Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Renault Premium Route (nový)  Vytlačiť stránku

Renault Trucks

zvacsiprišiel s koncepciou ľahkých a účelných nákladných vozidiel rady Premium už v roku 1996, odkedy sa ich predalo viac ako 100 000 kusov. Teraz je však pre dopravcov v ponuke úplne nové vozidlo.
Kompletne nová kabína vodiča, podvozok a hnacia jednotka robia z nového vozidla Premium Route vozidlo s najväčším množstvom inovačných prvkov na trhu, ktorý je najlepšie pripravený pre celú radu najnáročnejších použití.
Novým vozidlom Premium Route s jeho novými technickými a technologickými inováciami, motormi, optimalizovanou spotrebou paliva a úplne novo pojatou kabínou vodiča, ktorá ponúka vynikajúce pohodlie, Renault Trucks završuje inováciu svojich riešení pre nákladnú automobilovú dopravu na stredné a dlhé vzdialenosti.
Nové vozidlo Premium Route v duchu Renault Trucks, ohlasuje revolúciu vo svojej kategórii. Je plný mužnej sily a inovácií, ktoré sú výsledkom celkom nového konštrukčného poňatia, a je kombináciou kvality, pohodlia, bezpečnosti, výkonnosti a rentability.

Pohonná jednotka

Nové vozidlo Premium Route je so svojim novým motorom, spojkou, prevodovkou, hnacími i nosnými nápravami úplne novým vozidlom navrhnutým tak, aby v diaľkovej automobilovej doprave exceloval.

Motory
Nové vozidlo Premium Route je vybavené novým motorom Dxi 11 vyrábaným pri Venissieux s obsahom 10,8 litrov a v troch výkonových verziách: 330, 380 a 440 k.
Verzia s výkonom 330 k má maximálny krútiaci moment 1650 Nm v rozsahu 1000 až 1400 otáčok/min a maximálny výkon 240 kW v rozsahu 1400 až 1950 otáčok/min.
Verzia s výkonom 380 k má maximálny krútiaci moment 1800 Nm v rozsahu 1000 až 1400 otáčok/min a maximálny výkon 279 kW v rozsahu 1800 až 1900 otáčok/min.
Verzia s výkonom 440 k má maximálny krútiaci moment 2000 Nm v rozsahu 1000 až 1400 otáčok/min a maximálny výkon 321 kW pri 1900 otáčok/min.
S týmito tromi výkonovými verziami motora je nové vozidlo Premium Route schopné uspokojiť všetky želania a potreby dopravcov, či už v medzinárodnej, vnútroštátnej alebo regionálnej nákladnej doprave.
Konštrukcia rozvodového systému na zadnej náprave prináša väčšie pohodlie vodičovi v kabíne, pretože významne znižuje hladinu hluku a vibrácií.

Prevodovky
Nové vozidlo Premium Route má k dispozícii šesť typov prevodoviek, päť s ručným a jednu s automatickým radením, podľa výkonu motora:
ZF 16S 1620 TD pre motor s 330 k ZF 16S 1820 TO pre motory s 330 a 380 k ZF 16S 1920 TD pre motor s 380 k ZF 16S 2220 TD a 16S 2220 TO pre motor s 440 k.
Ku všetkým motorom je možné použiť 12 rýchlostnú automatickú prevodovku OptiDriver II. Pre väčšie pohodlie pri radení a bezpečnosť sú všetky prevodovky ZF vybavené systémom super H. Ten sa skladá zo superpozície prevodových stupňov 5 až 8 na prevodové stupne 1 až 4. Prechod z jednej rady prevodových stupňov na druhú sa deje iba stlačením tlačidla na rukoväti radiacej páky.
Týchto 8 rýchlostných stupňov je redukovaných do 8 rýchlostných medzistupňov, aby sa v každom okamžiku maximálne využíval výkon motora a optimalizovala sa spotreba paliva.
Systém super H tiež vodičovi ponúka zvýšenú úroveň pohodlia, zníženie únavy, presnosť a jednoduchosť ovládania, ktoré prostredníctvom elektromagnetického ventilu bránia pretočeniu motora, keby bol zaradený nesprávny prevodový stupeň.
Použitie posilňovača radenia Servoshift znamená, že 75 % námahy preberá systém, a vodičovi ostáva vykonať len zlomok potrebného úsilia.
Lanovodom ovládané radenie tiež znižuje zotrvačné sily, lepšie sa zaraďuje do celkovej architektúry vozidla, uľahčuje vyklápanie kabíny vodiča, znižuje hmotnosť vozidla a zlepšuje elimináciu vibrácií.
Systém Driving Monitoring (sledovanie prevádzkových hodnôt motora) je navrhnutý tak, aby sa zvýšila hospodárnosť jazdy s ručným radením, pretože umožňuje trvalo sledovať činnosť motora s ohľadom na zaradenie najlepšieho prevodového stupňa, aby sa docielila optimálna spotreba paliva a výkon v reálnom čase.

OptiDriver II
zvacsiAko voliteľnú možnosť ponúka nová rada Premium Route tiež automatickú prevodovku OptiDriver II.
OptiDriver II je ľahký a kompaktný a skladá sa so základnej prevodovky s deličom prevodových stupňov, ktorý dovoľuje používať 12 prevodových stupňov vpred a 4 prevodové stupne vzad.
Všetky prechody medzi prevodovými stupňami sa uskutočňujú úplne automaticky prostredníctvom jednoduchého optimalizovaného programu riadenia, ktorý určuje najlepší prevod podľa prevažujúcich jazdných a záťažových podmienok daných veľkosťou nákladu.
OptiDriver II ponúka najlepšie riešenie s prihliadnutím na optimálnosť zaradenia prevodových rýchlostí a stanovenia správneho pomeru medzi mobilitou a spotrebou.
Počas jazdy počítač neustále volí a radí najvhodnejší prevodový stupeň pre okamžité podmienky vrátane rozbiehania. To zaisťuje, že motor vždy pracuje s optimálnym výkonom.
OptiDriver II tiež vodičovi dovoľuje očakávať meniacu sa situáciu na ceste a v prípade nutnosti ručne zasiahnuť a preradiť.
Ovládač OptiDriveru II je umiestnený na volante, čo je pre vozidlo Premium Route inovačné zlepšenie. Jediné, čo je potrebné pri preradení z jedného prevodového stupňa na druhý pri spomaľovaní alebo zrýchľovaní urobiť, je jemné stlačenie (v normálnom režime). Súčasne sa na paneli vodiča objaví v danom okamžiku zaradený prevodový stupeň a spolu s ním aj informácia o tom, či bolo zaradenie prevedené automaticky alebo ručne.
Základná prevodovka, reduktor prevodových stupňov a spojka sú vyrobené z hliníka, čím prispievajú ku zníženiu hmotnosti vozidla.

Spomaľovanie, brzdenie a bezpečnosť
Motor Dxi 11 je štandardne vybavený motorovou brzdou, ktorá pracuje ako klapka na výfuku a zvyšuje brzdný účinok motora. Jej maximálny výkon je135 kW pri 2100 otáčkach/min.
Nové vozidlo Premium Route môže byť vybavené motorovou brzdou Optibrake, najlepšou motorovou brzdou na trhu, vďaka ktorej ponúka zvýšenú úroveň bezpečnosti so spomaľovacím výkonom 275 kW pri 2300 otáčkach/min. Aj pri nižších otáčkach motora je brzdný výkon stále 160 kW pri 1500 ot./min.

Retardéry
Sú k dispozícii dva modely spomaľovacích bŕzd: Intardér pre manuálne prevodovky a Voith pre OptiDriver II. Obidva modely dávajú vozidlu Premium Route naozaj najlepší spomaľovací výkon.
Výkon 500 kW umožňuje retardérom okamžite uplatniť brzdný výkon pri zmene prevodového stupňa.
Retardéry sa uvádzajú do činnosti pomocou páčky pod volantom na ľavej strane a môžu sa samozrejme aktivovať súčasne s brzdovým pedálom a tempomatom.

Hnacie nápravy
Pri vozidle Premium Route je možné použiť dva nové typy hnacích náprav: P 13170 s jednoduchou redukciou a P 1395 s dvojnásobnou redukciou pre náročnejšie použitie. Obe uvedené hnacie nápravy vyžadujú iba minimálnu servisnú údržbu, olej sa v nich mení po každých 240000 odjazdených kilometroch a vyznačujú sa dokonca účinnejšou ochranou proti korózii. Ako voliteľnú možnosť je možné použiť uzávierku diferenciálu.

Pomocné náhony (PTO)
Aby bolo možné uspokojiť potreby rôznych profesií a prác, pre ktoré sa Premium Route môže použiť, Renault Trucks rozšíril a zlepšil funkčný rozsah pomocných náhonov.
Tieto nové pomocné náhony sa vyznačujú spoľahlivosťou a jednoduchým použitím.
Nový typ tesnení chráni prevodovku a eliminuje nebezpečie úniku oleja cez PTO.
Preradiť rýchlostný stupeň v dobe, keď PTO pracuje, nie je možné z dôvodu ochrany hnacej jednotky. Navyše Renault Trucks dopravcom ponúka možnosť si vybrať, za akých podmienok sa budú pomocné náhony zapínať a vypínať, a nespočetné možnosti a podmienky regulácie otáčok, aj pre 3 PTO súčasne. Tieto parametre môže upraviť výrobca karosérie naprogramovaním ich činnosti aj so zaradeným prevodovým stupňom tak, že je možné pomocný vývodový hriadeľ používať, keď vozidlo ide.
Je možné si vybrať rôzne pomocné náhony podľa toho, pre aké účely sú potrebné: 81B a C pre pripojenie na kardan alebo prírubové hydraulické čerpadlo, 84B a C a N221/10B a C sa môžu použiť pre činnosti vyžadujúce vysoký výkon.
Renault Trucks taktiež uvádza na trh celkom nový vysoko výkonný PTO, ktorý je k dispozícii pre OptiDriver II a možnosť inštalácie dvoch PTO na jednom vozidle, ktoré možno ovládať nezávisle.

Kabína vodiča

Kabína vodiča nového vozidla Premium Route sa vyznačuje mnohými charakteristickými zmenami a inováciami, ako vo vnútri, tak i zvonku.

Exteriér
Kabína vodiča je k dispozícii v dvoch verziách – základnej a luxusnej, ktorej vynikajúce pohodlie z nej robí perlu v odvetví.
V základnej verzii sú nárazníková zostava a mriežka chladiča šedé, nástupný schodík je nenafarbený a vnútorné plochy reflektorov sú čierne.
V luxusnej verzii je nárazníková zostava a nástupný schodík v rovnakej farbe ako je kabína. Spätné zrkadlá sú v kovovo šedej, mriežka chladiča je metalizovaná a vnútorné plochy reflektorov sú pochromované.
Kabína vodiča nového vozidla Premium Route sa vyznačuje impozantným a mužným charakterom a ponúka celý rad inovačných konštrukčných prvkov vrátane mriežky chladiča, zaoblených rohov, deflektorov, nárazníkov, slnečnej clony a spätných zrkadiel.
Okrem svojho nového čela sa exteriér kabíny vodiča pýši šedou kovovou mriežkou chladiča, novými deflektormi a novým trojdielnym nárazníkom s dvomi vymeniteľnými bočnými sekciami, ktoré umožňujú lepší postup pri opravách stôp po drobnejších kolíziách.
Prístupové schodíky k čelnému oknu sú teraz širšie a majú protišmykový povrch.
Spätné zrkadlá umožňujú lepšie pokrytie mŕtvych uhlov a nový polomer zaoblenia – 1300 mm – namiesto 2000 mm, ktorý zodpovedá budúcim predpisom. Na pravej strane je širokouhlé spätné zrkadlo už navrhnuté tak, že rovnako zodpovedá predpisom, ktoré majú vstúpiť do platnosti v roku 2006.
Netreba ani hovoriť, že sú tieto spätné zrkadlá vyhrievané a elektricky nastaviteľné.
Optika hlavných reflektorov je kombináciou výkonnosti a príjemného dizajnu. Reflektory sú uložené v snímateľných polykarbonátových krytoch, ktoré sú odolnejšie ako sklo a ľahko sa udržiavajú a opravujú. Ako štandardné vybavenie sú reflektory vybavené hmlovkami a voliteľne môžu byť xenonové. Majú väčší svietiaci výkon a dlhšiu životnosť.
Kabína má tiež nové nástupné schodíky vo farbe karosérie, ktoré umožňujú prístup k nádržke teleskopických ostrekovačov reflektorov na strane spolujazdca a k nádržke ostrekovačov predného skla na strane vodiča.
V predĺženej kabíne sú dve skrinky na náradie so zabudovaným osvetlením a s kotevnými pásmi na pravej a ľavej strane.

Interiér
zvacsiKonfigurácie Alliance, Privilége a Excellence poskytujú úplne novú úroveň vynikajúceho pohodlia.
Interiér kabíny vodiča vozidla Premium Route ponúka prívetivú atmosféru, otáčacie sedadlo vodiča, na ktorom sú ovládacie prvky umiestnené tak, aby boli ľahko a prirodzene dostupné.
Osvetlenie kabíny bolo vylepšené osadením šiestich svetelných jednotiek s novým dizajnom. Pre nočnú jazdu sú k dispozícii červené lampičky, ktoré bránia únave očí.
Tienidlá v jemnej béžovej farbe poskytujú vizuálne pohodlie a vytvárajú príjemnú a odpočinkovú atmosféru.
Nová úprava osvetlenia interiéru mu dodáva nádych elegancie, zatiaľ čo nové vnútorné záclonky sú nepriehľadnejšie, aby sa zvýšilo súkromie vodiča.
Kabína má veľa nových prvkov: držiaky na poháriky a snímateľný popolník, zariadenie pripravené pre ventilátor, zásuvku chladenú vzduchom z klimatizácie, úložný priestor na papier formátu A4, zásuvku, ktorú je možno premeniť na kapacitný modul ISO s objemom 2 litre, dve zásuvky na panely vodiča pre 12 a 24 voltov, vyvýšenú poličku na televízny prijímač na strane spolujazdca, zásuvku 12 voltov na poličke, krúžky na uchytenie atď.
Pohodlnejšie lôžko hrubé 150 mm je tiež oveľa priestrannejšie s rozmermi 2022 mm x 780 mm a je vybavené pohodlným matracom. Úložné priestory pod lôžkom ponúkajú priestor o objeme 28 litrov.
Vzduchom odpružené sedadlá majú nové čalúnenie.
V opcii sú tiež k dispozícii pohodlnejšie vyhrievané sedadlá s bedrovou opierkou chrbtice.
Pohyb vo vnútri kabíny je pohodlnejší, pretože tunel motora je kratší a priestor medzi sedadlami a lôžkom je väčší. To znamená, že sa vodič môže z vodičského miesta dostať na miesto spolujazdca alebo ku lôžku bez prekážok.
Ako štandardné vybavenie pri verzii s OptiDriverom je vodičovi k dispozícii podrúčka a na podlahe nie je radiaca páka, čo umožňuje ľahší pohyb v kabíne.

Panel vodiča
Nový displej umožňuje vodičom mať stále v zornom poli k dispozícii informácie, ktoré potrebujú.
Digitálny rýchlomer (na trhu ojedinelý), centrálny otáčkomer rozdelený do troch zón označených rôznymi farbami a elektronický maticový displej, zobrazujúci všetky dôležité informácie (veľký alebo malý, podľa verzie).
Kontrolky pre upozornenie, výstrahu, údržbu a informácie sú umiestnené vpredu pred vodičom, aby ich bolo možné okamžite vidieť a čítať.
Nový inteligentný displej je vybavený antireflexným sklom a doplnkovým osvetlením, ktoré je možné nastaviť pomocou programu, a doplnený zvukovou signalizáciou s voliteľným tónom a intenzitou.

Volant
Volant je centrálnym miestom pre ovládanie:
-   retardéru
-   rádia
-   svetlometov
-   stieračov okna
-   informácií na displeji
-   OptiDriveru.

Prívetivosť interiéru
zvacsiVšetky tri verzie novej kabíny Premium – Alliance, Privilege alebo Excellence ponúkajú pre rôzne časti kabíny ideálne hrejivé, prívetivé prostredie zosilnené použitím osvetlenia vytvárajúceho novú atmosféru za pomoci svetiel kontrolovaných tlmičom osvetlenia. Výsledkom tohto usporiadania je svetlá a harmonická atmosféra vytvárajúca väčšiu duševnú pohodu v kabíne, ktorá je ďalej zosilnená klimatizáciou, elektrickým ventilátorom namontovaným v streche, vyhrievanými sedačkami vodiča i spolujazdca, nezávislým kúrením vozidla, novými 24 V zásuvkami, CD meničom na 5 diskov, chladničkou a ďalšími súčasťami vybavenia kabíny.

Bezpečnosť
Nový Premium sa tiež môže pochváliť použitím najnovších trendov v danom odbore, ako sú napríklad diaľkovo ovládané zamykanie dverí, tachograf s kartou, xenónové reflektory, nová spínacia skrinka, indikátory bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách, sklápací kľúč a v opcii funkcia alarmu.

Štandardné vybavenie
Alliance, Privilege a Excellence sú tri štandardné ponuky Renault Trucks pre novú kabínu Premium.
Štandardná verzia „Alliance“ ponúka klimatizáciu, maximálnu výšku strechy kabíny a zároveň nástupné schodíky a nárazník vyrobené v rovnakej farbe ako kabína.
Verzia „Privilege“ prichádza na trh s nezávislým vykurovaním a uzavretými odkladacími priehradkami, ale tiež napríklad so strešným spoilerom a slnečnou clonou.
Verzia „Excellence“ ponúka tiež chladničku a CD menič, bočný prúdnicový kryt, slnečnú clonu v dvoch farebných tónoch a xenonové predné svetlomety.

Podvozok

Nákladné vozidlá Renault zohľadňujú požiadavky konštruktérov nadstavby kombináciou vynaliezavosti a snaživej pozornosti k detailom tak, aby im uľahčili prácu:
-   väčší rozsah rázvoru náprav
-   veľká škála rôznych výšok vozidla pre zaistenie potrieb dopravcov, ktorí požadujú väčší objem
-   zmenšená šírka pozdĺžnych nosníkov umožňujúca zvýšenie užitočného zaťaženia
-   zosilnené pozdĺžne nosníky pre náročnejšie aplikácie.

Posunutie rozšírenia smerom dopredu, rozšírenie podvozku
Nové usporiadanie pozdĺžnych nosníkov s posunom rozšírenej časti podvozku smerom dopredu pod kabínu. Celkové rozšírenie rámu pre uľahčenie dostavby v prednej a zadnej časti, predný previs 1120 mm, všetko pre väčšiu stabilitu, rovnako tak pre vylepšené jazdné vlastnosti vozidla.
V ponuke sú pozdĺžne nosníky v dvoch veľkostiach – 266 a 300 mm - a celkovo 8 typov rázvorov.

Nápravy
Nový Renault Premium je vybavovaný buď nápravou s nosnosťou 7,1 tony, ktorá je ponúkaná iba s mechanickým pružením a 125 mm pružením alebo osemtonovou nápravou, ktorá je dodávaná buď s mechanickým pružením alebo vzduchovým pružením a zdvihom 160 mm.
Obidva typy náprav ponúkajú lepšie vedenie pneumatík vďaka ich rozdielnym zdvihom. Výber nápravy nijako neovplyvňuje svetlú výšku vozidla, ktorá zostáva na hodnote 200 mm aj pri veľkosti pneumatík 70.

Pruženie
Mechanické pruženie ponúka úsporu 20 kilogramov v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Pre obe varianty tlakov na prednú nápravu 7,1 a 8t je možné namontovať zosilnené pruženie s inou charakteristikou.
Vzduchové pruženie umožňujúce zaťaženie nápravy 8 t, je ponúkané v štandardnej verzii, alebo zníženej zosilnenej. Pre veľkoobjemovú prepravu je ponúkaná znížená verzia, pre ťahače s výškou 950 mm (točnice).
Ako štandardná súčasť vybavenia je Renault Premiun Route vybavený vzduchovým pružením zadnej časti vozidla. To umožňuje udržiavať konštantnú jazdnú výšku vozidla, zlepšenie jazdného komfortu a lepšiu stabilitu vozidla na vozovke.
Pruženie je nastavované pomocou výškového snímača umiestneného pri vzduchovom vaku pruženia.
ESC (Electronic Suspension Control) elektronické riadenie pruženia umožňuje a zaisťuje ovládanie výšky vozidla. Systém ESC ovládaný počítačom možno kontrolovať a riadiť buď z prístrojovej dosky alebo pomocou diaľkového ovládania. To umožňuje riadenie ako prednej, tak i zadnej nápravy, rovnako tak tretej nápravy vozidla.

Pneumatiky
Renault Premiun Route môže byť dodávaný so širokou paletou pneumatík v závislosti od použitia vozidla – s pneumatikami pre bežnú cestnú prevádzku alebo diaľnice, s novou alternatívou použitia pneumatík 385/65 a 385/55 vpredu, dostupné so systémom proti rozstreku, ktorý prispieva k bezpečnosti prevádzky a zlepšuje estetický vzhľad vozidla.
Pneumatiky možno nasadiť na hliníkové ráfiky Alcoa alebo Speedline.

DPEA a BAE
Renault Premiun Route je vybavený novými nárazníkmi vpredu i vzadu. Zadné nárazníky sú vyklápacie, tak aby umožnili pripojenie oja prívesu na podves pri veľkoobjemovej preprave.

Bočné kryty
Bočné kryty – výklopné so zabudovaným stúpadlom pre prístup na spojovací môstik sú v prípade nového Premium dodávané ako voliteľný variant.

Modularita
zvacsiVysoký stupeň modularity podvozku umožňuje, že ho možno vybaviť širokým spektrom zavesených prvkov – zakladacie kliny, doplnkové lávky, skrinky s náradím, držiak pre upevnenie rezervného kolesa apod.
V ponuke je tiež niekoľko typov točníc ťahača návesov – dva typy vyrobené z plechu pre bežné použitie a dva typy z liatiny pre použitie v náročnejších podmienkach s nízko údržbovým teflonovým poťahom.
Poloha točnice ťahača návesov môže byť predsadená od 200 mm až do 487,5 mm v prípade posuvnej plechovej točnice.
Pre nové Premium je v ponuke niekoľko typov palivových nádrží vyrobených z ocele alebo hliníka s obsahom v rozmedzí od 255 do 690 litrov.
S 13 typmi rázvorov náprav v rozmedzí od 3 700 do 6 800 mm je nový Premiun Route schopný pokryť ďaleko väčší rozsah potrieb a požiadaviek, je schopný ponúknuť väčšiu adaptabilitu, zaistiť optimalizáciu dĺžky karosérie a poskytnúť nadstavbárom väčšiu flexibilitu.
V prípade verzií ťahač 4x2, podvozok 4x2, podvozok 6x2 a ťahač (PUSHER) 6x2 ponúka nový Premiun Route množstvo konfigurácií schopných uspokojiť akékoľvek potreby dopravcov, nech už je predmet ich činnosti akýkoľvek.

Brzdy
Brzdy na všetkých konfiguráciách ponúkaného sortimentu, EBS, Optibrake a retardéry (odľahčovacie brzdy) poskytujú novému Premium Route optimálnu úroveň brzdenia a stability na ceste.
Diskové brzdy zaručujú mimoriadne dobrú smerovú stabilitu, rýchlu reakciu, zvýšenú životnosť a vysoký komfort brzdenia.

Optibrake
Motorová brzda Optibrake je zabudovaná do motora Dxi 11 a je kombináciou výfukovej brzdy s tlakovým regulátorom a kompresnej brzdy na ventilátoroch a poskytuje veľmi vysokú úroveň schopnosti spomalenia (275 kW).
Optibrake je ponúkaná ako štandardné vybavenie v prípade automatických prevodoviek a ako voliteľná súčasť vybavenia v prípade manuálnych prevodoviek.
Kompresná brzda je zabudovaná do motora.
Tlakový regulátor je umiestnený na výstupe výfuku z turba. Pokiaľ je výfuková brzda aktivovaná je klapka prakticky uzavretá. Dodatočným pootvorením výfukového ventilu je zvýšený tlak nad priestom pred kompresným zdvihom. Protitlak pôsobiaci na piesty pri ich zdvihu smerom nahor je v tomto prípade vyšší, čo má za následok výraznejšie spomalenie motora a tým pádom i vozidla. Nový Renault Premium Route nevyužíva len tieto výhody nového brzdného systému, ale je tiež vybavený najmodernejšími zariadeniami skonštruovanými tak, aby zabezpečovali výkony a bezpečnosť vyžadovanú od vybavenia 21. storočia.
Všetky vozidlá Renault Premium Route sú štandardne vybavené klasickou výfukovou brzdou.

Kombinácia diskovej brzdy a EBS
Kombinácia diskovej brzdy s EBS zaisťuje absolútnu spoľahlivosť brzdenia, rovnako ako perfektnú smerovú stabilitu vozidla.
Je tiež zárukou vynikajúcich reakčných časov (čas odozvy), skrátenia brzdnej dráhy, konštantnej intenzity brzdenia, rovnomerného opotrebovania brzdových doštičiek, dlhšej životnosti brzdových doštičiek a diskov, rovnako tak ako je predpokladom vyššieho výkonu a väčšieho komfortu brzdenia.

EBS (Electronic Braking System) – elektronický brzdný systém
EBS nového Renault Premium Route ponúka niektoré nové funkcie. Ide najmä o ovládanie motorovej brzdy na mokrom povrchu v priebehu radenia smerom dolu. EBS umožňuje zaistenie plnej kontroly nad vozidlom a vylúčenie zablokovania zadných kolies vozidla.
Zariadenie tiež dáva varovný signál v prípade, že účinnosť bŕzd klesne pod 40 %, alebo ak teplota bŕzd presiahne limitnú hodnotu 550º C.
Navyše EBS ponúka pomocnú funkciu pri rozjazde do kopca, ktorá umožňuje vodičovi rozjazd a automaticky uvoľňuje brzdy v priebehu tohto manévru.
EBS je tiež schopné zaisťovať zablokovanie funkcie diferenciálu, ktorý môže byť teraz aktívny, aj pokiaľ je vozidlo v pohybe. EBS zaisťuje vyrovnanie rýchlostí ľavého a pravého kolesa predtým, ako je prevedené zablokovanie diferenciálu.
A konečne potom, ako EBS skontrolovalo, že je náves správne pripojený, informuje vodiča o akomkoľvek zlyhaní alebo nezrovnalosťou medzi brzdným systémom na ťahači a na prívese.
Pre zaistenie ešte vyššej bezpečnosti sa päť sekúnd potom, ako bol zastavený motor a otvorené dvere vozidla, signalizuje varovný zvuk vodičovi, že zabudol zapojiť parkovaciu brzdu. Tento varovný signál sa automaticky vypne po 30 sekundách.

L´ESP (Electronic Stability System) – elektronický stabilizačný systém
Systém ESP poskytuje vozidlu smerovú stabilitu v prípade pretáčavosti alebo nedotáčavosti tým, že v prvom prípade v okamžiku zaistí ovládanie predných kolies, v druhom prípade zadných kolies. Ďalej sú aktivované brzdy na návese a súprava je zrovnaná.
ESP tiež poskytuje funkciu zabraňujúcu prevráteniu súpravy, ktorá je zvlášť užitočná v prípade rýchleho prejazdu zatáčok a lebo v prípade, že je priľnavosť k vozovke mimoriadne silná a vozidlo má príliš vysoko ťažisko.

APM (Air Pressure Management) – riadenie tlaku vzduchu
Systém APM umožňuje elektronické riadenie a kontrolu vzduchového systému, čo na rozdiel od mechanickej kontroly prispieva k väčšej bezpečnosti a kvalite.
APM ponúka úsporu paliva, ktorá je umožnená ovládaním kompresora a optimalizáciou spracovania vzduchu. Tým, že umožní zníženie počtu zásobníkov, znižuje APM celkovú váhu, obmedzuje potrebu preventívnej údržby a predĺženie doby životnosti náplne vysušovača tým, že regenerácia vzduchu je optimalizovaná.
APM ponúka veľkú výhodu v tom, že zaisťuje hladké štartovanie motora, pretože kompresor je v priebehu štartovacej fázy deaktivovaný a naviac sa zamedzilo nadbytočnému vybíjaniu batérie.
APM tiež ponúka vyššiu diagnostickú presnosť pri zobrazení varovných a limitných hodnôt na displeji.
Pre zaistenie toho, aby neprišlo k poškodeniu zamrznutej náplne sušičky vzduchu v priebehu štartovania motora, je prevádzaný proces regenerácie po každom vypnutí motora.
APM tiež umožňuje zjednodušenie elektrickej kabeláže vozidla.

Start&Drive
Obslužná servisná schéma Start&Drive upravená podľa priania zákazníka umožňuje, aby boli pravidelné servisné prehliadky a opravy vozidla naplánované v predstihu podľa schváleného časového plánu. Štandardná vopred naplánovaná starostlivosť o vozidlo zahŕňa výmenu oleja (motor, prevodovka, pohonná náprava), sezónne prehliadky a preventívne kontroly. Navyše k servisu ktorý sa prevádza na základe štandardnej zmluvy môže takzvaná viazaná zmluva (Integral Contract) ponúknuť servis a opravy nasledujúcich súčastí vozidla: brzdný systém, spojka, pruženie, náprava a riadenie, pohonná náprava a prevody, motor, elektronické súčasti vozidla a kabína.
Navyše je predajná sieť nákladných vozidiel Renault Trucks perfektne vyškolená a vybavená na to, aby prispôsobila akúkoľvek zmluvu danému vozidlu a druhu činnosti.
Či už si zákazník vyberie akýkoľvek druh zmluvy, môže doplniť starostlivosť o vozidlo takzvaným „doplňovacím“ balíčkom („Top Up Pack“), ktorý pokrýva kontrolu a doplňovanie všetkých nevyhnutných a požadovaných kvapalín, alebo takzvaný „bezpečnostný“ balíček („Safety Pack“), ktorý zaručuje výmenu vadných dielov (stieračov, svetlometov apod.), ktoré sú vymieňané tak často, ako je to nevyhnutné.

Služby

Nový Renault Premiun Route môže samozrejme využívať výhody celého radu servisov Renault Truck, ktoré uľahčujú život ako vodičom, tak i dopravcom.

Predĺženie záruky
Toto troj-, štvor- alebo päťročné predĺženie záruky je skutočným poistením všetkých podstatných prvkov nového Premium Route. Poistenie pokrýva ako diely tak i prácu, rovnako tak ako všetky pridružené náklady.

Infomax
Infomax je k dispozícii pre Renault Premium Route vo forme balíčka k okamžitému použitiu. Skladá sa zo softwaru pre inštaláciu na prenosný laptop počítač (vybavený Windows 98, 2000 alebo XP), prepojovacieho kábla a detailného užívateľského manuálu. Všetky vozidlá sú štandardne vopred vybavené pre káblové prepojenie s Informaxom.
Infomax umožňuje veľmi rýchlu dostupnosť všetkých informácií nevyhnutných pre vodičov alebo dopravcov: akým spôsobom bolo vozidlo používané, príčiny zvýšenej spotreby pohonných hmôt a (alebo) nesprávne používanie vozidla, riadenie záznamov so vzťahom k vodičom a vozidlám, personalizáciu niektorých dát o vozidle, porovnávanie vozidiel alebo skupín vozidiel alebo obdobie používania alebo vodičov apod., a tiež kontrolu starostlivosti o vozidlo. Infomax tiež riadi prípravu, tlač a odosielanie správ obsahujúcich všetky vyššie uvedené informácie.

Zdroj: Tlačová správa Renault Trucks ČR - oz RT SR

  

[ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]