Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Renault Kadjar 1.6 dCi Intens (12/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.linka, 15.12.2015;


Začiatkom decembra k nám na test zavítala tohtoročná novinka v triede crossover - Renault Kadjar. Vybavený bol jednašestkou o výkone 130 konských síl. Čo ma však potešilo, je volič jazdných režimov 4x4, ktorým toto vozidlo disponovalo. Silná mediálna kampaň, ktorá Kadjar sprevádzala sa riadi heslom „prestaňte sa prizerať, začnite žiť“. Ja sa vám v nasledujúcich riadkoch pokúsim priblížiť môj život s Kadjarom.
testoval Peter Linka





Šedá eminencia

Na úvod zvyknem písať informácie ohľadom histórie testovaného vozidla. Keďže Kadjar rozbúril vody crossoverov len tento rok, jedná sa teda o prvú generáciu, ktorá je postavená na rovnakej platforme ako Nissan Qashqai. Tieto autá sú k sebe neustále prirovnávané a to vďaka rovnakým motorizáciam, zameraniu a cieľovej skupine. Každé je však oblečené do rozdielneho šatu a ponúka iné spracovanie interiéru.

Exteriér

zväčšiť obrázok Kadjar mi bol pristavený v slušivom špeciálnom metalickom červenom kabátiku Flamme, ktorý tak nejako k tomuto autu patrí. O tom, že Francúzi vedia robiť dizajn, polemizovať nejdem a o tom, že je to vec subjektívna, tiež nie. Mne osobne vonkajšie prevedenie lichotí.

zväčšiť obrázok Z mohutnej prednej masky sála pocit, akoby sa jednalo o väčšie auto, než s akým som mal v skutočnosti dočinenia. Predný znak zrejme prebrali z divízie Renault Trucks, ale voči gustu dizajnérov žiaden dišputát. Na predných svetlách je vidieť svetelný rukopis v tvare písmena “C“, čo je akýmsi novým spoznávacím znakom modelov Renault. Kadjar má obuté 19“ papučky, ktoré mu veľmi svedčia. Pri pohľade zboku si môžeme všimnúť, že dôraz sa kládol aj na také detaily ako dverami prekryté prahy, čiže nechcenému zašpineniu by sme sa mali vyhnúť. Chrómové olemovanie okien beriem dnes už ako povinnosť.

Veľmi vkusné je riešenie zadných LED svetiel, ktoré sú nadizajnované naozaj pekne. Pre oživenie zadnej časti by som použil nejaký ten chróm pod držiakom EČV. Na môj vkus je tu až príliš veľa plastu. Chýbať však nesmie veľký Renault znak a názov Kadjar. Ako celok pôsobí Kadjar príjemne a myslím, že hlavne nežnejšie pohlavie ho ocení.

Interiér

Otváram vodičove dvere a ponáhľam sa s nasadaním, že vonku je sychravé počasie a zima lezie pod kožu. Celkový prvý dojem vyslovene nesklame, no ani ničím prevratným nezaujme. Volant je vcelku dobre tvarovaný, no použitý materiál je príliš drsný a nepríjemný na dotyk. Vec, ktorá mi počas celého testu vyslovene vadila, bola absencia ovládania rádia na volante. V Renaulte sa rozhodli toto ovládanie schovať za volant, presnejšie pod pravé rameno. Na viac je tento prepínač statický, čo tiež neprospieva jeho funkcionalite. Namiesto rádio ovládača si miesto na ľavom ramene našlo ovládanie tempomatu. Na otázku, čo z toho používate častejšie, si prosím odpovedzte sami. Na pravom ramene sa prepína menu palubného počítača, ktoré zobrazuje všetky typy spotreby, dojazd, priemernú rýchlosť a odjazdenú vzdialenosť.

Čo naopak musím pochváliť je digitálna prístrojová doska, ktorá ponúka veľkú možnosť individualizácie. Je rozdelená do troch častí. Na ľavej strane sa zobrazuje ukazovateľ teploty motora, na pravej stav paliva a stredná časť je čisto individuálna záležitosť. Nielenže mám na výber z piatich dostupných farieb (červená, modrá, zelená, zlatá, fialová), zmeniť si môžem aj celú stredovú časť, ktorá mi ukazuje podľa výberu buď klasický ukazovateľ rýchlosti, otáčkomer s digitálnym zobrazením rýchlosti, ktorý je po ďalšom kliknutí obohatený o ukazovateľ momentálne využitého výkonu a Nm. Posledná konfigurácia zobrazuje ECO jazdu a okamžitú spotrebu. Neustále dostupný je ukazovateľ preradenia a v ľavom dolnom rohu sa zobrazuje voliteľná kvetinka, ktorá prezrádza ako efektívne práve jazdíte.

Stredová časť je tvorená multimediálnym navigačným systémom Renault R-Link 2. Ide o 7“ dotykový displej ktorý poskytuje množstvo nastavení a informácií. Vyššie popísané farebné kombinácie sa samozrejme dajú zvoliť a zmeniť aj tu. Tento systém je rozdelený do štyroch hlavných častí, medzi ktorými sa dá rýchlo prepínať. Na prvej sa zobrazuje čas a dátum, ďalšia ponúka názov práve zvolenej hudobnej stanice, na tretej sú rôzne „ECO“ informácie a na poslednej je umiestnená navigácia. Okrem tohto „rýchleho menu“ si môžete v R-Link druhej generácie nastaviť množstvo údajov týkajúcich sa samotného systému, vozidla či navigácie.

Pod displejom si miesto našlo ovládanie dvojzónovej klimatizácie a klasické prvky ako vyhrievanie predného a zadného okna, vnútorný okruh či tlačidlo „Auto“, ktoré automaticky udržuje zvolenú teplotu.

Po pravej ruke má vodič prepracovanú radiacu páku, za ktorou sa nachádza elektronická parkovacia brzda, ktorá sa pri vypnutí motora sama aktivuje a na jej deaktiváciu stačí zaradiť prvý prevodový stupeň a plynulo sa rozbehnúť. Trochu netradične umiestnené tu je zapínanie tempomatu. Čo je však podstatnejšie, nachádzam tu volič jazdných režimov pohonu All Mode 4x4. Zaujímavé umiestnenie dostali aj tlačidlá vyhrievania predných sedadiel. Nájsť ich môžeme pod veľkou lakťovou opierkou, ktorá v sebe ukrýva asi najhlbší odkladací priestor aký som mal možnosť vidieť. Prišla mi však trochu krátka, resp. moc „vzadu“.

Vyššie opísané systémy a funkcie sú síce fajn, ale ten plastový podklad na ktorom sa nachádzajú by si zaslúžil väčšiu pozornosť od dizajnérov. Použité materiály v interiéri a ich spracovanie by zasa mohli byť tvorené z niečo iného, ako len z tvrdého matného plastu. Sú miesta, kde plasty dokopy nelícujú, sem tam sa nájde nejaká tá medzera. Vŕzganie tu tiež nie je nič výnimočné. Dokonca v určitých otáčkach sú rezonancie doslova nepríjemné a rušivé.

Predné sedadlá v kombinácií látkového čalúnenia s koženkou sú dobre tvarované a vypracované, avšak sedák by mohol byť o kúsok dlhší. Čo ma na jednej strane príjemne prekvapilo je rýchlosť akou sa tieto sedadlá zahrejú. Vyhrievanie je dvojstupňové, ale vo výrobe zrejme zabudli na regulátor tepla, pretože z príjemného vyhrievania sa razom stáva naozaj horúce posedenie - ako na ražni. Skúšam prepínať na prvý stupeň, no ani na ňom sa dlhodobo sedieť nedá. Vodičove a spolujazdcove sedadlo je síce manuálne, ale zato výškovo nastaviteľné. Páka nastavenia má však veľké vôle.

Miesta pre zadných cestujúcich je tu dostatok, aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá. Po nastavení predného sedadla na moju výšku (180 cm) mi ešte aj vzadu ostáva celkom slušné miesto na kolená.

Dostávam sa k batožinovému priestoru, ktorý je na túto kategóriu veľkorysý. Ponúka 472 litrov a po sklopení zadných sedadiel, ktoré je mimochodom veľmi dobre vyriešené a premyslené, sa dostávame na hodnotu 1478 litrov. Sklopiť sa dokonca dá aj spolujazdcove sedadlo, vtedy vo vozidle vznikne priestor na predmety dlhé až 255 cm. Toto si zaslúži pochvalu. Batožinový priestor ponúka dvojité dno, ktoré je ešte rozdelené na ďalšie dve časti. Dvojitá podlaha vám dá o sebe vedieť vždy, keď prejdete cez nejakú nerovnosť a to klepnutím, ktoré sa ozve z batožinového priestoru.

Motor, prevodovka a jazda

Kadjar som mal k dispozícií so silnejším z dvojice dostupných naftových motorov o objeme 1.6 litra, ktorý produkuje 130 konských síl (81kW) pri 4000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment dosahuje 320 Nm pri 1750 otáčkach za minútu. Motor nie je vyslovene zlý, ale Kadjar by zvládol aj niečo silnejšie ako jednašestku.

K 6-stupňovej manuálnej prevodovke sa treba chovať s láskou a citom ako k novorodencovi inak si koledujete o problémy. Chýbali mi tu presne vymedzené dráhy pre jednotlivé rýchlostné stupne. Ale aby som len nekritizoval, napíšem, že sa nato dá zvyknúť, len s tým preboha nepretekajte.

Jazda je vďaka nastaveniu turba veľmi zaujímavá. Samotný nástup je tak necitlivý, že jazdiť plynulo dá poriadne zabrať. Toto auto doslova vyžaduje jemný prístup pre jeho riadenie, inak to vami bude nepríjemne hádzať.

Naopak pri ECO móde, turbo nezaberá vôbec. Pri pokuse o predbiehanie, musíte mať prst pripravený na tlačidle ECO, aby ste ho mohli čo najrýchlejšie vypnúť, dokončiť predbiehací manéver a potom si ho môžete opätovne zapnúť.

Renault prezentuje Kadjar ako crossover, s ktorým sa môžeme vydať mimo spevnený asfalt. Na off-roadovú časť testu som sa vcelku tešil. Tu sa mi Kadjar konečne začal páčiť a vyčaril mi na tvári ten blažený úsmev, na ktorý som tak dlho čakal. Áno, Kadjar mi v ľahkom teréne dáva zmysel aj keď má obuté nezmyselné 19“ disky. Rútiť sa lesnými a poľnými cestami je celkom zážitok aj v tomto aute. Pozor však treba dať na hlbšie výmoli, pretože tu sa už k slovu dostáva nepríjemný zvuk nárazu, zapríčinený z časti práve nevhodnými diskami. A netreba zabúdať na poskakujúcu dvojitú podlahu v batožinovom priestore. Po tom ako sa dostávam k ozaj hlbokému bahnisku, môj úsmev ešte väčšmi narastá. Kadjar to na moje milé prekvapenie zvláda. Škoda, že som nemohol vystúpiť a spraviť pár fotiek, ale zrejme by mi tam ostali tenisky. Tu ho však 99 % zákazníkov skúšať nebude a tie poľné cesty kam ho občas možno niekto vezme zvláda veľmi dobre.

Spotreba sa mi počas testu ustálila na nie príliš lichotivých 8 litrov na stovku. Je pravda, že veľa času som strávil na upchatých bratislavských cestách a čo to pojazdil v teréne. Čiže si myslím, že dostať sa pod 7 litrov bude slušná výzva. Pri diaľničných 110 km/h na ukazovateli svieti 5 litrov na sto kilometrov. Na ustálenej 130-tke to je 5,5 litra na stovku.

Ešte spomeniem systém All Mode 4x4, ktorý ponúka na výber z troch režimov ako 2WD, Auto a Lock. Pri prepnutí systému do 2WD sa k slovu hlási čisto predná náprava. Ja som používal režim Auto, krútiaci moment a výkon rozdelený medzi všetky štyri kolesá podľa podmienok adhézie. Lock som použil iba raz v ťažšej lesnej pasáži, kedy je pohon rozložený na nápravy v pomere 50:50. Režim Lock je funkčný do 40 kilometrovej rýchlosti.

Podvozok

Renault Kadjar je postavený na platforme vytvorenou spoločnosťami Nissan-Renault. To znamená, že Kadjar stojí takmer na identických prvkoch ako (napríklad) jeho konkurent Qashqai. Štvorkolka je naproti prednokolke na zadnej náprave vybavená viacprvkovým zavesením. O predné zavesenie sa stará McPherson.

Vždy keď sadám do crossovera alebo povedzme do SUV, očakávam zamatové žehlenie nerovností vozovky. Neviem či je to ozaj len v diskoch, o ktorých som sa už niekoľkokrát zmienil, ale nedostavil sa mi ten želaný pocit. Jednoducho tomu niečo chýbalo. Klasické pohupovanie zo strany na stranu, tak typické pre SUV, tu pri jazde v zákrutách je, ale to sem tak trochu patrí a neprekáža to.

Bezpečnosť

Kadjar sa nárazovým testom Euro NCAP podrobil tento rok, keď si za bezpečnosť pasažierov vyslúžil 89%, za bezpečnosť detí 81%, bezpečnosť chodcov 74% a za bezpečnostné systémy 71%.

Z bezpečnostných systémov spomeniem len tie najdôležitejšie ako airbagy na strane vodiča a spolujazdca. Bočné airbagy chrániace hlavu a hrudník na predných sedadlách taktiež na strane vodiča a spolujazdca. Airbagy ďalej môžeme nájsť v prvom a druhom rade, kde slúžia na ochranu hlavy.

Zo systémov ešte spomeniem sledovanie mŕtveho uhla, ktorého indikácia sa nachádza v spätnom zrkadle. Dôležité je taktiež zvukové varovanie pred opustením jazdného pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek s varovaním v prípade prekročenia povolenej rýchlosti. Ďalšie systémy napomáhajúce aktívnej a pasívnej bezpečnosti nájdete v tabuľke nižšie.

Obstarávacia cena (spracované dňa 15.12.2015)

Základná cena modelu:
Kadjar 1.2 TCe Life
17.790 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Kadjar 1.6 dCi Intens
27.090 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Kadjar 1.6 dCi Intens
28.690 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd, elektronický stabilizačný systém ESC s protišmykovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti CSV (možnosť deaktivácie vo vozidlách s pohonom 4x4), asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly tlaku v pneumatikách, predný airbag na strane vodiča a spolujazdca (s možnosťou deaktivácie airbagu spolujazdca), bočné airbagy chrániace hlavu a hrudník na strane vodiča aj spolujazdca, hlavové airbagy v prvom a druhom rade, trojbodové bezpečnostné pásy s automatickými predpínačmi a nastaviteľnou výškou na predných sedadlách, trojbodové bezpečnostné pásy v druhom rade, systém kontroly zapnutia bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách, bezpečnostné hlavové opierky výškovo nastaviteľné na všetkých sedadlách, systém ISOFIX – príprava na upevnenie detskej sedačky na zadných bočných sedadlách automatické uzamykanie dverí počas jazdy, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek s varovaním v prípade prekročenia povolenej rýchlosti automatické prepínanie diaľkových svetiel, volič jazdných režimov pohonu ALL MODE 4x4-l, elektrický posilňovač riadenia s variabilným účinkom, poloautomatická parkovacia brzda, zadný a predný parkovací senzor, ukazovateľ optimálneho rýchlostného stupňa, systém Eco-mode, súprava na opravu pneumatík, systém sledovania mŕtveho uhla, easy Park Assist (360° parkovacie senzory, zadná parkovacia kamera a inteligentný parkovací asistent – pozdĺžny, kolmý a šikmý)
Interiér:
dvojzónová automatická klimatizácia, senzor vzduchu Air quality, Hands-free karta Renault s funkciou Welcom Scenario, predpríprava na alarm, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, volant potiahnutý kožou, elektrické ovládanie predných a zadných okien, impulzné ovládanie okna vodiča, zadné sedadlá s deleným operadlom v pomere 1/3 – 2/3 s funkciou Easy Break, sedadlo vodiča a spolujazdca manuálne nastaviteľné v 6 smeroch, sedadlo vodiča s manuálne nastaviteľnou bedrovou opierkou, sedadlo spolujazdca sklopné, slnečné clony vodiča a spolujazdca s integrovanými kozmetickými zrkadlami s osvetlením, predná stredová lakťová opierka s odkladacím priestorom zadná stredová lakťová opierka s držiakom na nápoje, úložné priestory v predných zadných dverách, vrecká na zadnej strane predných sedadiel, dvojitá podlaha batožinového priestoru delená s funkciou organizéra, palubný počítač s multifunkčným farebným TFT displejom, 7“, multimediálny navigačný systém Renault R-Link 2 (navigačný systém TomTom so 7“ kapacitným displejom a mapovým pokrytím Európy, bluetooth hand-free s funkciou audiostreamingu, podporuje prehrávanie MP3 formátov, vstup USB a jack, ovládanie rádia pod volantom, prístup k online aplikáciám, hudobný systém Arkamys, 6 reproduktorov, tmavý interiér, kombinácia látkového čalúnenia s koženkou, tmavosivá/čierna (na Zen nutné s Pack Variabilita)
Exteriér:
vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie, vonkajšie kľučky dverí vo farbe karosérie, ozdobné lišty na predných dverách a kapote kufra, strieborné lišty okolo bočných okien, chrómová lišta na spodných ochranných paneloch dverí predný a zadný outdoorový spojler tmavosivý, chrómový dekor predných hmlových svetiel, disky kolies z ľahkej zliatiny 17", dizajn Aqui, denné LED osvetlenie, zadné LED svetlomety, predné hmlové svetlomety s funkciou prisvecovania do zákrut, funkcia Follow Me Home – nastaviteľné oneskorenie zhasínania svetlometov, vonkajšie spätné zrkadlá elektronicky nastaviteľné, vyhrievané a sklopné, tónované sklá, dažďový a svetelný senzor, zatmavené zadné okná, strešné lišty
Výbava za príplatok k základnej cene: • Pack Safety (Active Emergency Brake System, systém sledovania mŕtveho uhla, bočné parkovacie senzory) = 500 €
• Pack Winter (vyhrievané čelné sklo, ostrekovače predných svetlometov, vyhrievanie predných sedadiel) = 350 €
• Pack Premium (eletrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, panoramatické strešné okno - fixné = 650 €
• Pack Komfort Plus (sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné v 6 smeroch, manuálne nastaviteľná bedrová opierka, sedadlo spolujazdca manuálne nastaviteľné v 6 smeroch, sklopné, vyhrievanie rpedných sedadiel, volant potiahnutý kožou Nappa = 520 €
• disky kolies z ľahkej zliatiny 19", dizajn Extreme = 500 €
• metalický lak = 550 €
• špeciálny metalický lak červená Flamme = 630 €
• špeciálny metalický lak biela Nacré = 750 €
• kožené čalúnenie svetlosivé, čierne = 900 €
• dojazdová rezerva = 120 €
• Bose Surround Sound System, 8 repro vrát. subwoofera, 6-kanálový ekvalizér = 500 €
• interiérové textilné koberce Premium = 49,90 €


Porovnanie s konkurenciou (zpracované: 15.12.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Značka / model Renault Kadjar Nissan Qashqai Mazda CX-5
Motor 1.6 dCi 1.6 dCi 2.2 Skyactiv-D
Výbava Intens Tekna Attraction
Pohon 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem motora 1598 1598 2191
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 96/4000 96/4000 110/4500
Krútiací moment (Nm) pri ot. (min-1) 320/1750 320/1750 380/1800
Prevodovka 6-stupňová mechanická 6-stupňová mechanická 6-stupňová mechanická
Max. rychlost (km/hod) 190 190 197
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 10,5 10,5 9,4
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,8 4,9 5,3
Dĺžka (mm) 4449 4380 4555
Šírka (mm) 1836 1806 1840
Výška (mm) 1613 1595 1710
Rázvor (mm) 2646 2646 2700
Pohotovostná hmotnost (kg) 1536 1602 1410
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 472 401 503
Záruka 5 rokov / 100 000 km 3 roky / 100 000 km 3 roky / 100 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 27.090 31.100 30.500
Akčná cena (€) - 29.500 -
Cena testovaného/porovnateľne vybaveného modelu (€) 28.690 30.220 31.605


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

Nissan Qashqai 1.6 dCi Tekna
má naviac: Bi-LED svetlomety s automatickým nastavovaním výšky (Kadjar má halogénové), 19" disky kolies z ľahkých zliatin( Kadjar má 17"), Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča (Kadjar má manuálne), ovládanie audio sústavy na volante, sledovanie únavy vodiča
nemá: -

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv Attraction
má naviac: Systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke do 30km/h, ovládanie audio sústavy na volante (Kadjar má za volantom), LED plnohodnotné svetlomety (Kadjar má halogény), LED hmlovky, tri úrovne vyhrievania predných sedadiel (Kadjar má dve), predný a zadný nárazník vo farbe karosérie, kruhový ovládač HMI na stredovej konzole na obsluhu rádia, telefónu cez Bluetooth a nastavenie funkcií vozidla.
nemá: Bezkľúčové zamykanie Smart Card, zadnú parkovaciu kameru, 360° inteligentný parkovací asistent, navigačný systém GPS, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca,


Záverečné hodnotenie

Je dôležité uvedomiť si, pre koho je vlastne Kadjar určený. V dnešnej dobe, kedy je trh presýtený crossovermi od takmer všetkých výrobcov, je ťažké vyrobiť model, ktorý bude mať niečím prevratným navrch oproti konkurencií. V prípade Kadjaru by to mohol byť exteriérový dizajn, ktorý bude mať najmä na nežnejšie pohlavie pozitívny vplyv. To auto je pekné, nemôžem mu to uprieť. Len je škoda, že vydarenému exteriéru nesekunduje interiér. Nemyslím jeho dizajn, ale prevedenie, ktoré pokrivkáva. Veľmi pozitívne je však využitie vnútorného priestoru. Po vzore televíznej reklamy môžete použiť Kadjar na vlastné adrenalínové zážitky a zbaliť si doňho či už lyže, snowboard, bicykel alebo dosku na surf. Použitie je obrovské a takmer bez hraníc. S Kadjarom sa dostanete na hory, do lesa a taktiež k moru. Treba len dúfať, že podstatnú časť zákazníkov budú tvoriť vyznávači rôznych športov, ktorým viac ako na nejakom spracovaní bude záležať na efektivite využitia vnútorného priestoru.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázoke zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Ďalšie testy Renault:
Twingo 1.2 16V Miss Sixty
Wind 1.6 16V Exception
Clio 2.0 16V R.S. Ange & Demon 213/666
Clio 0.9 TCe Dynamique
Mégane 1.9 dCi Privilege
Laguna 2.0 dCi Black Edition
Latitude 3.0 V6 dCi Initiale
Scénic 1.6 dCi Bose
Grand Scénic 1.6 dCi Privilege
Grand Espace 2.0 dCi Celsium
Koleos 2.0 dCi 4x4 Bose Edition
Master 2.3 dCi 165 L3H2P3 Cool


Dňa: 15.12.2015
Redaktor: Peter Linka
Foto: Peter Linka

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]