Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel Vectra a Signum facelift  Vytlačiť stránku

Automobilka Opel práve odtajnila dlho očakávané snímky a informácie o nových modeloch Vectra a Signum. Obe novinky charakterizuje ešte dynamickejší design, čo je zrejmé predovšetkým z novo riešených čelných partií oboch modelov, rozšírená škála pohonných jednotiek, ktorej dominuje nový zážihový šesťvalec s objemom 2.8 l a výkonom 230 k a mnohé technologické inovácie.

Nové verzie populárnych modelov Opel strednej triedy dostali tiež špecificky naladený interaktívny podvozok IDS, pričom jeho vrcholná verzia IDSPlus, doplnená o systém priebežnej regulácie charakteristík tlmičov pérovania CDC (Continuous Damping Control), je stále unikátom v celej tejto automobilovej triede. Podvozok IDSPlus je teraz možné získať vo väčšom počte motorických verzií radu Vectra a Signum.

Ďalšími technologickými novinkami oboch modelov sú adaptívne bi-xenónové svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) a bezúdržbové časticové filtre DPF (Diesel Particulate Filter), štandardne zaradené do všetkých vznetových agregátov, vrátane nového turbodiesla 1.9 CDTI s výkonom 100 k.

Nové modely Vectra a Signum sa budú vyrábať v najmodernejšom závode automobilky Opel v nemeckom Rüsselsheime, predaj sa rozbehne v septembri. V ČR a SR bude už od júla možné nové modely objednávať, na prvých zákazníkov čakajú motivačné ponuky v podobe špeciálnych uvádzacích sád, ktoré obsahujú buď kožené čalúnenie sedadiel, alebo autorádio s integrovaným mobilným telefónom, poprípade predĺženú štvorročnú všeobecnú záruku.

„Výrazná „tvár“ našich nových modelov Vectra a Signum zdôrazňuje ich jazdnú dynamiku,“ hovorí Hans H. Demant, viceprezident GM Europe zodpovedný za techniku a generálny riaditeľ spoločnosti Adam Opel AG. „Expresívny design a špičkové technológie sú typickými rysmi úspešných automobilov.“

Už krátko po svojom uvedení na trh v roku 2002 sa Vectra stala najpredávanejším sedanom strednej triedy v Európe, jej popularitu dokazuje aj minuloročný trhový podiel vo svojom segmente 9,2 %. Celkovo sa až doposiaľ po celom svete predalo asi 600 000 modelov Vectra tretej generácie a tieto modely aj zvíťazili v mnohých porovnávacích testoch nemeckých a európskych motoristických médií.

Dynamicky štylizovaná predná časť, vylepšený interiér
Najvýraznejšou zmenou nových modelov Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan a Signum je ich osobito štylizovaná predná časť, ktorá reflektuje posun designerského jazyka automobily Opel k ešte zreteľnejšej dynamike.

K charakteristickým znakom tohoto designu patria aj typické pozdĺžne rebro na kapote motora, výraznejšie tvarované predné nárazníky a najmä novo riešené svetlomety, ktoré teraz vo veľkej miere zasahujú do blatníkov a kapoty motora. Na nových svetlometoch zaujme ich riešenie, založené na vizuálnom pôsobení cylindrických reflektorov združených pod spoločným krytom z číreho skla.

Dominantným prvkom masky chladiča je masívne chromované priečne rebro nesúce veľký znak automobilky Opel. Čierna výplň masky chladiča v štruktúre včelieho plástu a mohutné otvory na prívod vzduchu k motoru a brzdám s integrovanými hmlovými svetlami zdôrazňujú šírku nových modelov Vectra a opticky znižujú ťažisko.

Interiér nových modelov Signum a Vectra viac ako kedykoľvek predtým akcentuje komfort a kvalitu každého detailu. Horná časť prístrojového panelu a dverových výplní je teraz v kvalitnej imitácii drsnej kože. Celý interiér je svetlejší a pocitovo vzdušnejší. Novo riešený prístrojový štít, zaoblené rohy výdychov ventilácie, chromované dekoratívne prvky a strieborný dekor stredového panelu alebo imitácie lešteného dreva zvyšujú elegantný image vnútorného priestoru. Všetky modelové verzie Vectra a Signum budú mať športový trojramenný volant.

Vďaka inovatívnej koncepcii karosérie, ktorá kombinuje priestrannosť modelov kombi so športovými líniami modelov kupé, a vďaka bezkonkurenčnej flexibilite, danej systémom FlexSpace, si model Signum drží zvláštne miesto v celej modelovej škále značky Opel. Pre zvýraznenie výnimočnosti týchto modelov ozdobili designéri masku stredného otvoru pre prívod vzduchu k motoru chromovaným rámom v tvare písmena „U“ a pochromované sú tiež obrúčky svetlometov do hmly.

Nový preplňovaný šesťvalec 2.8 V6 Turbo, širšia škála vznetových motorov, DPF filtre v štandarde
Pre nové modely Vectra a Signum je pripravená mimoriadne bohatá škála moderných motorov rady ECOTEC. Ponuka obsahuje päť zážihových agregátov (objem 1,6 l až 2,8 l, výkon 100 k až 230 k) a štyri turbodiesle CDTI so systémom priameho vstrekovania „common-rail“ (objem 1,9 l až 3,0 l, výkon 100 k až 184 k), ktoré budú štandardne vybavené časticovými filtrami DPF. Všetky motory plnia emisné limity normy Euro 4.

Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou modelov Vectra a Signum sa stáva úplne nový hliníkový šesťvalec V6 preplňovaný turbodúchadlom, ktorý disponuje výkonom 230 k. Najvyšší krútiaci moment vidlicového šesťvalca so systémom premenlivého časovania ventilov je 330 Nm pri otáčkach 1800 až 4500 ot/min. Už od hranice otáčok 1500 ot/min má ale vodič k dispozícii vyše 90 % najvyššieho krútiaceho momentu.

Vysokému výkonu a mohutnému krútiacemu momentu zodpovedá aj dynamika: Vectra poháňaná motorom 2.8 V6 zrýchli z 0 na 100 km/h počas 7,4 s a jej max. rýchlosť je asi 250 km/h (predbežné údaje), čo je novým rekordom Vectry.

Vrcholným predstaviteľom vznetových motorov je trojlitrový šesťvalcový turbodiesel 3.0 V6 CDTI, ktorý disponuje výkonom 135 kW/184 k a jeho krútiaci moment vrcholí na hodnote 400 Nm už pri otáčkach 2000 ot/min. Novinkou je moderný štvorvalec 1.9 CDTI s výkonom 100 k.

Motory sú prepojené päť- alebo šesťstupňovými manuálnymi a automatickými prevodovkami. Okrem motorov 1.6 l a 1.8 l sú všetky ostatné agregáty štandardne prepojené s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Pre modely poháňané motormi 2.8 V6 Turbo, 1.9 CDTI/150 k a 3.0 V6 CDTI je k dispozícii tiež šesťstupňová automatická prevodovka s možnosťou manuálnej voľby rýchlostných stupňov „ActiveSelect“.

Vylepšený interaktívny podvozok IDS (Interactive Driving System) zaručuje ešte vyšší komfort a ešte lepšie jazdné vlastnosti. Novo naladené predné a zadné zavesenie kolies a presné riadenie s elektro-hydraulickým posilňovačom zlepšuje smerovú stabilitu jazdy. Na zvýšení cestovného komfortu majú okrem presného odladenia charakteristík závesov veľkú zásluhu aj optimalizované puzdrá prednej aj zadnej nápravy, ktorými sú komponenty zavesenia uchytené k nosnej štruktúre karosérie.

Ešte viac inovatívnych technológií
Pre nové modely Vectra a Signum je k dispozícii aj interaktívny podvozok IDSPlus, ktorého hlavným prvkom je systém priebežnej regulácie charakteristík tlmičov perovania CDC (Continuous Damping Control) - podvozok tohoto typu je v strednej triede stále výnimočným momentom a to novým modelom zaručuje čelnú pozíciu v ich segmentoch.

Ďalšou technologickou inováciou modelov Vectra a Signum sú adaptívne bi-xenónové svetlomety AFL, ktoré sa spolu s riadením natáčajú do zákrut a sú vybavené tiež statickým svetlom pre odbočovanie. Významným prvkom je taktiež klimatizované, ortopedicky atestované sedadlo vodiča „MultiContour“. Novinkami v škále nadštandardného príslušenstva sú systém stabilizácie prívesu TSA (Trailer Stability Assist), ktorý zabraňuje nebezpečnému rozkývaniu prívesu, systém rýchleho vyhrievania Quickheat alebo konzola pre mobilný telefón so systémom bezdrôtového prenosu dát Bluetooth a s hlasovým ovládaním.

Prispôsobivosť v dynamickom designe
Modely Vectra vynikajú priestranným interiérom, Vectra Caravan je so svojimi až 1850 litrami (VDA) priestoru pre batožinu dokonca lídrom svojej strednej triedy. Kombi Vectra Caravan okrem toho ponúka množstvo praktických prvkov, ako napr. systém FlexOrganizer umožňujúci ergonomicky využiť objem batožinového priestoru, diaľkové elektrické ovládanie zadných dverí alebo výklopné ťažné zariadenie.

Opel Signum má rovnaký rázvor (2830 mm) ako Vectra Caravan, čo je o 130 mm viac ako rázvor sedanov. Stačí pritom iba niekoľko jednoduchých úkonov a päťmiestny model Signum sa mení na štvormiestny automobil ponúkajúci extrémny komfort pre cestujúcich na zadných sedadlách, ktorý možno porovnávať s komfortom najlepších reprezentatívnych limuzín. Obe krajné sedadlá je možné posunúť o 130 mm dozadu, takže vzadu sediaci pasažieri majú úplne mimoriadny priestor pre nohy. Po preklopení zadných sedadiel v zadnej časti auta vznikne nákladový priestor s objemom 1410 l a s úplne rovnou podlahou. Obdivuhodná flexibilita, veľký vnútorný priestor, vyspelé technológie a unikátna koncepcia zaručujú modelom Opel Signum výnimočné postavenie v celej strednej automobilovej triede.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]