Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Nissan X-Trail 1.6 dCi Tekna (12/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.linka, 08.12.2015;


Od testu posledného X-trailu už ubehol nejaký ten čas a tak do redakcie zavítala mladšia, elegantnejšia verzia tohto modelu. Nissan nám bol zapožičaný s naftovým motorom o objeme 1.6 litra, produkujúcim 130 konských síl. O tom, že kategória SUV zažíva neobvyklý boom, zrejme polemizovať nemusíme. Poďme sa teda pozrieť na najväčšieho zástupcu v strednej triede tejto kategórie.
testoval Peter Linka





Vzdialený terénu?

Na úvod by som napísal pár povinných viet o histórií tohto modelu. Prvýkrát nám bol Nissan X-Trail predstavený v roku 2000 na autosalóne v Paríži. Prvá generácia sa udržala vo výrobe do roku 2007. Po tomto roku prišlo k faceliftu, ktorý sa predával ďalších 6 rokov. Testovaný model, ktorý už na prvý pohľad prešiel výraznou modernizáciou, sa vyrába ako tretia generácia od roku 2013 až do dnešného dňa. Od nástupu prvej generácie toto vozidlo evidentne “zcivilnelo“.

Exteriér

zväčšiť obrázok Prvý pohľad prezrádza, že sa jedná o relatívne veľké auto, čo vyplýva aj z dĺžky presahujúcej 4,6 metra. Tento dojem umocňuje aj pocit z mohutnej prednej časti vozidla. X-trail som dostal v elegantnej bielej metalíze v kombinácií s veľkými 19“ zliatinovými diskami v strieborno-čiernej farbe. Dizajn Nissanu je celkovo veľmi príjemný, doplnený chrómovými lištami v okolí okien, na strednej a spodnej časti prednej masky a taktiež nad špz-tkou na dverách batožinového priestoru. Kľučky na vozidle sú taktiež v chrómovej farbe a strieborné strešné lyžiny len dopĺňajú charakter vozidla.

zväčšiť obrázok X-Trail vo verzií Tekna ponúka Bi-LED svetlomety s automatickým nastavovaním výšky a systémom osvetlenia na privítanie. Pod elegantný vzhľad sa istou mierou podpisuje aj LED pás denného svietenia.

V zadnej časti vozidla, môžeme nájsť veľké dvere batožinového priestoru, elektricky ovládateľné, umožňujúce ľahkú manipuláciu s nakladanými predmetmi. Obohatené sú vkusným spojlerom so zabudovaným brzdovým svetlom. Na zatváranie slúži tlačidlo umiestnené na ľavej strane vyklopených dverí. Otváranie batožinového priestoru môže vodič ovládať aj pomocou ďalšieho tlačidla, ktoré sa nachádza v ľavej časti palubnej dosky. Zadné svetlá sú rozdelené do štyroch segmentov. Jednoduché, plniace svoj účel.

Interiér

Oproti predchádzajúcej generácii neostal kameň na kameni. Do X-Trailu v najvyššej výbave Tekna sa nastupuje za pomoci inteligentného kľúča, ktorý stačí mať vo vrecku aj pri následnom naštartovaní. Po nasadnutí sa mi naskytne pohľad na tmavý interiér, ktorý je kombinovaný s lesklými čiernymi prvkami a taktiež striebornými doplnkami. Čo sa mi veľmi páči je imitácia karbónu tiahnuca sa od vodičových dverí, cez palubnú dosku až po dvere spolujazdca. Ako celok to na mňa funguje.

Po zasadnutí do veľkých kožených sedadiel mi ako prvý do rúk padá volant. Priemer je v poriadku, privítal by som, keby by bol hrubší, pretože takéto auto si zaslúži pocit, že riadite niečo veľké. Plynulo by som naviazal na ľahkosť s akou ide týmto volantom točiť. Niekedy je menej viac a v tomto prípade by sa zišla vyššia tuhosť. Vo výbave je uvedená možnosť výberu tuhosti. Mne sa však túto možnosť nepodarilo objaviť a ak sa nachádza niekde “ukrytá“ v menu, považujem to za mínus, pretože táto funkcia by mala byť “po ruke“. Pre doplnenie uvádzam, že volant je nastaviteľný výškovo aj hĺbkovo. Pre mňa sú dnes už samozrejmosťou multifunkčné tlačidlá, pomocou ktorých sa dajú prepínať hudobné stanice, pridávať resp. uberať hlasitosť. Ďalej nás dostanú do rozsiahleho menu palubného počítača, ktorý nám ponúka množstvo údajov o jazde a taktiež informácie o nastaveniach samotného vozidla. Za pomoci ďalších tlačidiel prijímame prichádzajúce hovory a ovládame tempomat, ktorý je užívateľsky veľmi jednoduchý.

Medzi dvomi okrúhlymi budíkmi si svoje miesto našiel 5“ TFT displej palubného počítača, ktorý okrem iného zobrazuje rozpoznávanie dopravných značiek, navigačné pokyny, upozornenia, prehrávané skladby, hospodárnosť jazdy, okamžitú a priemernú spotrebu a množstvo ďalších nastavení.

Stredový panel palubnej dosky sa skladá zo 7“ antireflexného dotykového displeja, vedľa ktorého sa nachádzajú tlačidlá, pomocou ktorých si môžeme prepínať medzi rádiom, CD, AUX, kamerami, ďalej si volíme navigáciu alebo setup, v ktorom sa ukrýva množstvo informácií a nastavení. Pre lepšiu ovládateľnosť by som uvítal, ak by bol stredový panel mierne natočený smerom k vodičovi. Pod displejom je umiestnené prehľadné ovládanie dvojzónovej klimatizácie.

Ak sa od stredového panelu posunieme trochu nižšie, narazíme na USB a AUX prípojku, pod ktorou sa nachádza odkladací priestor. Ďalší výrazný prvok je kupola automatickej prevodovky, ktorá pre niekoho môže pôsobiť až príliš mohutným dojmom. Ako rád hovorievam, každému sa iné páči. Potešujúce sú však držiaky na dve fľaše zapustené do stredovej konzoly, ktoré sú na viac vyhrievané resp. klimatizované. Na konzole možno nájsť neobvykle umiestnené tlačidlá na vyhrievanie predných sedadiel a rozmernú lakťovú opierku, ktorá síce nie je polohovateľná, avšak presne umiestnená s dostatočným úložným priestorom.

Pojem SUV by v sebe mal ukrývať veľkú dávku miesta a pohodlia. Cestujúci na predných sedadlách sa teda nedostatku spomínaného báť nemusia. Predné sedadlá sú rozmerné a poskytujú slušné bočné vedenie. Ani po takmer 5 hodinách nepretržitej jazdy som nemal pocit presedenia alebo nepohodlia. Zadné sedadlá sú položené vyššie ako tie predné, z čoho budú mať radosť predovšetkým deti a nižší cestujúci. Sú však trochu šmykľavé. Bundu som si takmer po každej jazde našiel na podlahe. Napriek tomu ponúka druhý rad sedadiel dostatok miesta na pohodlné sedenie. Trochu horšie to môže byť s priestorom nad hlavou, ktorého je vďaka presklenej streche pomenej. Zámerne píšem o druhom rade sedadiel pretože za príplatok môžete dostať do svojho X-Trailu aj rad tretí. Tu sa ale naplno prejavuje sila marketingu, pretože inak ako marketingovým ťahom tieto dve sedadlá zapustené v batožinovom priestore nazvať nemôžem. Nástup sa ešte zvládnuť dá, ale vystupovanie vyžaduje istú dávku akrobatického umenia. Logické uplatnenie tu nehľadajte aj keď núdzový presun raz za čas zvládnete.

Batožinový priestor pojme 550 litrov (s rezervným kolesom). Po sklopení zadných sedadiel, pri naloženom vozidle až po strop, sa dostávame k úctyhodnému číslu 1982 l. Komu by toto nestačilo, musí siahnuť po dodávke.

Motor, prevodovka a jazda

X-Trail si môžete zadovážiť s naftovou alebo benzínovou 1.6-tkou. Ja som mal k dispozícií 96 kW dieselovú 1.6-tku, ktorá prenášala výkon na predné kolesá pomocou prevodovky Xtronic – CVT. Toto označenie znamená variátorový prevod, ktorý sa najmä v Japonsku teší úspechu. Osobne by som dal prednosť klasickému automatu, pretože prejav variátoru mi príliš nesedí. Výkon 130 konských síl sa naplno dostaví pri 4000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment výrobca udáva 320 Nm pri 1750 otáčkach.

Jednašestka si s X-Trailom poradí bez väčších problémov. Ide o trochu hlučnejší motor ako by som čakal, ale nie je to nič čo by ma vyslovene rušilo alebo by mi to vadilo. Vďaka variátoru chvíľu trvá kým auto chytí ten správny ťah, ale po jeho rozkotúľaní ťahá celkom pekne až do hornej hranice otáčok.

Prvé veľké sklamanie na seba nenechalo dlho čakať. Počas nočnej jazdy v miestach, kde vozovka nebola osvetlená ničím iným, len svetlami X-Trailu, v stave absolútnej tmy, auto svietilo nedostatočne. Lúče svetlometov smerovali niekoľko metrov pred vozidlo v prudkom sklone na vozovku. Jednoducho povedané, chýbalo mi väčšie osvetlenie okolia a cesty predo mnou. Snažil som sa svetlomety nastaviť do vyššej polohy, avšak bezvýsledne. Ak touto funkciou X-Trail disponuje, tak je na mieste moje ospravedlnenie.

Čo však prinieslo radu nezhôd bola použitá prevodovka. Neklamem, keď poviem, že som jediný z redakcie, ktorý by si za ňu priplatil a chcel ju mať vo svojom Nissane. Proti prevodovke hrá fakt, že na športovú jazdu môžete rovno zabudnúť. Vyslovene sa jej toto zachádzanie nepáči. Po prudkom zošliapnutí pedálu prichádza mohutná zvuková kulisa, ale na samotné vystrelenie vozidla vpred si musíte chvíľku počkať. Opisujem tu štarty z križovatky a podobne. Pri samotnej jazde, to také zlé nie je. Na druhej strane. Povedzme si úprimne. Kto si kúpi takéto auto nato aby s ním závodil? Pri jazde akou strávime 90 % času sa prevodovka chová bezchybne a nedá sa jej nič vytknúť. Veľkým plusom sú potom presúvania v ranných a taktiež poobedných zápchach. Tu som ochotný prepáčiť jej správanie pri športovom zaobchádzaní.

Pri jazde samotnej si môžete navoliť režim „Šport“ alebo si rýchlosti jednoducho voliť sám pomocou sekvenčného riadenia. V športovom režime sa Nissan nechá vytáčať o čosi výraznejšie, avšak neraz sa mi stalo, že prevodovka jednoducho nepreradila rýchlosť. Neviem či to je tým, že som nedosiahol potrebné otáčky (aj keď už nebolo aké) alebo to tak jednoducho fungovať má. Čo sa týka sekvenčného riadenia tu nie je čo vytknúť. Najčastejšie som však jazdil v režime ECO, kedy je reakcia na plyn kultivovanejšia a auto sa zbytočne nenechá vytáčať do nezmyselných otáčok.

Pri SUV a nie len tu, je dôležitým ukazovateľom bezpochyby spotreba. V tomto smere si ma X-Trail získal a dostáva plných 100 bodov. Počas testu som najazdil 740 kilometrov a ukazovateľ spotreby sa ustálil na 7,8 litra na 100/km. Poviete si, čo je na tom také úžasné ? Je to fakt, že počas testu sa s vozidlom nezaobchádza práve najmilšie. Reálne sa s ním však dá dostať hlboko pod 7 litrov. Napríklad na okresných cestách sa dalo pri 110-tke jazdiť za 5 litrov, čo je na takto veľké auto veľmi príjemný výsledok. V kolónach sa pohybuje spotreba pri spodnej hranici 7 litrov. Kombinovanú spotrebu nebude problém dostať na hodnotu 6-6,5 litra na stovku.

S X-Trailom som si jazdu užíval. Sedíte pekne vysoko a máte prehľad o tom, čo sa práve okolo vás deje. A keďže hovoríme o SUV, nemohol som si odpustiť terénnu vsuvku. Aj keď je fakt, že sa jednalo bohužiaľ iba o prednokolku, čo ma skoro stálo jedno auto zapadnuté v bahne. S Nissanom som si zašiel zajazdiť do neďalekého lesa. Je jasné, že s 19“ diskami nebudete letieť terénom ako utrhnutý vagón, ale na moje milé prekvapenie ma X-Trail nenechal zapadnúť na rozoranom mokrom poli ani na lesných rozbahnených cestách. Samozrejme, 4x4 by bola väčšia zábava, ale pre niekoho, kto si chce spríjemniť víkend jemnou nádielkou bahna, prečo nie.

V tejto kolónke by som ešte rád spomenul parkovacích asistentov, ktoré toto auto ponúka. Okolo celého X-Trailu sa nachádza množstvo kamier, ktoré by mali uľahčovať samotné parkovanie. Kamery sa okrem prednej a zadnej časti vozidla nachádzajú aj po bokoch, takže zbohom oškreté disky. Ďalej sa tu nachádza panoramatická parkovacia kamera, ktorá ponúka pohľad zvrchu, čo je vlastne vyskladaný obraz, vyššie spomínaných kamier. Všetky tieto vymoženosti pomáhajú zaparkovať Nissan aj tam, kde by ste si to inak netrúfli ale iba pokým sa nezačne stmievať. S príchodom tmy sa viditeľnosť značne zhoršuje. Mal som možnosť vyskúšať si voľbu automatického parkovania, avšak po niekoľkých nezdaroch som si nakoniec zaparkoval "staromódne" sám.

Podvozok

Na bratislavských cestách je celkom tvrdý, čo môže byť čiastočne zapríčinené aj diskami s veľkým profilom. O predné zavesenie sa tradične stará McPherson (vinuté pružiny). Naopak zadné zavesenie je nezávislé viacprvkové. Pokiaľ sa zrovna nenachádzate v terénne, je auto stabilné a spoľahlivé. Nadmerné nakláňanie, ktoré môžeme pri kategórií SUV očakávať sa tu nekoná. V dlhých tiahlych zákrutách Nissan sedel aj pri nepublikovateľných rýchlostiach, čo je pri SUV určite plusom.



Bezpečnosť

Nissan X-Trail sa podrobil nárazovým skúškam Euro NCAP v roku 2014, kde získal plný počet piatich hviezdičiek, pričom bezpečnosť pasažierov bola hodnotená na 86%, bezpečnosť detí na 83%, bezpečnosť chodcov na 75% a bezpečnostné systémy získali 75%.

Bezpečnosť Nissanu má na starosti ABS, brzdový asistent EBD, ESP so systémom kontroly trakcie, asistent rozjazdu do kopca, aktívne ovládanie podvozku, systém regulácie naklonenia karosérie, aktívne držanie stopy, aktívna motorová brzda Xtronic a mnoho ďalšieho.

V najvyššej výbave Tekna, ktorú som mal k dispozícií sa nachádzajú aj také systémy ako rozpoznávanie dopravných značiek zobrazujúce sa na palubnom počítači, automatické núdzové brzdenie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu fungujúce na akustickom princípe, automatické stmavovanie vnútorného spätného zrkadla alebo automatické prepínanie svetiel. Posledné spomínané fungovalo bezchybne a nemal som potrebu do toho zasahovať.

O bezpečie cestujúcich sa stará airbag vodiča a spolujazdca, bočné a taktiež hlavové airbagy. Ukotvenie detskej sedačky ISOFIX je dnes už samozrejmosťou. Nemalou mierou napomáha k bezpečnosti aj systém sledovania mŕtveho uhla s kontrolkou umiestnenou na stĺpiku, monitorovanie pohybujúcich sa objektov za vozidlom či rozpoznanie únavy vodiča počas jazdy.

Obstarávacia cena (spracované dňa 01.12.2015)

Základná cena modelu:
X-Trail 1.6 DIG-T Visia
19.700 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
X-Trail 1.6 dCi Tekna Xtronic
33.300 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
X-Trail 1.6 dCi Tekna Xtronic
34.870 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + EBD (brzdový asistent), elektronický brzdový asistent ESP so systémom kontroly trakcie (TCS), asistent rozjazdu do kopca, aktívne ovládanie podvozku Nissan, systém regulácie naklonenia karosérie, aktívne udržanie stopy, aktívna motorová brzda Xtronic, bezpečnostný balík, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické núdzové brzdenie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, automatické stmavovanie vnútorného spätného zrkadla, automatické prepínanie svetiel, technológia bezpečnostného štítu, inteligentný parkovací asistent, sledovanie mŕtveho uhla, monitorovanie pohybujúcich sa objektov za vozidlom, rozpoznávanie únavy vodiča počas jazdy, airbag vodiča, airbag spolujazdca, bočné airbagy a hlavové airbagy, spínač vypnutia airbagu spolujazdca, bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca, výškovo nastaviteľné s dvojitým napínačom a obmedzovačom sily, signalizácia na zapnutie bezpečnostných pásov (Svetelná & Zvuková), pre vodiča, spolujazdca a zadné sedadlá, opierky hlavy a trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách vzadu, ukotvenie detskej sedačky systémom ISOFIX na zadných sedadlách, detská poistka zadných bočných dverí, monitorovanie tlaku pneumatík, rezervné koleso, predné a zadné parkovacie senzory, systém Start/Stop, imobilizér
Interiér:
manuálna klimatizácia s peľovým mikrofiltrom, automatická klimatizácia, dvojzónová, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, dažďový senzor, automatické zapínanie svetiel - svetelný senzor, elektrické ovládanie predných a zadných okien, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, inteligentný kľúč a start/stop tlačidlo, elektrická ručná brzda, výškovo a hĺbkovo nastaviteľný volant, volant a hlavica radiacej páky potiahnutá kožou, predná stredová lakťová opierka s odkladacím priestorom, stredová opierka vzadu s držiakom na poháre, delené zadné sedadlá v pomere 60/40, posuvná zadná lavica - 2. rad, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča (manuálne), výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča (elektronicky), elektricky ovládateľná bedrová opierka na sedadle vodiča, elektricky ovládateľné sedadlo spolujazdca, kožené sedadlá, vyhrievané predné sedadlá, slnečná clona vodiča a spolujazdca so zrkadielkom s osvetlením, vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky nastaviteľné, elektricky sklopné, vyhrievané, s integrovanými smerovými svetlami, rádio s CD a USB, MP3, AUX, prípojka pre iPod, BlueTooth, 6 reproduktorov, 5 palcový TFT displej palubného počítača, NissanConnect (integrovaný navigačný systém), panoramatický kamerový parkovací systém (AVM), multifunkčné ovládanie na volante, stredová opierka vpredu s držiakmi na nápoje a odkladacím miestom, odkladacie priestory v predných a zadných dverách, odkladacie priestory na predných sedadlách zozadu, dvojitá odkladacia schránka spolujazdca (osvetlená), držiak na slnečné okuliare, modulárny systém batožinového priestoru, 12V zásuvka
Exteriér:
LED svetlá na denné svietenie, Bi-LED svetlomety s automatickým nastavovaním výšky a systémom osvetlenia na privítanie, predné hmlovky s chrómovaným lemovaním, 19" disky kolies z ľahkých zliatin, pneumatiky 225/55 R19, chrómové lemovanie okien, strieborné strešné lyžiny tmavé sklá zadných bočných okien a okna piatych dverí, chrómové vonkajšie kľúčky dverí nárazníky vo farbe karosérie s čiernou lištou, chrómová lišta nad osvetlením evidenčného číslo, presklená strecha s otvárateľnou prednou časťou, s tónovaným sklom s UV filtrom a s elektricky ovládanou clonou
Výbava za príplatok k základnej cene: • tretí rad sedadiel = 1000 €
• metalická farba = 570 €


Porovnanie s konkurenciou (zpracované: 01.12.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Značka / model Nissan X-Trail Honda CR-V Hyundai Tucson
Motor 1.6 dCi 1.6 i-DTEC 2.0 CRDi
Výbava Tekna Lifestyle Style
Pohon predný predný 4x4
Zdvihový objem motora 1598 1597 1995
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 96/4000 88/4000 100/2750
Krútiací moment (Nm) pri ot. (min-1) 320/1750 300/2000 373/1500
Prevodovka 7-stupňová automatická/variátor 6-stupňová mechanická* 6-stupňová automatická
Max. rychlost (km/hod) 180 182 184
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 11,4 11,2 10,9
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,1 4,4 5,2
Dĺžka (mm) 4640 4605 4475
Šírka (mm) 1820 1820 1850
Výška (mm) 1715 1670 1645
Rázvor (mm) 2705 2630 2670
Pohotovostná hmotnost (kg) 1595 1540 1587
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 550 589 513
Záruka 3 roky / 100 000 km 3 roky / 100 000 km 5 rokov / bez obmedzenia km
Cena modelu bez príplatkov (€) 35.300 29.450 29.990
Akčná cena (€) 33.300 - 28.490
Cena testovaného/porovnateľne vybaveného modelu (€) 34.870 30.009 32.390
* K tejto motorizácii Honda neponúka možnosť voľby automatickej prevodovky

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle
má naviac: HDMI pripojenie, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, El. nastaviteľná tuhosť bedrovej opierky sedadla spolujazdca, Prémiový audiosystém + subwoofer, Sklápanie vonkajších spätných zrkadiel pomocou kľúča, Vonkajšie spätné zrkadlo u spolujazdca s automatickým náklonom k zemi pri zaradení spiatočky,
nemá: Bezkľúčový vstup a štartovanie, kožený interiér (má polokožu + alcantara), panoramatickú strechu, nemá 19" disky (má 18"), automatickú prevodovku

Hyundai Tucson 2.0 CRDi Style
má naviac: LED zadné svetlá, aktívnu prednú kapotu na ochranu chodcov, vyhrievanie zadných sedadiel a veniec volantu, fixnú sieť v batožinovom priestore
nemá: 19" disky (má 17"), elektricky otvárané 5. dvere, monitorovanie mŕtveho uhla, systém automatického núdzového brzdenia, elektricky nastaviteľné predné sedadlá


Záverečné hodnotenie

V dnešnej dobe sa čoraz viac ľudí prikláňa ku kategórii SUV. Priznám sa, že patrím medzi nich a preto som sa na X-Trail tešil. Po týždni som ho odovzdával s dobrým pocitom. Nissan pôsobí mohutným dojmom, ktorý sa nestráca ani za volantom, kde sedíte pekne vysoko v interiéri, vyznačujúcim sa príjemným spracovaním. Na výber máte síce iba z naftovej alebo benzínovej 1.6-tky, avšak na dynamike sa to výrazne neodráža. Ďalšie rozhodovanie môžete uskutočniť pri voľbe automatickej (variátor) alebo manuálnej prevodovky. Športovejšie založený vodič by mal siahnuť po manuálnej, pretože použitý variátor je vhodný na kľudnú jazdu a po športovom nádychu tu nemôže byť ani reč. Ak si však chcete jazdu vychutnať bez potreby radenia, automat bude správna voľba. Pohodlia tu nájdete viac než dosť a terénne radovánky vám taktiež nebudú odopreté. Pre odvážnejších je tu možnosť výberu 4x4 pohonu. X-Trail si svoje uplatnenie nájde v nejednej rodine.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázoke zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Ďalšie testy Nissan:
Nissan X-Trail 2.0 dCi SE (10/2009)


Dňa: 08.12.2015
Redaktor: Peter Linka
Foto: Peter Linka

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]