Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Renault Laguna (novinka 06/2007)  Vytlačiť stránku

Nová Laguna bola navrhnutá tak, aby poskytovala skutočný pôžitok z riadenia:

Laguna 2007

  • Správanie na ceste, ktoré je referenciou na trhu
    Jej podvozok je presný a reaktívny. Čo sa týka riadenia a zvládania kolísania v zákrute, nová Laguna je na najvyššej dostupnej úrovni. Podarilo sa to dosiahnuť najmä zvýšením tuhosti pružín a zjednodušením riadenia. Vďaka prepracovaniu tlmičov zostáva komfort pri jazde na vysokej úrovni.



  • Rozsiahla ponuka motorov a prevodoviek
    Zahŕňa špičkové motory ako 2,0 dCi (od 130 do 175 k / od 96 do 127 kW). V spojení s automatickou prevodovkou AJO umožňuje tento motor živé a poddajné správanie. Nová Laguna sa potom s motorom 1,5 dCi 110 k (81 kW) stáva ekologickým riešením so spotrebou iba 5,1 l/100 km, emisiami CO2 na úrovni 136 g/km s prekvapivo mohutným výkonom. Alternatívou je ešte prepracovanejší, tichý a dynamický benzínový motor 2,0 16V 145 k (103,4 kW), ktorý pochádza so spoločného vývoja Renault-Nissan.



  • Nová Laguna vytvára pre všetkých cestujúcich atmosféru pokoja:

  • Aktívna aj pasívna bezpečnosť na najvyššej úrovni v kategórii
    Nadväzujúc na skúsenosti Renaultu v oblasti bezpečnosti sa v novej Lagune venovala špecifická pozornosť bočným nárazom. Exkluzívne vybavenie sa skladá z dvojitého bočného airbagu novej generácie pre oblasť hrudníka a panvy, ktorý má dve komory s dvoma rôznymi tlakmi; a z dvoch snímačov zabudovaných v predných dverách a v stredovom stĺpiku. Špeciálny algoritmus prispôsobuje intenzitu reakcie intenzite nárazu. V oblasti aktívnej bezpečnosti je Nová Laguna vybavená brzdovým systémom, ktorého parametre sú jedny z najlepších na trhu.



  • Maximálny komfort
    K špecifickému ladeniu tlmenia sa v novej Lagune pridáva skutočný pokrok v akustickom komforte, ktorý sa dosiahol najmä vďaka lepšej izolácii v časti medzi motorom a interiérom vozidla. Teplotný komfort podliehal doposiaľ najprísnejším zadávacím podmienkam a viedol k zavedeniu kompresoru s veľkým objemom a s nezávislým riadením, ktorý umožňuje veľmi rýchlo vyrobiť veľké množstvo studeného vzduchu.



  • Jednoduchosť používania
    Medzi črty novej Laguny patrí lepšia čitateľnosť informácii z prístrojovej dosky a prepracovaná ergonómia na mieste vodiča. Z praktického hľadiska uľahčujú život automatická ručná brzda a inteligentná karta druhej generácie. Verzia kombi má navyše systém, ktorý jej umožňuje prechod do konfigurácie „rovná podlaha“ stlačením jedného tlačidla.



  • Nová Laguna bola vyvíjaná v každej fáze tak, aby bola robustná a spoľahlivá:

  • Nová Laguna je súčasťou záväzkov plánu Renault Kontrakt 2009
    Má sa umiestniť medzi prvými troma v rámci svojej kategórie v oblasti kvality produktu a služieb. Okrem prísneho dozerania na kvalitu od prvých návrhov po výrobný proces, viac ako 120 vozidiel nová Laguna prešlo viac ako 6 miliónov kilometrov vo všetkých klimatických podmienkach a na najnáročnejších cestách.



  • Nová Laguna medzi najlepšími vo svojom segmente v oblasti nákladov na používanie a na údržbu:

  • Veľkým dielom k tomu prispieva efektivita naftových motorov dCi 110 k (81 kW – 5,1 l/100 km a 136 g CO2/km) a 150 k (110 kW – 6,0 l/100 km a 158 g CO2/km).



  • Nová Laguna je takisto súčasťou nového prístupu k ochrane životného prostredia Renault eco2, kde sa označujú cenovo dostupné vozidlá ohľaduplné voči životnému prostrediu. V ponuke je verzia, ktorej emisie sú na úrovni iba 136 g CO2/km a ktorá obsahuje až 35 kg recyklovaných plastov. Aby sa prispelo k zníženiu spotreby paliva, nová Laguna je o 15 kg ľahšia ako jej predchodca.



  • Elegancia veľkých cestovateľov

    Nová Laguna dnes odhaľuje svoj vonkajší dizajn, ktorého krivky sú ladné, dynamické a elegantné zároveň. Zvýšená pozornosť venovaná kvalite materiálov a vypracovaniu sú svedectvom práce zameranej na pocit kvality v interiéri aj v exteriéri vozidla.

    Dynamický, ladný a elegantný dizajn
    Jej štýl sa nesie v duchu radosti z jazdy a dynamiky. Predná časť s vyprofilovanými optickými blokmi, dlhá klesajúca kapota a veľký otvor pre vstup vzduchu predznamenávajú prítomnosť výkonných motorov. So svojou dĺžkou 4,69 m dedí nová Laguna vyrovnané proporcie pre dynamický výraz. Pozdĺž vozidla je zas klesajúca línia znakom výraznej osobnosti a elegancie. Vozidlu dodáva status pochrómované orámovanie bočných okien. Charakteristická spodná časť je zakončená diskami kolies od 16 do 18 palcov.
    V zadnej časti verzie sedan prechádza bočná línia ponad zadné svetlá s diódami LED, ktoré sú potme špecifickým svetelným podpisom novej Laguny. Pri motoroch s vyšším výkonom pripomínajú prítomnosť špičkovej mechaniky dve chrómované koncovky výfukov.

    Laguna 2007Výrazné a osobité kombi
    Kombi verzia sa vyznačuje príkrim zadným oknom a pôsobí moderne a dynamicky. Predĺžená presklenná plocha a tvar tretieho bočného okna zvýrazňujú dynamickú líniu novej Laguny. Dôraz sa tu kládol na praktické a funkčné vlastnosti vozidla prostredníctvom početných inovácií v oblasti odkladacích priestorov. V súlade s mimoriadnym pohodlím v interiéri, keď sa otvorí batožinový priestor, pomocou jednej páčky je možné sprístupniť celý nakladací priestor s podlahou, ktorá je dokonale plochá.

    Hodnotný interiér
    Interiér novej Laguny ladí s jej exteriérom. Dôraz sa tu kládol na vypracovanie a kvalitu materiálov, aby sa tak zabezpečil naozajstný pocit blahobytu pre všetkých cestujúcich. Palubná doska je toho príkladom. Ovládanie a zobrazovanie informácií sú rozmiestnené tak, aby sa dosiahla čo najlepšia ergonómia pre vodiča. V závislosti od úrovne prevedenia sa na stredovej konzole nachádza ovládanie automatickej ručnej brzdy, tempomatu, telefónu a navigačného a komunikačného systému Carminat.
    Vo verzii Initiale sa nachádzajú prvky dreva a kože, aby sa vyhovelo očakávaniam čo najširšej skupiny zákazníkov. Vo verzii Dynamique sa nachádza tmavá karbónová koža, metalické prvky, prispôsobený je volant a držanie tela v sedadlách.

    Radosť z riadenia

    Nová Laguna bola navrhnutá tak, aby poskytovala čo najväčší pôžitok z riadenia, jej správanie na ceste je referenciou a dosahuje prvotriedny výkon. Podvozok bol dotiahnutý do najmenších detailov, má výnimočne presné riadenie. Nová Laguna má nižšiu váhu a ponúka výkonné motory a prevodovky s nízkou spotrebou.

    Ponuka motorov a prevodoviek na najvyššej úrovni
    Nová Laguna disponuje veľkou ponukou motorov. Všetky sú spojené so 6-stupňovými prevodovkami a všetky poskytujú výnimočný pôžitok z jazdy a nízku úroveň spotreby, čím sa nová Laguna radí na najvyššiu úroveň vo svojej kategórii.
    Benzínové motory v ponuke sa budú postupne rozširovať, na začiatok bude k dispozícii motor 2,0 16V 145 k (103,4 kW), ktorý je dynamický a tichý (M4R). Jeho maximálny krútiaci moment dosahuje vysoké hodnoty pri nízkych aj pri vysokých otáčkach, je lepšie odizolovaný, a poskytuje tak výnimočný pôžitok z jazdy a akustický komfort. Pochádza zo spoločného vývoja Renault-Nissan. Tento motor bude k dispozícii aj vo verzii Turbo s výkonom 170 k (125 kW) s automatickou 6-stupňovou prevodovkou Proactive.
    Ponuka naftových motorov bude zahŕňať dva motory, ktoré sú na trhu referenciou: 1,5 dCi s výkonom 110 k (81 kW) s najlepším pomerom medzi výkonom a spotrebou vo svojom segmente, ktorý je lídrom eco2 (136g CO2/km) a motorom 2,0 dCi v troch výkonnostných verziách (130, 150 a 175 k / 96, 110 a 127 kW), ktorý bude od uvedenia na trh vo verzii 150 k spojený s automatickou 6-stupňovou prevodovkou Proactive. Tento motor s turbokompresorom s variabilnou geometriou a s výnimočne efektívnymi sviečkami dosahuje v novej Lagune svoj potenciál.
    V rámci Renault Kontrakt 2009 zohrávajú tieto motory významnú úlohu v politike Renault éco2, nakoľko predvídajú budúcu normu Euro 5.

    Presný a reaktívny podvozok
    Nová Laguna má podvozok na najvyššej úrovni svojho segmentu. Bol vyvinutý tak, aby dosiahol ešte lepšie dynamické vlastnosti, ako jeho uznávaný predchodca. Nový podvozok bude cenený pre presnosť riadenia a jeho správanie v zákrutách. Inžinieri Renaultu sa sústredili na presnosť dráhy a na čo najmenšie nakláňanie v zákrutách. Zmena sa týka najmä zväčšenia tuhosti pruženia o 20 % vpredu a o 50 % vzadu a následné zväčšenie torznej tyče vpredu a vzadu. Nová Laguna má zjednodušené riadenie, aby sa zvýšila presnosť dráhy a kontakt s vozovkou, pričom je filtrácia nerovností vozovky na mimoriadne vysokej úrovni. Komfort je vysoký vďaka pozornosti, ktorá sa venovala tlmičom. Nová Laguna je pohodlnejšia a bezpečnejšia, pričom je prvým vozidlom Renault, ktoré je ľahšie ako jeho predchodca (priemerne o 15 kg).

    Pohodlie a istota

    Nová Laguna zabezpečuje všetkým cestujúcim pocit istoty: pohodlie a bezpečnosť sú na najvyššej úrovni v rámci kategórie a výnimočný je aj klimatizačný systém. Akustický komfort novej Laguny je prepracovaný a robí z nej referenciu v rámci segmentu, najmä čo sa týka naftových motorov.

    Aktívna a pasívna bezpečnosť na najvyššej úrovni know-how Renaultu
    Nová Laguna ťaží z uznávaného know-how Renaultu v oblasti aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Okrem dynamického podvozku má nová Laguna jeden z najefektívnejších brzdových systémov vo svojej kategórii, najmä s ohľadom na test výkonnosti zohriatych bŕzd (dĺžka brzdnej dráhy v 10 opakovaných zabrzdeniach zo 100 na 0 km/h). Nová generácia ABS s ESP a AFU sú spojené s novým celkom počítač/hydraulický blok.
    V oblasti pasívnej bezpečnosti vyvinul Renault riešenia, ktoré berú ohľad na skutočnú situáciu nehôd na cestách. Zadávacie podmienky novej Laguny boli veľmi prísne. Je preto vybavená poslednou generáciou vybavenia s dvojkomorovými airbagmi, v ktorých je rôzny tlak a sú spojené s bezpečnostnými pásmi s dvojitým predpínaním. Veľký pokrok sa dosiahol pri bočných nárazoch, ktoré sú významnou príčinou smrteľných nehôd. Aby sa zabezpečila väčšia ochrana pred bočnými nárazmi, architektúra vozidla bola prispôsobená tak, aby sa ochranné systémy spustili skôr a v správnej intenzite. Dva snímače boli umiestnené do dverí a do stredového stĺpiku a špecifický algoritmus upravuje správnu reakciu v závislosti od intenzity nárazu. Tento systém je doplnený o bočný airbag novej generácie chrániaci hrudník a panvu.

    Laguna 2007Výnimočný komfort a ľahkosť používania
    Aby sa nová Laguna stala najtichším sedanom na trhu, úpravy sa zamerali na tri oblasti: izolácia hluku prichádzajúceho z motora, najmä pri nízkych rýchlostiach, znižovanie hluku pochádzajúceho z kontaktu kolies z vozovkou a eliminácia aerodynamického hluku pri vyšších rýchlostiach.
    Nová Laguna ako prvá zahŕňa prieskumy medzi zákazníkmi z rokov 2001 a 2002 ohľadom tepelného pohodlia v interiéri. Toto lepšie poznanie očakávaní zákazníkov a spoločný vývoj klimatizácie s Nissanom, ktorý ho vyvíjal najmä pre americký trh, umožnili dosiahnuť najlepšiu úroveň v rámci kategórie. Veľkoobjemový kompresor s externým riadením umožňuje rýchlo a efektívne vyrobiť potrebné množstvo studeného vzduchu pri nízkej spotrebe.
    Čo sa týka kúrenia, zvyšovanie teploty je rýchlejšie vďaka využitiu elektrického odporu v naftových motoroch. Ovládanie klimatizácie „Soft-Auto-Fast“ je intuitívne a rozloženie teploty je tiež optimalizované. Na novej palubnej doske sa zlepšila dostupnosť ovládania a čitateľnosť informácii, aby sa zabezpečil čo najvyšší komfort používania.

    Spoľahlivosť a robustnosť: kvalita v génoch

    Narodená v znamení kvality, nová Laguna bola navrhnutá robustná a spoľahlivá. S cieľom umiestniť sa medzi prvými tromi vo svojej kategórii v oblasti kvality produktu a služieb, nová Laguna má zhmotniť všetky pokroky v oblasti kvality, ktoré sa v poslednom čase dosiahli.

    Navrhovanie
    Funkčné testy sa už osvedčili pri modeloch Modus a Clio. V novej Lagune sa ešte znásobili. Tri platformy pre elektronickú integráciu, ktoré reprodukovali architektúru elektronických častí vozidla, umožnili sledovať možné kombinácie a zabezpečiť bezchybne fungujúci systém. Takisto sa tu zhodnotili všetky garančné opravy, ktoré sa robili najmä na predchádzajúcej Lagune. Nová Laguna bola tiež prvým vozidlom, ktorého vývoj ťažil z pracoviska CEM (zariadenie pre sledovanie elektromagnetickej kompatibility), ktoré bolo na začiatku roku 2006 otvorené v Technologickom centre v Aubevoye.

    Schvaľovanie
    Testy novej Laguny sa robili v laboratóriách, na okruhoch a na otvorených cestách. Viac ako 120 vozidiel nová Laguna prešlo viac ako 6 miliónov kilometrov pred tým, ako by mohli byť komercializované. Nová Laguna bola v tajnosti na cestách po celom svete, aby sa zistilo jej správanie v extrémnych podmienkach: v Argentíne, Rusku, Malajzii a v Austrálii. Počas tohto špecifického schvaľovacieho programu sa vozidlo vystavilo pôsobeniu tvrdých klimatických a užívacích podmienok: extrémne teplo, vlhkosť, prach, blato, veľká zima, veľmi vysoká rýchlosť, veľmi poškodené vozovky, atď.

    Výroba
    V rámci priemyselných procesov sa každé úsilie prejavuje vo výsledkoch. Výmeny informácií o manažmente výroby medzi Nissanom a Renaultom umožnili dosiahnuť lepšiu kontrolu efektívnosti montáže počas celej dĺžky výrobného procesu závodu v Sandouville vo Francúzsku: optimalizácia pracovných pozícií, nové nastavenie tokov, sprísnenie kontroly, lepšia ochrana vozidiel. Statické a dynamické testy a diagnostika elektronického vybavenia každého vozidla sa robí ešte v závode.

    Servis
    Snaha o kvalitu novej Laguny sa neskončí, keď vozidlo opustí výrobný závod. Údržba a oprava vozidiel sú takisto plánované. Navrhli a testovali sa opravné dielne a diagnostické zariadenia, skúšali sa pracovné postupy pri opravách, naplánovali sa školenia zamestnancov servisov. Kvalita služieb sa zlepšila už v roku 2006, kedy sa percento úplne spokojných zákazníkov zvýšilo zo 71 na 75 %. Nová Laguna navyše ťaží zo zavádzania plánu Výnimočnosť kvality Renault PER4, s cieľom dosiahnuť spokojnosť zákazníka s predajnými aj popredajnými službami.

    Prísľub atraktívnych nákladov na používanie

    Predajná cena novej Laguny bude dostupná, ale toto vozidlo bude veľmi konkurencieschopné aj pri používaní. Už teraz je jasné, že sa umiestňuje medzi najlepšími zo svojej kategórie s veľmi atraktívnymi nákladmi na používanie a údržbu, najmä vďaka naftovým motorom dCi 110 k (81 kW) a dCi 150 k (110 kW).

    Nízke náklady na používanie
    Dôraz na náklady na používanie sa kládol od začiatku v rámci prístupu úplných nákladov pre zákazníka (Total Cost of Ownership). Je to prístup, ktorý zohľadňuje všetky náklady na obstaranie vozidla, vývoj jeho hodnoty, náklady na pohonné hmoty a na plánovanú údržbu vozidla. Vďaka kvalite produktu bude zostatková hodnota vozidla vždy vysoká a náklady na údržbu znížené.

    Laguna 2007Motor 1,5 dCi, líder éco2
    V novej Lagune je tento motor najohľaduplnejší voči životnému prostrediu, dosahuje výkon 110 k (81 kW) a spotrebuje v kombinovanom cykle iba 5,1 l/100 km (čo predstavuje emisie na úrovni iba 136 g CO2 na km). Potrebuje servisnú prehliadku každých 30.000 km. Tento výkonný a spoľahlivý motor je určený napríklad vodičom, ktorí bežne jazdia veľké vzdialenosti.

    Motor 2,0 dCi poskytuje najväčší pôžitok, je spoľahlivý a úsporný
    Tento motor je lídrom v pôžitku z jazdy. Dosahuje výkon 150 k (110 kW). Je špeciálne prispôsobený na potreby podvozku novej Laguny. S ohľadom na jeho výkon je jeho spotreba veľmi priaznivá a dosahuje iba 6,0 l/100 km, čo zodpovedá emisiám na úrovni 158 g CO2 na prejdený kilometer. Je vybavený rozvodovou reťazou, ktorá sa nemusí meniť a jeho servisné prehliadky sú naplánované tiež na každých 30.000 km. Veľmi pravdepodobne bude rešpektovať aj novú normu Euro 5.

    Koncepcia rešpektujúca životné prostredie
    Renault zaviedol označenie „Renault éco²“ ako ekologický indikátor, ktorý označuje cenovo dostupné vozidlá ohľaduplné voči životnému prostrediu. Toto označenie bolo navrhnuté podľa troch jasných a merateľných kritérií, ktoré sú buď oficiálne normované (proces udeľovania certifikátu ISO 140001), alebo sa zakladajú na objektívne merateľných vlastnostiach (emisie CO2 či podiel recyklovaných plastov).
    Verzia novej Laguny 1,5 dCi 110 k bude plne rešpektovať kritériá éco2 : je vyrábaná vo výrobnom závode s certifikátom ISO 14001, jej emisie CO2 sú nižšie ako 140 g/km a minimálne 5 % jej plastov pochádza z recyklácie.

    Nová Laguna sa predstaví verejnosti na najbližšom Frankfurtskom autosalóne v septembri 2007 a bude sa predávať od októbra 2007.

    Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.
    5.6.2007

      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]