Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Volvo V70 – najlepšie kombi v segmente (od 02/2007)  Vytlačiť stránku

1. Zlepšená bezpečnosť detí s jednou svetovou novinkou
2. Optimalizované systémy pre typickú bezpečnosť Volvo
3. Výkonné šesťvalcové motory s novou technikou prepĺňania
4. Dynamický podvozok s optimalizovaným ústrojenstvom pohonu
5. Prvotriedny komfort a všestranná funkčnosť
6. Audiosystémy pre najvyššie nároky

Nové Volvo V70 je treťou generáciou najpredávanejšieho kombi švédskeho výrobcu. Päťdverový model v porovnaní so svojím predchodcom poskytuje po každej stránke viac: výrazne viac luxusu ako predchodca, športovejšiu dynamiku, viac priestoru pre posádku a batožinu, ako aj množstvo inteligentných riešení pre ešte flexibilnejšiu využiteľnosť. Súčasne nové Volvo V70 zaručuje optimálnu mieru bezpečnosti a prichádza z celosvetovo jedinečnou inováciou v oblasti bezpečnosti detí.


1. Zlepšená bezpečnosť detí s jednou svetovou novinkou
• Zlepšená bezpečnosť detí vďaka vylepšeným airbagom
• Integrované výškovo nastaviteľné detské sedačky v zadnom sedadle
• Nová, zosilnená štruktúra karosérie
• Deformačné zóny z rozličných druhov ocele
• Priečne uložené motory pre väčšiu bezpečnosť
• Druhá generácia systému WHIPS
• Ochrana iných účastníkov cestnej premávky
• Ďalšie inovatívne bezpečnostné riešenia

„Cieľom vývoja novej generácie modelu Volvo V70 bolo vytvoriť najbezpečnejšie vozidlo v tejto triede“, hovorí Ingrid Skogsmo, vedúca Volvo Cars Safety Centre. „Volvo V70 má dokonalú sústavu interaktívnych bezpečnostných systémov. Patentovaná štruktúra karosérie absorbuje energiu nárazu nanajvýš efektívnym spôsobom a bezpečnostné systémy v kabíne zahŕňajú bočné airbagy a systém WHIPS na ochranu pri náraze zozadu najnovšej generácie. Súčasne predstavujeme svetovú novinku v oblasti bezpečnosti detí“ .

Zlepšená bezpečnosť detí vďaka predĺženým airbagom SIPS a výškovo nastaviteľným detským sedačkám – svetová novinka
Na zvýšenie bezpečnosti detí na zadných sedadlách bol pre nové Volvo V70 opatrený airbag SIPS na ochranu hlavy a pliec opatrený silnejšou štruktúrou a súčasne zväčšený smerom nadol. Svetovú novinku predstavujú výškovo nastaviteľné detské sedačky. Sú integrované v zadných sedadlách a ich výška sa dá nastavovať v dvoch stupňoch. To umožňuje deťom nielen lepší výhľad cez bočné okná ale súčasne zlepšuje aj účinnosť bezpečnostných systémov. Nižší stupeň je koncipovaný pre deti s výškou 115 až 140 cm a hmotnosťou od 22 do 36 kilogramov, kým druhé poloha je optimalizovaná pre deti s telesnou výškou od 95 do 120 cm a hmotnosťou medzi 15 a 25 kilogramov. Výškovo nastaviteľnými integrovanými detskými sedačkami môžu byť vybavené obidve vonkajšie miesta vzadu. Konštrukcia nových detských sedačiek zabezpečuje, že bezpečnostný pás vždy poskytuje optimálnu ochranu – bez ohľadu na telesnú výšku. Platí to aj pre automatické napínače bezpečnostných pásov. V prípade nárazu napínače zabezpečujú správne napnutie bezpečnostného pásu a tým vždy optimálnu ochranu. Airbag SIPS na ochranu hlavy a pliec má nové Volvo V70 predĺžený o 60 milimetrov smerom nadol. V kombinácii s výškovo nastaviteľnými detskými sedačkami a pevnou bočnou štruktúrou karosérie to deťom zabezpečuje zvlášť efektívnu ochranu pri náraze zboku, a to bez ohľadu na ich telesnú výšku. Komfortná poloha, ktorú deťom poskytujú nové detské sedačky, pozitívne vplýva na uvoľnenú atmosféru vo vozidle a podporuje pohodu pri jazde. Airbag spolujazdca vpredu sa dá deaktivovať, takže na sedadlo sa dá upevniť ďalšia detská sedačka, otočená proti smeru jazdy.

Nová zosilnená bočná štruktúra karosérie
Na zlepšenie ochrany pri bočnom náraze nielen pre deti, ale pre všetkých členov posádky bola štruktúra karosérie naďalej optimalizovaná. Vďaka kombinácii niekoľkých rozličných druhov ocele vysokej pevnosti (oceľ vysokej pevnosti, oceľ extra vysokej pevnosti a oceľ ultra vysokej pevnosti) sa karoséria vyznačuje nielen vynikajúcou torznou tuhosťou ale aj nízkou hmotnosťou. Sily, vznikajúce pri bočnom náraze sa účinne prevádzajú okolo kabíny aby sa minimalizovalo zaťaženie členov posádky. Okrem toho nová štruktúra karosérie zabraňuje vniknutiu predmetov do kabíny zvonku. Vďaka novému airbagu SIPS na ochranu hlavy a pliec sa účinnosť patentovaného bezpečnostného systému SIPS (Side Impact Protection System) na ochranu proti bočnému nárazu ešte zvýšila. Nové bočné airbagy majú dve samostatné komory: jedna pre bedrovú oblasť a ďalšia pre oblasť trupu. Pretože bedrá môžu odolávať vyšším silám ako hrudník, spodná komora na napĺňa päťnásobne vyšším tlakom ako horná komora. Nové bočné airbagy dopĺňajú komplexný systém ochrany proti bočnému nárazu SIPS, ktorý ako súčasť pasívnych bezpečnostných systémov poskytuje účinnú ochranu pri špecifických druhoch nárazu.

Deformačné zóny z rozličných druhov ocele
Nové Volvo V70 má patentovanú štruktúru prednej časti karosérie, ktorá je rozdelená do niekoľkých zón. Každá zóna pri deformácii karosérie zabezpečuje určitú špeciálnu úlohu. Vonkajšie zóny slúžia na najväčšiu časť deformácie. Čím bližšie sa sily nárazu približujú ku kabíne posádky, tým menej sa materiál deformuje. Na správne riadenie deformačnej charakteristiky sa používajú štyri rozličné druhy ocele. Okrem obvyklej karosárskej ocele sú to tri druhy špeciálnej ocele vysokej pevnosti: oceľ vysokej pevnosti, oceľ extra vysokej pevnosti a oceľ ultra vysokej pevnosti. „S takýmto systémom zón môžeme využiť vlastnosti jednotlivých materiálov na dosiahnutie čo najlepšej absorpcie energie“ , vysvetľuje Ingrid Skogsmo. „Cieľom pritom je zachovanie nedotknutej kabíny posádky pri rozličných druhoch nárazu“ .

-DEFORMAČNÁ ZÓNA PRI NÍZKYCH RÝCHLOSTIACH
Predný nárazník je namontovaný na priečnom nosníku z ocele ultra vysokej pevnosti. Pozdĺžne nosníky sú opatrené deformačnými členmi (tzv. crashbox), ktoré zachytia náraz pri malej rýchlosti bez toho, aby sa poškodili okolité časti karosérie.

-DEFORMAČNÁ ZÓNA PRI VYSOKÝCH RÝCHLOSTIACH
Pozdĺžne nosníky sú vyrobené z ocele vysokej pevnosti, ktorej mechanické vlastnosti poskytujú najlepšie predpoklady pre absorpciu veľkého množstva energie; tu prebieha hlavná časť deformácie.

-MALÉ DEFORMÁCIE V BLÍZKOSTI KABÍNY POSÁDKY
Na úrovni predných stĺpikov karosérie pôsobí priečny nosník z ocele extra vysokej pevnosti ako ochranná bariéra pred kabínou posádky, ktorá pomáha udržiavať deformácie také malé, ako je to len možné. Tým sa nielen znižuje riziko, že kolesá vniknú do kabíny – práve naopak, kolesá sa cielene zapoja do procesu odbúravania energie.

-TROJUHOLNÍKOVÁ ŠTRUKTÚRA
Osobitný spojovací prvok medzi predným stĺpikom karosérie a spodnými pozdĺžnymi nosníkmi vytvára zvlášť pevnú trojuholníkovú štruktúru, ktorá pri ťažkých nehodách významne prispieva k ochrane kabíny posádky.

Priečne uložené motory pre väčšiu bezpečnosť
Rovnako ako iné modely značky Volvo má aj nové Volvo V70 motor uložený vpredu naprieč v kombinácii s pohonom predných kolies, resp. s pohonom všetkých kolies. Takéto usporiadanie zabezpečuje, že motor zaberá iba málo miesta v pozdĺžnom smere, čím sa znižuje riziko vniknutia motora do kabíny posádky pri čelnom náraze. Vďaka neobyčajne kompaktným rozmerom môžu byť aj šesťvalcové motory uložené vpredu naprieč.

Druhá generácia systému WHIPS
Systém na ochranu pri náraze zozadu WHIPS (Whiplash Protection System) značky Volvo patrí k najúčinnejším systémom tohto druhu na trhu. V prípade silného nárazu zozadu sa operadlo predného sedadla poddá pohybu tela a tým redukuje pôsobiace sily. Nové Volvo V70 využíva druhú generáciu systému WHIPS. Vyznačuje sa jemnejšou tlmiacou funkciou a stálym kontaktom medzi hlavou a opierkou hlavy.

Ochrana iných účastníkov cestnej premávky
Aj ochrana chodcov a cyklistov je pri novom kombi Volvo V70 ďalej vylepšená. Predná časť karosérie. Predná časť karosérie má schopnosť absorbovať energiu, čím sa minimalizuje riziko zranenia nôh. K tomu patrí aj mäkká štruktúra veľkoryso dimenzovaných nárazníkov. Okrem toho bola spodná hrana spojlera zosilnená a potiahnutá dopredu. Teraz sa nachádza takmer na úrovni nárazníkov. Cieľom týchto úprav bolo kontakt s nohou chodca alebo cyklistu rozložiť na väčšiu plochu a tým znížiť riziko zranenia. Kapota motora bola zvýšená a na spodnej strane má plástovitú štruktúru, ktorá v prípade nárazu lepšie rozkladá zaťaženie a prispieva k lepšiemu absorbovaniu energie. Aj tieto úpravy prispievajú k zníženiu rizika zranenia.

Ochrana ďalšími bezpečnostnými systémami
• Bezpečnostný stĺpik riadenia, ktorý sa v prípade nárazu pre dosiahnutie čo najlepšej účinnosti airbagu pohybuje v horizontálnej rovine
• Pedále, ktoré v prípade nárazu nevniknú do priestoru posádky
• Dvojstupňové airbagy
• Bezpečnostné pásy s napínačmi na všetkých piatich sedadlách
• Výstražné svetlo nezapnutých bezpečnostných pásov na všetkých piatich sedadlách
• Obmedzovače sily pre predné bezpečnostné pásy
• Zosilnený priečny nosník medzi prednými stĺpikmi karosérie
• Zosilnené sedadlá proti bočnému nárazu a deformovateľný horčíkový crashbox v strede vozidla
• Diagonálne výstuhy vo dverách z ocele ultra vysokej pevnosti na ochranu proti bočnému nárazu


2. Optimalizované bezpečnostné systémy
• Automatický systém na zníženie rýchlosti nárazu
• Aktívny systém na reguláciu rýchlosti a odstupu
• Moderný informačný systém vodiča pre najvyššiu úroveň aktívnej bezpečnosti
• Aktívne bi-xenónové reflektory
• Výkonná brzdová sústava pre čo najlepšie spomalenie
• Personal Car Communicator so senzorom srdečnej činnosti pre vyššiu osobnú bezpečnosť
• Ochrana proti krádeži: všetky okná z vrstevného skla a uzamykateľná schránka v batožinovom priestore

„Najlepšou ochranou pre posádku vozidla je predchádzanie nehodám“ , hovorí Ingrid Skogsmo, vedúca Volvo Cars Safety Centre. „Preto sme vyvinuli rozličné systémy, ktoré reagujú inteligentným spôsobom. Pomáhajú vodičovi v ťažkých situáciách bez toho, aby prevzali riadenie vozidla. Ich úlohou je pomôcť vodičovi prijať správne rozhodnutia tým, že dávajú výstražné upozornenia a pokyny ako komplikovanú situáciu čo najlepšie zvládnuť.“

Automatický systém na zníženie rýchlosti nárazu
Nárazy do vozidla idúceho vpredu patria k najčastejším druhom nehôd. Dochádza k ním najčastejšie pre nepozornosť vodiča a následne nemožnosť včas a správne reagovať. Aby sa predchádzalo takým situáciám, bezpečnostní špecialisti Volvo vyvinuli automatický systém na aktívu reguláciu rýchlosti a odstupu, vrátane výstražnej protikolíznej funkcie.

Úlohou systému je znížiť nebezpečenstvo v potenciálne rizikových situáciách. Radarový senzor kontinuálne monitoruje oblasť pred vozidlom. Ak sa vozidlo priblíži príliš blízko alebo príliš rýchlo k inému vozidlu idúcemu vpredu bez toho aby vodič reagoval, zobrazí sa na head-up displeji na čelnom skle pred vodičom optické varovanie, paralelne zaznie zvukový výstražný signál. Väčšinou to stačí na to, aby sa predišlo hroziacej nehode. Ak napriek výstrahe vodič nereaguje, uskutočnia sa preventívne opatrenia v brzdovej sústave: na minimalizáciu reakčnej doby sa brzdové obloženia priložia k brzdovým kotúčom, súčasne sa zvýši hydraulický tlak v brzdových potrubiach aby sa vykompenzoval eventuálne príliš slabý tlak na pedál. „Ak rýchlosť nie je príliš vysoká, stačí už takáto podpora bŕzd na zníženie následkov kolízie“ , hovorí Ingrid Skogsmo. „napriek tomu zostáva pre výsledok rozhodujúca reakcia vodiča“ . Pri prudkom brzdení sú vozidlá idúce vzadu najprv varované blikajúcimi brzdovými svetlami. Len čo rýchlosť klesne pod 30 km/h, navyše sa aktivujú výstražné svetlá. Aby sa výstražný systém dal prispôsobiť rozličným podmienkam a štýlom jazdy, dá sa individuálne nastaviť pomocou funkcií menu vozidla, pričom sú k dispozícii tri rozličné stupne.

Aktívny systém na reguláciu rýchlosti a odstupu
Na dodržiavanie bezpečného odstupu od vozidiel idúcich vpredu vyvinula spoločnosť Volvo Car Corporation aktívny systém na reguláciu rýchlosti a odstupu. Tento systém predstavuje komfortnú funkciu, no umožňuje aj kontrolovanú jazdu pri nerovnomernom rytme premávky. Jeho technológia sa súčasne využíva ako základ pre rozličné asistenčné a regulačné systémy. Systém pomocou radarového senzoru neustále kontroluje vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu a prispôsobuje rýchlosť jazdy tak, aby sa odstup nezmenšoval. Vodič aktivuje systém voľbou želanej rýchlosti medzi 30 a 200 kilometrov za hodinu a volí minimálny odstup od vozidla idúceho vpredu. Pri tom môže vzdialenosť voliť v piatich stupňoch.

Moderný informačný systém vodiča pre najvyššiu úroveň aktívnej bezpečnosti
Nové Volvo V70 môže byť na želanie vybavené systémom BLIS (Blind Spot Information System) na monitorovanie priestoru mŕtveho uhla a sériovo je vybavené informačným systémom vodiča IDIS (Intelligent Driver Information System). Tieto systémy umožňujú vodičovi lepšiu kontrolu premávky. Pomocou miniatúrnych televíznych kamier vo vonkajších spätných zrkadlách systém BLIS registruje vozidla v takzvanom mŕtvom uhle spätných zrkadiel. Keď sa v tomto priestore objaví iné vozidlo, začne blikať výstražné svetlo v trojuholníku zrkadla, aby bol vodič upozornený na nebezpečenstvo a mohol urobiť zodpovedajúce reakcie. Systém IDIS je elektronický informačný systém, ktorý v komplikovaných situáciách chráni vodiča pred odpútaním pozornosti. Systém neustále monitoruje určité funkcie ako sú pohyby volantu, ovládanie pedála akcelerátora, smerových svetiel a bŕzd a z týchto údajov stanovuje potrebný stupeň pozornosti vodiča. Keď dopravná situácia prekročí určitú mieru komplexnosti, druhoradé informácie ako napríklad prichádzajúce telefonické hovory alebo správy sa dočasne potlačia, kým sa situácia opäť neznormalizuje.

Aktívne bi-xenónové reflektory
Pre optimálnu viditeľnosť pri jazdách v tme na kľukatých cestách sú pre Volvo V70 k dispozícii na želanie aktívne bi-xenónové reflektory. Reflektory sa natáčajú súhlasne s pohybmi volantu a tým zabezpečujú lepšiu viditeľnosť v zákrutách a vyššiu bezpečnosť. Riadiaci procesor kalkuluje a analyzuje rozličné parametre a optimalizuje lúč svetla podľa aktuálnej jazdnej situácie. Reflektory sa môžu natáčať do každej strany o 15 stupňov – teda celkovo o 30 stupňov. Tým kužeľ svetla v zákrutách osvetľuje dlhší úsek cesty. Systém sa pri jazde cez deň automaticky deaktivuje. Aby nedochádzalo k oslňovaniu protiidúcich vozidiel, výšková regulácia reflektorov sa automaticky prispôsobuje zaťaženiu vozidla i dynamickým pohybom karosérie pri brzdení a akcelerácii. Reflektory sú štandardne vybavené vysokotlakovým ostrekovačom. Tým je zabezpečené vždy čo najlepšie osvetlenie.

Výkonná brzdová sústava pre čo najlepšie spomalenie
Nové Volvo V70 je vybavené nanajvýš účinnou brzdovou sústavou s rozličnými interaktívnymi funkciami, čo zabezpečuje vynikajúce hodnoty spomalenia vo všetkých jazdných situáciách. Patrí k nim hydraulický asistenčný systém HBA (Hydraulic Brake Assist) novej generácie, ktorý pri núdzovom brzdení zabezpečuje skrátenie brzdnej dráhy. Na rozdiel od bežných systémov, ktoré sú ovládané iba podtlakom, sa pri HBA vytvorenie maximálneho tlaku v brzdovej sústave dosahuje hydraulicky a preto výrazne rýchlejšie. Ak vodič nestlačí brzdový pedál včas alebo dostatočne silno, hydraulický asistenčný systém automaticky čo najrýchlejšie vytvorí maximálny tlak v brzdovej sústave až po oblasť regulácie ABS. Na ďalšie zvýšenie účinnosti slúži funkcia OHB (Optimized Hydraulic Brakes). Táto funkcia pri intenzívnych brzdných manévroch hydraulicky vyrovnáva možné oneskorenie tvorby podtlaku v posilňovač bŕzd. Funkcia „RAB“ (Ready Alert Brakes) pomocou senzoriky vozidla dokáže včas rozoznať situácie, relevantné pre brzdenie. Indikáciou je náhle uvoľnenie pedála akcelerátora alebo údaje z adaptívneho tempomatu. V takýchto prípadoch sa automaticky priložia brzdové obloženia na brzdové kotúče aby sa skrátila reakčná doba bŕzd a tým brzdná dráha. Funkcia FBS (Fading Brake Support) pri dlhšom intenzívnom brzdení vytvára zvýšený tlak v brzdovej sústave. Tým sa už v zárodku obmedzuje takzvaný fading (slabnutie bŕzd) v dôsledku prehriatia.

Personal Car Communicator so senzorom srdečnej činnosti pre vyššiu osobnú bezpečnosť
Významnou súčasťou osobnej bezpečnosti je prehľad o aktivitách iných osôb v bezprostrednej blízkosti, v neposlednom rade pri parkovaní vozidla. Týka sa to tak ochrany pred krádežou ako aj osobnej bezpečnosti. Na tento účel bol už pri limuzíne Volvo S80 zavedený Personal Car Communicator (PCC). Malá kontrolná jednotka, ktorá je teraz k dispozícii aj pre Volvo V70, predstavuje výkonný kontrolný systém, poskytujúci informácie, ktoré môžu byť v určitých situáciách dôležité pre bezpečnosť a ochranu vodiča. Navonok sa PCC podobá na bežný diaľkový ovládač, no dokáže viac ako len aktivovať centrálne zamykanie a alarm. Vodič môže pomocou PCC stlačením gombíka v zlomku sekundy skontrolovať, či je vozidlo uzamknuté alebo odomknuté, alebo či je aktivovaný alarm. Pomocou vysoko citlivého senzoru srdečnej činnosti prístroj ukazuje ak sa vo vozidle nachádza neoprávnená osoba. Všetky tieto funkcie sú k dispozícii vo vzdialenosti do 100 metrov od vozidla. Nad túto vzdialenosť sa posledné nastavenia automaticky uložia do pamäti takže vodič môže kedykoľvek skontrolovať, či po zaparkovaní vozidlo skutočne uzamkol.

Všetky okná z vrstevného skla a uzamykateľná schránka v batožinovom priestore
Pre zvýšenú ochranu pred krádežou je pre nové Volvo V70 na želanie k dispozícii aj kompletné zasklenie z vrstevného skla, ktoré zahŕňa aj zadné bočné okná a okno vo dverách batožinového priestoru. Vďaka tomu poskytuje zvýšenú ochranu aj pre batožinový priestor. Ak vozidlo nie je vybavené rezervným kolesom, je navyše k dispozícii ďalšia uzamykateľná schránka s objemom 46 litrov pod podlahou batožinového priestoru. Keď sa zavrú a uzamknú dvere batožinového priestoru, automaticky sa uzamkne aj táto schránka.


3. Výkonné šesťvalcové motory s novou technikou prepĺňania
• Šesťvalcový motor s dvojprúdovým turbokompresorom pre nový zážitok z jazdy
• Šesťvalcový benzínový motor s dvojitým profilom vačiek
• Kompaktné motory uložené vpredu naprieč
• Päťvalcový benzínový motor s integrovaným turbokompresorom
• Úsporné turbodiesle druhej generácie
• Široká paleta motorov už pri štarte modelu Volvo V70
• Šesťstupňová prevodovka Geartronic so športovým režimom

„Pre nové Volvo V70 sme našu paletu motorov ešte rozšírili“ , hovorí Tomas Ahlborg. „Zákazníci profitujú z ešte lepších jazdných výkonov v kombinácii s prvotriednym jazdným komfortom, výsledkom je jedinečný zážitok z jazdy, ktorý v každom ohľade reprezentuje charakter Premium tohto vozidla“ .

Šesťvalcový motor s dvojprúdovým turbokompresorom pre nový zážitok z jazdy
Po prvý raz v dlhej histórii úspešného modelu je teraz pre Volvo V70 k dispozícii šesťvalcový motor. Vychádza zo zvlášť kompaktného hliníkového radového šesťvalca s objemom 3,2 litra, ktorý bol po prvý raz predstavený v novej limuzíne Volvo S80. Tento motor je v ponuke vo verzii bez prepĺňania s výkonom 175 W (238 k) ako aj v novo vyvinutej verzii turbo s objemom 3,0 litra, výkonom 210 kW (285 k) a úctyhodným krútiacim momentom 400 Nm. Maximálny krútiaci moment je k dispozícii v celom rozsahu otáčok od 1500 min-1. Prepĺňaný motor zabezpečuje vysokú kultúru behu a vynikajúce zrýchlenie (z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy – predbežné údaje). Nepatrne menší objem turbomotora, ktorý vychádza z menšieho priemeru valcov a kratšieho zdvihu, kompenzuje dvojprúdový turbokompresor, ktorý cez dva oddelené kanály zásobuje vždy tri valce. Takáto technika, označovaná ako Twin-Scroll umožňuje použiť kompaktnejší a jednoduchší kompresor s extrémne krátkou reakčnou dobou, podobne ako je to pri použití dvoch malých turbokompresorov. „Tento motor bol koncipovaný pre zvlášť športový zážitok z jazdy a dodáva V70 úplne novú charakteristiku“ zvýrazňuje Tomas Ahlborg. „Tým je nové Volvo V70 súčasne perfektným kombi pre aktívne rodiny ako aj fascinujúcim automobilom pre športovo založených vodičov. Motor spája prvotriedne jazdné výkony s nanajvýš malou spotrebou a nízkymi hodnotami emisií vo výfukových plynoch.“

Šesťvalcový benzínový motor s dvojitým profilom vačiek
Šesťvalcový neprepĺňaný motor zabezpečuje vďaka výkonu 175 kW (238 k) a krútiacemu momentu 320 Nm prvotriedny zážitok z jazdy. Motor je vybavený variabilným nasávacím potrubím a variabilným ovládaním nasávacích ventilov. Táto funkcia, označovaná ako CPS (Cam Profile Switching) umožňuje ovládať nasávacie ventily pomocou dvoch rozličných vačiek s odlišným zdvihom a profilom. Prepínanie vačiek sa uskutočňuje podľa otáčok motora a jeho zaťaženia. Pri bežných jazdných situáciách, normálnej polohe pedála akcelerátora a nízkych otáčkach motora sa znižuje spotreba a súčasne vysoká hodnota krútiaceho momentu uľahčuje jazdu. Pri športovej jazde s plnou akceleráciou a vysokými otáčkami motor nanajvýš spontánne reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora a bez ohľadu na rýchlosť vždy poskytuje k dispozícii plný výkon.

Kompaktné motory uložené vpredu naprieč
Rovnako ako všetky ostatné modely značky má aj nové Volvo V70 motor uložený vpredu naprieč, platí to aj pre radové šesťvalcové motory. Je to možné vďaka zvlášť kompaktným rozmerom motorov. „Priečne uložený kompaktný motor je najlepšou metódou ako znížiť riziko deformácií kabíny posádky pri čelnom náraze, pretože agregáty v pozdĺžnom smere zaberajú iba málo miesta“ , vysvetľuje Tomas Ahlborg. Kompaktný formát radových šesťvalcových motorov je zabezpečený umiestnením hydraulického čerpadla posilňovača riadenia a kompresora klimatizácie za motorom, nad prevodovkou. Preto tieto systémy nemajú nijaký pohon na prednej strane motora. Namiesto toho sú poháňané ozubenými kolesami zo zadného konca kľukového hriadeľa. Toto riešenie má značenie READ (Rear End Ancillary Drive). Alternátor má tiež priamy pohon a tvorí jeden celok s blokom motora. To zabezpečuje, že motor a prevodovka zaberajú v karosérii iba málo miesta v pozdĺžnom smere.

Pohon pre pomocné agregáty je umiestnený v osobitnej malej prevodovej skrini, pričom vo vnútri dutého hlavného hriadeľa sa otáča ďalší hriadeľ. Tento systém, ktorý sa nazýva aj „Shaft In Shaft“ (hriadeľ v hriadeli) vedie k výraznej redukcii stavebnej dĺžky. Obidva hriadele poháňajú ozubené kolesá a umožňujú rozdielne otáčky pre pohon vačkových hriadeľov a pre pohon pomocných agregátov.

Ešte aj tlmič torzných kmitov, ktorý má zachytávať eventuálne vibrácie relatívne dlhého kľukového hriadeľa je integrovaný v bloku motora.

Päťvalcový benzínový motor s integrovaným turbokompresorom
Pre nové Volvo V70 je tradične k dispozícii aj päťvalcový benzínový motor. Je vybavený nízkotlakovým prepĺňaním pomocou turbokompresora a dosahuje výkon 147 kW (200 k) a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Kompaktné rozmery motora sa dosiahli aj vďaka integrácii turbokompresora do zberného výfukového potrubia. Turbokompresor je vyrobený zo špeciálnej ocele, odoláva vysokým teplotám výfukových plynov a umožňuje tak efektívne spaľovanie ako aj nízke hodnoty emisií.

Úsporné turbodiesle druhej generácie
V oblasti naftových motorov je pre nové Volvo V70 na výber druhá generácia päťvalcových naftových motorov D5, vyvinutých exkluzívne značkou Volvo. Výkonný turbodiesel sa montuje v dvoch verziách. Výkonnejšia verzia dosahuje maximálny krútiaci momentom 400 Nm, ktorý je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok. V porovnaní s prvou generáciou bol motor D5 ďalej optimalizovaný. K jeho technickým špecialitám patrí elektronicky ovládaný turbokompresor, najmodernejšie vstrekovanie paliva Common-Rail a výkonný systém elektronického manažmentu. Tieto inovácie zabezpečujú novému kombi Volvo V70 s naftovým motorom výrazne lepšie jazdné výkony a vlastnosti. Súčasne mohli byť výrazne znížené emisie vo výfukových plynoch. K sériovému vybaveniu motora patrí aj filter tuhých čiastočiek (sadzí), ktorý si nevyžaduje nijakú údržbu. Tým sa motor D5 ponúka ako alternatíva, šetriaca životné prostredie. Všetky motory majú po štyri ventily v každom valci a dva vačkové hriadele v hlave valcov (DOHC). Takáto konštrukcia zabezpečuje vynikajúci temperament motora a dobré jazdné výkony.

Široká paleta motorov už pri štarte modelu Volvo V70
Motor Pocet valcov Výkon (kW/k) Krútiaci moment (NM)
3.0 T6 6 210/285 400
3.2 I6 6 175/238 320
2.5T 5 147/200 300
Motor Pocet valcov Výkon (kW/k) Krútiaci moment (NM)
D5 5 136/185 400
2.4D 5 120/163 340
V priebehu roka 2007 doplnia túto paletu motorov ďalšie agregáty.

Šesťstupňová prevodovka Geartronic so športovým režimom
Všetky motory nového kombi Volvo V70 sa montujú v kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou. Pri motoroch 2.5T, 2.4D a D5 je prevodovka štandardne manuálna, za príplatok sa montuje šesťstupňová automatická prevodovka Geartronic. Pri benzínových šesťvalcoch je Geartronic štandardom. Táto prevodovka zabezpečuje aj pri výkonných prepĺňaných motoroch optimálny prenos krútiaceho momentu a okrem toho umožňuje aj poloautomatické manuálne radenie. Pri najvýkonnejšom motore T6 má prevodovka Geartronic navyše funkciu športového režimu, ktorý zabezpečuje ešte rýchlejšiu zmenu prevodových stupňov. Na aktiváciu športového režimu sa voliaca páka automatickej prevodovky jednoducho presunie doprava.


4. Dynamický podvozok s optimalizovaným ústrojenstvom pohonu
• Štruktúra karosérie s vysokou pevnosťou a dynamický podvozok pre najlepšie jazdné vlastnosti
• Aktívny podvozok s technikou Four-C a troma stupňami vyladenia
• Pohon všetkých kolies s funkciou Instant Traction
• Nastaviteľný posilňovač riadenia závislý na rýchlosti
• Sériovo elektromechanická parkovacia brzda
• DSTC sériovo

„Nové Volvo V70 sme v každom ohľade vyvíjali ďalej“ hovorí Tomas Ahlborg. „Technika podvozku poskytuje prvotriedny pocit z jazdy a bezpečnú ovládateľnosť vo všetkých situáciách.“

Štruktúra karosérie s vysokou pevnosťou a dynamický podvozok pre najlepšie jazdné vlastnosti
Pri vývoji nového kombi Volvo V70 stáli v stredobode jazdné vlastnosti. Veľká pozornosť sa pritom kládla na bezpečné sedenie na ceste, perfektnú jazdnú stabilitu a optimálnu kontrolu zo strany vodiča. Práve keď je automobil plne naložený, hrá stabilita pri jazde rozhodujúcu rolu.

Karoséria sa vyznačuje veľmi sofistikovanou štruktúrou, ktorá zabezpečuje vynikajúce vlastnosti pri náraze a vysokú torznú tuhosť. Vďaka nosnej štruktúre a optimalizovanému využitiu rozličných druhov ocele vysokej pevnosti sa podarilo torznú tuhosť novej generácie Volvo V70 zvýšiť oproti predchodcovi o 15 percent. Táto vysoká torzná tuhosť je základným predpokladom pre vysokú jazdnú stabilitu a pôžitok z jazdy. V porovnaní s predchodcom bola optimalizovaná aj technika podvozku s cieľom dosiahnuť lepšie jazdné vlastnosti a vyšší komfort jazdy.

Aktívny podvozok s technikou Four-C a troma stupňami vyladenia
Nové Volvo V70 môže byť na želanie vybavené aktívnym podvozkom, ktorý vychádza z techniky Volvo Four-C. Tento moderný systém aktívnej regulácie podvozka je vybavený rozličnými senzormi, ktoré permanentne monitorujú dynamický stav vozidla. Nastavenie charakteristiky tlmičov pruženia sa v zlomku sekundy prispôsobuje jazdnej situácii a rýchlosti vozidla. Čím je rýchlosť vyššia, tým je tvrdšia charakteristika tlmičov. Vďaka tomu je vozidlo aj pri vysokej rýchlosti bezpečne ovládateľné. Systém súčasne redukuje nakláňanie vozidla v priečnej a pozdĺžnej osi pri intenzívnej akcelerácii, prudkom brzdení alebo náhlom zatočení volantu. „S aktívnym podvozkom sa jazdné vlastnosti za každých podmienok výrazne zlepšili“ , hovorí Tomas Ahlborg. „Jazdné vlastnosti sú precíznejšie a súčasne vozidlo poskytuje väčší pôžitok z jazdy“ . Pri systéme Four-C si vodič môže stlačením gombíka zvoliť jedno z troch rozličných nastavení podvozka a tým zmeniť charakteristiku podvozka podľa svojich osobných preferencií.

• V polohe „Comfort“ relatívne mäkké tlmenie zabezpečuje dlhšie dráhy pruženia a výrazne komfortné jazdné vlastnosti.
• V režime „Sport“ sú reakcie riadenia a podvozku vďaka tvrdšej charakteristike tlmičov spontánnejšie a bezprostrednejšie.
• Pri stupni „Advanced“, ktorý je vyladený na zabezpečenie maximálnej trakcie je vozidlo vyladené na výrazne dynamický spôsob jazdy.

Nezávisle od nastavenej charakteristiky systém Four-C v hraničných a núdzových situáciách preberá kontrolu a pomáha vodičovi cielenými zásahmi do ovládania bŕzd a motora stabilizovať vozidlo.

Pohon všetkých kolies s funkciou Instant Traction
Volvo V70 T6 je sériovo vybavené systémom pohonu všetkých kolies. Systém Volvo AWD s elektronicky ovládanou spojkou Haldex rozdeľuje krútiaci moment motora variabilne na prednú a zadnú nápravu a tým zabezpečuje optimálnu trakciu vo všetkých jazdných situáciách. Regulačná funkcia Instant Traction vytvára bez oneskorenia zvýšený tlak v systéme a automaticky prenáša väčšiu časť krútiaceho momentu na zadné kolesá, čím umožňuje bezpečný rozjazd na klzkom alebo nespevnenom povrchu.

Nastaviteľný posilňovač riadenia
Pre nové Volvo V70 je na želanie k dispozícii posilňovač riadenia s účinkom závislým na rýchlosti jazdy. Tento systém pri nízkych rýchlostiach, napríklad pri parkovaní poskytuje najintenzívnejší účinok, so zvyšujúcou sa rýchlosťou jazdy sa účinok posilňovača proporcionálne znižuje. Pre perfektný pocit z jazdy a individuálne prispôsobenie konkrétnemu štýlu sa dá účinok posilňovača riadenia elektronicky nastaviť, pričom sú na výber tri rozličné stupne.

Sériovo elektromechanická parkovacia brzda
Pre komfortný rozjazd do svahu je nové Volvo V70 sériovo vybavené elektromechanickou parkovacou brzdou – čo prináša výrazné zvýšenie komfortu, predovšetkým pri vozidlách s manuálnou prevodovkou. Ak sa elektromechanická parkovacia brzda aktivuje napríklad pri státí na semafore, automaticky sa uvoľní len čo vodič stlačí pedál akcelerátora. Vozidlo sa teda už od rozsvietenia zeleného svetla rozbieha bez oneskorenia. Elektromechanická parkovacia brzda funguje iba vtedy keď má vodič zapnutý bezpečnostný pás.

Parkovacia brzda sa aktivuje a vypína pohybom páčky vľavo od volantu. Aby bolo zabezpečené, že parkovacia brzda je vždy aktivovaná pri odparkovaní vozidla, aktivuje sa automaticky keď sa vytiahne kľúč zo zámku alebo – ak je vozidlo vybavené funkciou Keyless Drive – keď sa otvoria dvere vodiča. Predtým je však potrebné automatickú aktiváciu nastaviť v menu nastavení vozidla.

DSTC sériovo
Nové Volvo V70 je sériovo vybavené elektronickým systémom regulácie jazdnej dynamiky DSTC (Dynamic Stability and Traction Control). Tento systém v prípade potreby redukuje krútiaci moment motora a cieleným brzdným impulzom pôsobí proti vzniku nedotáčavého alebo pretáčavého šmyku. „Kombináciou systémov ako sú Four-C, AWD a DSTC umožňujeme jedinečný zážitok z jazdy prakticky za každých jazdných podmienok, a to aj pri plnom zaťažení vozidla“ , hovorí Tomas Ahlborg. „Skutočnosť, že vodič môže rozličnými nastaveniami podvozka určovať charakter vozidla, robí pre Volvo typickú aktívnu bezpečnosť zvlášť prezentnú a bezprostredne citeľnú. Tvorí základ pre jedinečný zážitok z jazdy.“


5. Prvotriedny komfort a všestranná funkčnosť
• Viac priestoru pre nohy vytvára uvoľnenejšiu polohu na sedadle
• Ventilované sedadlá
• Individuálne komfortné nastavenia
• Inteligentná a všestranná funkčnosť
• Posuvná podlaha batožinového priestoru uľahčuje nakladanie
• Automaticky ovládané dvere batožinového priestoru

„Pretože sme pre nové Volvo V70 vyvinuli novú architektúru vozidla, mohli sme komfort ešte ďalej zvýšiť a súčasne sme získali priestor na vytvorenie množstva nových, inteligentných riešení“ , hovorí Tomas Ahlborg. „Pre svoj väčší vnútorný priestor a všestrannejšie funkcie je nové Volvo V70 niečo ako multifunkčný model tak pre rodiny ako aj pre obchodníkov a iných zákazníkov, ktorí vozidlo používajú na rozličné účely.“








Viac priestoru pre nohy vytvára uvoľnenejšiu polohu na sedadle
K zvýšenému komfortu nového kombi Volvo V70 prispieva zväčšená ponuka vnútorného priestoru. Vzdialenosť medzi pasažiermi na predných a na zadných sedadlách sa zväčšila o 21 milimetrov. Priestor pre nohy vzadu sa zväčšil o 48 milimetrov, priestor pre kolená o 21 milimetrov. Vpredu vodič a spolujazdec profitujú zo zväčšenia vnútornej šírky kabíny v oblasti pliec o 30 milimetrov.



Ventilované sedadlá
Sedadlá automobilov Volvo tradične patria k najlepším na trhu. Sú tvarované tak, aby aj pri dlhých jazdách poskytovali optimálnu mieru komfortu. Na želanie sa dajú objednať elektricky ovládané sedadlá, ktoré môžu byť potiahnuté perforovanou kožou so systémom vnútornej ventilácie. Pri týchto sedadlách sú v sedáku a operadle sedadla umiestnené ventilátory, ktoré dokážu rýchlo znížiť teplotu v kontaktnej oblasti čalúnenia. To prispieva predovšetkým v horúcich dňoch a pri vysokej vlhkosti vzduchu k vynikajúcemu komfortu sedenia.

Súčasne sa sedadlá dajú pri nízkych teplotách elektricky vyhrievať, pričom sa dajú nastaviť tri stupne intenzity vyhrievania. Trojstupňovým elektrickým vyhrievaním môžu byť vybavené aj obidve vonkajšie sedadlá vzadu.

Individuálne komfortné nastavenia
Vodič nového kombi Volvo V70 má k dispozícii široké spektrum individuálnych komfortných nastavení, ktoré sa ukladajú v informačnom systéme vozidla a v prípade potreby sa dajú vyvolať. Patrí medzi ne poloha nastavenia sedadla vodiča a vonkajších spätných zrkadiel, nastavenia klimatizácie, audiosystému a navigačného systému a – v určitom rámci – aj jazdné vlastnosti vozidla. Ďalšie možnosti personalizácie poskytuje posilňovač riadenia s účinkom závislým na rýchlosti jazdy, ktorého charakteristika sa dá meniť v troch stupňoch. Medzi nové funkcie patrí okrem toho aj možnosť voľby automatického vyhrievania zadného okna, ktoré sa pri teplotách pod deväť stupňov Celzia automaticky zapína.

„Možnosť vodiča uskutočniť rozličné individuálne nastavenia poskytuje zvýšenie úrovne komfortu“ , hovorí Tomas Ahlborg. „Z bezpečnostných dôvodov je však dôležité aby si tieto nastavenia počas jazdy nevyžadovali veľa času. Aby bol vodič chránený pred odpútaním pozornosti od premávky, určité funkcie sú počas jazdy po približne 20 sekundách automaticky zablokované.“

Inteligentná a všestranná funkčnosť
“Vysoká flexibilita bola prvoradým cieľom pri novom kombi Volvo V70“ , hovorí Tomas Ahlborg. „Veľký vnútorný priestor, zadné sedadlá rozdelené na tri časti a množstvo inteligentných funkcií robia z nakladania vozidla a z jazdy – či už s batožinou alebo bez nej – skutočný pôžitok.“ Sklopné operadlo zadného sedadla je delené v pomere 40/20/40. Okrem toho sa dá stredová lakťová opierka vzadu pri preprave dlhých predmetov sklopiť samostatne. Operadlá zadných sedadiel sa dajú sklopiť tak, že sa vytvorí úplne rovná podlaha zväčšeného batožinového priestoru. Sklopením operadla sedadla spolujazdca dopredu sa dá nákladná plocha na jednej strane vozidla ešte ďalej predĺžiť. Podlaha batožinového priestoru je opatrená hliníkovými koľajničkami a nastaviteľnými upínacími okami na zabezpečenie batožiny. Ak sa upínacie oká nepoužívajú, dajú sa naplocho zasunúť do koľajničiek. Integrované oká na upevnenie batožiny sú namontované aj na bočných stenách batožinového priestoru. Tieto oká sa dajú spojiť s multifunkčnými držiakmi pre rozličné háky, upevňovacie siete a deliace prepážky, ako aj s iným špeciálnym príslušenstvom do batožinového priestoru. Na ochranu podlahy batožinového priestoru je na výber niekoľko rozličných ochranných rohoží. Patrí k nim aj rozkladacia verzia, ktorá sa pri sklopených opierkach hlavy dá roztiahnuť po celej ploche zväčšeného batožinového priestoru.

Posuvná podlaha batožinového priestoru uľahčuje nakladanie
Na želanie môže byť nové Volvo V70 vybavené posuvnou podlahou batožinového priestoru. Táto podlaha sa jednoducho a rýchlo ukotví do koľajničiek v podlahe a pre pohodlné nakladanie batožiny sa dá vysunúť až ponad zadný nárazník vozidla. Posuvná podlaha sa automaticky zaaretuje keď sa uvoľní ovládacia páčka. Keď sa podlaha nepoužíva, dá sa jednoducho vybrať. Posuvná podlaha batožinového priestoru a všetky prvky príslušenstva do batožinového priestoru zodpovedajú vysokým bezpečnostným požiadavkám značky Volvo.

Automaticky ovládané dvere batožinového priestoru
Nakladanie batožiny do nového kombi Volvo V70 sa dá ďalej uľahčiť objednaním automatického ovládania dverí batožinového priestoru, ktoré sa montuje za príplatok. Dvere batožinového priestoru sa odomknú stlačením gombíka na diaľkovom ovládači, celý proces otvorenia uskutoční hydraulická sústava vozidla. Aby sa predišlo riziku zranenia, dvere batožinového priestoru sa dajú zatvoriť iba pomocou tlačidla na dverách. Navyše má uzamykací systém má zabudovanú dvojstupňovú bezpečnostnú funkciu. K nej patria dve priehlbiny na ochranu pred privretím ruky na každej strane dverí a funkcia núdzového zastavenia. Hydraulický systém je vybavený senzorom, ktorý okamžite zastaví pohyb dverí ak narazia na odpor.

Pre nové Volvo V70 je na výber množstvo nosičov na prepravu bicyklov, člnov, lyží a snowboardov, ktoré sa dajú používať na vozidlách, vybavených s lištami strešného nosiča i bez nich. Na prepravu bicyklov v batožinovom priestore sa dodáva špeciálny držiak, ktorý sa zakotvuje v koľajničkách na podlahe batožinového priestoru.


6. Audiosystémy pre najvyššie nároky
• Digitálna technika pre nefalšovaný zážitok zo zvuku
• Automatická regulácia hlasitosti a tónových korekcií
• Tri audiosystémy s rozličnými stupňami výkonu
• Dolby® Pro Logic II s individuálnymi audio-profilmi
• Reproduktory Dynaudio® kategórie Highend
• Na želanie subwoofer pre sýte basy
• Audiosystémy kompatibilné s MP3
• Integrovaný DVD-systém pre zadné sedadlá
• Navigačný systém RTI najnovšej generácie

„Audiosystémy Volvo patria k najlepším na trhu“ , hovorí Tomas Ahlborg. „V spolupráci s poprednými svetovými výrobcami sme vyvinuli prvotriedne audiosystémy. Patria k nim digitálne zosilňovače Alpine, systém Dolby Pro Logic II Surround a vynikajúce reproduktory dánskeho výrobcu Dynaudio. Výsledkom je zvukový zážitok absolútne svetovej triedy.“

Digitálna technika pre nefalšovaný zážitok zo zvuku
V novom kombi Volvo V70 sa využíva najnovšia digitálna technika, ktorá je špeciálne prispôsobená akustickým podmienkam kabíny posádky. Platí to aj pre umiestnenie jednotlivých reproduktorov. Pre jemné doladenie krivky frekvenčného priebehu sa využíva digitálny akustický procesor DSP (Digital Signal Processing), ktorý zabezpečuje zvlášť prirodzený a nefalšovaný zvukový dojem. Zosilňovače Volvo, ktoré boli vyvinuté v spolupráci s japonskou firmou Alpine, využívajú digitálnu techniku. Digitálne zosilňovače sa vyznačujú vysokou účinnosťou a nízkou spotrebou energie. To znamená aj, že vyvíjajú menej tepla ako porovnateľné analógové zosilňovače a preto môžu mať kompaktnejšie rozmery. Zosilňovače Volvo sa okrem toho vyznačujú zvlášť vysokou hodnotou útlmu. Je to zásluha použitej techniky ICEPower® dánskeho výrobcu Bang & Olufsen PowerHouse a/s. Táto technika zabezpečuje krištáľovo čistý a napriek tomu energický zvuk až po najnižšie basy.

Automatická regulácia hlasitosti a tónových korekcií
Vďaka digitálnej technike je systém schopný prispôsobiť hlasitosť a tónové korekcie danej jazdnej situácii. Navyše má vodič k dispozícii rozličné individuálne možnosti nastavenia. V menu si môže zvoliť, ako sa má zvuk audiosystému prispôsobiť určitej rýchlosti jazdy. Na výber sú tri rozličné stupne nastavenia.

Tri audiosystémy s rozličnými stupňami výkonu
Pre nové Volvo V70 sú na výber tri rozličné audiosystémy, ktoré sa líšia rozsahom funkcií a výkonom:
• Performance – s výkonom zosilňovača 4 x 20 Wattov a šiestimi reproduktormi
• High Performance – s výkonom zosilňovača 4 x 40 Wattov a ôsmimi reproduktormi
• Premium Sound – s digitálnym zosilňovačom s výkonom 5 x 130 Wattov, priestorovým ozvučením Dolby® Pro Logic II Surround a dvanástimi reproduktormi Dynaudio. Tento systém sa ešte dá rozšíriť o subwoofer, ktorý je namontovaný pod podlahou batožinového priestoru a napája ho osobitný zosilňovač s výkonom 2 x130 Wattov.

Dolby® Pro Logic II s individuálnymi audio-profilmi
Volvo ako prvý automobilový výrobca na svete ponúkalo už od roku 1997 techniku priestorového ozvučenia Dolby® Pro Logic Surround. Táto technika, použitá po prvý raz v prvej generácii modelu Volvo C70, umožňovala prirodzenejšiu viackanálovú reprodukciu ako bežné stereofónne systémy. Systém v novom kombi Volvo V70 predstavuje najnovšiu generáciu priestorového ozvučenia: Dolby® Pro Logic II Surround. Ide o sústavu s usporiadaním kanálov 5.1, ktorá na predných sedadlách poskytuje široký audioprofil s veľkou plasticitou a súčasne nefalšovaný stereofónny efekt pre zadné sedadlá. Pre čo najlepší zvuk má audiosústava Premium Sound špeciálne možnosti nastavenia. Akustický profil sa dá optimalizovať troma rozličnými spôsobmi: pre čo najlepšiu kvalitu na sedadle vodiča, na obidvoch predných sedadlách alebo na zadných sedadlách. Tieto nastavenia sa dajú uskutočniť prostredníctvom informačného systému vozidla. „Ak vodič cestuje sám, môže si akustický profil nastaviť celkom podľa svojich osobných požiadaviek“ , vysvetľuje Tomas Ahlborg. „Rovnako jednoducho sa ale zvukový profil dá nastaviť pre perfektný posluchový zážitok na zadných sedadlách“ .

Reproduktory Dynaudio® kategórie Highend
Audiosystém Premium Sound je vybavený reproduktormi od renomovanej dánskej firmy Dynaudio®, výrobcu s ktorým značku Volvo spája dlhá technická spolupráca. V predných dverách kombi Volvo V70 sú namontované po tri veľkoryso dimenzované reproduktory (basový, stredotónový a výškový), v zadných dverách sú dvojpásmové systémy s výškovým a stredobasovým reproduktorom. Výškový reproduktor s textilnou membránou v tvare guľového vrchlíka (známy pod označením silk dome tweeter) je špecialitou značky Dynaudio a podporuje krištáľovo jasný zvuk. Každý reproduktor je okrem toho opatrený pasívnou výhybkou pre dosiahnutie harmonického celkového dojmu. Reproduktory vo dverách spolu so špeciálnym centrálnym reproduktorom priemeru 5 palcov (13 cm) a prídavným výškovým reproduktorom v prístrojovej doske vytvárajú prirodzený a homogénny zvuk.

Na želanie subwoofer pre sýte basy
Pre ešte hlbšie a sýtejšie basy sa môžu audiosystémy Premium Sound a High Performance Sound na želanie doplniť o subwoofer v dvojkomorovej ozvučnici s objemom dvanásť litrov. Subwoofer, vyvinutý značkou Alpine má dve šasi priemeru 6,5 palca (16,5 cm) a integrovaný digitálny zosilňovač s výkonom 2 x 130 Wattov.

Audiosystémy kompatibilné s MP3
Audiosystémy Premium Sound a High Performance Sound umožňujú aj prehrávanie CD so zvukovým záznamom vo formáte MP3 alebo WMA. Vďaka tomu sa kapacita CD-meniča s integrovaným zásobníkom rozšíri na niekoľko stoviek titulov, čo umožňuje zákazníkovi prístup k väčšine jeho osobnej hudobnej knižnice. Navyše sú audiosystémy vybavené aj osobitným vstupom AUX na pripojenie externých prístrojov, ako napríklad prenosných prehrávačov MP3. Rádio je pre optimálny príjem vo vlnovom rozsahu VKV vybavené troma anténami. Antény fungujú na princípe Scanning Diversity a tým zabezpečujú optimálny príjem naladenej stanice.

Integrovaný DVD-systém pre zadné sedadlá
Nové Volvo V70 môže byť vybavené kvalitným multimediálnym systémom pre cestujúcich na zadných sedadlách, takzvaným systémom RSE (Rear Seat Entertainment). Systém tvorí integrovaný DVD-prehrávač, monitory s uhlopriečkou 7 palcov (17,5 cm) v opierkach hlavy predných sedadiel, pár bezdrôtových slúchadiel a infračervený diaľkový ovládač. Osobitný prípojný terminál umožňuje k multimediálnemu systému pripojiť hraciu konzolu, videokameru alebo ďalší DVD-prehrávač. Obidva monitory sa dajú používať nezávisle od seba.

Navigačný systém RTI najnovšej generácie
Navigačný systém Volvo RTI (Road and Traffic Information) sa vyznačuje veľkou presnosťou. Výber digitálnych máp bol nedávno rozšírený o ďalšie krajiny, predovšetkým vo východnej Európe. Tým sú teraz k dispozícii tri DVD pre Európu a ďalšie tri pre USA, ktoré teraz zahŕňajú aj Havaj a Kanadu. Mapový materiál obsahuje najnovšie cesty, reštaurácie a hotely.

Navigačný systém RTI je okrem toho vybavený novým procesorom, ktorý okrem iného umožňuje výrazne rýchlejší výpočet trasy. Navyše systém poskytuje nové doplnkové informácie ako vlajky a štatistické údaje o jednotlivých štátoch, rýchlostné obmedzenia a predpisy upravujúce používanie mobilného telefónu počas jazdy. Všetky tieto informácie sa zobrazia automaticky keď vozidlo prekročí štátnu hranicu príslušnej krajiny.

Zdroj: TOP AUTO Slovakia
Redaktor: Oliver Mauer, 13.02.2007
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]