Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Hyundai Santa Fe  Vytlačiť stránku

Model Santa Fe, prvýkrát predstavený na autosalóne v Detroite v roku 1999, je zakladateľom povesti spoločnosti Hyundai ako výrobcu SUV vozidiel najvyššej triedy. Značke Hyundai tak priniesol uznanie a množstvo nových zákazníkov. Svojím jedinečným robustným a nezávislým dizajnom uviedol na trh novú triedu vozidiel, ktorá kombinuje pohodlie s prispôsobením na drsnejšie terény. Spoločnosť Hyundai, povzbudená úspechom Santa Fe, rad svojich SUV postupne rozšírila.

Tucson, SUV model vstupnej úrovne, bol uvedený na trh v roku 2004, aby uspokojil rapídne rastúci dopyt po menšom univerzálnom vozidle. Tucson tiež vychádza z prístupu spoločnosti Hyundai vytvárať lifestylové SUV, prispôsobené na jazdu v teréne. Tento model pomohol firme zvýšiť jej podiel na trhu v segmente SUV v počte viac ako 100.000 vozidiel.

Úplne nový model Santa Fe bol navrhnutý tak, aby posilnil ofenzívu spoločnosti v tomto dynamicky rastúcom, avšak vysoko konkurenčnom trhovom segmente. Oproti predchádzajúcemu, veľmi obľúbenému modelu, ponúka okamžite rozpoznateľné výhody. Je o niečo väčší – o 175 mm dlhší, o 45 mm širší a má o 80 mm širší rázvor kolies. Rovnako ponúka komfort vyššej triedy, jazdné vlastnosti podobné kategórii klasických automobilov a nový, pútavý medzinárodný štýl. Prirodzene poskytuje i viac miesta v interiéri, viac luxusu, pohodlného príslušenstva a užívateľskej prívetivosti. Výsledkom je jedinečný celok, aplikujúci tradičné hodnoty Hyundai a prednosti kvality, spoľahlivosti a atraktívneho dizajnu, z ktorého vyžaruje zdravý životný štýl a vitalita.

Santa Fe je atraktívny automobil pre široký okruh ľudí, či už športovo založených, úspešných v zamestnaní, zameraných na rodinu, štýl alebo na tých, čo kladú dôraz na kvalitu a spoľahlivosť.

Nový dizajn exteriéru
Zavedené hodnoty Santa Fe, asertívna a výnimočná sebadôvera a prepracovanosť sú vyjadrené novým uvoľneným medzinárodným štýlom. Výsledkom je mimoriadne príťažlivý a elegantný automobil.

Nová predná maska zvýrazňuje vynikajúce proporcie a línie dvojitej kapoty a zjednocuje hornú časť karosérie so zámerne sivým ochranným zafarbením spodnej časti karosérie. Horizontálne radené skupinové predné svetlá sa skladajú z reflektorov projekčného typu s jasnými sklami a čiernymi rámami (kvôli účinnosti i vizuálnej príťažlivosti. Kapota a spracovanie pilierov evokujú výkonnosť, zatiaľ čo široký rázvor poukazuje na mimoriadnu ovládateľnosť a stabilitu na ceste. Celkovo možno štýl prednej časti charakterizovať ako čistý, príťažlivý a prívetivý.

Z bočného pohľadu sú krivky profilu hladké, plynulé a vyvážené. Výraznú eleganciu evokujú pochromované kľučky dverí a kryty postranných zrkadiel v dvojtónových farbách. Prehľadné postranné smerové svetlá a jemne zafarbené zasadené predné reflektory dotvárajú sofistikovaný vzhľad exteriéru. Obloženie spodnej časti karosérie je matne sivé a ladí so spodným predným panelom. Elegantné 18-palcová disky z ľahkej zliatiny pod účelnými podbehmi poskytujú obdivuhodnú svetlú výšku a pozíciu. Nové strešné lyžiny tvoria nedeliteľnú súčasť spracovania strechy a ďalej zvýrazňujú celkovú harmóniu. Celkový dojem je kombináciou priestrannosti a aerodynamického pôvabu.

Pohľad na zadnú časť jasne prezrádza, koľko pozornosti bolo venovanej prepracovaniu všetkých aspektov kriviek. Kombinované zadné svetlá sú zakomponované do obvodovej línie, ktorá nadväzuje na čisté ladenie prednej časti. Horné brzdové LED svetlá sú začlenené do zadného spojlera, zatiaľ čo zadné hmlovky ustúpili smerom k zadnému nárazníku. Praktické, doširoka otvárateľné zadné dvere prezrádzajú uvoľnený štýl. Dominujúcim prvkom je funkčná, úhľadne prezentovaná elegancia.

Prepracovanejší interiér
Moderný integrovaný dizajn pozdvihol vnútorný komfort nového Santa Fe na prestížnu úroveň. Zväčšený interiér ponúka nielen lepšie priestorové možnosti, ale umožnil spoločnosti Hyundai poskytnúť i možnosť umiestnenia 7 plnohodnotných sedadiel. Či už s 5 alebo 7 radmi sedadiel, najväčší zreteľ pri navrhovaní nového interiéru bol kladený na ľahkosť prevádzky a usporiadanie a kvalitu materiálov.

Primerané a vkusné použitie vysoko lesklého dreva a opracovaného kovu, v kombinácii s tromi variantmi dvojtónových farieb, podčiarkuje uvoľnenú atmosféru vozidla. Moderné látky sieťového typu použité pri čalúnení a vysoko kvalitná tradičná koža vyvolávajú okamžitý pocit pohody. Proces vývoja dizajnu spoločnosti Hyundai rovnako viedol k vzniku nádherne pohodlných a elegantných sedadiel s praktickými vylepšeniami vo forme dvojitých ovládateľných sedadiel, integrovaných opierok hlavy, nastaviteľných bedrových opierok a hydraulicky nastaviteľnej výšky sedadla. Dokonca i vyhrievanie sedadla teraz pracuje dvojstupňovo.

Čo sa týka regulácie vzduchu, predstavuje nový model Santa Fe významný krok vpred. K dispozícii je manuálna i dvojzónová automatická klimatizácia. Vďaka nastaviteľnej technológii kompresie vzduchu a optimalizovanej a sofistikovanej pozornosti venovanej rozvodu vzduchu a ventilácii ponúka vozidlo fantasticky vetrané prostredie. U 7-miestnej verzie je tretí rad sedadiel vybavený vlastnou klimatizačnou jednotkou a rozvodom vzduchu.

Z ergonomického hľadiska sú ovládacie prvky vždy na dosah a umožňujú ľahké ovládanie. Moderné modré podsvietenie nezaťažuje oči a zvyšuje viditeľnosť ovládacích prvkov. Vysoko kvalitným dojmom pôsobí výškovo nastaviteľný volant v dvoch osiach a radiaca páka, ktoré ešte zdôrazňujú prepracovanosť interiéru.

Dizajn novej stredovej konzoly bol upravený tak, aby umožnil jej častejšie použitie a ľahší prístup do úložných priestorov pre vodiča i spolujazdca na prednom sedadle. Ako u každého vozidla Hyundai, i tu je v ponuke široká škála vybavenia a príslušenstva pre pohodlie všetkých pasažierov.

Nová úroveň príslušenstva
Pri prispôsobovaní nového Santa Fe životnému štýlu potenciálnych zákazníkov nebol prehliadnutý žiadny detail. Mimoriadnu zvukovú kvalitu informačných a zábavných systémov možno ovládať priamo na volante, rovnako i tempomat. Pre externé spotrebiče slúžia tri zásuvky s napätím 12V. Z ďalších prvkov treba spomenúť ECM zrkadlo s kompasom, zadné vnútorné lampičky, dverové svetlá, novo umiestnené držiaky na nápoje a slnečné okuliare, priestranné vrecká na mapy, širokouhlé vonkajšie spätné zrkadlá, vnútorné spätné zrkadlo pre rozhovory vodiča s cestujúcim na zadnom sedadle, aktiváciu stieračov reagujúcich na dážď, solárne sklo, diaľkové ovládanie dverí, chladničku, batožinový priestor pod podlahou, osvetlenie a kryt batožinového priestoru, háčiky na batožinovú sieť, úchyty pre detskú sedačku, opierky na ruky, deadlock a imobilizér, rozšírené protislnečné clony so skladovacími vreckami, bezpečnostnú signalizáciu a digitálne hodiny.

Viac priestoru a flexibility v interiéri
Väčší priestor a lepšia skladovateľnosť v novom Santa Fe znamenajú významný pokrok. Pre návrhárov a inžinierov spoločnosti Hyundai znamená trocha priestoru naviac veľa. O 175 mm väčšia dĺžka a o 45 mm šírka boli prevedené priamo do pohodlia a príslušenstva v interiéri. Vodiči získali o 25 mm viac priestoru pre nohy. Batožinový priestor bol predĺžený a rozšírený a ponúka teraz o 84 litrov viac. Veľká pozornosť bola venovaná pohodliu a príslušenstvu. Objem batožinového priestoru dosahuje 774 (1582) litrov, nové Santa Fe je priestrannejšie a nakladanie a vykladanie jednoduchšie. Spolu s väčším priestorom pre hlavu, ramená a nohy poskytuje nové priestorové riešenia a mimoriadne jednoduchý prístup. Široké dvere, vyššie línie strechy, väčší priestor medzi prednými a zadnými sedadlami, optimalizovaná poloha piliera a vnútorné svetlé rozmery zabezpečujú jednoduchý a pohodlný výstup a nástup. To všetko vedie k novému pocitu priestrannosti a luxusu.

Nový motor a rozsah prevodovky
Nové Santa Fe ponúka výraznú dynamiku a pre Hyundai typickú spoľahlivosť v náročných podmienkach a ekologickú šetrnosť. Vylepšený motor CRDi s objemom 2,2 litra a benzínový motor s objemom 2,7 litra zaručujú dynamický výkon.

Vysoko moderné turbodúchadlo s variabilnou geometriou Hyundai (VGT) umožňuje dieselovému motoru s objemom 2,2 litra (110kW pri 4000 ot/min a krútiacim momentom 335Nm v rozmedzí 1800-2500 ot/min) ponúknuť vyšší výkon, nižšiu spotrebu a celkovo lepšiu a dynamickejšiu prevádzku. Účinnejší vysokotlakový vstrekovací systém Common Rail Diesel pomáha zaistiť lepšiu reakciu a ovládanie a ďalej znižovať hluk, vibrácie a tvrdosť (NVH) vychádzajúcu z motora. Vďaka tomuto zníženiu trenia sa zvýšila účinnosť a hladkosť chodu motora. Nový vyvažovací hriadeľ s nízkym trením je skutočne vysoko moderným vylepšením v tomto smere. Technológia turbodúchadla s premenlivou geometriou s novým a väčším nábojom ďalej zlepšuje účinnosť a výkon motora.

Motor V6 2.7 s 24 ventilmi (139kW pri 6000 ot/min a krútiaci moment 248Nm pri 4000ot/min) používa najmodernejšiu technológiu CVVT (premenlivé časovanie ventilov). To vedie k významnému zníženiu spotreby paliva a zvýšeniu výkonu. Nový trojcestný Variable Intake System (systém premenlivého nasávania) je riadený elektronicky a reaguje na požiadavky vodiča.

Výsledkom je väčšia flexibilita pri nižšej spotrebe paliva za každých okolností. Vytvorením motorového bloku z hliníka došlo tiež k zníženiu hmotnosti a následne k zvýšeniu technickej účinnosti, výkonu a hospodárnosti prevádzky.

Nové sú i prevodovky (manuálna aj automatická), manuálna prevodovka teraz využíva technológiu troch osí a trojitého kužeľového prevodu. Výsledkom je prevodovka, ktorá vodičovi poskytuje presnejší a tichší zážitok z radenia. Nová automatická prevodovka obsahuje ultratenký menič momentu s počítačovo optimalizovanými lopatkami. Tlak bol optimalizovaný tak, aby vyhovoval požiadavkám radenia. Obe prevodovky poskytujú vyšší výkon, lepší pocit a nižší hluk, vibrácie a tvrdosť (NVH).

Vylepšený spôsob zavesenia kolies
Bolo vynaložené maximálne úsilie a výdavky na to, aby zavesenie kolies nového Santa Fe patrilo k najlepším vo svojej triede. Tým sa zaistila lepšia jazda, ovládanie a univerzálne zavesenie pre všetky terény. Predné zavesenie so stabilizátorom MacPherson obsahuje optimálne postavené obrátené spodné ramená tvaru L. To umožňuje vysokú citlivosť riadenia a vyššiu dynamickú kontrolu. Väčšie puzdrá, umiestnené medzi predným pomocným rámom a zavesením, zlepšujú pocit vodiča z jazdy. Zväčšením uhla valčeka bola zlepšená stabilita i ovládanie za každých okolností.

Štandardné zavesenie zadných kolies predstavuje preverený sofistikovaný systém s piatimi článkami. Ponúka sa však i viacčlánková verzia, ktorá dynamicky približuje jazdné vlastnosti bežným automobilom. Znížením umiestnenia a zvýšením tuhosti tlmičov došlo k zlepšeniu pocitu z jazdy i stability v zákrutách. Závesné rameno bolo premiestnené z karosérie na zadnú priečku, čo znižuje prenikanie hluku z cesty a zvyšuje kvalitu jazdy a ovládania. Nový systém tiež šetrí miesto a zväčšuje tak priestrannosť zadnej časti vozidla.

Systém automatického vyvažovania
Bez ohľadu na zmeny hmotnosti či rozloženia nákladu, moderný a vysoko účinný systém automatického nastavenia výšky vozidla zaisťuje konštantnú výšku vozidla, bez potreby vonkajšieho zdroja energie.

Nový elektronický 4WD systém
Nový elektronický 4WD systém využíva čidlá na sledovanie cesty a podmienok jazdy. To mu umožňuje určiť, kedy je potrebný vyšší krútiaci moment a v prípade potreby sa automaticky zapne 4WD. Pohon je prenášaný na zadné kolesá prostredníctvom lamelovej spojky. Týmto spôsobom systém zvyšuje výkonnosť stáleho 4WD bez väčšieho zaťaženia vodiča.

Za zhoršených poveternostných podmienok či čiastočne šmykľavého povrchu môže vodič i sám zapnúť 4WD pohon, a to prostredníctvom spínača 4WD. Tento spínač bol vylepšený s cieľom zamedziť problémom pri ostrom prejazde zákrutou - TCB (Tight Corner Breaking). To je mimoriadne užitočné pri jazde cez piesok, stojatú vodu či šmykľavú zákrutu.

NVH (Hluk, vibrácie a tvrdosť)
Najnižšia možná úroveň NVH (hluku, vibrácií a tvrdosti) pre danú triedu bola vždy súčasťou stratégie pre nové Santa Fe. V tejto oblasti viedli nové metódy riadenia, intenzívny výskum a veľká pozornosť venovaná všetkým zdrojom rušenia k vzniku mimoriadneho vozidla.

Medzi hlavné vylepšenia patrí nová krížová výstuha s konštrukciou z niekoľkých oblúkov, ktorá znížila prenikanie hluku cez palubnú dosku.

Vibrácie palubnej dosky boli výrazne znížené pomocou novej podlahy s niekoľkými oblúkmi a použitím materiálov so „sendvičovou“ štruktúrou.

Optimalizáciou tvaru a dizajnu strešného nosiča spolu s aerodynamicky optimalizovanými dvernými modulmi bol minimalizovaný hluk spôsobený vetrom.

Prenikanie hluku z motora sa znížilo pomocou nového štandardného izolačného vypchatia kapoty a novo vyvinutých listov vetráka u chladiča motora a klimatizácie. Elektronika riadi tuhosť uloženia motora.

Bezpečnosť
• Nový vypínač bočného airbagu spolujazdca
• Nové aktívne opierky na predných sedadlách
• Novo umiestnené 3-bodové zadné bezpečnostné pásy zvyšujú bezpečnosť a pohodlie

Technici Hyundai vytvorili pevnú konštrukciu, ktorá predstavuje vynikajúcu základňu pre prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti, ktoré dnes zákazníci očakávajú. Kombináciou rôznych technológií došlo k zvýšeniu celkovej bezpečnosti Santa Fe. Napríklad zväčšením dvojitých posilňovačov bŕzd z 9 na 10 palcov a následnou kombináciou ABS s EBD (systém elektronického rozdelenia brzdnej sily), ako aj vďaka 16 palcovým odvetrávaným diskom sa významne zvýšil brzdný účinok. ESP zase zabezpečuje bezpečnú jazdu za každých okolností, predovšetkým v kombinácii s Electronic 4WD.

Dizajn vytvorený počítačmi, simulácia nárazov, intenzívny výskum a testy pomohli optimalizovať nárazové zóny a vystužené miesta tak, aby bola kabína s pasažiermi chránená v maximálne možnej miere. V interiéri bola veľká pozornosť venovaná samotným cestujúcim. Ochranné opatrenia zahŕňajú všestrannú ochranu pomocou 6 airbagov v štandarde. Každé sedadlo má trojbodové bezpečnostné pásy. K dispozícii sú i aktívne opierky hlavy a nastaviteľné pedály.

Nové Santa Fe svojim pasažierom ponúka mimoriadnu mieru bezpečnosti.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]