Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Corvette C6 (šiesta generácia)   Vytlačiť stránku

Nový model Corvette poskytuje vyšší výkon, vášeň a presnosť, pričom ponúka extrémne vysoký výkon vo vozidle s výnimočným štýlom, hodnotou a kvalitou, s prekvapujúcou úrovňou komfortu každodennej jazdy.

Model Corvette 2005 je ovplyvnený konkurenciou viac ako všetky predchádzajúce modely Corvette. Cieľom bolo vyvinúť výkonné vozidlo, ktoré by bolo na závodnej dráhe agilnejšie, “polohovateľnejšie” a “šikovnejšie” a zároveň pohodlnejšie pri každodennej jazde. Surový výkon sa kombinuje s lepším komfortom pri jazde, presne vyhotoveným a technicky sofistikovaným interiérom a súčasnou novou karosériou.

Rozdelením rozmerov modelu Corvette 2005 do menšieho balíka sa dosiahla celková dĺžka 4435 mm a celková šírka 1844 mm, čiže o 125 mm kratšie a o 25 mm užšie rozmery ako u jeho predchodcu. Účinnejšie rozdelenie balíka a rázvoru, ktorý je o 30 mm dlhší, zachováva rozmery interiéru a batožinového priestoru, do ktorého sa dajú dve golfové hole, ktoré sú najväčšie v tejto triede vozidiel. Celkové rozmery sú v podstate podobné ako rozmery Porsche 911, ktorý je ďalším uznávaným výrobcom závodných vozov.

S maximálnou pohotovostnou hmotnosťou vozidla 1.483 kg (kupé) a 1.492 kg (kabriolet) je nový model Corvette podstatne ľahší ako jeho predchodca. V dôsledku toho je vozidlo schopné dosahovať rýchlosť 300 km/h a má zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Pri koeficiente tvarového odporu 0.28 je nový model Corvette 6 najviac aerodynamickým modelom, aký sa kedy vyrábal, so zvýšenými protizdvihovými vlastnosťami, ktoré zvyšujú stabilitu vozidla pri vysokej rýchlosti. Technológiou bola podporovaná schopnosť udržiavať línie a povrchy hladké. Napríklad systém „bezkľúčového prístupu“ nahrádza tradičné mechanické dvere a držadlá na dverách so solenoidmi a elektronickými ovládačmi.

Demontovateľný strešný panel
Model Corvette kupé ponúka demontovateľný strešný panel, ktorý sa dá uložiť pod zadný výklopný batožinový priestor. Panel je o 15-percent väčší ako u predchádzajúcich modelov a váži len o 0,45 kilogramu viac. Karoséria je nalakovaná štandardnou farbou a je dostupná s panelom s voliteľným odtieňom.

Model Corvette kabriolet má elektricky ovládanú vrchnú časť, ktorá bola prvý raz zavedená v roku 1962. Používa ovládanie jedným tlačidlom a jeden cyklus trvá len 18 sekúnd. Látkové materiály z piatich vrstiev ukrývajú spodnú konštrukciu pre dosiahnutie pekného vzhľadu vrchnej časti a zároveň pomáhajú dosahovať výnimočnú aerodynamiku vozidla a prijateľné hladiny hluku vo vozidle. Keďže bol model Corvette už od začiatku plánovaný ako otvorené vozidlo, nemôžeme jeho riadenie, manipuláciu a výkon porovnávať s modelom kupé.

Klasická mriežka a nechránené predné svetlá
Model Corvette spája klasické rysy s expresívnym novým dizajnom. Pracovníci dôkladne preskúmali každý milimeter povrchu vozidla. Aerodynamický vývoj v kombinácii s digitálnou simuláciou, závodné skúsenosti Corvette a viac ako 400 hodín testovania vo veternom tuneli. Hnacia sila za exteriérom bola určená pre zachovanie dojmu a vyššej vášne, ktorou sa preslávili klasické stredné modely Corvette z rokov 1963-1967.

Jedným kľúčovým prvkom dizajnu nového modelu je klasická mriežka ‘vaječnej škrupiny’, ktorá pripomína modely Corvette z 50-tych rokov, ktorá je skombinovaná s prvým použitím vystavených predných svetiel od roku 1962. Kombinujú sa s mriežkou, aby vytvorili silnejšiu plochu na vozidle. Pevné svetlá so šošovkami xenónových svetlometov HID s nízkym lúčom a volfrám - halogénovými svetlometmi s vysokým lúčom dodatočne ponúkajú výhody nižšej hmotnosti, nižšej komplexnosti a vyššieho výkonu osvetlenia.

Väčšie kolesá (18-palcové vpredu, 19-palcové vzadu) sú uložené pod blatníkmi s veľmi výrazným tvarom, pričom predné blatníky sú okrúhlejšie, ostrejšie definované a o 10 mm vyššie. V kombinácii so skrátenými prednými prevismi tieto blatníky prispievajú k presnejšiemu, cielenejšiemu dizajnu na prednej strane, zatiaľ čo hrubý, jednoduchý zadný štýl zvýrazňuje skrátený zadný previs. Štyri okrúhle zadné svetlá pokračujú ako známka zadného štýlu značky Corvette. Do zadného difúzora sú takisto zabudované štyri kruhové koncovky výfuku, ktoré zvýrazňujú okrúhly tvar dosahovaný zadnými svetlami.

Celkom nový interiér
Punc značky Corvette, dvojitý dizajn kabíny, pokračuje vo forme celkom nového interiéru s vylepšenými materiálmi, funkcie a schopnosťou vozidla. Sofistikovanejšie obrysy a kožené povrchy, ktoré sú bohatšie a jemnejšie, dodávajú spolu s príjemnými detailmi ako dvojvrstvový zložený rám sedadla, výnimočnú atmosféru.

Medzi mnohé nové elektronické technológie patrí bezkľúčový prístup GM s technológiou tlačidla štartovania. Systém odomkne dvere a umožní naštartovanie vozidla. Rádio AM/FM s meničom CD na šesť diskov zabudovaným v prístrojovom paneli patrí do štandardnej výbavy vozidla. Nová technológia ponúka bežný rádiový príjem, aj napriek tomu, že je anténa celkom skrytá v skle čelného skla. Voliteľné funkcie obsahujú systém navigácie cez DVD s hlasovým navádzaním.

Čelný displej s voliteľným menu sa môže premietať na čelné sklo v zornom poli vodiča vpredu, čo umožňuje vodičovi sústrediť sa na jazdu a zároveň sledovať rýchlosť vozidla a ostatné kritické informácie o vozidle. Existujú dve nastavenia: ulica a cesta; pričom každé nastavenie je vopred naprogramované pre zobrazovanie informácií, vrátane síl g, ktoré sú dôležité pre jednotlivé (odlišné) situácie.

Motor V8 s malým blokom
Nový 6,0-litrový motor LS2 V-8, štandardný motor u modelu Corvette, je založený na motore Gen IV GM zo skupiny motorov s malým blokom a s vystúpenou tyčou pre vyšší výkon modelu Corvette. S maximálnym výkonom 404 konských síl (297 kW) a krútiacim momentom 546 Nm má o 60 konských síl viac ako predchádzajúci model.

Celkom nové odlievanie bloku z hliníka obsahuje sloty pre vonkajšie snímače a kontrolované rozvody oleja pre lepšiu schopnosť údržby. Priemer otvoru pre valce sa zvýšil na 101,6 mm, čím stúpol objem valcov z 5,7 na 6,0 litrov a zdvih vačkového hriadeľa sa zvýšil pre využitie zvýšeného prietoku cez hlavu valcov. Pomer kompresie motora je 10.9:1 a “hranica” sa stúpla na 6500 rpm.

Prevodovky
Model Corvette používa dokonalejšiu a kontrolovanú šesťrýchlostnú prevodovku Tremec T56, ktorá sa ponúka spolu s kontrolovaným prevodom s výkonným balíkom Z51. Pre zvýšenie životnosti v situáciách pri vysokej rýchlosti je nainštalovaný chladič prevodovky. Šesťrýchlostná manuálna prevodovka Tremec má vylepšené vlastnosti radenia vďaka mnohým zdokonaleniam, vrátane nových synchronizérov, ktoré znižujú dráhu o 10 percent a zmenenej radiacej páke.

Prevodovka Tremec je dostupná s dvomi sadami stupňov. Agresívnejšia sada prevodov je rezervovaná pre štandardný výkonný balík Corvette Z51 a je individuálne nastavená na mieru s číselne vyššími stupňami pre dosahovanie vyššej akcelerácie. Automatická prevodovka Hydra-Matic 4L65-E je vylepšenou verziou predchádzajúceho modelu 4L60-E, posilneného a kontrolovaného pre dosahovanie krútiaceho momentu LS2. Obsahuje pokročilý systém Radenia výkonového algoritmu GM , ktorý automaticky zvolí optimálny stupeň pre dané podmienky jazdy.

Pre zosilnenie vnútorného mechanizmu bola pridaná sada planetárnych prevodov s piatimi pastorkami – ktorá nahrádza sadu so štyrmi pastorkami. Dodatočný prevod znižuje trenie a záťaž, ktorú nesú jednotlivé prevody. Pre ochranu pred vysokými teplotami, ktoré vznikajú v dôsledku vysokej rýchlosti, bol pridaný olejový chladič so štyrmi platničkami.

Vylepšený podvozok a odpruženie
Celková filozofia dizajnu modelu Corvette pokračuje svojou konštrukciou chrbtice s hydroformovanou oceľovou koľajou s nízkou hmotnosťou, zloženými podlahami, uzatvoreným stredovým tunelom, prevodovkou namontovanou vzadu a hliníkovou konštrukciou kabíny, model Corvette však prináša množstvo vylepšení. Napriek vlastnostiam, ktoré zvyšujú hmotnosť, ako sú väčšie kolesá a širšie pneumatiky, silnejšie brzdy a zvýšená akustika karosérie, celková hmotnosť vozidla je výrazne znížená. Takisto poskytuje tichšiu, príjemnejšiu jazdu.

Krátke a dlhé rameno a konfigurácia nezávislého odpruženia s priečnou listovou pružinou zostávajú, ale od jeho predchodcu nebol do tohto modelu zakomponovaný ani jeden prvok odpruženia. Nové pneumatiky Goodyear so zvýšenou pohyblivosťou (EMT) využívajú výhody najnovšieho bočného dizajnu a zloženej technológie schopností plynulého chodu.

Tri dynamické systémy ovládania podvozku – ABS, ovládanie trakcie a Aktívna manipulácia – fungujú vo vzájomnej harmónii pre dosiahnutie silnej, ale neprekážajúcej bezpečnostnej siete pre živé riadenie. Ovládanie stability zdieľa snímače uhla riadenia, rýchlosti kolies a zrýchľovania a spomaľovania vo všetkých smeroch, ale na rozdiel od iných intruzívnych systémov tím Corvette vyvinul filozofiu kalibrácie, ktorá spolupracuje s vodičmi pri ich živom riadení.

Optimalizované odpruženie a geometria riadenia, spolu s pokročilými zlúčeninami v pneumatikách, nové prechody v medzistenách ramien pre ovládanie smeru, zvýšený uhol kotúčov a dlhšia dráha odpruženia dosahujú vyššiu rýchlosť vozidla, ktoré sa jednoduchšie riadi, má vyššiu bočnú akceleráciu , širšie ovládanie karosérie, menší prenos hluku z cesty dovnútra kabíny a lepšiu trakciu a stabilitu v rohoch vozidla. Dve možnosti odpruženia umožňujú vodičom zvoliť si nastavenie, ktoré je ideálne práve pre ich štýl jazdy. Model Corvette je teraz pripravený na vyššie úrovne riadenia a má jednoduchšie ovládanie.

Voliteľné odpruženie Selektívneho magnetického riadenia F55 obsahuje magneticko-reologické tlmiče, ktoré sú schopné detekovať povrch cesty a nastaviť pomery tlmenia na daný povrch takmer okamžite pre optimálne ovládanie riadenia. Tento systém bol vylepšený pre dosiahnutie vyššieho odlíšenia medzi “cestným” a “športovým” nastavením systému.

Kabriolet Corvette
Vzrušenie z jazdy pod šírym nebom bolo súčasťou pôvodnej myšlienky, keď sa zrodil model Chevrolet Corvette v roku 1953. Kabriolet Corvette šiestej generácie prináša vynikajúci výkon a významné vylepšenie pre pocit zábavnej jazdy v tomto športovom vozidle. Nekompromisný kabriolet Corvette ponúka rovnakú úroveň výkonu, vylepšenia a vybavenia ako verzia kupé.

“Pôvodne sme model Corvette naplánovali ako otvorené vozidlo , takže sa jeho jazda, manipulácia a výkon nedajú porovnávať s verziou kupé,” hovorí Dave Hill, hlavný inžinier modelov Corvette a výkonný pracovník linky vozidiel pre výkonné vozidlá GM. “Prepracovali sme sa všetky detaily, aby sme sa uistili, že vodič kabrioletu dosiahne výkon verzie kupé spolu s prekvapujúcou tichosťou a úžasnou schopnosťou športového vozidla so zdvihnutou alebo zloženou strechou.”

Kabriolet Corvette šiestej generácie má elektricky ovládanú mäkkú strechu, pričom tento prvok sa na vozidle naposledy objavil v roku 1962. Elektricky ovládaná strecha má systém ovládania jedným tlačidlom a jeden jej cyklus trvá 18 sekúnd. Strecha je vytvorená a vyrobená v spolupráci s GM a Car Top Systems, GmbH, expertmi, ktorí pomohli pri výrobe niektorých najznámejších otvorených vozidiel na svete.

Strecha kabrioletu šiestej generácie modelu Corvette odráža veľkú pozornosť voči detailom pre dosiahnutie vylepšení v rámci estetiky, aerodynamiky a užitočnosti. Mäkká plátená strecha je dostupná v troch farbách: čierna, béžová a šedá. V zatvorenej polohe má plátená strecha hladší vzhľad s výraznejšími obrysmi, ktoré ukrývajú spodnú konštrukciu lepšie ako tradičné strechy. Okrem čistého vzhľadu pomáha zachovať aj výnimočné aerodynamické vlastnosti.

Vylepšená akustika sklápacej strechy
Nová konštrukcia modelu Corvette, vrátane nového hliníkového rámu čelného skla bola vytvorená s použitím rozsiahlych počítačových modelov toku vzduchu pre zlepšenie akustiky sklápacej strechy – najmä pri frekvenciách hluku v rozsahu konverzácie cestujúcich. Samotný materiál strechy je vyrobený z hrubej tkaniny, ktorá sa nazýva Twillfast a ktorá obsahuje päť vrstiev pre vysokú životnosť a tesnenie.

Skombinových bolo niekoľko ďalších detailov pre zabezpečenie príjemnejšej jazdy v modely kabriolet. Taktiež bola pridaná predná priečka karosérie pre menšie diely karosérie a pre vytvorenie väčšieho úložného priestoru za každým sedadlom. Viditeľnosť dozadu je vylepšená prostredníctvom zadného svetla, ktoré je o 18,5 percenta širšie ako u verzie z roku 2004. Ako u predchádzajúceho modelu, aj tento model má štandardné zadné hmlové svetlo. Model Corvette bude vybavený luxusným balíkom: pamäťový balík, vyhrievané sedadlá, čelný displej, elektrický teleskopický stĺpik riadenia, sedem prvotriednych reproduktorov Bose a samostmavovacie spätné zrkadlá.

Modely Corvette kupé a kabriolet sú vyrobené v prevádzke Bowling Green, Kentucky, USA.

Zdroj: Autotrend s.r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]