Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Toyota RAV 4 (nová)  Vytlačiť stránku

Nová RAV4 je tretia generácia modelu značky Toyota, ktorý sa stal bestsellerom v Európe a je úspešný po celom svete. Pri uvedení v roku 1994 vyvolal model Toyota RAV4 popularitu kompaktných športových úžitkových vozidiel, a od tej doby predala spoločnosť viac ako 2 milióny vozidiel RAV4. Len v Európe predala Toyota viac ako 655.000 vozidiel RAV4 (ku koncu roka 2005).

RAV4 vo verzii pre rok 2006 prešiel kompletným redizajnom, ktorý zohľadňuje požiadavky moderných spotrebiteľov. Hlavnou úlohou tohto vozidla bude potvrdiť vedúcu pozíciu spoločnosti Toyota v oblasti výroby automobilov v segmente kompaktných SUV.

Navrhnutý pre moderný život
Každá generácia RAV4 využíva rovnaké prelomové dizajnové prvky, ktoré definujú trh kompaktných SUV – kombinujú univerzálnosť, dizajn a výnimočnú dynamiku jazdy. Nová Toyota RAV4 v tretej generácii naďalej pokračuje v tomto priekopníckom duchu, avšak reaguje na požiadavky moderných zákazníkov a zvyšuje prémiovú kvalitu, rozširuje vnútorný priestor a prináša inteligentný a flexibilný interiér.

Nová Toyota RAV4 je o 145 mm dlhšia (4395 mm – 4315 mm bez rezervného kolesa na zadných dverách) oproti súčasnej generácii, a súčasne ponúka väčší rázvor (+70 mm) a zadný previs. To prináša viac pohodlia pre pasažierov. Dĺžka kabíny (1820 mm) sa zvýšila o 85 mm, a vzdialenosť medzi pasažierom na prednom a zadnom sedadle sa zvýšila o 55 mm.

Väčšia je aj šírka (o 80 mm) a vďaka väčšiemu priestoru na plecia je možné umiestniť predné sedadlá vo väčšej vzájomnej vzdialenosti, čo zvyšuje pohodlie. Výška je oproti viacerým konkurentom nižšia, a zdôrazňuje elegantný rozložitý štýl a prémiové jazdné vlastnosti RAV4. Pasažieri na zadných sedadlách však majú viac priestoru na hlavu, vďaka čomu nová RAV4 pohodlne odvezie piatich dospelých.

Napriek predĺženému rázvoru sa podarilo dosiahnuť polomer otáčania 5,1 metrov, čo prekonáva mnohé konkurenčné vozidlá.

Presnosť štruktúry interiéru zvýrazňuje prémiovú kvalitu novej RAV4. Eliminácia všetkých zlomov, presné lícovanie panelov a zladenie úrovní povrchov prispievajú k vnímanej kvalite vozidla, a sú poctou jeho technickej dokonalosti.

Vnútorný objem sa zvýšil na 3822 litrov, čo je nárast o 13% oproti doterajšiemu modelu. Prírastok je najpozoruhodnejší v batožinovom priestore, a v priestore na hlavu a ramená pre pasažierov na zadných sedadlách.

Novovyvinuté zadné zavesenie s tlmičmi pruženia umiestnenými diagonálne pod podlahou spôsobujú zníženie šírky batožinového priestoru o 230 mm.

Praktický a flexibilný interiér
Zákazníci modelu Toyota RAV4 sa vyznačujú aktívnym životným štýlom a často musia svoje vozidlo prispôsobovať požiadavkám rozširujúcej sa rodiny. Z tohto pohľadu ponúka nová RAV4 jedinečnú možnosť, ktorá jednoznačne vyjadruje jeho praktickosť a modularitu: systém sedadiel Toyota Easy Flat.

Pomocou dvoch pák ovládaných jedným dotykom, ktoré sú ľahko dostupné zo zadného batožinového priestoru, je možné zadné sedadlá sklopiť do zadného podlahového priestoru a vytvoriť plochý priestor na batožinu - bez potreby vyberať operadlá či opierky hláv.

Zadné sedadlá je možné rozdeliť (60:40), čo zabezpečuje maximálnu flexibilitu a umožňuje individuálne nastavenie. Sedadlá sa dokážu posúvať dozadu a dopredu o 165 mm, čo výrazne zvyšuje pohodlie pasažierov alebo zvyšuje kapacitu batožinového priestoru. Plochá podlaha batožinového priestoru ponúka úložný priestor pod vekom, čo zvyšuje bezpečnosť. Do tohto priestoru je možné uložiť aj zadný kryt batožiny, ak sa nepoužíva.

Prístrojovému panelu dominujú tri analógové tachometre Optitron kategórie hi-tech, a dodávajú vozidlu prémiový športový imidž. Multiinformačný displej ponúka širokú škálu prispôsobiteľných funkcií a ponúka možnosť nastaviť jeden zo šiestich jazykov , alebo výber medzi metrickými a britskými jednotkami.

Súčasťou štandardnej výbavy všetkých modelov je klimatizácia (manuálna alebo duálna automatická pri vyšších stupňoch), a rádio s CD a šiestimi reproduktormi (pri vyšších stupňoch s meničom na 6 CD). Audiosystém podporuje prehrávanie súborov MP3.

K dispozícii je aj dvojzónový a úplne automatický systém klimatizácie s prispôsobiteľným peľovým filtrom; mnohí vodiči budú mať záujem aj o upgrade na kompletný mapový navigačný systém na báze DVD s podporou Bluetooth a dotykového displeja.

Široký výber motorov
Nová RAV4 ponúka možnosť výberu z troch motorov a dvoch typov pohonu, čo zákazníkom umožňuje vyvážiť výkon s vynikajúcou spotrebou paliva a nízkymi emisiami.

Na čele ponuky motorov stojí pozoruhodný motor D-4D 180, najvýkonnejší vznetový motor v sektore kompaktných športových úžitkových vozidiel. Výrobca ho inštaluje do prémiového modelu RAV4 X. Umožňuje zákazníkom vychutnať si maximálnu rýchlosť 200 km/h a zrýchlenie na 100 km/h za 9,3 sekúnd, a pritom dosiahnuť kombinovanú spotrebu paliva 7,0 litrov na 100 km.

D-4D 180 sa nevyznačuje len výkonom, ale aj čistotou – vďaka pokročilej a jedinečnej technológii riadenia emisií Toyota D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology). Táto technológia riadenia emisií súčasne znižuje objem NOX a pevných častí.

Pôsobivými vlastnosťami sa vyznačujú aj ďalšie dva motory, ktoré sú v ponuke v rámci radu RAV4: vznetový motor D-4D 136, a najnovšie vyvinutý zážihový 2,0 VVT-i.

Podobne ako D-4D 180, aj D-4D 135 využíva technológiu 32-bitového procesora s cieľom presne a optimálne ovládať hlavné funkcie motora, čo vedie k zvýšenej efektívnosti spaľovania. Pri maximálnom výkone 100 kW (136 DIN hp) umožňuje tento motor dosiahnuť maximálnu rýchlosť 180 km/h a zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,5 sekúnd.

Maximálny krútiaci moment 310 Nm v rozsahu od 2000 do 2800 otáčok za minútu zabezpečuje vynikajúce zrýchlenie pri stredných rýchlostných stupňoch, a prináša flexibilný výkon počas jazdy. Súčasne zabezpečuje pozoruhodnú ekonomiku spotreby paliva. Toyota RAV4 D-4D 135 má spotrebu paliva v kombinovanom režime 6,6 litrov na 100 km.

Nová Toyota RAV4 s 2,2 litrovým motorom D-4D bude štandardne vybavená najnovšou šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou Toyota, ktorá sa vyznačuje plynulým, rýchlym a presným radením.

Pre zákazníkov, ktorí preferujú plynulosť zážihových motorov je nová RAV4 k dispozícii s najnovšie vyvinutým 2,0 litrovým motorom VVT-i. V novej RAV4 dosahuje tento motor výkon 112 kW (152 DIN hp) pri 6000 otáčkach za minútu, a ponúka maximálny krútiaci moment 194 Nm pri 4000 otáčkach za minútu. S týmto motorom a päťrýchlostnou manuálnou prevodovkou dokáže RAV4 vyvinúť maximálnu rýchlosť 185 km/h, a z 0 na 100 km/h zrýchli za 10,6 sekúnd. Spotreba paliva je 8,6 litrov na 100 km.

Nový dvojlitrový motor VVT-i je v ponuke aj so štvorrýchlostnou automatickou prevodovkou.

Úplná kontrola nad vozidlom
Integrovaný systém aktívnej jazdy (Integrated Active Drive System) je jedinečným prvkom v novom modeli Toyota RAV4. Jeho zaradenie je ďalším svetovým prvenstvom v segmente SUV. Využíva sadu rôznych technológií a kombinuje ich do podoby kompletného balíka prostredníctvom vysokorýchlostnej komunikácie CAN.

Tri prvky, ktoré sú súčasťou integrovaného systému aktívnej jazdy sú aktívne ovládanie krútiaceho momentu pri pohone štyroch kolies (Active Torque Control 4WD), systém kontroly stability vozidla (Vehicle Stability Control, VSC) a elektrický posilňovač riadenia (Electric Power Steering, EPS). Interakcia všetkých týchto systémov umožňuje ovládať vozidlo v reálnom čase v reakcii na pohyby vodiča a správanie vozidla. Výsledkom je vyšší výkon pri jazde, zatáčkach a brzdení.

Prvky integrovaného systému aktívnej jazdy spoločne poskytujú pozoruhodnú stabilitu a ovládanie vozidla za všetkých podmienok. K týmto prvkom patrí:
 prispôsobenie výkonu motora s cieľom redukovať pretáčanie kolies
 brzdenie jednotlivých kolies s cieľom redukovať pretáčanie
 asistent krútiaceho momentu riadenia, ktorý pomáha vodičovi nastaviť správny uhol riadenia
 prenos krútiaceho momentu medzi prednými a zadnými kolesami, čo zvyšuje stabilitu

Nová Toyota RAV4 prináša špičkovú mieru potešenia z jazdy – nielen svojim aktívnym výkonom, ale aj vďaka dizajnu podvozku a zavesenia.

Kľúčovým faktorom potešenia z jazdy je úplne nové predné a zadné zavesenie. Je navrhnuté s cieľom optimalizovať jazdné vlastnosti a zvýšiť stabilitu, a súčasne ponúka vynikajúce štandardy pohodlia pasažierov a jazdnej dynamiky.

Predné zavesenie využíva rozšírený dizajn vzpier McPherson, ktorý sa vyznačuje výrazným znížením hmotnosti a lepším pohodlím pre pasažierov. Táto požiadavka viedla k úplnému redizajnu, od spodného ramena po vinuté pružiny a tlmiče pruženia.

Zadné zavesenie je jedinečné pre RAV4 a využíva novovyvinuté nezávislé dvojité priečne ramená a rameno nápravy. To zabezpečuje excelentnú stabilitu vozidla na rovnej línii, a skrutná tuhosť je optimalizovaná pre vysoký výkon pri jazde do zákruty.

Nová RAV4 využíva mechanické hrebeňové riadenie s vysokou mierou reakcie, a novovyvinutý systém elektrického posilňovača riadenia (Electric Power Steering, EPS). Výsledkom je jednoduché, ale presné riadenie a vynikajúca reakcia na pohyby pri riadení.

Bezpečnosť a odolnosť
Kľúčovým prvkom nového modelu Toyota RAV4 je aktívna a pasívna bezpečnosť. Konštruktéri kládli zvláštny dôraz na vytvorenie bezpečného prostredia pre posádku vozidla aj ďalších účastníkov premávky.

Ku konkrétnym opatreniam patrí vývoj nového, nárazy absorbujúceho podvozku s minimálnou mierou deformovania kabíny v prípade nehody, a komplexný balík airbagov SRS vrátane kolenného airbagu vodiča – ten je v danom segmente použitý prvýkrát.

Konštruktéri súčasne venovali pozornosť bezpečnosti chodcov a snahe minimalizovať zranenia v prípade kolízie s chodcom.

Samotná kapota prešla zmenou dizajnu a stala sa deformovateľnou štruktúrou. Oblasť okolo zámku kapoty obsahuje náraz absorbujúce výstuže a deformačnú zónu. Samotný zámok bol presunutý viac dozadu, ďalej od oblasti pravdepodobnej kolízie s chodcami.

Predná časť nového RAV4 obsahuje zóny, ktoré absorbujú energiu. Na zadnej hrane kapoty má kryt otvorenú priečnu štruktúru, ktorá umožňuje deformáciu spodnej časti.

RAV4 X – prémiový vyzývateľ
Uvedenie modelu RAV4 X sa stane výzvou pre prémiových zástupcov trhu kompaktných športových úžitkových vozidiel, a otvára spoločnosti Toyota tento novovznikajúci segment. Predaj v segmente prémiových kompaktných SUV by v Európe mal vzrásť zo 46.000 kusov v roku 2004 na až 75.000 kusov v roku 2007.

RAV4 X ponúka exkluzívnu výbavu v kombinácii s vysokovýkonným vznetovým motorom D-4D 180, najvýkonnejším vznetovým motorom v segmente, a šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou. Maximálna rýchlosť je 200 km/h, a RAV4 X zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,3 sekúnd.

RAV4 X bude okamžite rozpoznateľná vďaka jedinečnému a nápadnému štýlu exteriéru, ktorý pôsobí prémiovým dojmom. RAV4 X bude jediným modelom v ponuke, ktorý nemá na zadných dverách rezervné koleso. Je vybavený pneumatikami run-flat, a pokročilým systémom monitorovania tlaku v pneumatikách.

RAV4 X sa vyznačuje širokou paletou prémiovej výbavy. Patria do nej kožené sedadlá, ktoré sú vyhrievané a elektronicky nastaviteľné; inteligentný systém nastupovania a štartovania (smart entry and start); tempomat; dažďové senzory stieračov a optický senzor ovládania reflektorov.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]