Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Lada Kalina  Vytlačiť stránku

História vzniku


Tradične, dizajnéri a štylistickí experti AVTOVAZ sú zvyknutí pracovať rôznymi smermi, takže návrhy ako LADA 1118 sa objavili v AVTOVAZ už skôr. Ale nový automobil tak ako ho môžeme vidieť teraz so svojimi hladkými čistými štýlovými tvarmi kombinovaný so špičkovou technológiou sa objavil iba nedávno.
Automobilovým výrobcom bežne trvá príprava auta 3-4 roky. AVTOVAZ zvládol za menej ako 4 roky uvedenie LADA 1118 do sériovej výroby, ktorá zodpovedá svetovému štandardu.
Používanie moderných technológií skrátilo čas vývoja auta. Na niektoré prvky použili dizajnéri matematickú simuláciu. Na iné zasa modulárne komponenty na štruktúru auta. Takisto bol využitý elektronický systém na dizajnérske špecifikácie. Výsledkom toho bolo uľahčenie práce dizajnérov umožnenie jednoduchšej aktívnej komunikácie medzi špecialistami na štýl, konštruktérmi a ľuďmi z výroby. Technológia matematickej simulácie použitá pri LADA 1118 umožnila znížiť čas a objem testov. Výsledky testov zabezpečujú, že LADA 1118 prejde homologizačnými a certifikačnými testami. Na dôvažok nove metódy dizajnu poskytnú vysokú kvalitu výroby nakoľko výrobné zariadenie je nastavené podľa matematického modelu a elektronickej dokumentácie.


Bezpečnosť

LADA 1118 spĺňa najprísnejšie požiadavky týkajúce sa bezpečnosti pri náraze spredu a zboku. Zníženie rizika zranenia sa dosiahlo zmiernením nepoddajnosti niektorých častí karosérie a zosilnením iných komponentov auta.
Až 12% váhy karosérie predstavujú časti z vysoko pevnej ocele. Časť podlahy pod vodičom bola zosilnená a prahy dverí boli posunuté do bokov. B stĺpik bol tiež zosilnený. Masívna priečna výstuž bola umiestnená pod sedadlami aby znížila riziko poranenia v tejto oblasti pri bočnom náraze. B stĺpik bol tiež zoptimalizovaný. Horné úchyty bezpečnostných pásov boli zakryté plastovými krytmi navrhnutými tak, aby znížili riziko poranenie hlavy pri bočnom náraze. Nový prvok bol použitý pri dizajne bočných panelov na úrovni stehien. V prípade bočného nárazu uchráni lepšie panvové kosti a rebrá. Palubná doska je navrhnutá z modifikovaného polypropylénu v súlade so smernicami EU na pasívnu bezpečnosť. LADA 1118 má aj nový ochranný systém, airbagy pre vodiča a pasažierov, bezpečnostné pásy s prednapnutím a obmedzením napätia.


Dizajn

LADA 1118 sa zúčastnila na početných motoristických výstavách a niekoľkokrát sa stala víťazom v rôznych súťažiach pri ktorých boli autá posudzované odborníkmi aj budúcimi užívateľmi.
Jedna z najvýraznejších čŕt LADY 1118 je priestranný interiér pri relatívne malej dĺžke karosérie. Návrhárom sa podarilo poskytnúť viac miesta okolo hlavy a ramien vodiča a pasažierov znížením sklonu predných stĺpikov, väčšími oknami a vyššou strechou.
Geniálny dizajn kriviek vlysu prispieva k účinnej ventilácii a vyhrievania. Väčšie otvory vzduchových vývodov umožňujú systémom fungovať tichšie. Všetky ovládacie prvky sú ľahko dosiahnuteľné, ergonómia vládla pri navrhovaní interiéru. Sedadlá sú tvarované podľa originálneho vzoru aby poskytli dobré pohodlie s výraznou bočnou podporou.
zvacsiVzhľad LADY 1118 kombinuje čisté dizajnové trendy a štýl hightech. Tri verzie auta – sedan, hatchback a kombi vyzerajú rovnako moderne. Originálne reflektory ladia s klasickou karosériou mestského auta.
Priesvitné reflektory sú použité na bočné smerovky a na zadné svetlá, ktorým prispievajú k modernému vzhľadu. V štylistickom centre AVTOVAZ bolo expertmi navrhnuté pre LADU 1118 špeciálne farebné odtiene. Jej črtou sú svieže odtiene prírodných farieb, typické pre automobily B skupiny. Nové farby boli navrhnuté aby prispievali k pozitívnym emóciám.
Akékoľvek krikľavé chemické odtiene boli vyradené. Popri metalických farbách sú ponúknuté aj bohaté pastelové odtiene doteraz nezvyklé pre ruský automobilový priemysel. Popri jasných a bohatých farbách výber farieb určených pre LADU 1118 obsahuje tiež striebornú s jemnými farebnými odtieňmi: "Muscat", "Sauvignon", "Riesling". K dispozícii sú aj perlové farby: "melon", "duchess", "bergamot". Tieto odtiene majú hodvábny lesk s efektom menenia farby.


Výkon

zvacsiVývoj exteriéru a interiéru auta bol vedený podľa najnovších trendov a zvyšujúcich sa tvrdých požiadavkách na ergonómiu a výkon auta. Výsledkom toho je, že LADA 1118 prekonáva predchádzajúce modely LADA v pohodlnejšom ovládaní spoľahlivosti vybavením na úrovni zahraničnej konkurencie.
LADA 1118 má relatívne vysokú strechu , priestranný interiér pre vodiča a pasažierov. Uhol otvorenia dverí a veľkosť otvárania sú dostatočné na ľahké nastupovanie a vystupovanie. Nový dizajn kľučiek poskytuje viac miesta na ruku a prirodzený úchop. Vďaka plastovým častiam použitým pri dverových zámkoch je otváranie a zatváranie dverí temer nehlučné.
Na dôvažok funkcia diaľkového ovládania zatvárania dverí a kufra používa integrovaný bezkľúčový ovládací vstupný systém na kontrolu uzavretia a kontrolu systému proti odcudzeniu. Predná kapota a veko kufra sa zdvíhajú takmer do pravého uhla čo umožňuje ľahký prístup k motoru a batožinovému priestoru
LADA 1118 má nový dizajn sedadiel so širokou možnosťou nastavenia. Nadstavenie predného sedadla bolo presunuté na vnútornú stranu, zadné sedadlá sú delené v pomere 1/3 a môžu byť sklopené úplne a lebo čiastočne. Sedenie je dostatočne vysoké čo v kombinácii s nízkou spodnou líniou okien umožňuje dobrý pohľad von.
Nová generácia krokových motorov je použitá v technickej výbave LADA 1118. Sú spoľahlivejšie a precíznejšie. Konvenčné žiarovky v smerovkách boli nahradené s formou LED. Tak isto je použitá aj zvuková signalizácia. Palubná doska nového automobilu je vysoko spoľahlivá a príjemná na používanie. Zadné osvetlenie sa neodráža na čelnom skle. Výrazný volant s optimálnou šírkou a rozložením lúčov je tiež v modernom dizajne. Stĺpik riadenia je výškovo nastaviteľný. LADA 1118 má originálne, niekoľko funkčné vypínače umiestnené pod volantom. Napríklad pravý vypínač je vybavený tlačidlom na kontrolu palubného počítača, ktorý poskytuje ďalšie možnosti ak sa použije v rámci extra výbavy.
Dvere vodiča obsahujú tlačidlo na kontrolu zatvárania okien a centrálneho zámku. Elektrické ovládanie okien je novej konštrukcie , ktorá je vysoko spoľahlivá a vybavená zariadením na obmedzenie sily zatvárania.
LADA 1118 poskytuje vodičovi veľkú radosť z jazdy. Toto auto kombinuje stabilitu a manévrovacie vlastnosti LADA SAMARA a hladký beh LADA 110. Predná náprava je typu McPherson bez spodného rámu s horným riadiacim mechanizmom; zadná náprava je polonezávislá so spojenými ramenami. Pre optimalizáciu a stabilitu manévrovacích vlastnosti , tuhosť tlmičov bola zvýšená použitím cylindrov so zvýšeným priemerom. Nový dizajn s o zvýšenou tuhosťou; nárazníky boli optimalizované na väčšiu ochranu.
Na hladký chod auta boli použité nasledovné riešenia: nezávislé zavesenie pružín, tlmič kompresného zdvihu a nárazový podperný piest v prednom tlmiči. nižšia tuhosť pružín zadnej nápravy; redukovaná sila nárazníkov pri stlačení. Na prednej náprave boli použité kónické pružiny, navrhované tak , aby v novom modely napomáhali priamo hladkosti jazdy.
LADA 1118 má vysokú jazdné vlastnosti. Stabilita, manévrovateľnosť boli získané optimalizáciou elastických vlastností pružín a tlmičov, elastickými a kinematickými charakteristikami vedenia zadného a predného odpruženia a riadenia, tlmiacimi vlastnosťami nárazníkov, statickým a dynamickým správaním sa pneumatík, tuhosti karosérie proti pokriveniu.
Na ľahké a presne zaradenie spiatočnej rýchlosti bol použitý elektrický vnútorný zámok. Spiatočná rýchlosť je fixovaná krúžkom vybavenou pružinou a k tomu je zaradenie spiatočnej rýchlosti sprevádzané zvukovým signálom. Originálna konštrukcia spojky umožňuje hladký rozbeh a radenie rýchlosti. Spojka v novom modely je odlišná od predchádzajúcej LADY s predným riadením a má modifikovanú konštrukciu. Pomocný voľnobežný tlmič vložený do riadiaceho válca a pozmenený typ prítlačnej platničky, umožňuje znížiť hlučnosť v aute pri voľnom chode motora. Výkon spojky zodpovedá požiadavkám SAE.
Veľký formát vákuového posilňovača použitý v LADE 1118 umožňuje ľahšie kontrolovať brzdový systém. Obzvlášť sila , ktorú je nutné použiť na stlačenie pedálu bola znížená o 4 kg.
zvacsiElektrický posilňovač riadenia je montovaný v rámci štandardnej výbavy. Umožňuje minimálnu námahu pri manévrovaní volantom v stiesnených cestných podmienkach, poskytuje zvýšenú spôsobilosť pri prechádzaní v zákrute veľkou rýchlosťou. Sila , ktorú je nutné aplikovať na volant je znížená z 19 kg na 3,5 kg ( u štandardného automobilu).Elektrický posilňovač riadenia tiež zlepšil dynamiku riadenia, manévrovateľnosť a jazdné vlastnosti.
Na zlepšenie izolácie voči hluku a vibráciam boli v LADA 1118 použité materiály, ktoré zvýrazňujú NVH správanie.
Výkonný vykurovací systém napomáha tiež komfortu pasažierov v kabíne. Vykurovací systém umožňuje dokonca a uchovanie správneho rozloženie tepla a zabezpečuje optimálne odmrazenie okien. Ak je teplota okolitého vzduchu v mestskej doprave –20 stupňov vyhrievanie je schopné zvýšiť teplotu v interiéry na 32 stupňov Celzia. Toto dáva LADA 1118 na úroveň podobných áut , alebo vyššie.
Ventilačný systém v LADA 1118 je výnimočná záležitosť vo svojej triede. Pri porovnávaní s podobnými zahraničnými modelmi LADA 1118 family poskytuje najvyššiu hodnotu prúdenia vzduchu 450 m3/h pri ventilácii otvorenej na maximum. Ventilačný systém je skonštruovaný tak , aby počas jazdy žiadne čiastočky ani prach nedostali do kabíny pasažierov a batožinového priestoru.
Čo sa týka chladiaceho systému motora , ten umožňuje LADA 1118 fungovanie v širokom stupni klimatických podmienok. Testy ukázali , že plne obsadené auto je schopné ísť maximálnou rýchlosťou v neobmedzenom čase pri vonkajšej teplote nad 40 stupňov Celzia bez prehriatia motora.
Jednou z kľúčových vlastností LADA 1118 je spoľahlivosť popri svojom ergonomickom dizajne. LADA 1118 vyhovuje tým jazdným podmienkam v ktorých je väčšina áut typicky využívaná – jazda v meste, predmestí a príležitostne do iného mesta. Auto je perfektne prispôsobené ruským cestám a klimatickým podmienkam. Jeho výška nad cestou (160 mm) a krátky predný a zadný previs zabezpečujú dobrú priechodnosť.
Spotrebe paliva bola daná náležitá pozornosť v priebehu vývoja auta, napríklad sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu v luxusnej verzii auta o 8 % v porovnaní s predchádzajúcimi prototypmi, čo umožnilo znížiť spotrebu paliva o 0,25 l na 100 km. Čas akcelerácie na 100 km/h sa skrátil o 1 sekundu. Maximálna rýchlosť sa zvýšila o 4 km/h. Koeficient odporu vzduchu pri LADA 1118 v luxusnej verzii je 0,347 čo je menej v porovnaní s niektorými zahraničnými konkurentami.
Vďaka modernej lakovacej technike ako aj v dôsledku faktu, že 49 % váhy karosérie LADA 1118 predstavuje galvanizovaná oceľ. Odolnosť voči korózii karosérie zodpovedá európskej úrovni, vďaka zvýšeniu na 36 % využitia zahorúca obojstranne potiahnutej ochrany ocele na karosériu..
LADA 1118 bola vytvorená v súlade so súčasnými a budúcimi ruskými a medzinárodnými štandardami (je ich okolo 300). Pri tvorbe LADA 1118 bolo využitých 33 nových materiálov na dosiahnutie úrovne kvality európskych áut, požiadavky na bezpečnosť , emisie, ochrany proti korózii a recyklovateľnosti automobilových komponentov. Tieto materiály sú kovy, plasty, nátery, spojovacie komponenty. Viac ako 10 nových lakovacích materiálov a rozpúšťadiel bolo vyvinutých pri lakovaní LADY 1118. Polypropylén a recyklovateľný materiál patrí medzi plasty s najväčším podielom použitia LADY 1118. Okrem toho kvôli ekonomickým dôvodom palivová nádrž LADY 1118 je vyrobená z ocele potiahnutej za horúca hliníkom. Nové mazivá , oleje a brzdové kvapaliny sú použité pre prevádzku auta .

Zdroj: SlovLada, spol. s r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]