Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Report z návštevy Scania v Senci (06/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 26.08.2015;

Nadväzujeme týmto na júnový článok ohľadne návštevy importéra vozidiel Scania dňa 18.6.2015. Akcie sme sa vtedy zúčastnili na pozvanie spoločnosti Scania Slovakia, s.r.o.. Tentokrát sa zameriame na informácie o priebehu eventu a službách, ktoré importér Scania vo svojich priestoroch zákazníkom ponúka.

zväčšiť obrázok Na prezentácii nás uvítal country manažér Karol Sokol a pripomenul, že Scania bola za rok 2014 najpredávanejšou značkou ťažkých nákladných vozidiel a za rok 2015 získala 1/3 trhu. Drtivú väčšinu predajov tvoria ťahače. To je dôležité, pretože podľa jeho slov autobusy Scania využívajú hnací reťazec práve z nich. Ten dosahuje povinný emisný predpis EURO 6 vďaka všetkým dostupným systémom tak, aby si zákazník mohol vybrať. A k tomu majú v ponuke riešenia pre zvyšovanie ziskovosti vozového parku jeho detailným monitorovaním.

Fleet Management System

Systém monitorovania flotily predstavil pán Andrej Čech zo Scanie. Komerčne sa nazýva "Fleet Management System" (FMS) a jeho úlohou je "dostať autobusy do kancelárie manažéra". Samozrejme sa tým myslia dáta vozidla, ktoré sa prenesú cez internet na prehliadač v počítači manažéra. Všetko sa deje pomocou SIM karty a pripojenia na internet cez GPRS a to vo frekvancii minútami až dňami.

Medzi dáta, ktoré FMS dokáže monitorovať patria položky jazdy:
  • priemerná spotreba (%),
  • voľnobeh (% doby behu motora),
  • pretočenie motora (% doby behu motora),
  • prekročenie rýchlosti (% doby behu motora),
  • pásmo optimálnych otáčok motora (% doby behu motora),
  • použitie bŕzd (# / 100 km),
  • prudké brzdenie (# / 100 km),
  • prudké zrýchlenie (# / 100 km),
  • brzdenie motorom (% vzdialenosti),
  • jazda s výstrahou vozidla (% vzdialenosti),
  • Scania Driver Support (skóre),
  • doba behu motora (hod, min),
  • doba behu motora na voľnobeh (hod, min),
  • doba behu motora behom použitia pomocného náhonu (hod, min),
  • celková spotreba paliva na voľnobeh (litre),
  • celková spotreba paliva, použitie pomocného náhonu (litre),
  • spotreba paliva na hodinu (l/hod),
  • vzdialenosť s prípojným vozidlom (km),
  • priemerná hmotnosť (t),
  • preprava (tonokilometer),
  • maximálna rýchlosť vozidla (km/h),
  • maximálne otáčky motora (ot/min),
  • vzdialenosť na tempomat (km),
  • dojazd na neutrál (km),
  • jazda do kopca,
  • a ďalšie (stav paliva, ...)
Napr. jazda s výstrahou vozidla sa dá konfigurovať na položky, ktoré bude systém sledovať, atď. Tieto položky dokážu vypovedať mnohé o jazdnom štýle vodiča, ktorý najvyššou mierou vplýva na opotrebenie vozidla a jeho spotrebu. Na základe toho sa dajú robiť konzultácie s vodičom, prípadne aj tvoriť motivačné plány pri pravidelnom plnení zadaných kritérií. Napr. za núdzové brzdenie sa považuje spomalenia > 9 km/h/s.

Na mape Európy

FMS zahŕňa aj zobrazovanie aktuálnej pozície vozdila na mape Európy a to s oneskorením okolo 4 min. Na mapách sa dá zobraziť aj aktuálna dopravná situácia s identickým oneskorením a napr. informovať vodiča autobusu, aby zvolil náhradnú trasu. Na mape vidno aj všetky servisy Scania vrátane adresy a kontaktu. Dajú sa tu zobraziť aj už prejdené trasy autobusov, ktoré sa ukladajú. Mapové podklady sú od spoločnosti Microsoft, služba BING.

Tachografové služby

Táto služba umožňuje diaľkové sťahovanie údajov z karty vodiča ako aj digitálneho tachografu. Služba poskytuje rýchly prehľad o vodičoch, ktorí dodržujú predpisy a ktorí potrebujú konzultáciu. Služba umožňuje nielen automatické sťahovanie, ale aj bezpečné skladovanie dát, ich analýzu a vyhodnotenie priamo na portáli Scania Tachograph. Zároveň sa sem dajú aj ukladať dáta stiahnuté manuálne. Vodič zase vie odoslať dáta zo svojej karty stlačením tlačidla.

Ďalšie vymoženosti

So systémom sa dá vykonať aj diagnostika vozidla na diaľku, systém umožňuje skupinovanie vozidiel, sledovanie, či sa vozidlo zdržuje v zadanej geografickej zóne, sledovanie expirácie lekárničiek, certifikátov, kde bolo tankované, koľko času za deň sa jazdí, atď...

Na mobile

FMS existuje aj ako mobilná aplikácia, takže je všetko možné monitorovať aj mimo kancelárie, ak by k takej situácii došlo.

Scania servisné služby

Pán Daniel Kiršner nás previedol servisným zázemím spoločnosti Scania. Na úvod nám ukázal sledovač dosahovania denného plánu, tzv. Big Brother, ktorý zobrazuje najmä dve hodnoty na veľkoplošnej obrazovke: "denný plán" a "už odrobené". Vie však aj zobraziť čo ktorý pracovník servisu práve vykonáva, či pracuje na plnení plánu, či je na mimoplánovej aktivite (napr. umývanie vozidla), alebo či ešte len nastúpi do práce ako ďalšia zmena. Servis Scania vie svoje služby poskytnúť aj v nedeľu.

Údržbová, servisná a klampiarska časť

Servis Scania sa formálne skladá z uvedených troch častí. V údržbovej časti sa najmä menia prevádzkové kvapaliny, ktorých prísun je zabudovaný priamo v montážnych jamách. Ostatné časti zahŕňajú pneuservis, valcovú brzdu, stolicu na zistenie vybitých čapov, stolicu na nastavovanie geometrie, servis návesov, klampiarsku časť s rovnacou stolicou rámov. Servis má zmluvy so všetkými poisťovňami, vie robiť samoobhliadky a počítať náklady na opravu v poisťovňami schválenom systéme.

Sklad

Má hodnotu v náhradných dieloch okolo 270 - 280.000 EUR, pričom zahŕňa najbežnejšie diely. Ak diel chýba, objednávka sa robí do 17:00 a do 23:00 je expedovaná. V prípade potreby je v blízkosti centrálny sklad v Rakúsku, kam sa dá spraviť výjazd a mať diel do pár hodín. Vozidlá Scania využívajú modulárny konštrukčný systém, takže väčšina dielov pasuje na vozidlá rôznych modelových radov.

Scania v regióne CZ - SK - HU (CER)

Scania razí politiku vlastných servisov a vlastných zamestnancov, franšíza je ojedinelou výnimkou. V regióne CER má 700 zamestnancov a niekoľko desiatok servisov, z toho v SR je zamestnancov 200 a 6 servisov. Pre svojich zamestnancov firma zaisťuje technické tréningy, no aj 7-dňový pracovný cyklus. Asistenčná služba pritom znamená, že vždy jeden zo zamestnancov ľubovoľného servisu drží službu a musí byť k dispozícii 24 h.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Tlačová konferencia Scania Slovakia, s.r.o. zo dňa 18.6.2015
  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]