Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Logan New Collection  Vytlačiť stránku

Od uvedenia na trh Logan New Collection je tiež k dispozícii luxusná verzia Prestige so špecificky upraveným exteriérom vozidla a exkluzívne vybavená motorom 1,6 16v. Tento motor z dielní Renault s výkonom 105 k (77 kW) pri 5750 ot./min dáva Loganu výnimočné vlastnosti. Dacia Logan New Collection je už teraz k dispozícii v sieti Dacia.

Príťažlivejší interiér...
zvacsi Logan sa ako výnimočný produkt od začiatku stretával s obchodnými úspechmi. Vďaka viacerým vylepšeniam v podobe New Collection toto osobitne praktické auto zvyšuje svoju atraktivitu. V interiéri dostal Logan New Collection nové originálne poťahy spojené s novými koberčekmi. Nová ergonomicky tvarovaná hlavica radiacej páky vo všetkých verziách dodáva moderný vzhľad interiéru vozidla. Logan New Collection prichádza s novým rádiom Blaupunkt s odnímateľným ovládacím panelom, vybaveným technológiou RDS a kazetovým prehrávačom, CD prehrávačom či CD prehrávačom kompatibilným s MP3. Verzia Lauréate má nový typ usporiadania dolnej časti stredovej konzoly, čím sa zvýrazňuje praktické poslanie Loganu.

... a exteriér
zvacsi Detaily v exteriéri Loganu New Collection tiež podstúpili zmenu k lepšiemu. Kryštálové zadné svetlá a smerovky sú k dispozícii od výbavy Ambiance. Od verzie Lauréate je na dverách do batožinového priestoru nový spojler, ktorý dodáva ľahší a dynamický vzhľad zadnej časti Loganu. Z praktického hľadiska je otváranie batožinového priestoru ovládané aj vonkajším tlačidlom, bez toho, aby bolo treba použiť kľúč. V prednej časti vozidla je maska chladiča kompletne vo farbe karosérie. Tieto zmeny sú doplnené ponukou nových 15 palcových diskov z ľahkej zliatiny (za príplatok). Rozšírila sa tiež ponuka metalických odtieňov karosérie – Modrá Minérale, Sivá Platine, Sivá Comete, Béžová Toundra. Tieto moderné farby sledujú posledné trendy na trhu.


Verzia Logan Prestige – dôraz na detaily a nový motor
zvacsi Verzia Prestige je luxusnejšia verzia Loganu. Sú v nej viaceré luxusné prvky ako exkluzívne poťahy Trial, ozdobné kryty prahov dverí, vnútorné kľučky dvier sú hodvábne hliníkové, stredová konzola a obruby vyústenia klimatizácie sú tiež s hliníkovým efektom. Na vodiča sa pritom nezabudlo a len pre neho sú volant a hlavica radiacej páky v koži a striebristé pozadie ciferníkov so zvýraznenou červenou zónou.

Karoséria Prestige má predný aj zadný nárazník, kľučky dverí a bočné ochranné lišty vo farbe karosérie. Spätné zrkadlá takisto vo farbe karosérie majú trochu pozmenený dizajn. Na maske chladiča sa nachádza šachovnicový pás, ktorý odlišuje túto verziu od ostatných. Za príplatok sú k dispozícii disky kolies z ľahkej zliatiny Bolchoi (iba vo verzii Prestige). Farebné odtiene karosérie sú pre túto verziu Sivá Platine, Sivá Comete, Modrá Minérale, Červená Toréador alebo tmavá Modrá Marine. Čo sa týka motorizácie, verzia Prestige je ako jediná z ponuky Logan vybavená motorom 1,6 16v.

Motor 1,6 16v – mimoriadny výkon pre cenovú skupinu Logan
zvacsi Motor 1,6 16v pochádzajúci z dielní Renault dáva Loganu bezprecedentný výkon. Dosahuje 110 k (77 kW) pri 5750 ot./min a jeho maximálny krútiaci moment je 148 Nm pri 3750 ot./min. Umožňuje tak Loganu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je potom 183 km/h. Tieto hodnoty posúvajú Logan Prestige 1,6 16v medzi špičku, čo sa týka vozidiel v tejto cenovej relácii. Tento motor bol vybratý pre Logan pre svoju pružnosť a radosť z jazdy, ktorú poskytuje.

zvacsi S 90 % maximálneho krútiaceho momentu k dispozícii od 2000 ot./min je tento motor veľmi živý a príjemný, jeho výkon sa zvyšuje pravidelne, je stabilný pri nízkych a stredných otáčkach. Vďaka optimalizácii dĺžky zberného potrubia a racionalizácii prívodových palivových trubiek je výkon k dispozícii neustále a v každom momente umožňuje dobrú akceleráciu. Tieto výsledky sa podarilo dosiahnuť pri zachovaní nízkej spotreby, ktorá je 7,1 l/100 km v kombinovanom cykle, čo je o niečo menej ako 1,6 MPI. Znížili sa tiež emisie na 170 g/km. Hmotnosť motora sa znížila vďaka použitiu špecifických materiálov (olejová vaňa s tenším stenami, dutý vačkový hriadeľ atď.).

Motor 1,6 16v sa dodáva s prevodovkou typu JH s 5 prevodovými stupňami s vylepšenou synchronizáciou lankovým riadením. Znižuje sa tým vzdialenosť medzi stupňami a zvyšuje sa presnosť riadenia. Navyše, prepojenie medzi prevodovkou a motorom je prepracované tak, aby sa znížil prenos hluku motora. Logan Prestige potrebuje výmenu oleja až po 30 000 km a nie je náročný na údržbu. Záruka je tri roky alebo 100 000 km, ktorá je rovnaká pre všetky Logany.

Subjektívne dojmy redaktora z jazdy
zvacsi Zoznamovacia jazda, ktorú sme po tlačovej konferencii využili, nám poskytla niekoľko dojmov z nového motora a dynamiky jazdy. Skutočne bolo cítiť seriózny záťah motora a jeho chuť po otáčkach. Prevodovka je odstupňovaná po 4. stupeň viac do sily, 5. stupeň je ekonomický. Napríklad na 3-ke je možné ísť asi do 130 km/h, 4-zvládne 160 km/h pri zhruba 6000 ot./min. a po preradení na 5-ty stupeň klesnú otáčky na zhruba 4500 min-1. Tieto hodnoty treba brať orientačne, nie sú to exaktné merania, len odčítania z tachometra popri jazde ! Napriek tomu si osobne myslím, že sú skvelé a výborne použiteľné pri predbiehaniach. Ďalším zaujímavým plusom motora je jeho pružnosť. Vyskúšali sme napríklad pri zaradenom 3. stupni nechať klesnúť otáčky na 1000 min-1 a naplno zaťažiť motor. Ten si bez protestovania priadol a plynule zvyšoval otáčky až do spomínaných maximálnych hodnôt. To isté platí pre 4. stupeň, 5. sme neskúšali. Motor je veľmi užívateľsky priateľský. Ďalšia zásadná vec je sila ovládania pedála spojky. Prvým zošliapnutím som mal dojem, že prerazím podlahu, pedál ide neskutočne ľahko v porovnaní s dieselovým autom, to si vychutnajú všetci, najmä dámy. To isté platí pre pedál zaťaženia motora (plynový pedál...). Radenie prevodovky je takisto ľahké a funguje presne, aj keď vôľa tam určite je, no nikdy nebol problém trafiť rýchlosť. Pri vysokých rýchlostiach je interiér trošku viac zaťažený hlukom, jeho úroveň je však v Loganovskej kategórii vozidel akceptovateľná. Toľko z našej krátkej jazdy.

Pokračovanie ságy Logan
zvacsiOd svojho uvedenia na trh v roku 2004 zaznamenal Logan výnimočný úspech vo všetkých častiach sveta, kde bol komercionalizovaný. Uspokojuje potreby zákazníkov na nových a rastúcich trhov ako aj v Západnej Európe. Typickým zákazníkom je muž vo veku od 35 do 55 rokov.

Od septembra 2004 do júna 2006 sa predalo viac ako 291 000 Loganov. Rumunsko je pre Logan najvýznamnejším trhom, zaujíma tam až 45 % trhu s automobilmi. Treba tiež spomenúť napríklad Maroko, kde je od marca 2006 Dacia najpredávanejšou značkou.

V prvom polroku roku 2006 bol predaj Dacie geograficky rozdelený nasledovným spôsobom: Východná Európa 40 % (kam sa radí aj Rumunsko), Stredná a Západná Európa 22 % (z toho 9 % pripadá Francúzsku), Rusko 19 %, Tunis, Alžírsko a Maroko 10 %, Turecko 3 % a zvyšok sveta 6 % (Latinská Amerika, Afrika, Ázia).

Logan sa od roku 2004 vyrába v závode v Pitesti v Rumunsku, od apríla 2005 sa vyrába v Rusku a od druhej polovice roku 2005 sa vyrába aj v Maroku a v Kolumbii. Závod v Pitesti dnes vyrába 780 Loganov denne. S cieľom vyhovieť zvýšenému záujmu sa má tento počet zvýšiť do konca roka 2006 na 840 kusov denne, čo predstavuje ročnú kapacitu 235 000 vozidiel ročne. Od januára 2008 sa kapacita závodu zvýši na 350 000 vozidiel ročne.

S ohľadom na úspech Loganu v Rusku sa tamojšia kapacita zvýši v roku 2007 na 80 000 vozidiel ročne. V tomto roku sa výroba rozšírila do Iránu, kde výrobná kapacita dosahuje počet 300 000 kusov ročne. V budúcom roku je plánovaná expanzia do Indie a Brazílie.

Zdroj: Renault Slovensko, spol. s r.o.
Dojmy pridal: Ing. Juraj Cvopa

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]