Pred prezutím by sa mala každá pneumatika skontrolovať na jej prípadné poškodenia:
Malé nerovnomerné schodíkové zjazdené miesta na behúni plášťa môžu byť predzvesťou spotrebovanej tlmiacej jednotky. Táto pneumatika by mala byť vymenená a tlmič odborne skontrolovaný. Nadmerne opotrebovaný behúň svedčí o vysokom tlaku v pneumatike. To može síce šetriť palivo ale rozhodne neprispieva k bezpečnosti. Takáto pneumatika má malú dotykovú plochu a tým aj malú priľnavosť k vozovke.
Zjazdená ramenná oblasť pneumatiky svedčí o nízkom tlaku pneumatiky. Ak sa chcete vyvarovať (ne)očakávanému defektu je potrebné takúto pneumatiku vymeniť.
Jednostranne zjazdená ramenná oblasť pneumatiky (na vnútornej alebo vonkajšej strane) je spôsobená nezriadenou zbiehavosťou kolies, zapríčinenou v mnohých prípadoch nájazdom na obrubník alebo jamu.
Prierez pneumatikou
a) behúň s dezénom
b) oblasť ramena
c) oblasť boku
d) oblasť pätky
Vek pneumatiky
Dôležitý faktor ovplyvňujúci kvalitu pneumatiky je jej vek. Na prvý pohľad opticky bezchybné pneumatiky častokrát skrývajú poškodenia, ktoré môžu drasticky znížiť ich výkonnosť. Dôvodom býva vek pneumatiky. Určité riziko pre bezpečnosť predstavujú už šesťročné pneumatiky. Zimné pneumatiky predstavujú toto riziko častokrát už po štyroch rokoch.
Vek pneumatík si môžete ľahko skontrolovať aj pri kúpe ojazdeného vozidla: tzv. DOT-číslo na boku plášťa označuje týždeň a rok výroby pneumatiky. Od roku 2000 sú obidva údaje dvojciferné (WWJJ), napr číslo 3401 udáva, že pneumatika bola vyrobená v 34 týždni roku 2001. V minulom tisícročňí bolo označovnie trochu iné, číslo pre označenie týždňa bolo dvojciferné, rok výroby označovalo iba jedno číslo (WWJ). Napr. číslo 348 označovalo pneumatiku vyrobenú v 34 týždni roku 1998. Pneumatiky devedesiatych rokov mali za číslom ešte malý trojuholník, ktorý pneumatikám osemdesiatych a skorších rokov v označení chýba.
Uskladnenie
Po prezutí zimných pneumatík za letné, je potrebné dbať opäť na ich správne uskladnenie.
pneumatiky označte (kriedou) aby mohli byť na jeseň namontované na pôvodnú pozíciu
pred uskladnením zvýšte tlak pneumatiky o 0,5 baru
pneumatiky skladujte na temnom mieste v chlade a suchu
pneumatiky bez disku postavte do stojatej polohy
kompletné kolesá zaveste na stenu alebo uložte odstupňovane na seba
ak nemáte doma vhodné miesto, uskladnite pneumatiky u predajcu pneumatík
pneumatiky staršie ako 8 rokov musia byť odborne a ekologicky zlikvidované