Citroën C-Crosser predstavený na ženevskom autosalóne bude na európsky trh uvedený od leta 2007. Zachovaním všetkých dizajnových prvkov značky Citroën je jeho dizajn zmesou terénnych svalov, vitality športových vozidiel a sofistikovanosti luxusných limuzín.
Navrhovaný bez kompromisov je C-Crosser vďaka jeho systému pohonu všetkých kolies doma v každom druhu terénu, v každom druhu počasia. Vybavený konfiguráciou sedadiel 5+2, posúvateľným a sklápateľným druhým radom sedadiel a rovnou podlahou, dovoľuje modulárna kabína modelu C-Crosser množstvo konfigurácií.
Na ceste je nové SUV od značky Citroën extrémne poslušné a dynamické s excelentným kompromisom medzi jazdným komfortom a ovládateľnosťou, zatiaľ čo pohonná jednotka HDi vybavená filtrom pevných častíc (FAP), minimalizuje vplyv vozidla na životné prostredie.
C-Crosser je bez rozpakov ako na otvorených asfaltových cestách, tak v divokejšom teréne, príjemný na cestovanie ako osamote, tak s rodinou a priestranný vo vnútri pre ďalších priateľov alebo pre transport veľkých predmetov. Nové SUV od Citroënu bolo navrhované pre ľudí hľadajúcich všestranné vozidlo, ktoré naplní ich túžby po slobode a blahu.
Dizajn exteriéru modelu C-Crosser okamžite rozpoznateľný ako Citroën, šikovne mieša rozdielne štýly, ktoré mu dávajú športový vzhľad, slobodu ísť kdekoľvek a sofistikované chovanie v intenciách jeho špičkového postavenia.
Vysokovýkonný naftový agregát, ktorý rešpektuje životné prostredie
Od svojho predstavenia bude C-Crosser k dispozícii s novým 160 koňovým (115 kW alebo 156 koní podľa normy EEC) HDi motorom vybaveným filtrom pevných častíc (FAP) a spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. S objemom 2,2 litra, variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla, štedrým krútiacim momentom a filtrom pevných častíc, je tento motor flexibilný, uhladený, hospodárny a šetrný k životnému prostrediu. Produkuje výkon 115 kW (156 k) pri 4000 ot/min a plných 380 Nm krútiaceho momentu pri 2000 ot/min, zatiaľ čo sa môže pochváliť spotrebou paliva s hodnotou 7,3 l/100 km v kombinovanom režime a emisiami CO2 s hodnotou 194 g/km.
Jeden z novej generácie agregátov HDi bol vyvinutý v partnerstve s Ford Motor Company, a jeho základ je v agregáte 173 k HDi FAP, ktorý je k dispozícii v modeloch C5 a C6. Tento agregát ťaží z variabilnej geometrie lopatiek turbodúchadla, nových spaľovacích priestorov ECCS (Extreme Conventional Combustion System), ktoré optimalizujú premiešavanie paliva a vzduchu, ako aj z tretej generácie priameho vstrekovania systému common-rail, v ktorom pre jemnejšie rozprášenie paliva narástol vstrekovací tlak na 1800 barov. Kombinácia týchto prvkov zredukovala produkciu škodlivých emisií a spotreby paliva, zatiaľ čo zlepšila výkonnosť. Pohonná jednotka má tiež dvojicu vyvažovacích hriadeľov, ktoré významne zredukovali vibrácie a zvýšili potešenie z jazdy. Špeciálna pozornosť bola venovaná zvukovým prejavom príslušenstva motora pre pokojné prostredie v interiéri.
Model |
C-Crosser HDi 160 FAP |
Prevodovka |
manuálna 6-st. |
Motor |
|
Objem (ccm) |
2179 |
Maximálny výkon CEE: kW - ot/min |
115 - 4000 |
Maximálny krútiaci moment CEE: Nm - ot/min |
380 - 2000 |
Pohon |
2 alebo 4 kolies s režimom LOCK |
Pneumatiky |
|
Rozmer |
225/55 R 18 |
Nápravy - zavesenie |
|
Predná náprava |
vzpery McPherson |
Zadná náprava |
viac prvkové zavesenie |
Rozmery a objemy |
|
Dĺžka - šírka (mm) |
4645 - 1805 |
výška s/bez strešných nosičov (mm) |
1670 - 1715 |
rázvor (mm) |
2672 |
Objem batožinového priestoru VDA: druhý rad vpredu - vzadu (dm3) |
441 - 510 |
Objem batožinového priestoru VDA: po prvý rad sedadiel (dm3) |
1686 |
Výkony |
|
Maximálna rýchlosť (km/h) |
200 |
0 na 100 km/h (s) / zaťaženie s vodičom |
9,9 |
Spotreba paliva / emisie |
|
kombinovaná (l/100 km) |
7,3 |
CO2 g/km |
194 |
Zdroj: Citroën Slovakia