Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Toyota Auris (nová)  Vytlačiť stránku

Toyota Auris je úplne nový hatchback od Toyoty, ktorý stanovuje nové štandardy v C-segmente európskeho trhu. Prostredníctvom svojho osobitého dizajnu, vynikajúcej kvality a výbornej jazdnej výkonnosti ponúka Auris zákazníkom auto, ktoré budú považovať za podmanivé a emocionálne uspokojujúce – rovnako tak aj praktické a ľahko používateľné.

Auris je založený na novo vyvinutej platforme podvozku a je k dispozícii s trojdverovou aj päťdverovou verziou karosérie a so širokým radom motorov a prevodoviek, vrátane úplne nového, pokrokového 1.6-litrového Dual VVT-i benzínového motora, ako aj voliteľnej MultiMode prevodovky. Modelová ponuka so štyrmi stupňami výbavy, ktorá príde do predaja medzi februárom a aprílom v závislosti na trhu, má na čele vlajkovú loď v podobe športového hatchbacku D-4D 180 Clean Power.

Auris demonštruje nový dizajnový prístup: postupuje zvnútra von pre maximalizovanie vnútorného priestoru v interiéri a komfortu pasažierov; vytvára osobitý, inovatívny interiér s klenutou stredovou konzolou, ktorá jasne vyjadruje športový charakter automobilu. Auto bolo navrhnuté okolo vodiča, aby poskytovalo podmanivý jazdný pôžitok.

Ale, ako vysvetľuje hlavný inžinier Yoshihiko Kanamori: “Slová nemôžu vyjadriť koncept podmanivého jazdného pôžitku. Najlepším spôsobom ako pochopiť koncept podmanivého jazdného pôžitku je sadnúť si do vozidla a odviezť sa.”

Osobitý dizajn
Auris bol vytvorený v Európe v Toyota dizajnovom centre ED2, nachádzajúcom sa v južnom Francúzsku. Jeho dynamický tvar zodpovedá európskej chuti, štýlu a nárokom a vymyká sa konvenciám súčasného dizajnu rodinných hatchbackov v segmente C. Má originálny a osobitý tvar, ktorý je ‘krátky a vysoký’. Krátky, pretože zachováva celkovú dĺžku, ktorá je typická v tomto segmente a vysoký pre maximalizáciu priestoru interiéru a komfortu pasažierov.
Auris tiež vyjadruje športovosť. Tento dojem je dosiahnutý širokým rozchodom – a zdôraznený posunutím základne predného A stĺpika smerom dopredu. Toto posunutie architektúry kabíny dopredu vytvára rovnováhu, ktorá vyvoláva pocit dynamickosti a svižnosti, čo dizajnéri nazvali “perfektná nerovnováha”.

Prístup “zvnútra von” s vytvorením auta okolo vodiča vytvára maximálny priestor v interiéri. Dizajn s unikátnymi štylistickými prvkami, ako je klenutá stredová konzola, vytvára výrazné a jedinečné prostredie.

Auris je zároveň aj praktický – s výborným priestorom pre batožinu a sedadlami s unikátnym Toyota ‘Easy-Flat’ systémom sklápania (osvojeným zo súčasného modelu Corolla Verso), ktorý umožňuje sklopenie zadných sedadiel jedným dotykom pre okamžité vytvorenie zväčšenej ložnej plochy.
Pasažieri vpredu a vzadu si vychutnávajú vďaka navrhnutej výške vynikajúci priestor pre hlavu a plecia. Vzdialenosť medzi osobami na sedadlách (meraná medzi operadlami predných a zadných sedadiel) bola zväčšená na 910 mm, vďaka čomu je k dispozícii vynikajúci priestor pre nohy, pričom poloha za volantom bola posunutá dozadu pre vytvorenie prirodzenejšieho prostredia pri jazde.
Pre zadných pasažierov je k dispozícii veľkorysý priestor pre nohy, pretože podlahový tunel bol eliminovaný pre vytvorenie nízkej a plochej podlahy. Zadné sedadlá, ktoré sa dajú tiež rozdeliť v pomere 60:40, sa sklápajú dole použitím Toyota Easy-Flat systému.

Podmanivý jazdný zážitok
Vlajkovou loďou radu je verzia D-4D 180 Clean Power. Tento model ponúka ohromujúcu výkonnosť a vyjadruje obsah jazdného zážitku v Aurise.
2.2-litrový motor D-4D 180 bol už použitý v modeloch Toyota Avensis, Corolla Verso a RAV4. Tu, v Aurise, vyvíja výkon 130 kW (177 k) pri 3 600 ot/min a mohutný krútiaci moment 400 Nm medzi 2 000 a 2 600 ot/min – zabezpečujúci, že Auris má vynikajúcu ťažnú silu pri všetkých jazdných podmienkach.

V srdci radu Auris budú dva ďalšie pokrokové dieselové motory, živý 1.4-litrový D-4D 90 a hladký 2.0-litrový D-4D 125. U modelov s dieselovými motormi sa očakáva, že budú tvoriť viac ako 50% objemu predaja, čo je v súlade s podielom dieselových motorov na predajoch na celom trhu.
Verzia s 1.4-litrovým motorom D-4D 90 vyvinie výkon 66 kW (90 k) pri 3 800 ot/min a krútiaci moment 190 Nm v rozmedzí od 1 800 do 3 000 ot/min. Tento široký rozsah otáčok pri maximálnom krútiacom momente robí verziu s 1.4litrovým motorom D-4D 90 ideálnou pre jazdenie v meste a jej vynikajúca spotreba paliva potvrdzuje, že bude obľúbenou voľbou.

2.0-litrový motor D-4D 125 bol vyvinutý z ľahkého 2.2-litrového motora a vytvára výkon 93 kW (126 k) pri 3 600 ot/min. Maximálny krútiaci moment je 300 Nm v rozsahu od 2 000 do 2 800 ot/min, ak je motor vybavený oxidačným katalyzátorom (alebo 300 Nm pri 1 800-2 400 ot/min s filtrom pevných častíc).

Pri bežnom jazdení je motor D-4D 125 výkonný a hladký a poskytuje vynikajúcu rovnováhu živej výkonnosti a nízkej spotreby paliva.

Spolu s Aurisom je predstavený úplne nový vysokovýkonný benzínový motor Toyota: 1.6-litrový Dual VVT-i. Technológia duálneho VVT-i umožňuje výrazné zvýšenie krútiaceho momentu v rozsahu nízkych a stredných otáčok, pri súčasnom zvýšení výstupného výkonu pri vysokých otáčkach. Zároveň zlepšuje spotrebu paliva a redukuje tvorbu emisií. Maximálny výstupný výkon je 91 kW (124 k) pri 6 000 ot/min, pričom technológia duálneho VVT-i zabezpečuje na to, že ide o benzínový motor, pozoruhodne plochý priebeh krivky krútiaceho momentu s vrcholom 157 Nm pri 5 200 ot/min.
Nový motor je doplnený benzínovým 1.4-litrovým VVT-i motorom s výkonom 71 kW (97 k) a krútiacim momentom 130 Nm pri 4 400 ot/min. Tento motor ponúka výbornú spotrebu paliva a tichú, hladkú jazdu v meste.
Všetky motory v Aurise spĺňajú emisné štandardy Euro IV.

Zážitok vynikajúcej kvality
Auris je auto, ktoré bude apelovať na srdce aj na rozum jeho vlastníkov. Pozornosť venovaná kvalite vypracovania a detailom zabezpečuje vynikajúce dotykové a pocitové vnímanie všetkých povrchov a ovládačov.

Auris je jedným z najtichších vozidiel v kategórii hatchbackov C segmentu. Hluk pohonného ústrojenstva a od cesty sú výrazne redukované zosilnením spodnej časti karosérie. Vynikajúca aerodynamika tiež znamená menej hluku od vetra, vďaka čomu je vytvorené tiché a pokojné prostredie v kabíne.

Pevná štruktúra karosérie, vyvinutá podľa princípov MICS (Minimum Intrusion Cabin System – Systém minimálneho narušenia kabíny) sa tiež podieľa na vynikajúcej pasívnej bezpečnosti. Riadenie energie nárazu (Crash Energy Management) rozdeľuje a odvádza všetku energiu nárazu preč od priestoru pre cestujúcich.

Auris bude k dispozícii s až deviatimi airbagmi vrátane kolenného airbagu vodiča. Protiblokovací brzdový systém (ABS) s Elektronickou distribúciou brzdnej sily (EBD) a Brzdovým asistentom (BA) sú v štandardnej výbave. Systémy Riadenia stability vozidla (VSC) a Trakčnej kontroly (TRC) sú štandardnou alebo voliteľnou výbavou v závislosti na trhu.

Auris dosiahol päťhviezdičkové hodnotenie v skúškach Euro-NCAP, a to aj vďaka osobitnej pozornosti venovanej redukovaniu zranení chodcov prostredníctvom prekonštruovania štruktúry prednej časti.

Auris bude vysoko hodnotený aj čo sa týka nákladov na prevádzku spolu s nízkymi poistnými triedami, excelentnou spotrebou paliva a vysoko konkurencieschopnou údržbou.

Auris bude vyrábaný v Európe, čím Toyota zdôrazňuje vernosť svojej európskej výrobnej základni s jej najvyšším možným kvalitatívnym štandardom, obsiahnutým pod globálnou nálepkou ‘Vyrobené Toyotou’ (‘Made by Toyota’). Nový hatchback bude vyrábaný spolu s Avensisom v TMUK vo Veľkej Británii a spolu s Corollou Verso v TMMT v Turecku.

Zdroj: Toyota Motor Slovakia, s.r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]