Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: SsangYong Kyron (Facelift)  Vytlačiť stránku

Obchodné označenie Kyron inšpiroval pocit nespútanej voľnosti a vznikol kombináciou gréckeho výrazu kai = beh. A teraz nový Kyron prichádza v najmodernejšom dizajnérskom trende, aby sa ešte viac zatraktívnil a zvýšil svoju schopnosť konkurencie v segmente SUV, predovšetkým voči hlavným kórejským konkurentom. Jeho príchod sprevádza i ponuka silnejšieho dieselového motora, ktorý určite zaujme zákazníkov preferujúcich vyšší výkon.

História
SsangYong začal vyvíjať Kyron ako projekt s názvom D100 vo februári 2002. Pre zaistenie najvyššej úrovne bezpečnosti a kvality nového modelu sa pri jeho vývoji použilo 240 testovaných vozidiel. Uskutočnilo sa 50 crash testov vozidla a 300 crash testov jeho súčastí.
SsangYong Kyron bol testovaný v extrémnych mrazoch pri -30 až -40 stupňoch Celzia a v intenzívnom horku pri 40 až 50 stupňoch Celzia, napríklad v Španielsku, Švédsku či v Austrálii. Dosiahnuté výsledky pomohli k splneniu stanovených európskych noriem a potvrdili celkovú vysokú kvalitu Kyrona.

Nový Kyron bol v Južnej Kórei uvedený na trh 05.04.2007. Ide o koncept s označením D130, jeho predpokladaný výrobný cyklus má trvať do roku 2010.

Zmeny exteriéru
Celková štylizácia vychádza z konceptov futuristického SUV a je po všetkých stránkach nová. Majestátny vzhľad prednej časti vozidla, pôvodne inšpirovaný stredovekou rytierskou prilbou, bol predizajnovaný, aby zvýrazňoval športový dojem, k čomu prispievajú i číre kryty svetlometov a nový tvar hmloviek. Prúdnicové línie pri pohľade z boku stále evokujú rýchlosť a postihujú najnovšie trendy v aerodynamike. Zmena vzhľadu nového Kyrona sa ale týka predovšetkým zadnej časti vozidla. Novú podobu dostali nie len zadné svetlomety, ale i nárazník (dvojfarebné prevedenie), spojler s integrovaným tretím brzdovým svetlom a chrómová lišta zadných dverí. Škála ponúkaných metalických lakov bola rozšírená o úplne novú modrú farbu Lucky Blue. Modernejší dizajn dostali tiež 18“ disky z ľahkých zliatin.

Zmeny interiéru
Interiér je jedným zo zlatých klincov modelu Kyron. Základom je moderný a dynamický design, ktorý zdieľa prvky typické pre SUV i pre športové kupé. Jedinečné usporiadanie interiéru vytvára logicky riešený priestor vodiča, kde sú všetky ovládacie prvky ľahko prístupné a použiteľné. Pre zaistenie optimálnej ovládateľnosti a maximálneho pohodlia je priestor vodiča usporiadaný v kruhových profiloch. Naviac vysoká kvalita použitých materiálov umožnila elegantnú povrchovú úpravu.

Systém pamäti pre sedadlo vodiča ponúka rozmanitý komfort. Systém si pamätá pozíciu sedadla a nastavenia zrkadla pre tri rôzne osoby, čo je užitočná funkcia, pokiaľ rovnaké vozidlo používa viacero vodičov. Variabilita sedadiel a veľkosť batožinového priestoru 625 litrov zaraďuje Kyron v rámci konkurenčných modelov medzi najlepší. Celková veľkosť zodpovedá počtu cestujúcich s ďalším atraktívnym priestorom pre využitie voľného času. Kyron je skrátka najpriestrannejší zo všetkých automobilov vo svojej kategórii. Koncepcia interiéru predstihuje svoju dobu a ako celok pôsobí veľmi harmonicky.
Farebné ladenie interiéru pokračuje i u nového Kyrona vo dvoch odtieňoch, pričom rovnaká zostáva len béžová farba. Pri tmavom variante interiéru nahradila pôvodnú šedú farbu klasická čierna.
Ďalšou dôležitou novinkou v ponuke výbavy nového Kyrona je použitie nového typu autorádia vyvinutého špeciálne pre európsky trh. Toto originálne autorádio SsangYong už ponúka okrem funkcie RDS tiež podporu prehrávania MP3 a komfortné ovládanie na volante.

Zmeny v pohonných agregátoch
Automobilka SsangYong Motor vyvinula pod záštitou kvality Mercedes-Benz štvorvalcový vznetový motor ´Xdi200´, ktorý je štandardne montovaný do modelu Kyron i naďalej. Tento motor sa môže pochváliť vo svojej kategórii prvotriednym výkonom 104kW.
Naviac sa u tejto tretej generácie vznetového motora so vstrekovaním typu Common Rail podstatne zlepšila odolnosť a tlmenie hluku. Kombinovaná spotreba paliva dosahuje úroveň 7,7 l/100 km (modely s manuálnym radením) a 8,4 l/100 km (modely so samočinnou prevodovkou), čo v porovnaní s niektorými japonskými a európskymi modelmi predstavuje veľmi slušnú úroveň úspornosti.
Významnou prednosťou motora je i maximálna priepustná hmotnosť brzdeného prívesu 2300 kg, ktorá patrí k najvyšším v rámci konkurenčných modelov rovnakej kategórie.
Za najpodstatnejšiu zmenu tak môžeme považovať obohatenie ponuky motorov nového Kyrona o výkonnejšiu variantu s objemom 2 696 cm3 (Common Rail III, systém XVT) s výkonom 121 kW. Rovnako ako motor 200XDi i silnejší 270XVT je vyvinutý v spolupráci s Mercedes Benz.

SsangYong v ČR a SR tak bude mať prvý krát pre svojich zákazníkov k dispozícii dve varianty dieselových motorov pri jednom zo svojich modelov.

Bezpečnosť
V oblasti aktívnej bezpečnosti je nový Kyron i naďalej v záujme maximálnej ochrany vozidla a cestujúcich vybavený kotúčovými brzdami, ktoré sú vpredu vetrané. Pokročilý systém ESP (Electronic Stability Program – program elektronickej stability jazdy) kombinuje dokonalé bezpečnostné systémy ako je elektronické rozdelenie brzdnej sily EBD, protiblokovací systém bŕzd ABS (Antiblock Brake System), systém brzdového asistentu BAS (Brake Assist System) a novo doplnený systém aktívnej ochrany proti prevráteniu ARP (Active Rollover Protection) vrátane systému automatickej regulácie rýchlosti pri jazde z kopca HDC (Hill Descent Control).

Okrem toho sú v rámci pasívnej bezpečnosti zapojené tiež konštrukčné prvky ako je trojvrstvový oceľový rám, dverové nárazové výstuže, airbagy vodiča a spolujazdca. strešné airbagy, signalizácia zapnutia bezpečnostného pásu a bezpečnostné elektrické okno na strane vodiča. Všetky tieto prvky a funkcie bezpečnostnej výbavy vyhovujú štandardnej európskej úrovni bezpečnostných predpisov.

Zabezpečenie a pohodlie
Model Kyron je posilnený zavedením rady zariadení zaisťujúcich pohodlie ako vodičovi tak i ostatným cestujúcim. K spoľahlivému zaisteniu proti krádeži prispievajú imobilizér integrovaný do diaľkového ovládania centrálneho zamykania, funkcia poplašnej signalizácie pri ohrození i diaľkové rozsvietenie automobilu pre jeho vyhľadávanie.
Nezávislé zavesenie predných kolies s dvojitým trojuholníkovým ramenom, ktoré sa používa predovšetkým u špičkových typov vozidiel SUV a luxusných automobilov, zlepšuje stabilitu vozidla a ovládanie riadenia. Model Kyron sa tiež vyznačuje päťprvkovým zavesením zadných kolies, ktoré zlepšuje pohodlie a podmienky pri jazde. Pokiaľ ide o prevodové ústrojenstvo, päťrýchlostná samočinná prevodovka T – Tronic umožňuje hodvábne hladké ovládanie a vysokú kvalitu jazdy. Tento inteligentný systém si „pamätá“ zvyky vodiča a stanovuje optimálne body riadenia v snahe zaistiť čo najväčšiu plynulosť a hospodárnosť. Rovnakú prevodovku používa Mercedes-Benz pri triede C a E, CLK a SLK i Porsche pri modely 996.
Komfortné ovládanie vozidla umožňuje mnoho ďalších funkcií, ktorými je automobil vybavený. Medzi ne patrí elektrochromatické spätné zrkadlo, parkovací asistent, automatické rozsvietenie svetiel a spúšťanie stieračov pri daždi, rozmrazovanie predného skla, zadné vyhrievané sklo, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá a nastaviteľný sklon opierky hlavy.

Predaj
Nový Kyron sa bude naďalej predávať v troch verziách. Najluxusnejšia varianta Comfort bude vybavená motorom 2.7 XDi. Na všetky verzie sa dá uplatniť aj odpočet DPH.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]