných motoroch 26 mm. Pruženie bolo nastavené tak, aby poskytovalo najlepšiu kombináciu dobrého správania na ceste a komfortu. Nové Twingo získava touto úpravou prednej nápravy viacúčelový a dynamický charakter.

Renault Twingo 2008 Vzadu je náprava kompaktná a ľahká, vo forme H s programovanou deformáciou. Tlmiče sú umiestnené vertikálne a sú doplnené o skrutkovité pružiny s progresívnym účinkom. Pružiny sú uchytené v hornej aj v dolnej časti gumeným prvkom, ktorý zabezpečuje filtráciu vibrácií, ktoré by sa mohli prenášať do karosérie. Torzný stabilizátor tu má 22.5 mm okrem verzií s motorom 1.2 l 60k (19,3 mm).

Elastické kĺby, ktoré spájajú nápravy s karosériou sú rozhodujúce pri hľadaní rovnováhy medzi filtráciou (komfort) a pevnosťou (držanie na vozovke). V novom Twingu sa týmto kĺbom, zdedeným z Clia II, venovala špeciálna pozornosť. Sú zložené z gumenej bunky, ktorá je účinná pri filtrácii a z ostenia, ktoré zabezpečuje požadovanú pevnosť pre správne držanie na ceste. Šírka 14-palcových pneumatík je 165 mm, k dispozícii sú ešte 15-palcové 185 milimetrové pneumatiky.

Výraznejší dynamický charakter vo verzii GT

Verzia GT
Renault Twingo 2008 má osobitý ráz, na karosérii sa objavujú viaceré prvky, ktoré novému Twingu zabezpečujú pozoruhodné dynamické vlastnosti pri zachovaní vysokého komfortu. Vystužené závesné ramená zabezpečujú veľmi presné sledovanie dráhy. Filtrácie výstuh poskytujú veľmi dobré radenie. Pre zabezpečenie čo najlepšieho uchytenia karosérie sú predné tlmiče lisované. Nové Twingo GT má navyše špeciálne upravený posilňovač riadenia, prispôsobený na dynamiku a radosť z jazdy.

Motory spájajúce výkon a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu
Ponuka motorov je oproti „starému“ Twingu rozšírená o výkonnú benzínovú verziu, ktorý zvýrazňuje dynamické vlastnosti nového Twinga. V ponuke sú tri benzínové motory: 1.2 60 k (43 kW), 1.2 16V 75 k (56 kW) a úplne nový 1.2 TCE 100 k (74 kW). Motory sú vybavené integrovaným systémom kontroly (On Board Diagnostic), ktorý zabezpečuje účinnosť výfukovej časti motora pri filtrovaní nečistôt. Všetky tieto motory sú úsporné pri používaní a ohľaduplné voči životnému prostrediu. Ich emisie sú aj pri najsilnejšej verzii maximálne 140 g/km CO2. Všetky tieto motory tiež spĺňajú emisné normy Euro 4.

1.2 8V 60 k (43 kW)
je známy a obľúbený už z pôvodného Twinga, má objem 1149 cm3. Dosahuje výkon 60 k (43 kW) pri 5250 ot/min a maximálny krútiaci moment 93 Nm pri 2500 ot/min. Spĺňa kritériá zákazníkov, ktorí vyhľadávajú vozidlo s nízkymi nákladmi na údržbu a nízkou spotrebou. V Novom Twingu bol tento motor upravený tak, aby dosahoval vyšší krútiaci moment a nižšiu spotrebu. Táto sa tiež znížila vďaka optimalizácii rozdelenia prevodových stupňov manuálnej prevodovky. Spotreba tak dosahuje 5,6 l/100 km, čo zodpovedá 132 g/km CO2.

1.2 16V 75 k (56 kW)
Renault Twingo 2008 motor s objemom 1149 cm3 dosahuje výkon 75 k (55 kW) pri 5500 ot/min a maximálny krútiaci moment 107 Nm pri 4250 ot/min. Ponúka živosť už pri nízkych otáčkach a nízku spotrebu aj vďaka voľnobehu pri 650 ot/min. S týmto motorom sú emisie Nového Twinga maximálne 135 g/km CO2, čo predstavuje spotrebu 5,6 l/100 km s automatickou prevodovkou a 5.7 l/100 km vo verzii s manuálnou prevodovkou.

1.2 TCE 100 k (74 kW)
Renault Twingo 2008 motor nazvaný 1.2 TCE 100 k (Turbo Control Efficiency), ktorý sa montuje aj do Clia III a Modusu je v Novom Twingu k dispozícii iba vo verzii GT. Má spotrebu motorov s jeho objemom valcov, výkon 1.4 litrového motora a maximálny krútiaci moment 1.6 litrového motora. Je vyvinutý z motora 1.2 16V, s ktorým má spoločných 70 % častí. K nemu je pridané turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou, ktorého reakčný čas je znížený na minimum vďaka turbíne a dúchadlu s malým priemerom. Výkon 100 k (74 kW) a jeho maximálny krútiaci moment 145 Nm sú k dispozícii pri 5500 ot/min a 3000 ot/min. Spojenie motora s nízkym objemom valcov s turbodúchadlom poskytuje veľký výkon už pri nízkych otáčkach. Maximálny krútiaci moment je k dispozícii veľmi rýchlo a vo veľkom rozpätí otáčok. Turbodúchadlo disponuje funkciou „overpower,“ ktorá na 2., 3. a 4. prevodovom stupni za hranicou 4500 ot/min zabezpečí väčší výkon o 5 k, resp. 6 Nm. K osobnosti verzie GT patrí aj nastavenie manuálnej 5-stupňovej prevodovky, ktorá má krátke stupne, čím sa Nové Twingo stáva športovo agresívne.
Objem valcov a technológia 1.2 TCE 100 k mu umožňujú vykazovať najnižšiu spotrebu benzínových motorov s výkonom 100 k, teda 5.9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám 140 g/km CO2, to všetko pri maximálnom pôžitku z jazdy. Tento motor zrýchli Twingo z 0 na 100 km/h iba za 9.8 sekundy, čím sa stáva najlepším vo svojej kategórii.

Bezpečnosť skutočného sedanu

Renault Twingo 2008 Nové Twingo je vozidlo bez kompromisov v bezpečnosti, ktoré ponúka lepšie služby ako jeho predchodca. Svojím tvarom a rozmermi pôsobí Nové Twingo veľmi robustne. Renault urobil viaceré zlepšenia s cieľom zabezpečiť ľahké ovládanie vozidla a jeho predvídateľné reakcie. Vývoj sa tiež sústredil na tuhosť pneumatík, aby sa zabezpečilo čo najefektívnejšie a najistejšie správanie Nového Twinga.

Pre zabezpečenie efektívneho brzdenia je Nové Twingo vybavené najnovšou technológiou. Dostalo systémom ABS Continental MK70 s elektrickým rozdeľovačom brzdného účinku a asistentom núdzového brzdenia. Pri prudkom brzdení sa automaticky rozsvietia výstražné svetlá. Je to jediné malé vozidlo s touto funkciou. Na brzdenie využíva Nové Twingo plné alebo ventilované kotúče v závislosti od motora, pričom vzadu sú vždy 8-palcové bubnové brzdy. Nové Twingo v mestských podmienkach manévruje veľmi ľahko vďaka elektrickému posilňovaču riadenia s variabilným účinkom (okrem verzie Authentique). Tlačidlom na úrovni volantu je možné zvoliť si funkciu ľahšieho ovládania, ktorá zabezpečuje lepšiu manévrovateľnosť v mestských podmienkach a pri parkovaní, pričom vo vyšších rýchlostiach dodáva pocit bezpečnosti.

Nové Twingo disponuje moderným vybavením, ktoré sa na jeho predchodcovi nenachádzalo, a ktoré väčšinou pochádza z vyšších tried. Pre väčší komfort a bezpečnosť v každodennej prevádzke môže byť Nové Twingo vybavené: tempomatom, automatickým zapínaním svetlometov, funkciou svetlometov „follow me home“, či senzorom dažďa. Jeho ergonómia, pozícia sedadla a jeho vonkajšie svetlomety, ktoré predvídajú novú legislatívu z tejto oblasti, ponúkajú posilnenú viditeľnosť a umožňujú včas zachytiť všetky nástrahy na ceste. Špeciálna pozornosť sa tiež venovala osobám s vysokou postavou a ich komfortu pri riadení vozidla.

Renault Twingo 2008 Aby sa zabezpečila ochrana pre všetkých cestujúcich, Nové Twingo ponúka koncepciu a bezpečnostnú výbavu ako zosilnenú konštrukciu pre čelné a bočné nárazy. Lôžko motora bolo optimalizované. Gondolový efekt lôžka motora tak umožňuje lepšiu absorbciu energie pri náraze. Nové Twingo je vybavené 2 až 4 airbagmi. K dispozícii sú čelné a bočné airbagy. Airbag spolujazdca je po prvýkrát v Renaulte airbagom nazývaným „3D.“ Svojou formou a objemom optimalizuje rozloženie energie nárazu medzi hlavu a hrudník. Predné a zadné samostatné sedadlá sú koncipované tak, aby sa predišlo podkĺznutiu. Pri čelnom náraze je tento absorbovaný aj výstužou dverí a teda v celej dĺžke. Vnútorný priestor je navrhnutý ako skutočná bunka prežitia. Bočné airbagy zohrávajú významnú úlohu pri bočných nárazoch. Nové Twingo je tiež vybavené prípravou na uchytenie detských sedačiek Isofix. Vzadu, verzie s nedeleným sedadlom majú jedno miesto Isofix a verzie s dvoma nezávislými sedadlami ponúkajú dve miesta Isofix. Miesto spolujazdca bolo prispôsobené tak, aby sa tam dala inštalovať detská sedačka proti smeru jazdy.

Vysoko využiteľné, praktické a pohodlné

Prívetivý interiér
Renault Twingo 2008 Interiér Nového Twinga preberá vlastnosti svojho predchodcu, ktorými sú jednoduchosť a ergonómia. Intuitívne prináša posádke vozidla pocit pohodlia a praktickosti. Palubná doska ponúka množstvo úložných priestorov a je vyhotovená z materiálov, ktoré sú na prvý pohľad kvalitnejšie. K dispozícii je pritom v dvoch farebných prevedeniach – svetlá šedá alebo tmavá karbónová.
Prístrojová doska je vybavená tachometrom LCD a obrazovkou, ktorá má 18 kontroliek. Tieto informácie sú priamo v zornom poli vodiča. V základných verziách je k dispozícii priestor na telefón a mince, vo verziách Dynamique a GT (za príplatok aj v ostatných prevedeniach) sa potom objavuje otáčkomer. Namiesto spomínaného odkladacieho priestoru sa tu nachádza obrazovka zobrazujúca údaje z rádia.

Využiteľný a priestranný
Opticky zmenšené dvere otvárajú prekvapivo veľký priestor. Nové Twingo tak ponúka pocit priestrannosti, ktorý je netypický pre túto kategóriu vozidiel. Tento pocit je posilnený veľkou presklennou plochou, ktorá prináša svetlo a zväčšuje vnútorný objem. Pocit priestrannosti môže byť umocnený panoramatickou elektrickou otvárateľnou strechou v štedrých rozmeroch (666 mm dlhá a 497 mm široká vpredu a 405 mm vzadu). Otváranie je zabezpečené impulzným rotačným elektrickým ovládaním sériovo vybaveným systémom proti zadrhávaniu.

Renault Twingo 2008 Prístup na zadné sedadlá je jednoduchý vďaka prepracovanej vnútornej architektúre. Ergonomicky umiestnené ovládanie na vrchnej časti operadla ho umožňuje ľahko sklopiť a sedadlo sa potom ľahko vráti do pôvodnej pozície. Aby sa pasažieri zadných miest museli pri nastupovaní menej zohnúť, v oblasti hlavy bol priestor pre vstup oproti Twingu zvýšený. Vychádzanie z vozidla je tak jednoduchšie. Interiér Nového Twinga bol prispôsobený aj pre veľké postavy. Výška interiéru je veľmi štedrá. Vpredu je výška od sedadla po strop 897 mm a na zadných sedadlách je táto výška od 877 mm do 851 mm, v závislosti od nastavenia zadných posuvných sedadiel. Toto predstavuje zisk oproti Twingu až o 35 mm, 42 mm a 27 mm. Priestor na kolená na zadných sedadlách sa tiež zvýšil o 23 mm. Maximálne môže dosiahnuť 230 mm, vďaka čomu priestor na nohy pre cestujúcich na zadných sedadlách zodpovedá vozidlám vyššej kategórie.

Porovnanie

Nové Twingo
(s nezávislými zadnými sedadlami)

Twingo

Výška od sedadiel po strop vpredu

897 mm

862 mm

Výška od sedadiel po strop vzadu, sedadlá úplne vzadu

851 mm

824 mm

Výška od sedadiel po strop vzadu, sedadlá úplne vpredu

877 mm

835 mm

Priestor na nohy, sedadlá úplne vzadu

230 mm

207 mm

Vzdialenosť od pedálov po zadné sedadlá úplne vzadu

1700 mm

1692 mm

Objem odkladacích priestorov

28.4 l

12.4 l

Objem batožinového priestoru zadné sedadlá úplne vzadu
a úplne vpredu

165 dm3 až 285 dm3

161 dm3 až 268 dm3


Prispôsobivý
Renault Twingo 2008 Nové Twingo sa prispôsobí potrebám každého zákazníka. Pre zadné miesta ponúka Nové Twingo v závislosti od verzie fixnú lavicu alebo dve samostatné posuvné sedadlá. Nové Twingo tak disponuje najväčším batožinovým priestorom vo svojej kategórii. Vo verziách s fixnou lavicou je batožinový priestor štedrých 230 litrov pod krytom batožinového priestoru. Batožinový priestor sa môže zväčšiť až na 951 litrov, keď sa sklopia zadné sedadlá. Nové Twingo tiež ponúka praktický systém s dvoma nezávislými a posuvnými sedadlami (na Slovensku budú v sérii vo verzii Dynamique a GT), ktoré sa pohybujú v rozmedzí 220 mm (nastaviteľné po 10 mm) a ich operadlo sa môže nastaviť do piatich pozícii od 25° do 35°. V závislosti od nastavenia sa tu batožinový priestor pohybuje od 165 litrov (pre pohodlie pasažierov sú sedadlá posunuté dozadu) do 285 litrov (pre väčší batožinový priestor sú sedadlá posunuté dopredu), resp. pri sklopených sedadlách až do 959 litrov. Nech bude nastavenie sedadiel akékoľvek, do batožinového priestoru sa zmestí skladací kočík.

Výnimočné pohodlie
Renault Twingo 2008 Nové Twingo je navrhnuté pre čo najvyšší komfort posádky. Pozícia vodiča disponuje excelentnou ergonómiou. Volant je tu už výškovo nastaviteľný a je naklonený k šoférovi o 5° viac ako v Twingu. Pri pedáloch sa nachádza miesto, kde si môže šofér položiť nohu a odpočinúť si. Pozícia radiacej páky bola tiež premiestnená tak, aby sama padla do šoférovej ruky. Hmota sedadiel bola prepracovaná tak, aby sedadlo zabezpečovalo čo najlepšie držanie tela a čo najvyšší komfort. Sedadlo je výškovo a pozdĺžne nastaviteľné. Pozíciu si v ňom nájde vodič každej postavy a vysokí ľudia v Novom Twingu tiež nájdu viac pohodlia vďaka vyššej streche. Nové Twingo tiež ponúka 11 odkladacích priestorov v celkovom objeme až 28,4 l, ktoré sú ergonomicky rozmiestnené v interiéri vozidla. Okrem 13-litrovej uzavretej schránky na mieste spolujazdca to sú odkladacie priestory v dverách (2,2 l), na palubnej doske (1,7 l), pod volantom (0,8 l), dva držiaky na poháre a odkladací priestor v stredovej konzole a pod sedadlom vodiča. Na operadle zadných sedadiel sa nachádza vrecko a po bokoch zadných sedadiel sa nachádzajú ďalšie odkladacie priestory (2,5 l). Spolu majú odkladacie priestory 28,4 litra, čo je o 16 litrov viac ako v Twingu. Treba tiež spomenúť, že do odkladacích priestorov v dverách sa zmestí 1,5-litrová fľaša.

Komunikujúce vozidlo, ktoré si môžete personalizovať

Audio Connexion Box (v ponuke Doplnkov)
Renault Twingo 2008 Aby Nové Twingo vyšlo čo najviac v ústrety očakávaniam zákazníkov, v ponuke má už od uvedenia na trh viacero možností personalizácie. Renault dáva k dispozícii možnosti multimediálneho pripojenia, odkladacie priestory a dekoratívne prvky, takže všetky spôsoby, ako spraviť z Nového Twinga jedinečné vozidlo, ktoré sa prispôsobí vášmu životu. Audio Connexion Box umožňuje v aute počúvať vašu obľúbenú hudbu z prenosného mp3 prehrávača. Nové Twingo tak umožňuje aby ste vždy mali k dispozícii svoju obľúbenú hudbu. Ovládanie pod volantom umožňuje ľahkú orientáciu vo svete mp3, či už je nahraný na USB kľúči, mp3 prehrávači či na iPode®, ako aj ovládať hlasitosť. Je vybavený tromi vstupmi (USB, DIN a jack 3,5 mm) a vďaka USB portu sa baterky prehrávača môžu dobíjať. Audio Connexion Box sa nachádza v uzavretej schránke na mieste spolujazdca.

Rádio s mp3 prehrávačom s audio vstupom
Ovládanie telefónu „hands-free“ cez Bluetooth® (v ponuke Doplnkov)
Renault Twingo 2008 už bolo uvedené vo vyšších triedach Renaultu a disponuje viacerými funkciami: oznámenie o detekcii CD mp3 a informácie o mp3 (interpret, názov albumu a pesničky). Rádio sa tu ovláda s rovnakou ľahkosťou ako na mp3 prehrávačoch. Tento systém je tiež vybavený audio vstupom (line-in RCA) kde sa dá pripojiť mp3 prehrávač. Toto inovatívne riešenie pripojenia mobilného telefónu je dokonale integrované. Je intuitívne, automaticky rozoznáva telefón a podporuje bezpečnosť svojou funkciou, kedy z bezpečnostných dôvodov dočasne preruší hovor. Automaticky preberie zoznam z telefónu a zabezpečuje kontinuitu rozhovoru. Konverzácia je prenesená do reproduktorov vozidla a pri prichádzajúcom či odchádzajúcom hovore sa rádio automaticky preruší. Ovládanie je umiestnené pod volantom a informácie sa zobrazujú na prístrojovej doske. Tento systém s telefónmi Bluetooth®, ktoré sú vo veľkom počte dostupné na trhu.

Nové Twingo disponuje širokou ponukou doplnkov pre personalizáciu interiéru. Prefíkané, praktické, šikovné a ergonomické, tieto doplnky prinášajú ešte väčšie pohodlie a prívetivosť interiéru Nového Twinga:
• Protišmykový koberček na palubnú dosku: udrží všetky menšie objekty. Vodičovi umožňuje zachytiť všetko, čo by inak mohlo skĺznuť: okuliare, pero, mince, žetóny do supermarketu atď.
• Organizer-box: táto praktická skrinka sa umiestňuje na miesto držiakov na poháre. Je ľahko prístupná z predných miest a umožňuje odložiť mobilný telefón, pero, parkovacie kartičky, perá či iné drobnosti.
• Make-up box: umožňuje ženám, aby mali vždy poruke súpravu na maľovanie, ako aj zrkadielko. Umiestňuje sa na miesto popolníka do držiakov na poháre.
• Light-box: vás osvieti v každej situácii. Stačí ho ľahko stlačiť a elektronické diódy sa rozsvietia. Umiestňuje sa na miesto popolníka do držiaka na poháre.

Široká ponuka vonkajších ozdobných prvkov
Renault Twingo 2008 V duchu “moje Twingo”, Renault dáva zákazníkom možnosť personalizácie ich vozidla. K dispozícii je široká ponuka ozdobných prvkov, vďaka ktorým si zákazníci môžu zvoliť vzhľad Nového Twinga:
- dynamický: dekoratívne pruhy biele, dekoračný komplet šachovnica, …
- mestský: špirálový prvok, dekoračný komplet Tatoo…
- elegantný: dekoračný komplet vlčí mak…
Tieto prvky môžu byť umiestnené na vystúpenú časť v oblasti kľučky dverí, na stredový stĺpik, na dvere, alebo na boky vzadu. Každému sa tak necháva priestor pre využitie vlastnej predstavivosti, aby si vytvoril Nové Twingo, ktoré mu najviac vyhovuje.

Vozidlo, ktoré spĺňa kritériá „Renault eco²“

Všetky verzie Nového Twinga s označením „Renault eco²“
Renault Twingo 2008 Renault zaviedol označenie „Renault eco²“ ako ekologický indikátor svojich vozidiel určený zákazníkom. Toto označenie bolo navrhnuté podľa troch jasných a merateľných kritérií, ktoré sú buď oficiálne normované (proces udeľovania certifikátu ISO 140001), alebo sa zakladajú na objektívne merateľných vlastnostiach (emisie CO2 či podiel recyklovaných plastov). Všetky verzie Nového Twinga bez ohľadu na ich motor sú označené „Renault eco²“.

Vynikajúca bilancia emisií CO2
Žiadne Nové Twingo nemá emisie vyššie ako 140 g/km CO2. Nové Twingo tak priamo prispieva k naplneniu plánu „120 – 140“ v rámci Renault Contrat 2009. Renault sa zaviazal, že od roku 2008 bude predávať 1 milión vozidiel s emisiami nižšími ako 140 g/km CO2, a tretina z nich má mať emisie nižšie ako 120 g/km CO2. Aby sa podarilo dosiahnuť túto spotrebu, do najmenších detailov sa prepracovala aerodynamika (SCx = 0,689), stopa pneumatiky (zúžená o 15 %), znížilo sa trenie a vozidlo sa odľahčilo. Tým, že sa zaviedol elektrický posilňovač riadenia sa takisto ušetrilo 0.2 až 0.3 l/100 km v závislosti od prevádzkového cyklu.

9 % recyklovaných plastických hmôt
Renault Twingo 2008 Až 95 % hmotnosti Nového Twinga je možné zhodnotiť prostredníctvom recyklácie alebo produkcie energie. Použitie polypropylénu vedie k zlepšeniu perspektív recyklovateľnosti. Označenie výrobkov bolo tiež vylepšené tak, aby sa uľahčila recyklácia. Časti z plastickej hmoty ťažšie ako 100g a gumené časti ťažšie ako 200g sú označené symbolom materiálu, z ktorého sú vyrobené. Súčasťou nového Twinga je okrem toho 15kg recyklovaných materiálov a 13kg obnoviteľných materiálov (latex, bavlna, koža, papier, drevo).

Vonkajší hluk nižší ako stanovujú normy
Zvukové emisie Nového Twinga sú mierne nižšie ako platné normy. Norma pre osobné vozidlá je 74 dB pre benzínové motory.

Výroba v závode s certifikátom ISO 14 001
Nové Twingo podliehalo najprísnejším zadávacím podmienkam v oblasti kvality a rentability. Nové malé vozidlo Renault je vyrábané v závode v Novom Meste v Slovinsku. Tento závod má certifikát ISO 14001 od roku 1999 (obnovený v rokoch 2002 a 2005). Tento certifikát udeľovaný nezávislou inštitúciou (Medzinárodná organizácia pre normalizáciu) je uznaním pokroku pri odbúravaní dopadov činnosti závodu na životné prostredie. Závod v Novom Meste sa umiestňuje medzi závodmi Renault s najmenším dopadom na životné prostredie. Za posledných 10 rokov sa spotreba vody na výrobu jedného vozidla znížila na polovicu a spotreba energie tiež na jedno vozidlo klesla o 40 %.

Nízke náklady na používanie a záruka proti prehrdzaveniu 12 rokov
Renault Twingo 2008 Nové Twingo má za cieľ uľahčiť život svojim majiteľom. Servisné prehliadky sú navrhnuté na každých 30.000 km pre benzínové motory (okrem verzie GT – 20.000 km, ktorá využíva nový Oil Control System). Výmena sviečok a vzduchového filtra sa robí každých 60.000 km, rozvodový remeň sa mení každých 120.000 km. Pri používaní ponúkajú všetky motory vynikajúcu spotrebu. Nové Twingo je vybavené prvkami, ktoré chránia drahé časti vozidla pri slabých nárazoch, najmä v kontexte testov RCAR . Použitý polypropylén na nárazníkoch absorbuje skoro všetku energiu slabého nárazu. Nové Twingo má záruku 12 rokov na prehrdzavenie vďaka vstreknutiu vosku do dutých častí karosérie.

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.
dňa: 14.11.2007

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]