Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Hyundai Getz (nový)  Vytlačiť stránku

Od predstavenie modelu Getz na autosalóne v Ženeve v roku 2002 sa predalo viac než 550 tisíc kusov tohto modelu. V súčasnosti je to najpredávanejší modelový rad firmy Hyundai. Nový Getz bol navrhnutý tak, aby staval na tomto úspechu a ďalej ho rozvíjal.

Hyundai a segment malých áut
Rozhodnutie z roka 2002, ktorým sa Hyundai stal súčasťou segmentu B, bolo veľkým krokom v politike budovania silnejúcej európskej prítomnosti. Tento segment v súčastnosti tvorí približne 26 % celkových európskych predajov. Tento sektor sa vyznačuje extrémne silnou konkurenciou, a to obzvlášť z pohľadu orientácie na zákazníkov mladšej generácie. Celkové predaje 194 tisíc vozidiel v roku 2004 boli dôkazom úspechu konceptu Getz na tomto trhu. Ako ukazujú čísla, Getz sa stal pevnou súčasťou automobilového trhu. Vozidlo taktiež ukázalo svoju schopnosť upozorniť na seba skoro vo všetkých kultúrnych a ekonomických oblastiach Európy, na domácom kórejskom trhu i v ostatných vývozných oblastiach firmy Hyundai.

Dôležitým faktorom bolo oboznámenie zákazníkov so všeobecne uznávanými atribútmi firmy Hyundai, akými sú vytrvalosť, spoľahlivosť, hospodárnosť a vysoká hodnota. Výsledkom je sviežejší a elegantnejší exteriér v kombinácii s výrazne prepracovaným interiérom a zvýšeným výkonom. Ten je doplnený novým systémom ESP, ktorý má pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti. Celkovým výsledkom je automobil, ktorý je schopný získať firme Hyundai ešte viac priaznivcov po celom svete.

Nový vzhľad vozidla a dizajn
Pri facelifte vozidla sa veľký dôraz kládol na uchovanie originálneho čistého vzhľadu modelu Getz a jeho prispôsobenie európskym očakávaniam. Nový integrovaný predok vozidla ponúka prerobený kryt motora s naznačenými charakteristickými linkami, ktoré zdôrazňujú jednotnú podstatu masky chladiča, predných svetiel a nárazníka. Čierny nárazník a predný spoiler s integrovanými svetlami do hmly evokujú čistejší a športovejší dojem z prednej časti. To je ešte zdôraznené precíznym uchytením stieračov a spôsobom, akým sa charakteristické linky stretávajú so stĺpikmi.

Z bočného pohľadu zjednocuje celú konštrukciou silná priama kontúra, zatiaľ čo dominantné čierne stredné lišty dodávajú pocit sily a stability. Nové kryty kolies a disky z ľahkých zliatín, vrátane vysoko športového pätnášťpalcového dizajnu, ďalej zdôrazňujú dynamický dizajn a zvýrazňujú celkové vyvážené proporcie vozidla.

Vzhľad zadnej časti vozidla je umocnený čistejším spracovaním nárazníka. Zadná hmlovka bola premiestnená do stredu. Nová, čistejšia kombinácia zadných svetiel, ktoré naviac zlepšujú viditeľnosť vozidla, dopĺňa modernizáciu dizajnu. Výber farieb bol doplnený o dve nové - Blue Onyx (onyxová modrá) a Midnight Grey (polnočná sivá). Farebná škála exteriérových farieb obsahuje 4 pastelové a 8 metalických farieb. Tu sa opäť kládol dôraz na kombináciu tradičného dobrého vkusu s mladistvou neviazanosťou.

Nové prvky interiéru a farby
Firma Hyundai Motor Company len nenaslúcha prianiam a túžbam svojich zákazníkov, ona sa podľa nich riadi a koná. Nikde sa to neodrazí lepšie ako na interiérovej úprave modelu Getz. Prístrojová doska bola prepracovaný a ponúka novú grafickú úpravu, ktorá je vďaka technológii LED čitateľnejšia. V strede sa nachádza prepracovaný centrálny počítač s meradlom stavu nádrže a teploty a výstražné kontrolky. Stredový panel bol premyslene prepracovaný a ponúka nové digitálne hodiny, viditeľnějšiu výstražnú kontrolku a pohodlne prístupný zapaľovač, ako i dodatočný (voliteľný) výstup 12V.

Obidve predné sedadlá sú vybavené aktívnymi opierkami hlavy. Zadné opierky hlavy sú prepracované tak, aby poskytli pohodlie pasažierom a zlepšili výhľad v spätnom zrkadle. V novej ponuke sa predstavili i úplne nové interiérové látky a vzory.

Úložný priestor a flexibilita
Od samého začiatku bol Getz oceňovaný za svoju univerzálnosť a možnosti úložného priestoru. Zmysel pre detaily bol východzím bodom pre vyriešenie dvadsiatich rôznych miest určených na odkladanie vecí, napr. tácka pod sedadlom, držiak na slnečné okuliare a rozsiahla ponuka priehradok. To sa týka i odkladacej schránky v stredovom paneli, ktorá ponúka priestor i na tie najmenšie drobnosti. Odkladacia schránka spolujazdca je osvetlená a priehradka na mapy vo dverách bola prepracovaná nielen vzhľadovo, ale i pre zvýšenie úžitkovej hodnoty. Sedadlo vodiča s dvoma výškovými stupňami, sklápacie zadné sedadlá s potenciálom 60/40 s tromi pozíciami pre sklopenie a s piatimi spôsobmi sklopenia sedadiel ponúkajú výnimočnú flexibilitu a pohodlie. Pokiaľ sú zadné sedadlá sklopené, batožinový priestor ponúka 977 litrov. Tieto vlastnosti zaručujú modelu Getz, že zostane v popredí svojej triedy.

Nový rad motorov
Z európskeho pohľadu predstavuje najväčšiu novinku nový dieselový motor 1.5 VGT. Motor bol navrhnutý a vyvinutý za veľkej účasti vývojového strediska Hyundai Motor Company R&D v nemeckom Rüsselsheime a je skutočne tým najmodernejším, čo možno ponúknuť. Motor je v kombinácii s novou manuálnou prevodovku s prepracovaným radením a je k dispozícii v dvoch výkonových verziách s krútiacim momentom 88ps/215Nm/3200ot./min a 110ps/235Nm/3200ot/min. Obidve verzie sú vybavené technológiou preplňovania motora pomocou variabilnej geometrie rozvádzacích lopatiek. Rovnako ako všetky súčasné motory Hyundai, i tieto spĺňajú normy Euro 4. Interné testy ukazujú, že motory ušetria 9% paliva v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motorom 1,5l.

Benzínové motory s objemom 1,4 a 1,6 litra predstavujú významný krok vpred, čo sa týka účelnej technológie a ekologického prístupu. 1.4l štvorventilový motor s CVVT (novinka pre slovenský trh) dosahuje výkon 95 koní pri 6000 otáčkach/min s krútiacim momentom 125,5Nm pri 3200 otáčkach/min. Športový 1.6l ponúka 106 koní pri 5800 otáčkach/min so 144,2Nm pri 3200 otáčkach/min. 1,1l s výkonom 65 koní predstavuje jednotku s najnižším ponúkaným objemom. Pri vytváraní týchto pohonných jednotiek použila firma Hyundai technológiu vyvinutú pre rad motorov Lambda. Použitie tichých remeňov, nových spôsobov liatia a CVVT pomohli vyvinúť motory, ktoré vyhovujú normám Euro 4 a budúcim reguláciam emisíí, a ktoré redukujú hluk a vibrácie splu s úsporou paliva. Obidve prevodovky (päťstupňová manuálna a štvorstupňová automatická) pri benzínových motoroch sú oskúšané a vysoko výkonné. Spoločne s dodatočným výkonom nových motorov dopĺňajú výrazne športovejší výraz modelu Getz.

Bezpečnosť
- sytém ESP je poprvýkrát k dispozícii v modelu Getz
- nový vypínač airbagu pre spolujazdca
- nové aktívne opierky hlavy pre vodiča a spolujazdca na prednom sedadle
- nové opierky hlavy pre cestujúcich na zadných sedadlách, ktoré ponúkajú zvýšené pohodlie
a zlepšenie viditeľnosti smerom dozadu
- optimalizovaná ochrana proti bočnému nárazu

Od samého začiatku bol Getz navrhovaný tak, aby poskytoval maximálnu ochranu pasažierom i chodcom. Opakované počítačové simulácie a testovanie prototypov vyústili do základnej konštrukcie, ktorá kombinovala vysokú pevnosť (vysokoťažná oceľ tvorí 58,3 % celkovej hmotnosti automobilu) s integrovanými crash zónami a pohltením nárazu. Ochrana cestujúcich bola zvýšená i posilnením dvojitých stĺpikov chrániacich proti bočnému nárazu. Nepoháňané predné a bočné airbagy sú tiež v ponuke bezpečnostného balíka. Pre bezpečnosť mladších pasažierov bol dodaný vypínač predného airbagu spolujazdca. Výkonnosť tohto systému bola zvýšená dodaním aktívnych opierok hlavy na predných sedadlách. V prípade veľkého nárazu sa opierky posunú dopredu a hore a pomáhajú tak znížiť riziko poranenia hlavy, krku a horných partií tela. Getz vždy ponúkal i prvky aktívnej bezpečnosti, ako sú hrebeňové riadenie s predným zavesením McPherson. Getz tiež vždy ponúkal štvorkanálové ABS s elektronickou distribúciou brzdnej sily EDB. Teraz si vodiči môžu užívať výhod systému ESP. Výsledkom je vozidlo, ktoré ponúka skvelé ovládanie a stabilitu na ceste v kombinácii s jednoduchosťou ovládania. Teraz sa vozidlo ovláda ešte lepšie, obzvlášť pri náhlom brzdení a otáčaní alebo na klzkom povrchu.

Zdroj: HYUNDAI Motor SK, s.r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]