Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Toyota Corolla (nová)  Vytlačiť stránku

Úplne nová Corolla je navrhnutá tak, aby sa zapáčila vkusu európskych zákazníkov požadujúcich tradičný sedan s výrazným a dynamickým dizajnom. Preto bola nová Corolla prepracovaná, aby pritiahla širšie spektrum zákazníkov. Ešte viac zdôrazňuje svoje cnosti v oblasti kvality a k tomu pridáva výraznejší dizajn, zväčšený vnútorný priestor a vzrušujúci pôžitok z jazdy.

Srdcom novej Corolly je koncept, ktorý zákazníkom ponúka sedan špičkovej kvality, ktorý je „o triedu vyššie“, s ambíciami stať sa kľúčovým hráčom v danej kategórii vozidiel.

Toshi Ezaki, hlavní inžinier zodpovedný za novú Corollu, k tomu vysvetľuje: „Pri vývoji 10. generácie modelu Corolla bolo najťažšie vytvoriť taký automobil, ktorý by pritiahol mladšiu generáciu a zároveň si zachoval tradične dlhú životnosť, spoľahlivosť a ľahkú ovládateľnosť, teda atribúty vysoko cenené našimi súčasnými zákazníkmi.“

„Všetci vodiči bez ohľadu na vek citlivo vnímajú dynamický a vysoko kvalitný dizajn, ktorý dáva pocit luxusu. Náš nový výrazný dizajn v kombinácii s vynikajúcou dynamikou vozidla by mal navždy vymazať povesť modelu Corolla ako dobrého auta, ktorému však chýba pôvab. Som presvedčený o tom, že sme vyvinuli vozidlo, ktoré si vás získa už na prvý pohľad.“

Nová Toyota Corolla pôjde v šľapajach pozoruhodnej rodiny predchádzajúcich veľmi úspešných modelov. Corolla sa vyrába celkom v 16 krajinách na piatich rôznych kontinentoch a nájdeme ju na trhu viac než 140 krajín sveta.

Od doby prvého uvedenia na trh v roku 1966 sa celosvetovo predalo takmer 32 miliónov kusov tohto vozidla – ide teda o najlepšie predávaný automobil na svete. Súčasná generácia Corolly vo vyhotovení sedan prispieva k tomuto rekordnému číslu vďaka 850 tisícom vozidiel predaných celosvetovo v roku 2005.
Desiata generácia modelu Corolla pre Európu sa bude vyrábať v Japonsku v závode Takaoka a vozidlo sa dostane na európske trhy vo februári 2007.

Športový a dynamický dizajn
Úplne nová Corolla je výrazná a odlišná; na ceste sa dá ľahko rozpoznať, dokonca aj pri pohľade z diaľky. Jej prikrčený a široký postoj vyvoláva dojem športového dynamického charakteru, ktorý je ešte zdôraznený čistými krivkami a komplexným členením povrchov.

Nová Corolla tiež ťaží z toho, že bola už od počiatku navrhnutá ako sedan s cieľom vytvoriť neprekonateľný pocit špičkovej kvality. Corolla zákazníkom ponúka tradičné výhody trojpriestorového usporiadania, ale zároveň ťaží z posunutia základne A stĺpika smerom dopredu a začlenenia priestoru pre batožinu do miesta skosenia zadných stĺpikov.

Pri pohľade na profil vozidla je zreteľne vidieť, že sa nejedná o hatchback s dodatočne pridaným kufrom – uhladený a dynamický vzhľad je ďalej posilnený väčšou celkovou dĺžkou, nízkym profilom strechy a štíhlymi stĺpikmi.

V porovnaní so súčasným modelom zostáva celková výška novej Corolly (1470 mm) bezo zmeny, avšak vďaka dôvtipnému usporiadaniu došlo k zväčšeniu vnútorného priestoru i miesta nad hlavou. Nový model je s dĺžkou 4540 mm o 130 mm dlhší než súčasný, pričom rázvor zostáva na 2600 mm.

Športovejší efekt, ktorý sa dá pripísať širšiemu a prikrčenému postoju, je dobre postrehnuteľný zo širšieho rozchodu kolies vpredu i vzadu, vďaka ktorému narástla šírka vozidla na 1760 mm (u predchádzajúcej generácie bola 1710 mm).

Zrejme najnápadnejšími prvkami novej Corolly sú silné charakteristické krivky, ktoré obtekajú bočnú líniu vozidla od predného nárazníka cez dvere až po zadnú časť vozidla. Pomáhajú vytvoriť komplexný dvojito konkávny povrch na blatníkoch vozidla vpredu i vzadu. Vozidlo má preto v modelovom rade sedanov Toyota výrazný vzhľad, je moderný, ale zároveň tradične jednoduchý.

Čerstvý a dynamický vzhľad novej Corolly je doplnený výberom z ôsmych špeciálne vybraných farieb karosérie, z ktorých štyri sú v tomto modelovom rade úplne nové.

Maximálny vnútorný priestor
Novú Corollu charakterizuje maximálna vnútorná priestrannosť a špičková kvalita interiéru. Corolla tak spĺňa sľub vyplývajúci zo sloganu „o triedu vyššie“.

Hlavní inžinier Toshi Ezaki vysvetľuje: „Dali sme si za cieľ vyvinúť taký interiér, ktorý by charakterizoval pocit priestrannosti aj nad rámec skutočného priestoru vo vozidle – a to už v okamihu, kedy otvoríte dvere a nastúpite do vozidla. Venovali sme pozornosť každému detailu, od zväčšenia plochy látky na vnútorných výplniach dverí, dobrý pocit pri ovládaní až po určenie ideálneho objemu novo vyvinutých sedadiel. Usilovali sme o vytvorenie takého priestoru, ktorý by stelesňoval luxus a autentickosť.“

Nová Corolla ponúka vodičovi aj pasažierom prirodzené a pohodlné prostredie. Väčšia priestrannosť bola dosiahnutá znížením horného povrchu prístrojovej dosky. Výplne dverí sú plne integrované s uvoľnenými krivkami vysoko kvalitného obloženia dverí, hladko na sebe nadväzujú a obklopujú cestujúcich.

Dynamické krivky vonkajších častí karosérie sa prenášajú do charakteristických kriviek po stranách až po hornú časť sedadiel, pričom luxusný nádych je dosiahnutý použitím hliníkového obloženia stredovej konzoly, ktorá v celkovom dizajne vytvára silný vertikálny prvok. V stredovej konzole je plne integrované ovládanie ventilácie a klimatizácie, audio systému a prípadne aj navigácie.

Športový duch vyjadruje hlavný prístrojový panel aj poloha vodiča. Zvlnené obloženie krytu prístrojového panelu obteká krivky displejov rýchlomeru a otáčkomeru, kde je použité optitrónové podsvietenie s priestorovým efektom.

Zákazníci majú na výber z dvoch rôznych farebných vyhotovení interiéru: tradičnej tmavo sivej a viac uvoľnenej sivej farbe v luxusnom teplom odtieni.

Došlo k zväčšeniu priestoru okolo vodiča aj cestujúcich, ktorí majú k dispozícii viac miesta v oblasti hlavy aj nôh. Vzdialenosť medzi operadlami predných a zadných sedadiel je teraz 900 mm. Cestujúci vzadu majú väčšie pohodlie vďaka úplne plochej podlahe bez stredového tunelu. Ďalej bol zväčšený priestor medzi sedadlom vodiča a spolujazdca pre dosiahnutie prirodzenejšej polohy sedadiel a lepšiu viditeľnosť.
Návrhári a technici sa zamerali aj na batožinový priestor a nezostalo len pri štúdii – boli vykonané praktické opatrenia, vďaka ktorým sa batožiny do Corolly ľahko nakladajú a vozidlo sa príjemne používa aj na dlhých cestách.

Došlo k zväčšeniu šírky aj hĺbky batožinového priestoru a celková kapacita je optimalizovaná odstránením nevyužitých medzier medzi čalúnením a samotnou karosériou. Odkladacia schránka v palubnej doske pred spolujazdcom bola starostlivo umiestnená a vytvarovaná tak, aby ponúkala čo najväčšiu kapacitu a nezasahovala pritom do priestoru pre posádku. Vo vozidle je celkom 15 rôznych schránok s celkovým objemom 18,9 l.

Vzrušujúce pocity z jazdy
Nová Toyota Corolla chce splniť sľub vyššej atraktivity pre vodičov. Ponúka preto výber z technicky vycibrených motorov a hnacích ústrojenstiev, ktoré bezpochyby splnia potreby a očakávania zákazníkov. Výber je možný z dvoch benzínových a dvoch naftových motorov s troma rôznymi prevodovkami.

Všetky pohonné jednotky spĺňajú emisné normy Euro IV. Vysoko aerodynamický dizajn Corolly sa podieľa na nízkej spotrebe paliva a nižšom objeme emisií a zároveň prispieva k pozoruhodne nízkej úrovni hluku.

Nový modelový rad Toyota Corolla bude obohatený o dva nové motory, jeden benzínový a jeden naftový.

Úplne nový benzínový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra používa technológiu duálneho VVT-i, zaisťujúcu vynikajúci výkon a nízku spotrebu paliva. Nová technológia duálneho VVT-i prispôsobuje časovanie sacích a výfukových ventilov pre dosiahnutie čo najvyššej účinnosti spaľovania za všetkých prevádzkových podmienok.

Výsledkom je výrazný nárast krútiaceho momentu pri nízkych a stredných otáčkach a výkonu pri vyšších otáčkach. Použitá technológia zároveň zlepšuje spotrebu paliva a znižuje úroveň emisií.

Najvyšší výkon je 91 kW (124 k) pri 6000 ot./min., pričom technológia duálneho VVT-i zaisťuje na benzínový motor pozoruhodne plochú krivku priebehu krútiaceho momentu s vrcholom 157 Nm pri 5200 ot./min.

1.6 litrovú pohonnú jednotku 1.6 l dopĺňa 1.4 litrový benzínový motor VVT-i z predchádzajúcej generácie Corolly s výkonom 71 kW (97 k) a krútiacim momentom 130 Nm pri 4400 ot./min.

Novým naftovým motorom pre vozidlá Corolla je 2.0 D-4D 125 najnovšej generácie, ktorý je kľúčovou pohonnou jednotkou pre rastovú stratégiu predaja modelov s dieselovými motormi v Európe. Táto pozoruhodná pohonná jednotka je odvodená z veľmi úspešného motora 2.2 l D-4D a poskytuje väčší pôžitok z jazdy vďaka vyššiemu výkonu a vynikajúcej spotrebe paliva.

Motor D-4D 125 montovaný do novej Corolly je vybavený oxidačným katalyzátorom (CCo) a poskytuje najvyšší výkon 93 kW (126 k) s plochou krivkou krútiaceho momentu s vrcholom 300 Nm v rozsahu 2000 až 2800 ot./min. (s filtrom DPF v rozsahu 1800 až 2400 ot./min.). Nová Corolla D-4D 125 tak dosahuje vynikajúci výkon v strednom rozsahu otáčok s maximálnym pôžitkom z jazdy za bežných prevádzkových podmienok.

Nová Corolla D-4D 125 sa bude predávať aj s dieselovým filtrom pevných častíc (DPF), ktorý nielen výrazne znižuje obsah uhľovodíkov (HC) a oxidu uhoľnatého (CO) ako konvenčné katalyzátory, ale zároveň obmedzuje emisie pevných častíc. Filter DPF je „samočistiaci“ a nevyžaduje dlhodobo žiadnu údržbu.

Kvôli svojej vysokej hospodárnosti sa v novom modelovom rade Corolla opäť objavuje veľmi obľúbený motor 1.4 l D-4D z predchádzajúcej generácie tohto vozidla. Motor ponúka výkon 66 kW (90 k) pri 3800 ot./min. a krútiaci moment 190 Nm v rozsahu 1800 až 3000 ot./min.

Široké spektrum záujemcov o novú Corollu si bude môcť vyberať i z rôznych prevodoviek, prispôsobených charakteru jednotlivých pohonných jednotiek.

Pre obidva benzínové motory a dieselový motor so zdvihovým objemom 1.4 litra sa dodáva tradičná 5-rýchlostná prevodovka s priamym radením, zatiaľ čo pre vysoko výkonný motor D-4D 125 je k dispozícii 6-rýchlostná manuálna prevodovka. Vodiči túžiaci po uvoľnenej jazde bez nutnosti radiť si môžu objednať systém MultiMode s možnosťou páčkového radenia pod volantom, kde si možno vybrať medzi automatickým a ručným radením prevodových stupňov – tento systém je k dispozícii pre benzínový motor 1.6 l Dual VVT-i a dieselovú pohonnú jednotku 1.4 l D-4D.

Výnimočný zážitok pre vodiča
Hlavný inžinier nového modelu Corolla Toshi Ezaki sa usiloval o to, aby si vodiči užili viac „vzrušenia a potešenia z jazdy“ bez dopadov na povesť ľahkého používania a špičkovej kvality, ktorej sa Corolla teší na celom svete. Technici sa zamerali na dynamiku riadenia s vyššou stabilitou, ovládateľnosť vozidla so spätnou väzbou na presné riadenie. Súčasne sa zvýšilo jazdné pohodlie a zlepšila úroveň hluku vďaka prvotriednemu systému odfiltrovania hluku a vibrácií.

Novo vyvinuté kompaktné a zároveň veľmi robustné zavesenie kolies vpredu so vzperami typu MacPherson s ramenami v tvare písmena L zaisťuje vynikajúcu stabilitu a jazdné pohodlie a súčasne aj starostlivé odfiltrovanie od hluku a vibrácií od vozovky. Zavesenie vzadu s torznou tyčou si spoľahlivo poradí s hmotnosťou vozidla a súčasne zaistí vynikajúcu ovládateľnosť vozidla, stabilitu a komfortnú jazdu.

Pre dosiahnutie lepších jazdných vlastností sa zväčšili kolesá a pneumatiky na veľkosť 15 a 16 palcov. Ďalej je použitý novo upravený elektrický posilňovač riadenia (EPS), zaisťujúci vysokú presnosť a spätnú väzbu tým, že na pokyny vodiča reaguje bez oneskorenia.

K výraznému zníženiu hluku a vibrácií došlo vďaka veľmi robustnej konštrukcii karosérie a starostlivému rozmiestneniu materiálov pohlcujúcich hluk. Na vynikajúcich výsledkoch novej Corolly v nárazových skúškach sa podieľa pevný skelet karosérie rozptyľujúci energiu nárazu.

Toyota očakáva, že nová Corolla dosiahne špičkové hodnotenie v skúškach Euro-NCAP. Čelná plocha vozidla bola navrhnutá a skonštruovaná tak, aby čo najviac znížila riziko poranenia chodcov.

V oblasti aktívnej bezpečnosti nová Corolla ponúka brzdy vybavené protiblokovacím brzdovým systémom ABS s brzdovým asistentom (BA) a systémom elektronickej distribúcie brzdnej sily (EBD). V závislosti na trhu sa dodáva štandardne alebo ako voliteľná výbava systém kontroly stability vozidla (VSC).

Vozidlá nového modelového radu Toyota Corolla budú vybavené až deviatimi airbagmi (v závislosti na stupni výbavy).

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]