Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: MINI Clubman  Vytlačiť stránku

•Rozšírenie rodiny MINI o vskutku inovatívnu a unikátnu karosársku koncepciu „shooting brake“, zdôrazňujúcu tak športovosť, ako aj funkčné kvality prostredníctvom predĺženej línie strechy; nové MINI Clubman, kombinujúce jazdný zážitok typický pre značku s extrovertným dizajnom, vysokú mieru možnej individualizácie s rozšírenou funkčnosťou; päť miest v kabíne, dvojdielne vertikálne delené dvere batožinového priestoru (tzv. Splitdoor) a špeciálne dodatočné dvere na pravej strane, otvárajúce sa proti smeru jazdy (tzv. Clubdoor); dĺžka karosérie predĺžená oproti „bežnému“ MINI o 24 cm, rázvor náprav a miesto pre nohy vzadu predĺžené o 8 cm, objem batožinového priestoru 260-930 litrov pri možnosti sklopiť zadné operadlo.

•Unikátne a celkom jednoznačne identifikovateľné proporcie ako jasný dôkaz individuálneho charakteru nového MINI Clubman; jasné začlenenie do dizajnového štýlu, typického pre MINI, pomocou dizajnových ikôn MINI.

•Nová generácia štvorvalcových benzínových motorov prepĺňaných turbodúchadlom s technológiou twin-scroll, respektíve plne variabilným manažmentom ventilov VALVETRONIC, ako aj štvorvalcových naftových motorov s priamym vstrekovaním common-rail; všetky motorické varianty vybavené širokou škálou inovácií na zlepšenie hospodárnosti prevádzky a zníženie emisií škodlivých látok: Auto Start-Stop, Brake Energy Regeneration, indikátor momentu preradenia.

•Pohon predných kolies; pre značku typický pocit motokáry, zabezpečený sofistikovanou technológiou podvozka, špeciálne prispôsobenou potrebám modelu MINI Clubman; brzdy s protiblokovacím systémom ABS, elektronické rozdelenie brzdného účinku EBD, Kontrola brzdenia v zákrutách CBC a brzdový asistent; Dynamická kontrola stability DSC s Asistentom rozjazdu do kopca štandardne vo výbave všetkých modelov; diferenciál so zvýšenou svornosťou na želanie pre MINI Cooper S Clubman.

•Pre prípad nárazu optimalizovaná ochranná štruktúra kabíny pre pasažierov; šesť airbagov v štandardnej výbave, trojbodové samonavíjacie pásy na všetkých sedadlách; predpínače a obmedzovače ťahu pásov na predných sedadlách; varovný systém nezapnutých pásov; úchytné body pre detské sedačky ISOFIX štandardne na zadných sedadlách.

•Moderná reinterpretácia historických koreňov so štylistickými referenciami ako Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman a Mini Clubman Estate zo šesťdesiatych rokov.

•Široká paleta prvkov individualizácie exteriéru aj interiéru; rám okolo zadných dverí zladený s farbou strechy; výber z vyše 40 možných farebných kombinácií; špecifická ponuka extra prvkov na želanie a doplnkov.

•Uvedenie na trh 10. Novembra 2007 v Nemecku v troch motorických variantoch:

MINI Cooper S Clubman: radový štvorvalcový benzínový motor s technológiou turbodúchadla twin-scroll a priamym vstrekovaním,
Objem 1598 cm3, max. výkon 128 kW/175 k pri 5500 ot/min,
Max. krútiaci moment 240 Nm pri 1600-5000 ot/min (260 Nm s funkciou Overboost),
Akcelerácia 0-100 km/h za 7,6 sekundy,
Maximálna rýchlosť 224 km/h,
Kombinovaná spotreba paliva podľa štandardu EÚ 6,3 l/100 km, Emisie CO2 podľa štandardu EÚ 150 g/km.

MINI Cooper Clubman: radový štvorvalcový benzínový motor s plne variabilným manažmentom ventilov VALVETRONIC od BMW Group,
Objem 1598 cm3, max. výkon 88 kW/120 k pri 6000 ot/min,
Max. krútiaci moment 160 Nm pri 4250 ot/min,
Akcelerácia 0-100 km/h za 9,8 sekundy,
Maximálna rýchlosť 201 km/h,
Kombinovaná spotreba paliva podľa štandardu EÚ 5,5 l/100 km, Emisie CO2 podľa štandardu EÚ 132 g/km.

MINI Cooper D Clubman: radový štvorvalcový turbodiesel s technológiou priameho vstrekovania common-rail a variabilnou geometriou turbodúchadla,
Objem 1560 cm3, max. výkon 80 kW/110 k pri 4000 ot/min,
Max. krútiaci moment 240 Nm pri 1750-2000 ot/min (260 Nm s funkciou Overboost),
Akcelerácia 0-100 km/h za 10,4 sekundy,
Maximálna rýchlosť 193 km/h,
Kombinovaná spotreba paliva podľa štandardu EÚ 4,1 l/100 km, Emisie CO2 podľa štandardu EÚ 109 g/km.


Unikátne, extrovertné, neodolateľné: MINI Clubman.

Pozriete sa naňho a okamžite zatúžite sadnúť si za volant. Takmer na deň presne prichádza rok po uvedení novej modelovej generácie MINI rozšírenie jej ponuky o koncepciu neodolateľnú a inovatívnu v každom smere. Už samotným prekvapivým dizajnom sa MINI Clubman vymyká akýmkoľvek rámcom a konvenciám. Je to síce pri pohľade z akéhokoľvek uhla skutočné MINI, zároveň však priťahuje maximálnu pozornosť ojedinelým dizajnom svojej zadnej časti a originálnymi proporciami. Na predných sedadlách ponúka MINI Clubman pre značku typické výnimočné kvality zážitku z jazdy, za nimi je tu však niečo nové, čo ešte umocní nezabudnuteľné dojmy, ktoré toto auto zanechá: pozoruhodný komfort sedenia vzadu, flexibilné usporiadanie batožinového priestoru a unikátny systém zadných dverí.

Práve systém otvárania zadných dverí je najvýraznejším prvkom vzrušujúco extrovertnej štylistiky nového modelu MINI Clubman. Sú delené vertikálne a otvárajú sa do strán, visiac na viditeľných vonkajších pántoch dverí. Tieto dvere dostali aj svoje špeciálne označenie: Splitdoor. Po ich otvorení sa vám ponúkne variabilný batožinový priestor, ktorý má už v základnom usporiadaní, teda s vyklopeným zadným operadlom, objem až 260 litrov. Vďaka predĺženej streche poskytuje batožinový priestor štedré vnútorné dimenzie aj na výšku, nehovoriac o možnosti jeho rozšírenia vďaka možnosti sklápať zadné operadlo (v celku aj po častiach), čo umožňuje prepraviť aj neskladné predmety, napríklad športový výstroj.
Radosť vám MINI Clubman urobí aj možnosťou kompletne plochej batožinovej podlahy. Náklad v batožinovom priestore je na želanie možné bezpečne oddeliť od priestoru pre posádku praktickou ochrannou sieťou. Na bezpečnosť sa myslelo aj pri originálnych dvojdielnych dverách do batožinového priestoru: pre stále dokonalý výhľad z auta aj v zlom počasí sú každé z nich vybavené samostatným stieračom.

Ďalším mimoriadne odvážnym, i keď štylisticky navonok takmer nenápadným prvkom, sú zadné bočné dvere na pravej strane auta, nazvané Clubdoor. Otvárajú sa v protismere jazdy a zároveň proti smeru otvárania pravých predných dverí. Vďaka týmto extra bočným dverám je nastupovanie na zadné sedadlá bezproblémové a nanajvýš pohodlné.
Z bezpečnostných dôvodov je možné pravé zadné bočné dvere otvoriť iba keď sú otvorené aj pravé predné dvere. Vďaka tomu odpadla nutnosť vybaviť ich kľučkou na vonkajšej strane, čo znamená, že keď sú zatvorené, takmer ich na bočnom profile pravej strany karosérie neuvidíte, čím si MINI Clubman súčasne s funkčnou originalitou zachováva aj symetrickú harmóniu dizajnu.

Veľkou novinkou, ktorú prináša MINI Clubman do rodiny MINI, je interiér až pre piatich pasažierov, zároveň však umožňuje slobodu výberu medzi troj- a dvojmiestnymi zadným radom. Cestujúci si budú môcť vychutnať priestorový komfort nielen vďaka karosérii dlhšej až o 240 mm oproti „základnému“ hatchbacku MINI, ale aj vďaka rázvoru náprav, predĺženému o 80 mm, ktorý priniesol o celých 80 mm viac vnútornej dĺžky pre ich nohy.

MINI Clubman je vzrušujúca novinka, zároveň je to však moderná interpretácia klasického konceptu. Konfiguráciou vertikálne delených dvojitých zadných dverí pripomína legendy minulosti ako boli Austin Mini Countryman, Morris Mini Traveller a MINI Clubman Estate, úspešne predávané v rokoch 1960 až 1982. Na jednej strane poslúžili ako inšpirácia pre nové MINI Clubman, to však ich klasický odkaz pretavilo do modernej podoby s použitím špičkových technológií 21. storočia. Na mieste, kde kedysi dávno charakterizoval zadnú časť auta drevený rám, sú dnes hrany, plynulo a aerodynamicky sa vlievajúce do C-stĺpikov, formujúc harmonické zadné partie. Klasiku pripomínajú aj farebné schémy: nové MINI Clubman má C-stĺpiky spolu s nárazníkom zvýraznené kontrastnou farbou. Farebné orámovanie zadných dverí v tomto prípade vždy ladí s farbou strechy, ktorej odlišný odtieň, buď strieborný alebo čierny, je štandardnou výbavou pre MINI Clubman.

Unikátne prvky vzhľadu a typické MINI elementy vychádzajú z predpokladu, že tri verzie nového modelu MINI Clubman sa odpredu až po B-stĺpiky karosérie zhodujú s hatchbackmi MINI Cooper, MINI Cooper D a MINI Cooper S. V žiadnom prípade tu nemôžu chýbať ikonické prvky dizajnu ako sú veľké okrúhle predné svetlá, okrúhle pozičné svetlá a šesťuholníkovitá mreža chladiča. Aj MINI Clubman ponúka na obdiv chrómovanú lištu, tiahnúcu sa na úrovni línie bokov karosérie a prechádzajúcu aj cez zadné dvojité dvere. Klasickým elementom MINI sú zadné svetlá voľne „plávajúce“ na ploche karosérie. MINI Clubman prináša ich novú interpretáciu s ľahkým stočením dovnútra na hornej časti, harmonizujúcim s farebne kontrastným rámom okolo zadných dverí.

Vyše 40 farebných kombinácií prináša radosť z jazdy v atraktívnej a štýlovej podobe. MINI Clubman je k dispozícii v dvanástich farbách karosérie, z čoho tri sú základné (červená Chili Red, biela Pepper White a žltá Mellow Yellow), osem je metalických (čierna Astro Black, strieborná Sparkling Silver, zelená British Racing Green, strieborná Pure Silver, modrá Lightning Blue, červená Nightfire Red, strieborná Dark Silver a modrá Laser Blue) a jedna metalická – Hot Chocolate - je špeciálne vyhradená pre MINI Clubman. Táto farba vari najlepšie ladí so strieborným farebným orámovaním okolo zadnej časti auta, množstvo variácií je však veľmi široké.

Pocit slobody v kabíne dodáva množstvo rozličných vizuálnych variantov. Kombinovať tu môžete štyri rôzne interiérové farby s piatimi rozličnými variantmi farebných doplnkov Colour Line. Sedadlá sú okrem textilného poťahu k dispozícii aj v kombinácii textilu a kože, a samozrejme aj ako celokožené, v najrôznejších možných variantoch a farebných schémach. K tomu sa pridáva ešte pestrý výber prvotriednych obkladových materiálov, ako sú Anglický dub, alebo lesklý čierny lak Black Piano, poskytujúcich alternatívu k štandardným obkladom a ďalším dvom obkladom dostupným na želanie: Fluid Silver (tekuté striebro) alebo Brushed Alloy (leštená zliatina).

MINI vyvinulo tento nový modelový variant tak, aby uspokojilo aktívnych a vášnivých individualistov, pre ktorých sú cenenými devízami lepšia funkčnosť a pre MINI typické jazdné charakteristiky, odlišujúce ho od sivého priemeru súčasných automobilov. Napriek dlhšej karosérii a rázvoru si MINI Clubman zachováva „postoj“ na kolesách a krátke previsy, typické pre MINI, čo znamená mimoriadnu jazdnú agilitu a dnes už legendárny pocit motokáry, známy od čias, kedy sa značka MINI zrodila. Presné vedenie predných kolies zabezpečuje náprava typu McPherson, zadné kolesá sa spoliehajú na pokročilú konštrukciu s centrálnym ramenom z dielní BMW Group s hliníkovými pozdĺžnymi ramenami. Nové MINI Cooper S Clubman má podvozok ladený ešte o niečo dynamickejšie než MINI Cooper Clubman a MINI Cooper D Clubman. Tieto modely majú v štandardnej výbave 15-palcové disky kolies, zatiaľ čo MINI Cooper S Clubman dokonca 16-palcové s pneumatikami typu Runflat, umožňujúcimi núdzový dojazd aj po úplnej strate tlaku. Riadenie je vybavené elektrickým posilňovačom EPAS, s účinkom meniacim sa podľa rýchlosti jazdy a poskytujúcim dokonalo presné reakcie i spätné väzby, zároveň však prinášajúce oproti konvenčnému typu riadenia výrazné úspory energie, keďže elektrický posilňovač ju potrebuje iba vtedy, keď vodič skutočne točí volantom. Do štandardu elektronických asistenčných jazdných systémov patria ABS, EBD, CBC a DSC, vrátane asistenta rozjazdu do kopca a brzdového asistenta pre prípady nutnosti prudkého spomalenia a dosiahnutia najkratšej možnej brzdnej dráhy.

Pohonné jednotky pre MINI Clubman prinášajú maximálnu efektivitu. Nielenže sú zárukou mimoriadne dynamického jazdného zážitku, spolu s kompletnou motorizáciou pre MINI modelového roku 2008 však prinášajú aj kompletný súbor opatrení na zníženie spotreby paliva. Prvým dobrým príkladom je Brake Energy Regeneration, teda systém, ktorý zachytáva kinetickú energiu auta pri brzdení a spomaľovaní a použije ju na dobíjanie batérie. Vďaka tomu je zároveň možné pri zrýchlení odpojiť alternátor, čo zlepší dynamiku jazdy. Novinkou je aj funkcia Auto Start Stop pre verzie s manuálnou prevodovkou. Tá pri zastavení auta, napríklad pri semaforoch, automaticky vypne motor po tom, ako vodič vyradí do neutrálu. Pri stlačení pedálu spojky ho znovu samočinne naštartuje. Takto sa dosahuje podstatná úspora paliva v hustej mestskej premávke s množstvom zastavení. K efektívnej jazde významne prispieva aj indikátor momentu preradenia. Táto funkcia je štandardom takisto pre modely s manuálnou prevodovkou a pomocou svojho „elektronického mozgu“ bleskurýchlo vypočíta a pomocou symbolu šípky na displeji pod otáčkomerom odporučí vodičovi zaradiť vyšší stupeň, optimálny v danej chvíli. Manuálne šesťstupňové prevodovky sú štandardom pre všetky motorické varianty, okrem nich je možné vybaviť MINI Clubman aj šesťstupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou manuálneho sekvenčného radenia tlačidlami na volante.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]