Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: VW Golf Variant Alltrack (mini-test pre Das WeltAuto 03/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: linka.p, 23.03.2016;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel pod značkou Das WeltAuto. (priamy odkaz) sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na správanie sa automobilov v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Jazdné vlastnosti sme testovali v areáli Slovakia Ringu - na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku Driving Academy (Akadémie vzdelávania vodičov, s.r.o.). Vozidlo zapožičala spoločnosť Porsche Slovakia, spol. s r.o., ktorá na Slovensku zastrešuje značku jazdených vozidiel Das WeltAuto.

VW Golf Alltrack sa po prvýkrát predstavil v roku 2015. Ide o akési prevedenie klasickej verzie do povedzme, že verzie terénnejšej. Pod týmto pojmom si však netreba predstaviť zdolávanie hlbokých brodov alebo rozbahnených lesných ciest. Skôr naopak. Vlastnosti Alltracku možno dokonale využiť v meste pri výjazde na vysoké obrubníky a následnom zjazde z nich. Po zime na Slovenských cestách nejeden vodič ocení vyššiu svetlú výšku oproti klasickej verzii Golfu. Ako pridaná hodnota poteší možnosť dostať sa napríklad k jazeru alebo odľahlej chalupe po štrkovej alebo poľnej ceste bez toho, aby sa vodič musel báť poškodenia podvozkovej časti. Alltrack je od klasického Golfu vyšší o 33 mm. Vhod príde aj oplastovanie častí vozidla, ktoré sú vystavené najväčšiemu riziku poškodenia.

Po nasadnutí do dobre tvarovaných sedadiel v kombinácií koža/látka sa vodičovi naskytne pohľad na interiér tak typický pre Volkswagen. Navrhnutý aby oslovil masy ľudí. A presne to sa mu aj darí. Všetko nájdete presne tam, kde by ste to aj hľadali. Intuitívnosť Volkswagenom nikdy nechýbala. Naviac je zabalená v celkom slušnom kabátiku. Lesklé prvky prístrojového panela, karbónové lišty, čierne lesklé prvky na inak športovo rezanom volante obšitom bielou niťou, hliníkové pedále. To všetko robí z Golfu Alltrack auto, v ktorom sa vždy budete cítiť príjemne. Všetko je tu pekne po ruke. Pod veľkým dobre čitateľným displejom nachádzajúcom sa na stredovom panely si svoje miesto vyslúžili prvky ovládania klimatizácie.

Priestor pre zadných cestujúcich je postačujúci a nebudú sa sťažovať ani pri dlhších presunoch. Batožinový priestor je veľmi veľkorysý. Ponúka 605 resp. 1620 litrov po sklopení zadných sedadiel.

Pod kapotou Alltracku sa nachádza vznetový radový štvorvalec s objemom 1968 ccm s priamym vstrekovaním paliva, produkujúcim 135 kW (184 koní). Maximálny výkon je dostupný pri 3500 otáčkach za minútu. Krútiaci moment predstavuje hodnoty 380 Nm pri 1750 otáčkach za minútu. Silu na kolesá prenáša 6-stupňová dvojspojková prevodovka. Čo veľmi poteší a to nie len vodiča ale aj posádku za nami idúceho auta je funkcia Auto-Hold, ktorá drží auto zastavené aj pri zaradenom rýchlostnom stupni až do pridania plynu. Odpadá tak nutnosť stáť na brzde. Pohon všetkých kolies iba prispieva k stabilite a trakcii a tým k celkovej bezpečnosti.

V teste Euro NCAP získal Golf 5 hviezdičiek. V sériovej výbave môžeme nájsť prvky bezpečnosti ako ABS, sedem airbagov, brzdového asistenta, elektronický stabilizačný program a protipreklzový systém kolies. Z príplatkovej výbavy spomeniem adaptívne pruženie DCC, adaptívny tempomat, parkovací asistent a cúvaciu kameru. Tieto systémy ako aj mnohé ďalšie, ktorými Alltrack disponuje pomáhajú samotnú jazdu zlepšiť.

  • Prvá prišla na rad skúška na šmykľavom povrchu do ľavotočivej zákruty z kopca. Do nej sme brzdili a snažili sa vyhnúť vodným stenám pri rýchlosti do 40 km/h.

  • Pri tejto skúške elektronické systémy pracujú bezchybne. Pri nájazdovej rýchlosti do 40 km/h sa model Golf Alltrack vodnej prekážke vyhol dobre. Stačila správna a zároveň rýchla reakcia vodiča a vozidlo pri vyhýbaní išlo požadovaným smerom. Pri brzdení sa aktivoval systém ABS, ktorý pomohol úspešne sa vyhnúť alebo zastaviť vozidlo pred vodnou stenou.

  • Ako druhá prišla na rad jazda cez priečnu odtrhovú plošinu. Nájazdová rýchlosť bola 40 - 45 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj s vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky.

  • Tento test je vo veľkej miere o reakcii vodiča. Musí byť rýchla a hlavne správna. V okamihu pretáčania zadnej časti vozidla bolo nutné volant natočiť do protismeru natáčania zadnej časti (bez brzdenia) aby sa zachytila pôvodná stopa priameho smeru. Následne sa jemným zošliapnutím akcelerátora za pomoci elektronického stabilizačného systému ESP dostali kolesá do záberu a pokračovalo sa v jazde. Aj pri nesprávnej reakcii sa elektronika snažila chybu vodiča napraviť. Elektronika pracovala aj tu veľmi spoľahlivo.

  • Ako tretia prišla na rad jazda zameraná na aquaplaning. Po nájazde do obrovskej kaluže sme sa snažili vyvolať aquaplaning. Tento nebezpečný jav vzniká, keď nie je dostatočne odvádzaná voda medzi pneumatikami a vozovkou. Vytvorený vodný film spôsobí, že sa vozidlo začne po vode kĺzať, vodič stratí nad ním kontrolu a môže to skončiť veľmi nepríjemne. V bezpečí areálu bola nájazdová rýchlosť do 80 km/h.

  • Prvých pár metrov po nájazde do mláky vodič ešte vidí pred vozidlo, ale vzápätí na čelné sklo dopadne množstvo vody a výhľad je nulový. Mimo bezpečia areálu by to znamenalo vážnu situáciu. Aj pri nájazdovej rýchlosti cez 80 km/h sa nám nepodarilo dosiahnuť, aby sme stratili nad vozidlom kontrolu. Pneumatiky si robili svoju prácu svedomito, odvádzali vodu dokonale.

  • Štvrtou skúškou sme zisťovali hranicu nedotáčavosti vozidiel. Jazdili sme do pravotočivej zákruty na šmykľavej kruhovej dráhe pri rýchlosti okolo 40 km/h.

  • Snažili sme sa dostať vozidlo do nedotáčavého šmyku. Vodič pridával plyn pri súčasnom zatáčaní do kruhu. Ak začala predná časť vozidla smerovať von zo zákruty, stačilo ubrať plyn a vozidlo sa zrovnalo do pôvodného smeru. Stabilita a ovládateľnosť boli aj vďaka systému ESP zaručené. Opäť stačila rýchla a správna reakcia vodiča a vozidlo prešlo manévrom stabilne a bezpečne.

  • Ako piata prišla slalomová jazda medzi rovnomerne rozostavenými kužeľmi. Snažili sme sa čo najrýchlejšie prejsť medzi kužeľmi, pričom sa volant vytáčal podľa potreby do jednej a druhej strany bez rúčkovania na volante.

  • Potom sme už len vykonali statickú obhliadku vozidiel so zameraním na výbavu, známky opotrebenia a pripravenosť na predaj. Všetky časti výbavy fungovali bezchybne. Či už elektrické súčasti (napr. osvetlenie prístrojov, nastavovanie predných sedadiel, svetlá na strope, vonkajšie osvetlenie) alebo mechanické (ovládanie a sklápanie zadných sedadiel, otváranie odkladacích priestorov) nemali žiadnu závadu. Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Pripravenosť vozidla na následný predaj je na profesionálnej úrovni.

    Záverečné hodnotenie
    _______________________________________________________________________________________________

    VW Golf Variant Alltrack je vkusné vozidlo, ktoré je pripravené vysporiadať sa s mestskými nástrahami v podobe vysokých obrubníkov a rozbitých ciest, s ktorými sa stretávame každý deň. Na konci týždňa sa doňho pohodlne zbalí štvorčlenná rodina a môže sa vydať na obľúbenú chalúpku niekam do hôr. Ale nie moc hlboko. Počas školy šmyku sa Golf prejavil ako bezpečný spoločník, ktorý chce a vie pomôcť vodičovi zvládnuť krízové situácie.

    Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Vozidlo je prakticky nové. Modely značky Volkwagen si hodnotu držia veľmi dobre. Kúpou vozidla z portfólia
    Das WeltAuto. kupujúci získa vozidlo so známou servisnou históriou a zárukou.
    _______________________________________________________________________________________________

    Video

    Video na YouTube

    Výsledky ďalších našich testov:
    VW Touareg Mountain
    VW Caddy Maxi
    Audi Q7

    Text: Mgr. Peter Linka
    Foto: Mgr. Peter Linka, Ing. Václav Ptáček, Peter Purdeš

    Podobné články:
    S Das WeltAuto v Driving Academy (05/2015)
    S Das WeltAuto v Driving Academy (09/2014)
    S Weltautom na Slovakia Ringu (11/2012)
    Testovali sme jazdené automobily z portfólia Weltauto (09/2011)
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto (06/2010)

      

    [ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]